Gå til innhold

Redde overstekt brownie

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg lagde brownies fra bunnen i dag, med masse sjokolade og digg i. Og så klarer jeg å oversteke dem! Nå er den mer en kjip og svampete sjokoladekake enn en klissete og god brownie. 

Noen som har tips til hvordan jeg kan piffe den opp og gjøre den mer fuktig? Vet at jeg kan servere med saus og is og lignende, men har noen noen triks for å gjøre selve kaka diggere? Glasur? Ville dynking i noe fungert?

Er sykt irritert på meg selv for å ha overstekt den, haha.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, Catnip skrev:

Jeg lagde brownies fra bunnen i dag, med masse sjokolade og digg i. Og så klarer jeg å oversteke dem! Nå er den mer en kjip og svampete sjokoladekake enn en klissete og god brownie. 

Noen som har tips til hvordan jeg kan piffe den opp og gjøre den mer fuktig? Vet at jeg kan servere med saus og is og lignende, men har noen noen triks for å gjøre selve kaka diggere? Glasur? Ville dynking i noe fungert?

Er sykt irritert på meg selv for å ha overstekt den, haha.

Bland inn noe sjokoladekakekrem og lag cakepops?

Anonymkode: b8704...fb4

Skrevet

Kjøleskapet?

Anonymkode: 5e28b...f78

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bland inn noe sjokoladekakekrem og lag cakepops?

Anonymkode: b8704...fb4

Slett ikke dumt! Kanskje man kunne smuldret den og hatt den lagvis med noe greier i en slags trifle-dessert, eller noe?

Skrevet

Varme opp og servere med en kule vaniljeis? 

Eventuelt cakepops. 

Skrevet (endret)

Hva med å prøve å lage sjokoladeglasur, lunke kaken hvis den nå har blitt kald, stikke mange små hull i kaken med en gaffel og tømme glasuren over sånn at glasuren trekker seg godt inn i kaken. Det vil iallefall gi ei saftig kake (blir skikkelig kaloribombe da, men det er jo bare digg :) ) 

Endret av skruf
  • Liker 1
Skrevet
56 minutter siden, skruf skrev:

Hva med å prøve å lage sjokoladeglasur, lunke kaken hvis den nå har blitt kald, stikke mange små hull i kaken med en gaffel og tømme glasuren over sånn at glasuren trekker seg godt inn i kaken. Det vil iallefall gi ei saftig kake (blir skikkelig kaloribombe da, men det er jo bare digg :) ) 

Ja, tenkte noe sånt 😄 Er nok det jeg blir å gjøre, lage noe glasur med skikkelig kaffesmak eller noe sånt!

• Liker 1
Skrevet

Går det kanskje ann å dynke den slik de gjør med sukkerbunn ol?

Skrevet

Legg den med undersiden opp, og dynk med melk. Snu den igjen, legg  på fat, og sett den kaldt så melken får tid til å «virke». Jeg har prøvd dette selv. Gjorde underverker.

Anonymkode: 92bae...9c1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...