Gå til innhold

Stil, velvære, feel good faktor

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg er så oppgitt over klesskapet mitt nå. Dvs innholdet i det!

For noen uker siden hadde jeg stor-opprydning der inne, og kastet alt slitt/gammelt/ødelagt/hullete/for stort/for lite. Ble forbauset over hvor mye klær jeg tross alt har (har alltid trodd jeg er manko på stilige klær).

Og nå kan jeg ikke bruke mange av de på nesten 1 år!!! :o

Joda, magen har vokst, den buksa som satt perfekt over magen forrige mnd får jeg ikke igjen glidelåsen på nå. IIK! Og mange av mine fineste topper legger seg til rette over den lille humpen nederst på magen, og ser ikke pene ut!! I tillegg truer puppene med å sprenge gjennom stoffet/knappene.... :roll: Magen og puppene har vokst, ikke noe annet. Og jeg blir desperat i mangel på klær...

Får lønn nå i slutten av mnd og skal legge av 1500-2000 kr til nye klær, mesteparten skal kunne brukes uavhengig av svangerskap... (Både i gravid og ikke-gravid tilstand.)

Så begynner jeg å lure på hvordan det blir med stilen og feel good faktoren min etter jeg har blitt mor. Ikke at det er noe vesentlig å bekymre seg for egentlig, men jeg vil prøve å unngå å bli en sjuske som vasser rundt i joggebukser og slitte gensere, "for jeg er jo bare hjemme likevel". Grøsser ved tanken....

Må kalkulere med ømme pupper, ammeinnlegg, blødninger, deigete, slapp mage den første tiden etter fødsel og et slitent, dradd ansikt.

Forhåpentligvis med verdens skjønneste lille nurk i armene, og det gjør det vel verdt alt sammen :D

Noen som har gode tips til hvordan jeg skal klare å opprettholde i allefall LITT av feel good standarden min?? Jeg hater å ha ustelt/uvasket hår, og går ikke i joggebukser/treningsbukser utenom når jeg er syk.. (som nå), og jeg er glad i sminke.

Liker å gå i stilrene, moderne sexy klær, men hvordan skal det gå med det når jeg får så mye annet å tenke på og henge fingrene i?...... :wink:

Bare noen tanker.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oj oj oj Vinga.

Jeg tipper at du må legge stilen på hylla en stund nå.

Du har "valgt" å bli mamma og da må ting ofres. Du rekker ikke lenger å tenke på hvordan du ser ut,kroppen din vil forandre seg helt (muligens for alltid). Du vil gå rundt full av gulp og flekker etterhvert også.

Jeg synes at du skal legge stilen din på hylla jeg. Ta på deg joggebukse og t-skjorte og slapp av. Hjemme kan du vel gå som du vil? Og vil du pynte deg, så kan du jo gjøre det også til tider.

Det er viktigere ting enn å gå rundt i fikse klær og sminke her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint an å kombinere baby og fine klær/ sminke.. Men ikke til enhver pris da. Det er viktig å føle seg vel uansett, sånn er jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bestemmer jo selv hva du tar på deg?

Dersom ikke skapet ditt er så fullt av grilldresser at du ikke får tak i noe annet, går du vel i de klærne du har?

Jeg har aldri skjønt dette med joggebukse, jeg har masse klær som er kjempekomfortable men som likevel ser ut i måneskinn, jeg. Så jeg fortsetter vel å bruke dem når jeg er mor, hvis jeg trenger en annen størrelse kjøper jeg vel samme stil likevel, trenger jo ikke kjøpe bare stygge klær selv om de må være litt større?

Det eneste som utgår er vel bluser som må strykes, høres kjempekjedelig ut å stryke en hel skjorte bare for å få gulp på tre minutter senere :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Jeg vet akkurat hvordan du har det - gikk nemlig gravid selv på denne tiden av året i fjor, da var jeg omtrent like langt på vel som du er nå. Jeg så for meg fullstendig forvandling til "mamma", med joggebukser og ustelt hår og ringer under øynene. :o

Man er sliten den første tiden, det er bare slik det er. Men jeg vet at jeg hadde blitt både sliten OG deppa dersom jeg skulle vasse rundt i joggebukser og gamle t-skjorter. I stedet for å ta meg en lur (slik mange foreslo) når babyen sov, prioriterte jeg å ta en dusj, vaske håret og sminke meg... :roll: Og jeg handlet endel nye klær som jeg følte meg vel i (og som kunne vaskes på 60 grader :wink: - for gulp må en jo regne med!)

Jeg har ikke forandret stil i det hele tatt etter fødsel. Ikke tok det lang tid før jeg hadde samme kropp som før-graviditet heller. Kommer helt an på hva og hvordan du prioriterer, det!

Lykke til videre i graviditeten! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg vill gått på H&M og handlet mammaklær. Det gjorde jeg da jeg var gravid og fant masse stilig til en billig penge. Klærne ser ikke helt "mamma" ut og kan fint brukes den første tiden etter fødselen og.

Spander på deg og gå ofte til frisør, kanskje endre hårstil og gå til hudpleier/forpleier ofte i denne tiden. Det fortjener du! :lol:

Viktig å føle seg vel når man føler at kroppen eser ut...

Vet ikke hvor langt du er i svangerskapet, men jeg fikk alltid pent, blankt hår og fin hud da jeg var ca 4-5 mnd. i svangerskapene (har hatt 3!).

Lykke til! :)

Mariah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er ikke enig med Lea om at du bør legge stilen din på hylla en stund.

Gå med de klærne du føler deg vel i, selv om du "bare" er hjemme.

Du kan f.ex. kjøpe noen billige, all-righte topper fra f.eks B-young, vero moda o.l. som ikke er krise hvis de ikke passer året etter.

Jeg synes det er tragisk når jeg møter kvinner som lar seg selv forfalle.

Selvfølgelig har du tid til å ta en hårvask og legge maskara!

Jeg besøkte en venninne av meg 1 uke etter at hun hade fått barn og synes det var utrolig digg når jeg så hun satt i sofaen med babyen i armene, diskret sminket, fin på håret, fine klær o.l. Hun, og de fleste av mine venninner med barn, har heldigvis holdt på stilen.

Så ettersom du er såpass bevisst på det,tror jeg at du ikke behøver å frykte for at du ender som en "kjering".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente ikke at stakkars Vinga skulle bli kjerring.. he he.

Det jeg mener er at det kanskje ikke er mulig å gå i elegante klær hele tiden når man har et lite spedbarn.

Selvsagt er det mulig å se OK ut selv om man er blitt mamma, men det er jo ingen vits i å pynte seg for enhver pris til enhver anledning. Det er ikke å la seg selv forfalle hvis man tyr til grilldressen når man er hjemme alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det noen grunn til å gå så mye i grilldress? Ikke eier jeg en, og jeg vil påstå at bukser i passe størrelse med litt stretch i stoffet er vel så behagelig (sitter bedre, vrir seg ikke rundt eller glir opp eller ned). Skal man da behøve å kjøpe inn en grilldress selv om man har født? Jeg ser liksom ingen grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grilldressen var et eksempel da!

Alle har sine egne "koseplagg" som de trives i. Noen har grilldresser, andre har stretchbukser.. noen synes til og med at miniskjørt er best.

Beklager at jeg uttrykte meg litt galt her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha, da skjønner jeg :wink:

Takk for gode tips! Har fått et tips fra ei dame på jobben som skal føde i oktober at H&M i Storgata her i byen har en flott og innholdsrik mamma-avdeling. :blunke: Gjett hvor jeg skal neste helg :briller:

Takk for at dere tok dere tid til å svare!!

Ps. Mariah, jeg er 4 mnd på vei.

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...