Nudeldama Skrevet 21. april 2020 #19821 Skrevet 21. april 2020 2 minutter siden, 123Frustrert skrev: Cbe mener hun ikke trenger å gå med truse når hun har på seg tights blant annet fordi det ikke lukter av underlivet sitt. Nok en gang med en undertone som « mitt underliv lukter det tross alt ingenting av». Det lukter av alle kvinners underliv, enten man vil det eller. Så klart om man ikke bruker deo for underlivet da, som cbe sier hun gjør, til tross for at det ikke lukter.. I sitatet som ble limt inn her i tråden, så skrev CBE at hun ikke hadde undertøy under treningsklær fordi hun syntes det var ubehagelig. 7
Hellasinmyheart Skrevet 21. april 2020 #19822 Skrevet 21. april 2020 41 minutter siden, Pjolterbeist skrev: Altså, dette er vel ikke snakk om å ha et godt øye for detaljer (hvilket jeg faktisk har, men det er en annen diskusjon), men i dette tilfellet var det faktisk ikke annet enn å komme med korrekt informasjon. Enhver vet at den mest redelige måten å gjøre dette er å dokumentere det med originalkilden. Det konkrete spørsmålet kom først etter at CBE selv hadde informert leseren om sin underbukse-status. Jeg har ikke sagt noe om nakenhet, ei heller spekulert i hvilket forhold hun har til det. Dette er noe du bringer på banen. Jeg har heller ikke bedrevet noen sidevis utbrodering. Hvorvidt jeg finner nakenhet provoserende har heller ingenting med spørsmålet jeg stilte, nærmere sagt: Hvilken nytteverdi hhv. -funksjon for leseren har informasjonen CBE kommer med vedr. at hun ikke bruker underbukse når hun har på seg tights? Hvilken nytteverdi det har blir vel kun en spekulasjon uansett. Og jo, debatten handler jo nettopp om at hun har skrevet at hun er naken under tightsen og hva de her inne inkludert du mener om det. Du kamuflerer det under»hvilken nytteverdi har det». Tja, det er det sikkert mange meninger om. Detaljer ja. Hvilken nytteverdi har det å spekulere i hva hun svarer leserne og analysere det i detalj for deretter å kritisere det over mange sider her inne? Hva er poenget med det? 7
Gjest Lin11 Skrevet 21. april 2020 #19823 Skrevet 21. april 2020 2 minutter siden, 123Frustrert skrev: Cbe mener hun ikke trenger å gå med truse når hun har på seg tights blant annet fordi det ikke lukter av underlivet sitt. Nok en gang med en undertone som « mitt underliv lukter det tross alt ingenting av». Det lukter av alle kvinners underliv, enten man vil det eller. Så klart om man ikke bruker deo for underlivet da, som cbe sier hun gjør, til tross for at det ikke lukter.. Det er dobbeltmoralen sin det, bedriften selger «jeg har ikke kroppslukt, men kjøp denne dåsesprayen»! Man vet jo at reklame lyver, men det gjelder tydeligvis ikke når det er en influencer som selger det. Hvis man påpeker disse løgnene, da er det personsangrep og mobbing.
pøbelsara Skrevet 21. april 2020 #19824 Skrevet 21. april 2020 Jeg tenker at CBEs benektelse av at hun på noe vis kan beskyldes for å ha helt normale kroppsfunksjoner, får være så sin sak - det er jo behørig dokumentert i hennes eget kommentarfelt nok en gang. Jeg forundrer meg over at hun legger opp til slike debatter. Men det er kanskje for å unngå at noen skal diskutere for eksempel et en veldig hyggelig aller-første-gang-greie i et av barnas liv, ble dokumentert for gud-og-hvermann på IG-stories i dag? #stop sharenting 35
Liver Skrevet 21. april 2020 #19825 Skrevet 21. april 2020 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg tenker at CBEs benektelse av at hun på noe vis kan beskyldes for å ha helt normale kroppsfunksjoner, får være så sin sak - det er jo behørig dokumentert i hennes eget kommentarfelt nok en gang. Jeg forundrer meg over at hun legger opp til slike debatter. Men det er kanskje for å unngå at noen skal diskutere for eksempel et en veldig hyggelig aller-første-gang-greie i et av barnas liv, ble dokumentert for gud-og-hvermann på IG-stories i dag? #stop sharenting Man merker at når bedriften har mindre oppdrag, så deler de desverre mer av de mindreårige. Jeg forstår ikke hvordan dette kan forsvares med at så lenge det er delikat så er det greit? Og, de som ønsker å forsvare bedriften, er dette å skjerme et barn? 19
Nudeldama Skrevet 21. april 2020 #19826 Skrevet 21. april 2020 7 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg tenker at CBEs benektelse av at hun på noe vis kan beskyldes for å ha helt normale kroppsfunksjoner, får være så sin sak - det er jo behørig dokumentert i hennes eget kommentarfelt nok en gang. Jeg forundrer meg over at hun legger opp til slike debatter. Men det er kanskje for å unngå at noen skal diskutere for eksempel et en veldig hyggelig aller-første-gang-greie i et av barnas liv, ble dokumentert for gud-og-hvermann på IG-stories i dag? #stop sharenting Spekulering fra din side. Hun svarer på spørsmål. Hadde folk ikke spurt, så hadde det ikke vært et tema i kommentarfeltet. 5
Sol Rampelyset Skrevet 21. april 2020 #19827 Skrevet 21. april 2020 (endret) Tråden er ryddet for avsporinger og krenkende innlegg med svar. Sol, admin. Endret 21. april 2020 av Sol Rampelyset
Gunvald Skrevet 21. april 2020 #19828 Skrevet 21. april 2020 Det er nok stadig «viktigere» for henne å vise frem kroppen ettersom hun har født to barn og blir eldre, vi skal se hvor godt hun holder seg. Hun veier tross alt det samme nå som alltid. Noe som er veldig merkelig når hun kun løp før, men trener styrke nå. For alt vi vet kan de hende de sykler med hjelm og sykkelshorts, for så å kjøre tilbake til samme sted senere med et mer bloggvennlig antrekk, ingen hjelm, sminke og hår på plass, og tar bilder. Det er jo sånn treningsinnleggene hennes legges opp. 25
pøbelsara Skrevet 21. april 2020 #19829 Skrevet 21. april 2020 57 minutter siden, Nudeldama skrev: Spekulering fra din side. Hun svarer på spørsmål. Hadde folk ikke spurt, så hadde det ikke vært et tema i kommentarfeltet. Du vet at hun redigerer kommentarfeltet sitt? Det er mye hun ikke publiserer, og hun endrer også på innlegg hun legger ut. FYI. KOmmentarfeltet hennes er ikke åpent. 32
Isola2 Skrevet 21. april 2020 #19830 Skrevet 21. april 2020 4 timer siden, snikleser1 skrev: Sikker på at det er pulsklokke? Kan det heller være sånn Xplora-klokke? Håper virkelig på det siste Det er nok ikke en pulsklokke.Men det skal se ut som en...barnet har nok sett at moren har en og vil herme..Hvorfor ellers ta den på? Skremmende forbilde! #stopsharenting 12
Nudeldama Skrevet 21. april 2020 #19831 Skrevet 21. april 2020 8 minutter siden, pøbelsara skrev: Du vet at hun redigerer kommentarfeltet sitt? Det er mye hun ikke publiserer, og hun endrer også på innlegg hun legger ut. FYI. KOmmentarfeltet hennes er ikke åpent. Det er fortsatt spekulering at hun bevisst legger ut svar i kommentarfeltet som skal ta fokus bort fra at hun publiserer barna i SoMe. Det virker heller ikke logisk siden argumentet er at hun ønsker den oppmerksomheten hun får når hun legger ut barna i SoMe, samt at hun bruker det for å få mer inntjening. Det vil da virke mot sin hensikt å fjerne fokus bort fra det. Det er jo de som skriver i kommentarfeltet som styrer hva de spør om og alle i tråden her som styrer hva de ønsker å kommentere. 4
Gjest Lin11 Skrevet 21. april 2020 #19832 Skrevet 21. april 2020 11 minutter siden, pøbelsara skrev: Du vet at hun redigerer kommentarfeltet sitt? Det er mye hun ikke publiserer, og hun endrer også på innlegg hun legger ut. FYI. KOmmentarfeltet hennes er ikke åpent. Kommentarfeltet hennes er som en parodi av KG og denne bedriftens tråd på rampelys. Ganske så festlig lesing til tider, det avhenger av om det er LKE eller Caroline som skriver i kommentarfeltet. Det er heldigvis ikke mye man ser til leger og ernæringseksperter i kommentarfeltet lenger.
Hellasinmyheart Skrevet 21. april 2020 #19833 Skrevet 21. april 2020 3 timer siden, Imblar skrev: Hvilke oppegående personer er det snakk om? Hvilke oppegående personer er det som ikke liker CBE og uttaler seg offentlig kritisk om bloggen hennes sånn generelt? Bortsett fra gjengen her inne da selvsagt 5
Aricia Skrevet 21. april 2020 #19834 Skrevet 21. april 2020 Akkurat nå, Hellasinmyheart skrev: Hvilke oppegående personer er det som ikke liker CBE og uttaler seg offentlig kritisk om bloggen hennes sånn generelt? Bortsett fra gjengen her inne da selvsagt Sven Egil Omdal, Finn Skårderud, Sarah Sørheim. 35
Hellasinmyheart Skrevet 21. april 2020 #19835 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, Aricia skrev: Sven Egil Omdal, Finn Skårderud, Sarah Sørheim. Åja dem ja. Finn Skårderud var etter det jeg så kritisk i 2012. Hvem de to andre er er jeg ikke sikker på, men det er sikkert du. 4
oblt Skrevet 21. april 2020 #19836 Skrevet 21. april 2020 10 minutter siden, Nudeldama said: Det er fortsatt spekulering at hun bevisst legger ut svar i kommentarfeltet som skal ta fokus bort fra at hun publiserer barna i SoMe. Det virker heller ikke logisk siden argumentet er at hun ønsker den oppmerksomheten hun får når hun legger ut barna i SoMe, samt at hun bruker det for å få mer inntjening. Det vil da virke mot sin hensikt å fjerne fokus bort fra det. Det er jo de som skriver i kommentarfeltet som styrer hva de spør om og alle i tråden her som styrer hva de ønsker å kommentere. Denne logikken forutsetter at alle leserne av bloggen/bedriftens kanaler er samme "gjeng". Jeg tipper det finnes ulike grupperinger - blant annet er det neppe de som kritiserer sharenting i denne tråden de samme personene som sørger før økt engasjemt på insta når barna figurerer på bilder. Det er win-win for bedriften om kritikerne henger seg opp i detaljer fra kommentarfeltet, samtidig som de kan øke engasjemtet i sine kanaler ved å legge ut bilder av de mindreårige i husholdningen. Hvorfor så mange klikker liker på bilder av vilt fremmede barn aner jeg ikke, men det viser seg gang på gang at barnebilder gir økning i likes. 21
Nudeldama Skrevet 21. april 2020 #19837 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, oblt skrev: Denne logikken forutsetter at alle leserne av bloggen/bedriftens kanaler er samme "gjeng". Jeg tipper det finnes ulike grupperinger - blant annet er det neppe de som kritiserer sharenting i denne tråden de samme personene som sørger før økt engasjemt på insta når barna figurerer på bilder. Det er win-win for bedriften om kritikerne henger seg opp i detaljer fra kommentarfeltet, samtidig som de kan øke engasjemtet i sine kanaler ved å legge ut bilder av de mindreårige i husholdningen. Hvorfor så mange klikker liker på bilder av vilt fremmede barn aner jeg ikke, men det viser seg gang på gang at barnebilder gir økning i likes. Da er det jo det beste for de som kritiserer sharenting at de ikke henger seg opp i detaljer. Det er jo ikke CBE som tar bort fokuset, det er de som velger å bruke masse tid på å kritisere alt annet. 3
oblt Skrevet 21. april 2020 #19838 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, Nudeldama said: Da er det jo det beste for de som kritiserer sharenting at de ikke henger seg opp i detaljer. Det er jo ikke CBE som tar bort fokuset, det er de som velger å bruke masse tid på å kritisere alt annet. Jeg har aldri sagt det ikke ville være der beste, jeg påpekte brist i logikken din og forsøkte å forklare hvor den ikke holdt vann. Kritikerne av sharenting er neppe perfekte debattanter eller mennesker de heller. Innimellom går de fleste over streken - det har jeg gjort selv mange ganger. Jeg regner kritikerne av kririkerne vil være på hugget og gi meg beskjed neste gang det skjer i denne tråden 👌 9
Nudeldama Skrevet 21. april 2020 #19839 Skrevet 21. april 2020 3 minutter siden, oblt skrev: Jeg har aldri sagt det ikke ville være der beste, jeg påpekte brist i logikken din og forsøkte å forklare hvor den ikke holdt vann. Kritikerne av sharenting er neppe perfekte debattanter eller mennesker de heller. Innimellom går de fleste over streken - det har jeg gjort selv mange ganger. Jeg regner kritikerne av kririkerne vil være på hugget og gi meg beskjed neste gang det skjer i denne tråden 👌 Det er absolutt et poeng at de som trykker liker på bilder av barna ikke er de samme som kritiserer det. Jeg mener likevel at det er spekulering å anta at CBE svarte på den kommentaren for å ta fokuset bort fra at hun eksponerte barna. Hun får jo kritikk for det meste hun legger ut, jeg vet ikke om det er noen forskjell. Er det noe bedre at folk diskuterer hvorvidt underlivet ditt lukter eller at de diskuterer at du legger ut barna dine i SoMe? 2
oblt Skrevet 21. april 2020 #19840 Skrevet 21. april 2020 1 minutt siden, Nudeldama said: Det er absolutt et poeng at de som trykker liker på bilder av barna ikke er de samme som kritiserer det. Jeg mener likevel at det er spekulering å anta at CBE svarte på den kommentaren for å ta fokuset bort fra at hun eksponerte barna. Hun får jo kritikk for det meste hun legger ut, jeg vet ikke om det er noen forskjell. Er det noe bedre at folk diskuterer hvorvidt underlivet ditt lukter eller at de diskuterer at du legger ut barna dine i SoMe? Jeg vil ikke spekulere så mye i verken undertøy eller hvorfor andre sier det de gjør. Jeg skjønner heller ikke hvorfor du drar underliv inn i dette svaret til meg? Men jeg mener at sharenting, kroppsfokus og et alternativt forhold til alkohol- og markedsføringsloven er punkter som bør diskuteres. Etter mitt skjønn er det en forskjell. Enn så lenge har jeg til gode å se argumenter FOR sharenting, annet enn økt antall likes for foreldrene. Jeg tenker at å påpeke barnas rett til privatliv er helt legitimt. 20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå