Gå til innhold

Er så sint. Dame tar katten vår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for et konstruktivt svar. Og ja det var lurt! Skal kontakte dyrebeskyttelsen. Ble så forbanna at tenker jo ikke klart. Haha anmelde... 😅 kanskje litt drøyt i første omgang. Men dyrebeskyttelsen kan jeg jo ta en telefon til og høre. Når jeg har roet meg. I morgen, kanskje. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rakk bare si det med maten før hun stakk. Jeg tenkte det holdt å skrive at det var unødvendig å fortelle meg det. Som i selvfølgelig har jeg tatt ansvar for pusen min og gjort det der.

 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Har selv fått huden full av kjeft for at min katt var alt for tynn av en gal katte dame, og trusler om at hun jobbet i Dyrebeskyttelsen og Gud vet hva. Det hun ikke viste var at katten hadde en medfødt sykdom. Hun viste heller ikke at jeg jobber som frivillig for Dyrebeskyttelsen, og at katten var adoptert nettopp fra Dyrebeskyttelsen. Spurte om hun ville at jeg ringte **** i Dyrebeskyttelsen for henne, eller om hun hadde nummeret til henne selv. Hun ble ganske så rar kan man si. 

Nei å anmelde vil nok ikke føre så langt, men at du sier at du vil kan nok gi henne en støkk. Dyrebeskyttelsen liker etter min erfaring ikke folk som går helt av hengslene og kjefter på folk. De vil at man opplyser folk på en ordentlig måte. Kjefter man vil de fleste sette seg på bakbeina, og da vil de heller ikke ta til seg lærdom. 

Er en uting at folk automatisk tror at katter som tigger mat er dårlig tatt var på, og ikke forstår at noen katter bare er matvrak. 

Her inne må man nok skrive alt, for ellers så kan ting bli uklart 🙈

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hva JEG har gjort galt. Og hvorfor jeg får så tyn.. menyen. Trodde jeg var en god katteeier. Og det mener jeg vel fortsatt egentlig. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo mulig å kommunisere som en voksen person og møte påstander med fakta. Eller så kan du fortsette å hyle og bære deg slik du gjør.

Anonymkode: 8c780...9bb

Nå kan du vel gi deg. Har overøst med fakta som burde vært helt unødvendig å gi i tråden. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva JEG har gjort galt. Og hvorfor jeg får så tyn.. menyen. Trodde jeg var en god katteeier. Og det mener jeg vel fortsatt egentlig. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Pust rolig og ikke la deg provosere. 

Folk her inne på KG er i stor grad fullstendig blåst når det gjelder dyrehold.

Er katten chippet, vaksinert og får vaksiner samt dyrebutikkfor har katten din det bedre enn de fleste katter. De er dyr, ikke babyer. De må få lov til å gå fritt rundt og utforske uten å bli beskyldt for å være dyremishandler (disse personene har aldri vært vitne til reell dyremishandling, heldigvis) 

Og gå tur med katten i bånd?! Tror jeg hadde blitt innlagt av venner og familie om jeg hadde gått på tur med en voksen katt 😂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen for en møkkakjærring. At det finnes sånne mennesker!!! Godt du ikke er meg, for jeg hadde laget et rent helvette. 

Anonymkode: 1ec73...959

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke hva JEG har gjort galt. Og hvorfor jeg får så tyn.. menyen. Trodde jeg var en god katteeier. Og det mener jeg vel fortsatt egentlig. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Det et fordi selv om du vet at du er en ansvarlig katteeier, så kan ikke vi som leser vite det. Det er mange sprø folk på KG, må du huske på! Og når du unngikk å svare på om den var kastrert så skjønner jeg at folk ble litt mistenkelige. :)

Anonymkode: d70bc...c04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde eksplodert! Jeg får helt spader av folk som tar inn fremmede katter og gir dem mat bare fordi de mjauer og virker sulten. De fleste katter liker mat og takker ikke nei til et ekstra måltid bare fordi de har en eier i nærheten.
Bra råd fra MissPierce! Og i tillegg kan du jo feste et lite kamera i halsbåndet så du får bildebevis dersom dama blir så krakilsk at hun prøver å tvangsadoptere katten din.
Jeg tror hun lyver så det renner av henne om at hun er med i Dyrebeskyttelsen. De har såpass mye å gjøre at de har evig nok med hjemløse katter, så de driver ikke å henter inn katter med eiere.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får av og til besøk av en katt på terrassen. Den står på to og kikker inn verandadøren, skikkelig søt er den. Men det kunne ikke falle meg inn å ta den inn. Den er velstelt og jeg antar den bor i nærheten siden den kommer innom terrassen vår av og til. 

Anonymkode: bc9bf...eff

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt for kastrering altså og har fått med meg at Ts sin katt både er kastrert og chippet. Men enkelte her mener jo tydeligvis at hvis man kommer over en ukastrert katt er det helt ok å både kidnappe den og å anmelde eier og det ene og det andre. Er folk gått helt av hengslene? 

Anonymkode: 0eae6...97d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh fy, jeg hadde klikka! Da jeg var liten hadde vi en katt som jeg var utrolig glad i. Kan ikke huske om han var chippet men han hadde halsbånd. Likevell var det en sånn kattedame som syntes synd på han(???) Og begynte å gi han mat. Husker jeg var så lei fordi han var der mer og mer og jeg måtte nesten hver dag gå å ringe på for å SPØRRE om ikke pus kunne få komme hjem i dag. Jeg gråt hver kveld han ikke kom hjem, jeg skjønte ikke hvorfor han heller ville være hos den gamle dama i kråkeslottet. Jeg trodde til slutt at han ikke likte seg hos oss, og han var vel  knapt 2 år da han ble helt borte. 

Flere år senere fikk vi en ny katt, som vi hadde i 17 lykkelige år. Eneste gangen jeg vet han var hjemme hos andre var da en småbarnsfamilie tok han inn i regnet og gav han mat, men da sa jeg i fra om at denne pusen har et hjem, og skal ikke forvirres med mat fra andre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt for kastrering altså og har fått med meg at Ts sin katt både er kastrert og chippet. Men enkelte her mener jo tydeligvis at hvis man kommer over en ukastrert katt er det helt ok å både kidnappe den og å anmelde eier og det ene og det andre. Er folk gått helt av hengslene? 

Anonymkode: 0eae6...97d

Noen mennesker her inne har mistet totalt bakkekontakt så fort det er snakk om katt. Hyler og bærer seg 

Anonymkode: 626f4...242

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å ta inn andres katter for å gi dem mat er rett og slett ondskapsfullt, så fremt katten ikke ser syk/vanskjøttet ut. Ja, katter er søte når de tigger om mat, men har likefullt en eier som mest sannsynligvis tar godt vare på katten så fremt den ikke viser tegn på noe annet.

Sånne nabokjerringer som TS snakker om er vanvittig skumle. Det er uhørt å stjele andres familiemedlemmer på den måten, og i tillegg kjefte opp eier?

Jeg ville gjort tre ting:

Ringt Dyrebeskyttelsen der hun jobber og fortalt hvordan hun oppfører seg. Hun har ikke dyrs beste i tankene, og virker mentalt ustabil.

Satt et lite kamera på katten for bevis ved nye hendelser.

Fortalt nabodama at politiet vil bli kontaktet om hun fortsetter å stjele katten.

Anonymkode: f2a7a...bfe

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slipper aldri inn andres katter ved mindre de klarer å komme seg inn selv ved å åpne døren min (noe nabokatten klarer). 

Gir heller aldri mat til andres katt. Lett for å forvirre katter til å tenke at de har flere hjem. Trodde dette var noe alle visste. 

Men blir også irritert på folk som lar katten være ute nesten hele døgnet, samt la den gå sulten. Det blir mye jamring utenfor andres dører av slikt. 

 

Anonymkode: eed5f...f62

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg slipper aldri inn andres katter ved mindre de klarer å komme seg inn selv ved å åpne døren min (noe nabokatten klarer). 

Gir heller aldri mat til andres katt. Lett for å forvirre katter til å tenke at de har flere hjem. Trodde dette var noe alle visste. 

Men blir også irritert på folk som lar katten være ute nesten hele døgnet, samt la den gå sulten. Det blir mye jamring utenfor andres dører av slikt. 

 

Anonymkode: eed5f...f62

Våre katter var aldri ute om natten, og heller ikke ute alene i timesvis mens vi var på jobb. Men de var tilgittsfulle og kontaktsøkende, så let for andre å tenke at de var ute etter mat.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper denne dama du møtte på, er i 50-åra. Det er rart det der, det er en slags gjenganger. Alle de folkene jeg har møtt opp igjennom, som har et hysterisk dyrehold selv, meget mangelfull kunnskapsbaggasje når det gjelder dyrehold og samtidig har opphøyet seg selv til dyreeksperter, er som oftest damer i 50-åra. Hva kommer det av mon tro? Overgangsalderen og hormoner som løper løpsk? Problemer med at egne barn har flyttet hjemmefra? Mangel på barnebarn? Hvem vet... Det som uansett er mangelvare, er sunt norsk bondevett.

Anonymkode: d00d4...b8c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper denne dama du møtte på, er i 50-åra. Det er rart det der, det er en slags gjenganger. Alle de folkene jeg har møtt opp igjennom, som har et hysterisk dyrehold selv, meget mangelfull kunnskapsbaggasje når det gjelder dyrehold og samtidig har opphøyet seg selv til dyreeksperter, er som oftest damer i 50-åra. Hva kommer det av mon tro? Overgangsalderen og hormoner som løper løpsk? Problemer med at egne barn har flyttet hjemmefra? Mangel på barnebarn? Hvem vet... Det som uansett er mangelvare, er sunt norsk bondevett.

Anonymkode: d00d4...b8c

Da tippet du feil, mer sent 20-30 åra. Litt usikker. 

 

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det et fordi selv om du vet at du er en ansvarlig katteeier, så kan ikke vi som leser vite det. Det er mange sprø folk på KG, må du huske på! Og når du unngikk å svare på om den var kastrert så skjønner jeg at folk ble litt mistenkelige. :)

Anonymkode: d70bc...c04

Trodde jeg hadde svart. Og burde væfe unødvendig egentlig. Uansett om den er kastrert, chippet eller ikke så er det ikke greit å ta andres kjæledyr. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noen mennesker her inne har mistet totalt bakkekontakt så fort det er snakk om katt. Hyler og bærer seg 

Anonymkode: 626f4...242

Er faktisk litt enig. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang dama dukker opp eller katten er hos henne burde du utfordre henne til å faktisk ringe dyrebeskyttelsen, hivs hun virkelig jobber der så er hun ikke akkurat en god ambassadør. Så får du samtidig bekreftet at katten er DIN og dama gjør faktisk stor skade slik hun holder på.

Husker da jeg gikk på vgs, 1 gang i uka jobbet jeg frivillig hos Redd dyra eller noe sånt, mesteparten av tiden gikk egentlig med til å rengjøre bur. Men husker "sjefen" nevnte at en lokal dame ga seg ut for å jobbe hos dem, hun hadde 6+ katter og de trodde ikke alle var hennes en gang. syke folk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hvertfall avkrefte at pus SER tynn eller vannskjøttet ut. 

Har kontaktet dyrebeskyttelsen og damen har faktisk jobbet der før, men ikke nå lenger. Det var det eneste de ville si. 

Slapp ut pus litt i sta, er jo varmegrader nå. Pus kom som vanlig inn igjen etter få min som den har pleid i vinter. 

Vurderer kontakte damen og fortelle henne hva jeg mener. 

 

 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...