Gå til innhold

Hvordan ikke tenke??

Skytte

Anbefalte innlegg

Vet jo at man ikke skal stresse og tenke på å bli gravid når man gjerne vil det, men hvordan i all verden klarer man å unngå det??

Slutta med pillen i aug-04 og begynner å bli en liten smule utålmodig....Vil jo så gjerne at det skal klaffe snart...Men vil jo ikke stresse kroppen! Men jeg tenker på graviditet og babyliv heeele tiden.....Sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet akkurat hvordan det er...ikke lett å få tankene over på noe annet, men det som fungerer for meg er å være sammen med venner som ikke har barn og som dermed snakker om andre ting. I tillegg tror jeg det er viktig å gjøre lystbetonte ting som får tankene over på noen annet og som tom. kanskje gjør at man er glad for ikke å ha barn :ler: Vi reiste f.eks på en lang ferie som hadde vært vanskelig å gjennomføre med en liten baby, og det gjorde at jeg i en lang periode ikke tenkte på prøvingen! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Godt spørsmål, igrunnen..skulle bare ønske jeg hadde et godt svar :roll: Prøver så godt det lar seg gjøre å få fokusen bort fra prøving om dagen, men det er neimen ikke lett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å høre at det er flere som plages med for høy hjerneaktivitet :kul:

Kjennes jo ut som at man blir smårar av og til!! Syns alle tanker dreier seg om hvis evt når vi får barn så kan vi gjøre slik og sånn og bla bla bla! Blir helt sliten og lei av meg selv!

Prøver også å være sammen med venner som ikke har barn, men det er jammen ikke mange å velge i da! Alle har jo barn eller er påvei...Å det blir det jammen meg babysnakk av... Men heldigvis er dem forståelsesfulle da, og muntrer opp så godt dem kan!

Men det er likevel en liten sår nederlagsfølelse som ligger å ulmer i magen når man kommer hjem fra alle barnefamiliene...

Men men, det gjelder vel å ikke bli bitter å miste motet! Skulle bare kunne kobla av hjernen av og til :P

Så det er bare å keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg også har funnet en slags (veldig) barnslig glede i å trekke fram fordeler med å være barnløs når jeg snakker med alle disse småbarnsforeldrene...f.eks "tilfeldigvis" nevne at vi stikker en tur til London neste helg (...akkurat det skjer jo ikke så ofte da...), sover halve lørdagen, spiser frokost ute på kafe i helgene, spise middag ute midt i uka, bruke mine penger på nye klær til meg selv istedenfor på bleier og barnemat etc. Alt dette er ting jeg selvfølgelig med glede skulle ha ofret og byttet ut med nattevåk og barneskrik, men det er jo en måte å prøve å se det positive på... Jeg vet selvfølgelig at småbarnsforeldre også uten problemer kan gjøre det meste av dette, men mange gjør det ikke, og da finner jeg som sagt en slags barnslig glede i å understreke dette akkurat nå....innerst inne vet jeg vel at mitt liv er minst like forutsigbart som det disse småbarnsforeldrenes liv er, men kan jo prøve å gi inntrykk av noe annet... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa til legen min en gang for lenge siden at ber et menneske til meg om å "ikke tenke på det", kommer jeg til å drepe det på stedet. Det er jo umulig å ikke tenke på det, klaget jeg.

Da sa han noe lurt. Han sa ta jeg skulle tenke på det akkurat så mye jeg ville. Det kunne være mer stressende å ikke skulle tenke på det, enn å si at det var helt greit å tenke. Det viktigste var at jeg fant roen med meg selv, og det kunne bety at jeg var nødt til å tenke både mye og ofte for å komme dit.

Og han hadde så rett så rett. :-)

Så tenk akkurat så mye dere vil jenter, det kan faktsik være veldig sundt og nødvendig å gjøre det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå!! Takk for gode råd og smarte tips!

Prøver ofte å tenke på "fordelene" ved ikke å ha barn, men det er også slik at jeg vet jeg lyver! Men det må da vel klaffe for oss her snart?!

Er akkurat ferdig med fææle tante rød, så nå er det bare å hive seg rundt igjen..! Leste i et årshoroskop at mai og september var fruktbare måneder..! Så jeg krysser alt jeg har for at det stemmer!! Vel, ikke bena da :ler:

Er så fint å ha denne plassen å få ut litt tanker og følelser! Er jo ikke alle som skjønner hvor sårt det er å vente å vente på at det skal skje noe. Virker som at noen blir gravide bare de går forbi en mann :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...