Gå til innhold

Er så sint. Dame tar katten vår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du fikk et godt tips i første side, da kan du i vertfall anmelde om hun stjeler katten din igjen.

Anonymkode: 14e48...192

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det om den er kastrert og chippa blir gjerne drattfrem for da har du mer "eierskap" på pusen. Joa, katta er like mye din om du bare har den uten å gjøre noe med den, men om du ikke bryr deg særlig om den (ikke chip/kastrering) så har kanskje katta det faktisk bedre hos noen andre.

Men nå som du sier at katta er chippa har hun jo ikke mye å stille opp med. Tar hun den til veterinæren så blir den sjekket for chip og infoen din kommer opp, ikke hennes.

Anonymkode: 0e7e0...cfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en annen svart katt i nabolaget hun har tatt inn og matet, da........?

Anonymkode: 3401e...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det om den er kastrert og chippa blir gjerne drattfrem for da har du mer "eierskap" på pusen. Joa, katta er like mye din om du bare har den uten å gjøre noe med den, men om du ikke bryr deg særlig om den (ikke chip/kastrering) så har kanskje katta det faktisk bedre hos noen andre.

Men nå som du sier at katta er chippa har hun jo ikke mye å stille opp med. Tar hun den til veterinæren så blir den sjekket for chip og infoen din kommer opp, ikke hennes.

Anonymkode: 0e7e0...cfb

Mulig hun ikke tar den med til veterinær. Eller bare sier den er hennes, tenker jeg. Da sjekker jo ikke veterinæren chip?

 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke en annen svart katt i nabolaget hun har tatt inn og matet, da........?

Anonymkode: 3401e...c72

Tviler fordi pus har plutselig vært borte så lenge om gangen i vinter. Jeg har jo reagert på det. Det skjer aldri. Det kan skje på sommeren, men selv da holder den seg i nærheten og kommer nesten alltid løpende om vi rister på matposen. 

Pus er svært lite glad i snø og regn. Vi har en dør ut mot en terasse med tak over og en utgangsdør på andre siden. Typisk er at  pus løper  til utgangsdøra, jeg åpner den. Pus legger poten over, får snø på den og løper inn igjen. Forsøker så døra ut mot terassen med tak: går ut med halen i været, men skuffelsen er stor da det ikke er mange meter før det er snø der også. Kommer dermed løpende inn igjen. Dette skjer når det regner på sommeren også. Sjekker om været er likt begge sider av huset før oppdraget er gitt opp. ( Og nytt oppdrag, rive ned hus, iverksettes. ) 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det om den er kastrert og chippa blir gjerne drattfrem for da har du mer "eierskap" på pusen. Joa, katta er like mye din om du bare har den uten å gjøre noe med den, men om du ikke bryr deg særlig om den (ikke chip/kastrering) så har kanskje katta det faktisk bedre hos noen andre.

Men nå som du sier at katta er chippa har hun jo ikke mye å stille opp med. Tar hun den til veterinæren så blir den sjekket for chip og infoen din kommer opp, ikke hennes.

Anonymkode: 0e7e0...cfb

At en pus ikke er kastrert, eller har chip betyr ikke at den ikke har det bra hos eieren sin. Kanskje den har rømt ut før den skulle, kanskje eieren vil ha kattunger og vil sterilisere etterpå, osvosv. Går an å sjekke tilstander før en konkluderer med diverse. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig hun ikke tar den med til veterinær. Eller bare sier den er hennes, tenker jeg. Da sjekker jo ikke veterinæren chip?

Anonymkode: 3d1b9...0df

Skal den vaksineres brukes de ofte chip nr for å være sikker på at de putter vaksinene på riktig vaksinekort.

Anonymkode: 0e7e0...cfb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg , men for et jævla hespetre jeg har i byggefeltet. 

Vi har en katt som er ute. Om vinteren er katten sjeldent ute, snur ofte i døra eller er ute maks 5 minutter. Den slippes bare ut etter eget ønske og den har ALDRI vært ute mer enn 15 min i så kaldt vær. Og jeg drar aldri noe sted selvfølgelig. Så når den nå i vinter plutselig har vært borte i flere timer i over 10 minus har jeg vært bekymret. En natt lå jeg våken og pus kom ikke inn igjen før 16 tiden dagen etter. Det var 15 minus og jeg var redd. Jeg ropte, ristet med mat, satte ut dokassen, sjekket med naboer, garasjer osv. 

Så møtte jeg på et kvinnemenneske ved postkassene i sta. Hun lurte på om jeg hadde en svart pus, jeg sa ja.  Hun begynte og skjelle og smelle over at pusen hadde vært ute og at hun hadde tatt den inn og gitt mat. Hun ville melde meg både her og der. Og katten kom jo tilbake til henne siden det var så mye bedre hos henne. Så hun ville gjerne ta over den. Jeg Eide visst ikke sympati for dyr. Og hun jobber i dyrebeskyttelsen og det var ikke måte på.  Fikk en lang unødvendig tale om at den skal steriliseres. Og alt det hun mente pusen min trengte og hva jeg gjør feil som dyreeier. 

Jeg blir så forbanna!! Selvfølgelig løper katten vår dit den få mat. Den elsker mat. Hvem faen er så dum å gjøre noe slikt uten å kjenne eieren? Og liksom greie på dyr. Nå tørr jeg ikke slippe den ut mer i det hele tatt da noen stjeler dyret vårt. Hva kanjeg gjøre?

 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Bor du tilfeldigvis i Porsgrunn? Höres akkurat ut som min nabo.

Anonymkode: d7f74...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen er bare idiotiske bedrevitere, prøvde du å si det du skriver her til henne? Kanskje hun hadde holdt kjeft

Anonymkode: 6d270...ab5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...

Katten går ditt den synes det er best å være. Og det er tydeligvis ikke hos deg.La nå damen få katte.Du burde ikke ha dyr.

Anonymkode: 1366e...02b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Katten går ditt den synes det er best å være. Og det er tydeligvis ikke hos deg.La nå damen få katte.Du burde ikke ha dyr.

Anonymkode: 1366e...02b

5 år senere..

Den damen var jeg var jeg så sint på at jeg kunne kverket henne! Jeg hadde gps på pusen så jeg i det minste fikk hentet katten når den var der. Hun flyttet til slutt. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Katten går ditt den synes det er best å være. Og det er tydeligvis ikke hos deg.La nå damen få katte.Du burde ikke ha dyr.

Anonymkode: 1366e...02b

Hvorfor burde jeg ikke ha dyr? 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...