Gå til innhold

Er så sint. Dame tar katten vår


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Man er da ikke pliktig til å kastrere katter?

Anonymkode: eaa64...862

Om man er rett i hode ser man på det som en plikt, jo. Ukastrert hannkatter gjør hjemløse jentepuser gravide. 

Anonymkode: d55f4...e69

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

MEN HERREGUD!! Katten er sterilisert, chippet og vaksinert. Den får for fra dyrebutikk/veterinær. Veterinær sa sist vi var på årskontroll at den hadde flott pels og brukte maten godt. Eneste problemet er at den spiser for mye og er helt vill etter mat. Og vi ikke klarer la være fore den. Så litt rund, men ikke noe veterinær mente var farlig eller noe. Vi måtte bare passe på litt. ( veterinær sa hun var litt bekymret da jeg sa at den er litt rundt kantene ) men er denne regla nødvendig å skrive ??? Virkelig???

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

MEN HERREGUD!! Katten er sterilisert, chippet og vaksinert. Den får for fra dyrebutikk/veterinær. Veterinær sa sist vi var på årskontroll at den hadde flott pels og brukte maten godt. Eneste problemet er at den spiser for mye og er helt vill etter mat. Og vi ikke klarer la være fore den. Så litt rund, men ikke noe veterinær mente var farlig eller noe. Vi måtte bare passe på litt. ( veterinær sa hun var litt bekymret da jeg sa at den er litt rundt kantene ) men er denne regla nødvendig å skrive ??? Virkelig???

Anonymkode: 3d1b9...0df

Gratulerer, endelig greide du svare på spørsmålet som har blitt stilt deg flere ganger. Når du bevisst unngår spørsmål om kastering går selvfølgelig alle ut ifra at du ikke har gjort det. 

Anonymkode: d55f4...e69

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du ber om sympati og gode råd. Det kan du kanskje få.

Men først må du svare på dette: Er denne utekatten kastrert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

MEN HERREGUD!! Katten er sterilisert, chippet og vaksinert. Den får for fra dyrebutikk/veterinær. Veterinær sa sist vi var på årskontroll at den hadde flott pels og brukte maten godt. Eneste problemet er at den spiser for mye og er helt vill etter mat. Og vi ikke klarer la være fore den. Så litt rund, men ikke noe veterinær mente var farlig eller noe. Vi måtte bare passe på litt. ( veterinær sa hun var litt bekymret da jeg sa at den er litt rundt kantene ) men er denne regla nødvendig å skrive ??? Virkelig???

Anonymkode: 3d1b9...0df

Dessverre så må alt nevnes på KG for at dyrevernet ikke halshugger deg. 

Men prøv å snakk fornuft med henne, og sjekk angående anmeldelse. 

Lykke til, håper hun holder seg unna katten deres! 

Anonymkode: 3a32a...0cc

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er ellers frisk og rask. Og jeg akter ikke å gå tur med den.  

Det at den er helt vill etter mat gjør at det er ekstra drit at andre forer også. 

Og JA den får markkurer. Flere enn nødvendig fordi apetitten har vært så stor så har lurt på om det er mark. Veterinær sa at noen katter har bare større appetitt enn andre. At hun ikke var veldig rund , men anbefalte å porsjonere ut maten. 

 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gratulerer, endelig greide du svare på spørsmålet som har blitt stilt deg flere ganger. Når du bevisst unngår spørsmål om kastering går selvfølgelig alle ut ifra at du ikke har gjort det. 

Anonymkode: d55f4...e69

Nei fy faen. Jeg skrev det var unødvendig. I betydning selvfølgelig har jeg gjort det. Dere er like gale som damen. Gå tur med katten min, ikke faen. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre så må alt nevnes på KG for at dyrevernet ikke halshugger deg. 

Men prøv å snakk fornuft med henne, og sjekk angående anmeldelse. 

Lykke til, håper hun holder seg unna katten deres! 

Anonymkode: 3a32a...0cc

Takk. Sjekker. Er litt dritt å ikke kunne slippe ut pus til sommeren i frykt for at noen tar den.  Det blir en lang sommer for pus og matmor og matfar. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Den er ellers frisk og rask. Og jeg akter ikke å gå tur med den.  

Det at den er helt vill etter mat gjør at det er ekstra drit at andre forer også. 

Og JA den får markkurer. Flere enn nødvendig fordi apetitten har vært så stor så har lurt på om det er mark. Veterinær sa at noen katter har bare større appetitt enn andre. At hun ikke var veldig rund , men anbefalte å porsjonere ut maten. 

 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Med andre ord har denne damen rett til å reagere som hun gjør og du fortjener å bli anmeldt for misshold av dyr, der du bare lemper det ut og lar det være naboenes problem.

Anonymkode: 8b3a2...0aa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

MEN HERREGUD!! Katten er sterilisert, chippet og vaksinert. Den får for fra dyrebutikk/veterinær. Veterinær sa sist vi var på årskontroll at den hadde flott pels og brukte maten godt. Eneste problemet er at den spiser for mye og er helt vill etter mat. Og vi ikke klarer la være fore den. Så litt rund, men ikke noe veterinær mente var farlig eller noe. Vi måtte bare passe på litt. ( veterinær sa hun var litt bekymret da jeg sa at den er litt rundt kantene ) men er denne regla nødvendig å skrive ??? Virkelig???

Anonymkode: 3d1b9...0df

Hadde vært greit å få vite at katten faktisk er kastrert og chippet i hovedinnlegget da. 

Vil tro du fortalte denne damen at katten er kastrert og chippet? 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Unnskyld meg , men for et jævla hespetre jeg har i byggefeltet. 

Vi har en katt som er ute. Om vinteren er katten sjeldent ute, snur ofte i døra eller er ute maks 5 minutter. Den slippes bare ut etter eget ønske og den har ALDRI vært ute mer enn 15 min i så kaldt vær. Og jeg drar aldri noe sted selvfølgelig. Så når den nå i vinter plutselig har vært borte i flere timer i over 10 minus har jeg vært bekymret. En natt lå jeg våken og pus kom ikke inn igjen før 16 tiden dagen etter. Det var 15 minus og jeg var redd. Jeg ropte, ristet med mat, satte ut dokassen, sjekket med naboer, garasjer osv. 

Så møtte jeg på et kvinnemenneske ved postkassene i sta. Hun lurte på om jeg hadde en svart pus, jeg sa ja.  Hun begynte og skjelle og smelle over at pusen hadde vært ute og at hun hadde tatt den inn og gitt mat. Hun ville melde meg både her og der. Og katten kom jo tilbake til henne siden det var så mye bedre hos henne. Så hun ville gjerne ta over den. Jeg Eide visst ikke sympati for dyr. Og hun jobber i dyrebeskyttelsen og det var ikke måte på.  Fikk en lang unødvendig tale om at den skal steriliseres. Og alt det hun mente pusen min trengte og hva jeg gjør feil som dyreeier. 

Jeg blir så forbanna!! Selvfølgelig løper katten vår dit den få mat. Den elsker mat. Hvem faen er så dum å gjøre noe slikt uten å kjenne eieren? Og liksom greie på dyr. Nå tørr jeg ikke slippe den ut mer i det hele tatt da noen stjeler dyret vårt. Hva kanjeg gjøre?

 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Si at hun også bør kastreres, så tar du med deg posten og går hjem.

Anonymkode: 1925b...16a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, MissPierce skrev:

Det første du bør gjøre er å kastrere og chippe katten. Om den er chippet er det vanskeligere å stjele den. Så ber du om ett papir fra veterinæren om at katten er frisk og fin. Du har mest sannsynligvis kvitteringer på maten du kjøper fra veterinæren også vil jeg tro. Når dette er gjort, så tar du kontakt med henne, og forteller henne i klar tekst at oppførselen hennes er uaktuell, og om hun tar inn katten din igjen så anmelder du henne. 

Så kontakter du den lokale Dyrebeskyttelsen din, og spørr om denne gale damen faktisk har noe med de å gjøre. Mest sannsynlig har hun ikke det, og har hun det kan du fortelle at oppførselen hennes ikke passer seg overhode. 

 

Takk for et konstruktivt svar. Og ja det var lurt! Skal kontakte dyrebeskyttelsen. Ble så forbanna at tenker jo ikke klart. Haha anmelde... 😅 kanskje litt drøyt i første omgang. Men dyrebeskyttelsen kan jeg jo ta en telefon til og høre. Når jeg har roet meg. I morgen, kanskje. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, MissPierce skrev:

Hadde vært greit å få vite at katten faktisk er kastrert og chippet i hovedinnlegget da. 

Vil tro du fortalte denne damen at katten er kastrert og chippet? 

 

Rakk bare si det med maten før hun stakk. Jeg tenkte det holdt å skrive at det var unødvendig å fortelle meg det. Som i selvfølgelig har jeg tatt ansvar for pusen min og gjort det der.

 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med andre ord har denne damen rett til å reagere som hun gjør og du fortjener å bli anmeldt for misshold av dyr, der du bare lemper det ut og lar det være naboenes problem.

Anonymkode: 8b3a2...0aa

Oi.. du er like gal som nabokjerringa. Er du henne?

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å gi blanke i henne. Hun skal selvfølgelig ikke hverken ta inn katten din eller gi den mat.

Kjenner flere som jobber i dyrebeskyttelsen, og unnskyld meg, de er rimelig koko mange av dem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og katten vår er ikke naboens problem så lenge naboen ikke tar den inn og mater den. 

Aff.. ble ikke bedre av å blåse ut her. Burde logget av. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta med nabohespetreet og et par brukere her til kastrering også tror jeg 😂 Godt forslag til deg som foreslo å svare kjerringa slik. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har møtt et medlem av kattemafiaen... og enda flere her i denne tråden ser jeg. Sånne folk mener alle utenom «sine egne» er uansvarlige katteeiere, og er helt umulige å diskutere med.

Anonymkode: 0eae6...97d

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei fy faen. Jeg skrev det var unødvendig. I betydning selvfølgelig har jeg gjort det. Dere er like gale som damen. Gå tur med katten min, ikke faen. 

Anonymkode: 3d1b9...0df

Det er jo mulig å kommunisere som en voksen person og møte påstander med fakta. Eller så kan du fortsette å hyle og bære deg slik du gjør.

Anonymkode: 8c780...9bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...