MissLucy Skrevet 22. april 2020 Forfatter #19881 Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, Inkognitogata skrev: Så hun har allerede begynt å jogge med det eldste avkommet. Burde barn på 6-7 år jogge flere kilometer? Er dette for å provosere ytterligere..? jeg stusset og over det. Ikke så mye for selve treningen, for det tåler de sikkert, men jeg synes 3 km jogging høres veldig langt og veldig ensformig og veldig lite lekent ut for et barn på den alderen. 20
Inkognitogata Skrevet 22. april 2020 #19882 Skrevet 22. april 2020 Just now, MissLucy said: jeg stusset og over det. Ikke så mye for selve treningen, for det tåler de sikkert, men jeg synes 3 km jogging høres veldig langt og veldig ensformig og veldig lite lekent ut for et barn på den alderen. Klart unger tåler å være i aktivitet og løpe dagen lang - men da i lek med andre barn. 3 km jogging er noe annet. 9
Klaraku78 Skrevet 22. april 2020 #19883 Skrevet 22. april 2020 6 minutter siden, Inkognitogata skrev: Så hun har allerede begynt å jogge med det eldste avkommet. Burde barn på 6-7 år jogge flere kilometer? Er dette for å provosere ytterligere..? Barna er jo blitt presentert som #netfitkids på Instagram. Hvis de skal leve opp til de forventningene, så er det vel bare å jogge på, om man vil eller ikke. Det var jo barnets første joggetur, så tviler egentlig på at de løp hele tiden i 3 km. 22
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19884 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Klaraku78 skrev: Barna er jo blitt presentert som #netfitkids på Instagram. Hvis de skal leve opp til de forventningene, så er det vel bare å jogge på, om man vil eller ikke. Dette synes jeg var et særdeles drøyt og ufint utsagn. Vi vet ingenting om barna blir "tvunget" til å jogge, så det er en tom og grov spekulasjon. 10
Inkognitogata Skrevet 22. april 2020 #19885 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Nudeldama said: Dette synes jeg var et særdeles drøyt og ufint utsagn. Vi vet ingenting om barna blir "tvunget" til å jogge, så det er en tom og grov spekulasjon. Et barn som nettopp har begynt i første klasse finner neppe på å jogge flere kilometer sånn helt av seg selv. Såpass ærlige må vi klare å være. 36
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19886 Skrevet 22. april 2020 1 minutt siden, Inkognitogata skrev: Et barn som nettopp har begynt i første klasse finner neppe på å jogge flere kilometer sånn helt av seg selv. Såpass ærlige må vi klare å være. Fortsatt grov spekulering. 7
Klaraku78 Skrevet 22. april 2020 #19887 Skrevet 22. april 2020 2 minutter siden, Nudeldama skrev: Dette synes jeg var et særdeles drøyt og ufint utsagn. Vi vet ingenting om barna blir "tvunget" til å jogge, så det er en tom og grov spekulasjon. Like ufint som å legge ut bilder av barna på en bedriftskonto med #netfitkids. Eller like ufint som å legger bilder og videoer av at barnet er ute og løper/trener med mamman. 43
Inkognitogata Skrevet 22. april 2020 #19888 Skrevet 22. april 2020 (endret) 2 minutter siden, Nudeldama said: Fortsatt grov spekulering. Alle som jobber med eller har barn i denne aldersgruppen vet godt at å jogge flere km ikke er noe de selv finner på. Greit at du er en ivrig forsvarer av CBE, men ærlig talt. Endret 22. april 2020 av Inkognitogata 37
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19889 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Inkognitogata skrev: Alle som jobber med eller har barn i denne aldersgruppen vet godt at å jobbe flere km ikke er noe de selv finner på. Greit at du er en ivrig forsvarer av CBE, men ærlig talt. Ingen har sagt at hun har selv funnet på det, det var sammen med CBE. Noe mer enn det vet vi ikke. Hvis du anser meg som "ivrig forsvarer av CBE" så har du ikke forstått mye av det jeg skriver, dessverre. 8
Inkognitogata Skrevet 22. april 2020 #19890 Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, Nudeldama said: Ingen har sagt at hun har selv funnet på det, det var sammen med CBE. Noe mer enn det vet vi ikke. Hvis du anser meg som "ivrig forsvarer av CBE" så har du ikke forstått mye av det jeg skriver, dessverre. Sammen med CBE, ja. Eksponering av barn i kommersiell øyemed. Ikke greit. 18
Nudeldama Skrevet 22. april 2020 #19891 Skrevet 22. april 2020 Akkurat nå, Inkognitogata skrev: Sammen med CBE, ja. Eksponering av barn i kommersiell øyemed. Ikke greit. Så nå skiftet du fra å hinte om tvang mot barn til å gå over til det safe "eksponering". Jeg kan ikke se at det å skrive at ene barnet var med på en joggetur er en skadelig form for eksponering. 6
Inkognitogata Skrevet 22. april 2020 #19892 Skrevet 22. april 2020 (endret) 2 minutter siden, Nudeldama said: Så nå skiftet du fra å hinte om tvang mot barn til å gå over til det safe "eksponering". Jeg kan ikke se at det å skrive at ene barnet var med på en joggetur er en skadelig form for eksponering. Jeg tror jeg bare overser brukerdebatten din. Ordet "tvang" har jeg ikke tatt i min munn. Fint om du ikke tillegger meg annet enn det jeg har skrevet. Barn bør ikke eksponeres i det hele tatt. Takk! Endret 22. april 2020 av Inkognitogata 24
Kollontaj Skrevet 22. april 2020 #19893 Skrevet 22. april 2020 32 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg er ikke enig i din oppsummering. Vi har alle subjektive meninger. Utfordringen kommer når man legger frem ens subjektive mening som en objektiv sannhet. Men kommer man med en påstand om CBE, så bør den kunne dokumenteres. F.eks "CBE har ingenting i huset som ikke er sponset" er en påstand som må dokumenteres. "Jeg liker/liker ikke CBEs smak når det kommer til interør" er en subjektiv mening. Hersketeknikker er en uting som trekker ned debatten, uansett hvem som kommer med dem. For å forfølge det med sponset; vet du om NOE i huset som ikke er sponset/vært annonselenker/reklame for? 21
MissLucy Skrevet 22. april 2020 Forfatter #19894 Skrevet 22. april 2020 (endret) 56 minutter siden, Nudeldama skrev: Ingen har sagt at hun har selv funnet på det, det var sammen med CBE. Noe mer enn det vet vi ikke. Nei, det er alt vi vet om denne konkrete saken. Men på et generelt grunnlag, som en bred og alminnelig erfaring, så må det være dekning for å si at det er uvanlig at et barn på den alderen er motivert for en joggetur på 3 km. Min mann er friidrettstrener for denne aldersgruppen, og selv om det er lett å få dem til å hoppe og sprette og bykse og løpe og danse en time i strekk, så er det svært utfordrende å få dem til å jogge en enkelt runde på 400 meter. Vi kan sevfølgelig ikke vite om akkurat dette barnet er helt spesielt motivert. Det er jo innenfor det som er mulig. Men er det sannsynlig? Og da kan man stille en lang rekke spørsmål, der det aller første som presser seg frem er dette barnets rett til privatliv. Og her kommer vi til det som jeg oppfatter som et av de groveste overtrampene vi har sett så langt hos denne influenceren. Fordi - som jeg sa - det er uvanlig for så små barn å jogge 3 km. Så når CBE nå forteller at hennes barn jogger 3 km, så forteller hun samtidig veldig mye om dette barnets interesser, personlighet, anlegg. Og det er nytt. Og det er et grovt inngrep i dette barnets rett til sin egen identitet. Endret 22. april 2020 av MissLucy 41
MissLucy Skrevet 22. april 2020 Forfatter #19895 Skrevet 22. april 2020 37 minutter siden, Nudeldama skrev: Jeg er ikke enig i din oppsummering. Vi har alle subjektive meninger. Utfordringen kommer når man legger frem ens subjektive mening som en objektiv sannhet. Men kommer man med en påstand om CBE, så bør den kunne dokumenteres. F.eks "CBE har ingenting i huset som ikke er sponset" er en påstand som må dokumenteres. "Jeg liker/liker ikke CBEs smak når det kommer til interør" er en subjektiv mening. Hersketeknikker er en uting som trekker ned debatten, uansett hvem som kommer med dem. Lenger fremme i tråden vil du finne dokumentasjon på hvilke deler av interiøret som er sponset. Det jeg kommer på i farten, uten å anstrenge meg: Golvene og veggene. Svenskeovnen. Garderobeskapene på soverommet. Hele interiøret på barnerommene. Juletinnsoldatene. Plakatene (og dermed ALT de har på veggene, med unntak av et bilde av brudekjolen). Stuemøblene. Jeg tror muligens kjøkkeninnredningen er den samme som fulgte huset, men mener den er oppusset med sponsing, og ny kjøkkenøy,men det er mulig jeg husker feil på akkurat det - noen som vet? Ellers - badekaret. Blomsterbukettene. Nips. Det er egentlig enklere å dokumentere det som IKKE er sponset enn det som er sponset. 29
oblt Skrevet 22. april 2020 #19896 Skrevet 22. april 2020 3 hours ago, Hellasinmyheart said: Tja. Vi kan enes om setningen «CBE som bloggeier er dyktig på å gjøre en god jobb for annonsører. Hun presenterer interiøret de selger på en inspirerende og smakfull måte». Jeg tenker det korrekte blir "bloggeier fremstiller produkter på en måte enkelte finner inspirerende og smakfullt". Om hun gjør en god jobb for annonsøren måles av andre kriterier, som jeg forsøkte å forklare i et tideligere innlegg. 12
Aricia Skrevet 22. april 2020 #19897 Skrevet 22. april 2020 29 minutter siden, MissLucy skrev: Lenger fremme i tråden vil du finne dokumentasjon på hvilke deler av interiøret som er sponset. Det jeg kommer på i farten, uten å anstrenge meg: Golvene og veggene. Svenskeovnen. Garderobeskapene på soverommet. Hele interiøret på barnerommene. Juletinnsoldatene. Plakatene (og dermed ALT de har på veggene, med unntak av et bilde av brudekjolen). Stuemøblene. Jeg tror muligens kjøkkeninnredningen er den samme som fulgte huset, men mener den er oppusset med sponsing, og ny kjøkkenøy,men det er mulig jeg husker feil på akkurat det - noen som vet? Ellers - badekaret. Blomsterbukettene. Nips. Det er egentlig enklere å dokumentere det som IKKE er sponset enn det som er sponset. Glimrende illustrasjon på hvilken forskjell det utgjør å faktisk å ha satt seg inn i tematikken for denne diskusjonen, versus å ikke ha gjort det. 26
MaleficentAurora Skrevet 22. april 2020 #19898 Skrevet 22. april 2020 Jeg frykter for jentens mentale helse i framtiden om de må bidra enda mer i Netfit.. Det er en ting at en av jentene spørr om å være med eller bare hive seg med.. Men slik det legges fram så virke det som at her MÅ alle bidra uansett alder og kjønn. Neste blir vel at den eldste hunden også må være med på jogging. 8
Hellasinmyheart Skrevet 22. april 2020 #19899 Skrevet 22. april 2020 3 minutter siden, oblt skrev: Jeg tenker det korrekte blir "bloggeier fremstiller produkter på en måte enkelte finner inspirerende og smakfullt". Om hun gjør en god jobb for annonsøren måles av andre kriterier, som jeg forsøkte å forklare i et tideligere innlegg. Hvordan vet du at det kun er «enkelte finner inspirerende og smakfullt» er riktig betegnelse? Kanskje mange som leser bloggen (og evt andre) er av den oppfatning? Jeg regner med at annonsører samarbeider med bedriften Treasures nettopp av en grunn. De mener hun kan selge en vare for dem. For at det skal selge så er første bud å få varen til å fremstå som inspirerende og presentert på en måte som gjør at folk får lyst til å kjøpe. Dersom et samarbeid med Treasures gjør at varen får oppmerksomhet og medfører økt salg har hun gjort en god jobb med hvordan varen fremstår. 2
Oline12 Skrevet 22. april 2020 #19900 Skrevet 22. april 2020 Jeg syns ikke aktiviteten bloggeier la ut på IG skal diskuteres mer her. Det er ille nok at hun la det ut. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå