Gå til innhold

Angst for skjeggkre!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
44 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

:fnise:  Er du nå helt sikker på det? Jeg sier bare at småkryp er normalt i verden og ikke en sykelig tilstand
som man må søke dekning for. Man venner seg til det og lever med det, kontakter skadedyrbekjempelse
eller flytter hvis problemet er uholdbart. Det kan godt hende at alle mine har vært sølvkre, men det er omtrent
det samme for meg. De oppdages. Man fjerner dem. Bare fordi vi snakker om dette nå, så skal jeg gå over mine  
skuffer og kjøkkenskap i ettermiddag og oppfordrer alle sammen å gjøre det samme, så blir vi sikre i vår sak. 

https://hussoppen.no/solvkre-vs-skjeggkre/  Stålsett dere. Her kommer et bilde og forskjellen på deres ansikt. :lur: 

Du må gjerne :fnise: og svaret på spørresmålet ditt er et ubetinget ja. 

Jeg har både en faglig og en personlig interesse i å holde meg oppdatert og informert om fagområdet vi her diskuterer. 

Hadde du vært oppdatert så hadde du visst at skjeggkre kan ikke skadedyrbekjemperne effektivt utrydde. Noen har nå fått starte forsøksprosjekt med kakelakkgift som har vist seg å være effektiv også mot skjeggkre - inntil skjeggkreene blir resistent mot giften på samme måte som bakterier blir resistent mot antibiotika. 

Ja, det er bare å flytte, men eier man og skal selge så er man pliktig til å oppgi at man selger med skjeggkre, noe som forringer boligprisene vesentlig. (Vi venter spent på avgjørelse fra HR i mars.) 

Leier man og har skjeggkre så vil utleier kunne komme etter beboerne med erstatningskrav herfra til månen. Så ja, da er det bare å flytte? 

At du uttaler deg om skjeggkre, men så bytter mening til at du kanskje har sølvkre for så å bagatellisere viser med all tydelig at du ikke har den minste peiling på skjeggkre, og derav trådens tema. Skjeggkre og heller ikke sølvkre befinner seg i mel. Og man oppdager heller ikke skjeggkre, sølvkre og andre kre før de har formert seg i uoverkommelige mengder. Slike mengder at det ikke bare er å fjerne dem du ser. 

Og sist men ikke minst, skjeggkre har ikke funnets naturlig i Norge noen gang. De er både impotert og uønsket. De overlever heller ikke uten varme og næring, altså slipper du dem ut i Norsk natur, så dør de, ergo er de ikke naturlig forekommende i Norge. Påstanden om at skjeggkre er naturlig i Norge blir som å påstå at vaskebjørn er naturlig å ha i Norsk natur, noe den ikke er. 

Å lime inn bilde av skjeggkre når du leser hva ts skriver i hi viser bare med all tydelighet manglende omtanke for ts. Og derfor er den fjernet fra min sitering. 

Og bagateliserne av problemet, skjeggkre er ikke ufarlig og bagatellmessige, ikke for andre enn dem som også mener at det er naturlig og ufarlig å ha lus i håret. 

Anonymkode: 8a28a...9bb

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som med alt annet i livet. Å være redd for noe som enda ikke har skjedd er fullstendig bortkastet tid. Det finnes ikke verdiskapende. Den eneste man ødelegger for seg selv. 

Det man kan ta forhåndsregler mot fikser man selvfølgelig så godt man kan. Utover det skjer det som skjer. 

Livet mitt ble mye bedre da jeg innså dette. 

Anonymkode: 7d077...ebb

• Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er også redd for skjeggkre. Får man de i hus kan en bare drite i å få solgt boligen så ikke bare å flytte heller 😬

Anonymkode: d2e7e...271

Nettopp derfor jeg vegrer meg mot å kjøpe hus akkurat nå. Leier for tiden. Hadde jeg oppdager skjeggkre hadde jeg sagt opp på dagen. 

Anonymkode: 819fe...7f1

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp derfor jeg vegrer meg mot å kjøpe hus akkurat nå. Leier for tiden. Hadde jeg oppdager skjeggkre hadde jeg sagt opp på dagen. 

Anonymkode: 819fe...7f1

Det høres ut som om dette kontrollerer deg i altfor stor grad. Vi snakker om en fobi her som du kanskje bør få behandling for.

Insekter har levd på denne planeten i millioner av år før mennesket. Kanskje greit å prøve få et mer avslappet forhold til deres eksistens?

Anonymkode: e78f7...8f2

• Liker 1
Skrevet
På 15.2.2019 den 12.39, AnonymBruker skrev:

Vi hadde noen skjeggkre på toalettet for mange år siden, det var før hysteriet startet så jeg visste veldig lite om dem. Men de forsvant av seg selv, har ikke sett noen på flere år. Jeg er helt enig at de er ekle. 

Anonymkode: 5c543...f51

Sikker på at dette ikke var sølvkre ? Det har jeg også hatt på badet for mange år siden. Sølv-grå farget, og ikke så veldig store ? Jeg bare drepte de jeg så, vasket grundig, og etterhvert forsvant de. Ettersom det bare var på badet, tror jeg ikke det var skjeggkre, ettersom de oppholder seg over huset.

Anonymkode: 0869f...fe9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...