Gå til innhold

Prosjekt baby2


Illy

Anbefalte innlegg

Vi har begynt å prøve forsiktig på baby nr. 2. 

Jeg er i midten av 30-åra, og mannen i slutten. Vi prøvde lenge på nr. 1. Først slurvet vi litt med prevensjon. Så slurvet vi mye, og så droppet vi det helt. Da det ikke skjedde noe, begynte vi (eller jeg) å styre med eggløsningstester, vitaminer, grapefruktjuice, kartlegging av utflod, ja stort sett alt av prøver-greier man kan lese om på nett. Ikke noe av det virket den gangen. Vi prøvde noen hormonkurer (Pergotime/Clomifren), uten hell. Og til slutt siste muligheten, IVF. På tredje prøverørsforsøk kom datteren ❤️ 

Vi har veldig lyst på flere barn, og det blir trist hvis det ikke går. Jeg drømmer om tre. Da jeg var ung, så jeg for meg fire. Og da jeg var enda yngre, skulle jeg ha sju barn, men ingen mann (barna skulle komme med storken). Nå bør nok ambisjonsnivået vårt ligge på å få baby2.

Eggreservene mine var litt lave for alderen for noen år siden, og jeg er redd det er lite å skryte av der nå. Men legene har ikke funnet noen forklaring på infertiliteten vår, så foreløpig har vi et lite håp om unnfangelse på gamlemåten. Negative graviditetstester er fortsatt kjipe greier, og jeg klarer sikkert å bli sprø nok denne gangen også. Men vi er ikke ufrivillig barnløse mer, bare ganske ufruktbare. Og hva kan vel hjelpe bedre på teste-nedturer og mensen-tristhet enn å leke med verdens søteste baby? 

Jeg har hatt mensen én gang etter fødsel for ni måneder siden. Da tror jeg den kom fire dager etter eggløsningen, og sånt blir man ikke gravid av. Nå er jeg på syklusdag 28, og testene sier jeg har eggløsning i dag. Så kanskje jeg holder på å få en slags syklus 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, prøverpåny skrev:

Lykke til med søskenprøving! 😊 Blir spennende å følge med!

Tusen takk! Så koselig! Holder dere også på å prøve på søsken, det kan høres sånn ut på brukernavnet? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, prøver på søsken til en på 5,5 år. Har litt omvendt historie enn deres. Første barn kom naturlig, men nå prøver vi med ivf. Har dere tenkt noe på hvor lenge dere prøver selv før dere eventuelt prøver ivf? Er jo ikke like lett å få søskenforsøk offentlig lenger, men er vel noen steder man fortsatt kan få. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.2.2019 den 22.48, prøverpåny skrev:

Ja, prøver på søsken til en på 5,5 år. Har litt omvendt historie enn deres. Første barn kom naturlig, men nå prøver vi med ivf. Har dere tenkt noe på hvor lenge dere prøver selv før dere eventuelt prøver ivf? Er jo ikke like lett å få søskenforsøk offentlig lenger, men er vel noen steder man fortsatt kan få. 

Vi har tenkt å ta kontakt med lege for å diskuktere det i mai. Jeg tror Riksen tilbyr ett søskenforsøk nå, men det er ikke sikkert muligheten holdes åpen så lenge. Går dere privat? Hun vi har ble til ved en privat klinikk i Oslo, og vi går for tre nye forsøk der hvis vi ikke får offentlig. Lykke til med forsøk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yey, mensen! Syklus på 33 dager er innafor. Men antatt eggløsning på syklusdag 28 er jeg ikke så glad for. Jeg skal prøve å tempe, for å se om jeg faktisk har el. 

Jeg ammer fortsatt litt, og det er ikke sikkert syklusen blir normal før vi avslutter det. Det kjennes ikke greit at prøvingen skal gå utover vesla. Amming på dagtid gikk i vasken da jeg begynte å jobbe. Det var da syklusen begynte igjen også. Ammingen må uansett avsluttes før vi skal i gang med IVF, har jeg skjønt. Men jeg vil ikke avvenne i all hast for å rekke å prøve naturlig før vi går videre med behandlig. Sjansene for å lykkes sånn er ikke store uansett.

Det er litt surrealistisk å tenke på amming i forbindelse med prøving denne gangen. Innimellom kan det være skikkelig sårt at vi sliter, og kanskje ikke får flere. Jeg vil så gjerne oppleve svangerskap, fødsel og barseltid igjen. Jeg har visst glemt kvalmen, og jeg har seriøst glemt fødselssmertene også, selv om jeg vet at det var det vondeste jeg har kjent. Men det mest plagsomme er at jeg legger kjempegodt merke til alle gode søskenforhold rundt meg, og tenker at vår lille også må få sjansen oppleve noe sånt. Innimellom tenker jeg heldigvis at nå går det bra uansett. Vi var blant de heldige og fikk den flotte lille tassen vår! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei @Illy, vil følge med deg her👍😊 Jeg fikk faktisk ikke mensen tilbake før jeg sluttet å amme da sønnen var 14 mnd, men da kom den på dagen 4 uker etter ammeslutt, og regelmessige sykluser etter det. Hadde da trappet ned til morgen og kveld. Så du er jo bedre i rute enn meg👍 Skjønner veldig godt de søskentankene dine, jeg har de samme! Håper barna våre får gleden av søsken, men uansett er vi utrolig heldige som har fått dem💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.2.2019 den 11.47, Waldfee skrev:

Hei @Illy, vil følge med deg her👍😊 Jeg fikk faktisk ikke mensen tilbake før jeg sluttet å amme da sønnen var 14 mnd, men da kom den på dagen 4 uker etter ammeslutt, og regelmessige sykluser etter det. Hadde da trappet ned til morgen og kveld. Så du er jo bedre i rute enn meg👍 Skjønner veldig godt de søskentankene dine, jeg har de samme! Håper barna våre får gleden av søsken, men uansett er vi utrolig heldige som har fått dem💗

Så koselig, Waldfee! Jeg klarte ikke å se for meg at syklusen skulle komme tilbake i det hele tatt, så jeg er egentlig godt fornøyd med det 😃Tida rett før jeg ble gravid, da jeg holdt på å miste håpet, er fortsatt ganske ferskt i minne. Vi er heldige  Jeg så det du skrev om perfekt aldersforskjell i din dagbok, og jeg har tenkt for mye på sånt jeg også. I det ene sekundet er jeg redd for å få for lite mellomrom mellom barna, og at en graviditet nå skal gå utover vesla (var i skikkelig dårlig form sist), og i det neste tenker jeg at det er latterlig å tenke på for jeg kan jo ikke bli gravid 😅

På 22.2.2019 den 12.34, Ginny skrev:

Jeeeei, hurra for mer prøving Illy 😃 Håper det går litt raskere denne gangen 😃

Tusen takk! 😃💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende med søskenforsøk! Håper dere klarer det naturlig. Dere har ikke egg på frysen etter forrige forsøk, regner jeg da med? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 24.2.2019 den 19.03, bondekone skrev:

Spennende med søskenforsøk! Håper dere klarer det naturlig. Dere har ikke egg på frysen etter forrige forsøk, regner jeg da med? 

Jeg har ikke klart å kombinere jobbstart etter foreldrepermisjonen med KG, beklager så mye at jeg svarer flere måneder for sent! 😳Det stemmer, vi hadde bare ferskforsøk, og fikk aldri noen på frys.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært litt mye i det siste, og når vesla har lagt seg for kvelden har det ikke fristet å åpne pc-en. Nå er det påskeferie, så jeg fikk plutselig overskudd til KG :fnise:

Det har vært litt mer spenning i prøveprosjektet den siste måneden. Jeg har begynt å tempe, og ser at jeg har EL, men alt for kort lutealfase. Nå i aprilsyklusen gikk jeg på jobb med bind på fra 2 dpo. Jeg får visst ikke forvarsel i form av murringer og spotting mer heller, og første mensen etter fødselen holdt på å bli veldig pinlig :P 

Fra rundt 7 dpo fikk jeg mye magesmerter og murringer. Målet var å komme over 10 dpo. Det gjorde jeg, og over 14, 15 og 16 dpo også. Da begynte jeg å bli ordentlig forhåpningsfull. Men jeg torde absolutt ikke teste, og prøvde å si til meg selv at det måtte være mer hormonkrøll. Så kom mensen 17 dpo :dry: Men jeg tok en test, og den var positiv. Mensen, og det er ingen tvil om at det er mensen, legger jo en demper på gleden over positiv test. Men det er litt fint likevel. Jeg håpet på å få en normal syklus, og så ble jeg litt gravid. 

Kjemisk på første PP med en reell sjanse er mer enn jeg er vant til i hvert fall :) I mai feirer vi ettårsdag, og det må være et godt tidspunkt å starte svangerskapet med baby2. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 2 uker senere...
På 7.5.2019 den 13.13, Mirabella76 skrev:

Masse lykke til med prøving på nr 2! :)

Tusen takk :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne syklusen gikk tempen opp igjen, etter en dipp 8 dpo. Jeg fikk litt forhåpinger, først og fremst om en normal lutealfase. Og så litt om graviditet da, det nytter ikke å unngå. Så på kvelden 12 dpo begynte jeg å spotte. Det var innafor å få mensen da, så greit nok.13 dpo var det fortsatt bare spotting, og jeg tok en billigstrimmel, sånn bare for å ha gjort det.

Så mange ganger som jeg håpet og trodde litt på at det skulle komme strek da vi prøvde på dattera. Mens testen forble like hvit, samme hvor mye jeg myste, og ventet, holdt den i lyset og myste litt til. Nå var jeg innforstått med hvit test. Og så kom det jammen strek igjen! Ganske sterk, ikke som ved den kjemiske sist.

Jeg er 4+1 i dag, så det kan gå begge veier enda. Men vesla må ha ryddet og ordnet noe veldig inne i magen. Nå er det kanskje greit nok til at et lillesøsken får til å slå seg ned der uten hjelp :hjerte:

IMG_8615.JPG

Endret av Illy
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oi, dette må jo kalles jackpot👏👏👏👏 Gratulerer så mye!! Veldig smart å prøve raskt på nr 2, mye kan ordne seg med fertiliteten som følge av en graviditet! Krysser fingrene for at alt går bra videre💗🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Waldfee skrev:

Oi, dette må jo kalles jackpot👏👏👏👏 Gratulerer så mye!! Veldig smart å prøve raskt på nr 2, mye kan ordne seg med fertiliteten som følge av en graviditet! Krysser fingrene for at alt går bra videre💗🤞

Tusen takk! Ja, jeg kunne nok ønsket litt mer tid imellom, men vi fikk beskjed om at vi hadde dårlig tid, derfor begynte vi med en gang. Og hvis dette varer, er det helt fantastisk! Det hadde vært så fint om du kunne følge etter nå ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Illy skrev:

Tusen takk! Ja, jeg kunne nok ønsket litt mer tid imellom, men vi fikk beskjed om at vi hadde dårlig tid, derfor begynte vi med en gang. Og hvis dette varer, er det helt fantastisk! Det hadde vært så fint om du kunne følge etter nå ❤️

I bhg er det søsken med halvannet år mellom - var litt tøft da de var helt små, men så utrolig mye glede de har av hverandre - det blir veldig bra💗! Vi satser på at dette varer i ni mnd🤞 og takk, skulle uendelig gjerne følge etter 💗🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så fantastisk! :strix: Gratulerer så mykje med positiv test, Illy! :hjerte: Kryssar fingrane for at det går bra heile veien fram. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...