Gå til innhold

Franske riviera - helt topp!!!

ella.P

Anbefalte innlegg

Hei hei

Vi har nu vært en langweekend i Frankrike. Bodde i Juan Les Pins - leide oss bil på flyplassen og kjørte litt rundt. Var i Monaco, Nice, Cannes og ellers litt sightseeing rundt omkring. Helt fantastisk.

Tusen takk til deg som så varmt beskrev Antibes og sør Franrike i et tidligere innlegg her på forumet.

Franske riviera er ikke oppskrytt - det er absolutt så fantastisk som jeg har lest og hørt.

Jeg har reist en del rundt omkring i verden, men dette er et land hvor jeg garantert kommer til å feriere mer. Netse gang skal jeg ha lenger ferie - tiden gikk så altfor fort.

Så...jeg anbefaler på det aller varmeste Sør-Frankrike som et reisemål :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest the imp

Nice er nydelig! Ta deg en tur i gamlebyen og selvsagt langs strandpromenaden. Vil anbefale å ta en dagstur til Monaco og Cannes hvis dere har tid til det. I tillegg kan du jo lese litt her

Nå er det kanskje ikke noe særlig å bade når du skal dit. Jeg var der på sommeren, og foretrakk helt klart sandstrendene i Cannes. Nice har steinstrender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesten

Om du skal til Nice og også området rundt, vil jeg anbefale Guiden til Lonely Planet:"Provence & the Cote d' Azur". Og også kartet fra B&B Map Cote D' Azur /Monaco i 1:200 000. Det er et kart som omfatter Nice (bykjernen + området rundt), Monaco (Monte Carlo), Antibes, Cannes og fungerer utmerket når en skal tusle rundt å titte. Selv har jeg nesten slitt ut disse to tingene, og bytter de ikke ut før de ikke er i lesbar stand :wink: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...