Gå til innhold

Nå er det nok!


noknaa

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste årene gått opp mye i vekt og ønsker veldig gjerne å gå ned igjen iallefall 20 kg. 

Jeg føler jeg har prøvd alt, men finner ingenting jeg klarer å holde meg til lenge nok.

Har mange ganger klart å gå ned ca 10 kg, men de kommer krypende på igjen...

Nå er det nok. Jeg må finne noe jeg klarer å leve med. Jeg har derfor begynt med 16:8 eller periodisk faste. Har bare holdt på et par dager, men tror det kan funke for meg. Ofte spiser jeg mer av vane enn fordi at jeg er sulten, og jeg småspiser nok mye. I første omgang vil jeg kun prøve å spise i dette vinduet på 8 timer og se hvordan det fungerer en måneds tid. De sier at det tar ca 30 dager å endre en vane, så jeg vil etter en mnd prøve om jeg skal endre på innholdet eller regulere mengde mat jeg spiser. Deretter vil jeg gjerne begynne å trene!

En ting om gangen. Jeg vil derfor skrive her hvordan det går for å ha en slags forpliktelse for min egen del. Men om andre leser eller kommenterer er det veldig hyggelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag = veiedag. 

Jeg gikk på vekta i morges og den viste 84,9 kg. På mitt tyngste veide jeg nok over 90, men det er et par år siden. 

Jeg vet ikke helt hva trivselsvekta mi er, men kroppen min har holdt seg over 70 de siste 5 årene. 

Det første målet er iallefall å komme ned på 70 tallet. På lang sikt ønsker jeg å se 60 tallet. Men viktigst av alt blir å føle meg vell (man gjør kanskje aldri det?)... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg hatt spisevindu mellom 10 og 18. Det har fungert veldig greit. Men i dag tenkte jeg å bytte til 12 til 20 pga vinterferien. Merker at jeg begynner å bli sulten etter å ha fastet i over 16 timer. Men tror jeg skal klare meg fint til kl 12. Kommer nok til å gå tilbake til 10-18 igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk på en vinsmell på lørdag! Klarte å ikke spise etter kl 20, men ble en del vin... Tenkte egentlig først at jeg skulle slutte å drikke kl 20, men så tenkte jeg at det var like så greit å ikke stress drikke flaska da jeg uansett kom til å drikke like mye. Vel, det gjorde jeg ikke. Ble selvfølgelig mer når man først var i gang! 

Men ny uke, nye muligheter!

Spisevindu fra 12-20 har ellers fungert greit. Sov lenge i dag, så var ingen problem å vente med frokost til kl 12. Blir mer spennende i morgen siden jeg skal jobbe. 

Tok en ekstra tur på vekta i dag selvom jeg egentlig har veiedag fredager. Mulig den viste feil, men det var ned et kilo fra fredag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...