Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er fullt klar over at vi ikke ser alt som foregår i kulissene på denne bloggen, bokstavelig talt. For det som vises frem er jo uten tvil et show. Uten like faktisk! Og ja, @Eveliina, enig med deg om de virkelig får resultatene sine med minimal innsats. 

Forstår bare ikke dette påtrengende behovet for å kverne om hvor travelt de har det når bloggen vitterlig gir det stikk motsatte inntrykket. Det var mest derfor jeg synes det var interessant å se litt på tidsbruken deres...

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg leser ikke bloggen fast, men hvis de klager over at de har det travelt, ja så tviler jeg ikke på det. Den type arrangerte bilder som de presenterer i bloggen, er svært arbeidskrevende, det kan sikkert erfarne fotografer skrive under på. Det er mye forarbeid og etterarbeid  i tillegg til selve fotoopptaket. Utenom dette kommer selvsagt alt «papirarbeid» og møter med annonsører, etc. Jeg tror nok at herr og fru blogg ser på timer med frisør, negledame, restylane&botox-klinikk, reguleringstannlege/kjeveortoped, kirurger, hudpleier, m.m., som en del av jobben, og det er det jo også, eller? De har jo bestemt seg for å selge et image, og i det imaget er det et bestemt utseende på fruen som må pleies, og det utseendet kommer ikke gratis, det må arbeides med og det tar tid. Hvis tekstene hadde vært jobbet like mye med som det jobbes med image og bilder, kunne det vært en kul blogg, litt unorsk.

Endret av Pust
  • Liker 8
Skrevet
5 timer siden, Kleenex skrev:

Jeg skrev at "Det spises vel seinere". Hvis du mener at bilder spises, så samme for meg. 

Jeg konstaterer at du ikke forstod metaforen og dobbelkommunikasjonen i mitt tilsvar. 

Jeg beklager at jeg ikke uttrykte meg klart nok. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, Dr. A. Kula skrev:

Jeg konstaterer at du ikke forstod metaforen og dobbelkommunikasjonen i mitt tilsvar. 

Jeg beklager at jeg ikke uttrykte meg klart nok. 

Du kan bedrive brukerdebatt og mye rart, men hva jeg forstår og ikke forstår det vet du ingenting om! 

Skrevet
20 timer siden, Kleenex skrev:

Hva med kjøleskapsbildene? Det spises vel seinere? 

Da er det ingen rekvisitt fordi den private fordelen blir for stor.

Du kan ikke kostnadsføre en ukes ferie fordi du er på en messe en dag.

• Liker 4
Skrevet

Drista meg inn på bloggen igjen for første gang på lenge. Jeg blir altså SÅ motivert av de treningsbildene hennes. Perfekt sminke, perfekte klær og ikke en svettedråpe. Så utrolig interessant og inspirerende. 

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, hippyskippy skrev:

Drista meg inn på bloggen igjen for første gang på lenge. Jeg blir altså SÅ motivert av de treningsbildene hennes. Perfekt sminke, perfekte klær og ikke en svettedråpe. Så utrolig interessant og inspirerende. 

Men de trener jo etterpå, må vite. Fotoshoot først. 

Jeg syns det er rart at de ikke ser at for de fleste blir det mer inspirerende å se treningsgleden enn å bare lese om den. 

• Liker 7
Skrevet

Nå har plutselig overtatt for magisk. Nå er det plutselig ikke så magisk lenger, men bare helt sånn plutselig.

Refererer til siste blogginnlegg. For et elendig språk. En barneskoleelev kan skrive bedre enn dette.

• Liker 9
Skrevet
På 29.3.2019 den 19.27, Minnie Mus skrev:

Sant. Kjempetravelt å sitte på cafe og oppdatere bloggen, samt å ta bilder.... Kvalmt at hun skriver om travle "arbeidsdager".  Kjenner jeg blir forbannet på vegne av oss som virkelig strever for å få dagene til å henge sammen, med tanke på jobb, henting og bringing til og fra barnehage/ skole og diverse! Bortskjemte, det er det disse folka er.

Jeg er helt enig med deg. Dette er ikke vanlig arbeid. Og dette kan man ikke si i noe kommentarfelt på bloggen, for da er man bare misunnelig. Jeg finnes ikke misunnelig på det glansede og polerte livet der, der hvert minste lille hårstrå må ligge helt riktig. 

Videre fremstår CBE på bloggen som både kunnskapsløs og med lite syn ut mot verden. Mulig det er narrativet hun ønsker vi skal se, men særlig spennende eller smart framstår hun ikke. 

• Liker 13
Skrevet

Eg er ofte kritisk til mykje av det CBE driv med, men det er jo ikkje til å stikka under ein stol at dei er flinke til det dei driv med forretningsmessig. Difor har eg mange gonger tenkt når fleire her inne snakkar om ein blogg på tomgang der mykje av det same går om igjen, at ein av dei (eller begge) skulle fått seg ei håndfast, fullført utdanning eller anna formell kompetanse i noko av det dei er gode til og skapa noko ut ifrå det. Med den plattformen dei allereie har opparbeida seg har dei ein gylden mulighet til å bruka den vidare med litt meir konsistens.

Halvhjerta prosjekt vert som regel berre halvhjerta, og fislar fort ut. Eg trur og begge som jobbar i bedrifta er meir enn oppegåande nok til å klara å skaffa seg den formelle kompetansen, og det å vera i eit anna miljø med sjanse til å få utvida nye horisontar vil jo vera med å gje bloggen meir progresjon og. Ein meir moden blogg som motvekt til mange av dei andre bloggarane som berre eksisterer og overlever pga drama og clickbaits ville utvilsomt nådd eit større publikum, særleg blant oss som er i den såkalla målgruppa. Sjølv liker eg gjerne litt glamour, fine klede, interiør og sånne tips og, viss det vert pakka inn i eit meir seriøst format og ikkje så mykje anna støy rundt det. For å nå heilt inn hjå meg bør sjølvsagt eksponering av ungane forsvinna i same slengen. Sjølv om bedrifta framleis går veldig bra (no har vel ikkje tala for 2018 kome enno), så har konseptet dei har no utløpsdato ganske snart. Så då får dei velga om det er meir salg av familien dei vil satsa på, eller ein blogg med meir klar profil. 

• Liker 22
Skrevet

Om de er oppegående nok til å skaffe seg annen kompetanse til å drive videre i nye baner eller begynne med noe nytt er ikke jeg helt overbevist om. Det virker som de har prøvd tidligere å tenke nytt og ha et annet alternativ den dagen reklame og rosablogging dør ut, enten pga det ikke blir like populært eller pga CBE blir eldre og ikke lengre like aktuell som yngre kollegaer innen bransjen. 

Det virker som at de prøvde å tenke langsiktig da LK begynte med en bachelor i ernæringsfysiolog samtidig som CBE begynte med PT-utdanning. Det kunne blitt skikkelig bra, da hadde de sammen stått sterkt med et konsept innen trening og helse. Men de gjennomførte ikke. 

Nå holder de på å lansere NetFit, etter hva jeg har forstått så er det en trening og helse-app som skal være tilpasset hver enkelt bruker. Med seg på laget så har de ansatt en utdannet PT for faglig tyngde. CBE er modellen som viser øvelsene. Nå er de i en promoteringsfase der de viser utdrag av øvelsene på blogg og insta, men på sikt å må man betale for å få tilpasset program. Hvis dette blir bra så har de her ei mulighet til inntekt den dagen bloggen ikke drar inn like mye penger i kassa. 

Men det får meg til å tenke; hvor mye mere solid ville ikke NetFit vært hadde LK og CBE faktisk gjennomført hhv ernæringsfysiolog og PT? Da ville de hatt kunnskapen og den faglige tyngden bak å drive en helseapp og hjelpe folk til å komme i form og gå ned i vekt. Den PTˋen de har med på laget vil nok sørge for at øvelser blir utført korrekt, men ingen av de er i posisjon til å gi kostholdsråd som har faglig tyngde bak. Oppskrifter og anbefalinger hun legger ut på bloggen teller jeg ikke med, ei heller den påbegynte ernæringsfysiolog-utdanninga. 

• Liker 28
Skrevet

Så enig i kommentaren over! De hadde fått til noe bra om de bare hadde fullført...

• Liker 7
Gjest Dævendøtte
Skrevet
På 29.3.2019 den 19.27, Minnie Mus skrev:

Kjenner jeg blir forbannet på vegne av oss som virkelig strever for å få dagene til å henge sammen, med tanke på jobb, henting og bringing til og fra barnehage/ skole og diverse! Bortskjemte, det er det disse folka er.

Såpass ja. 

Gjest Ninnn
Skrevet
1 time siden, miamiamia skrev:

Så enig i kommentaren over! De hadde fått til noe bra om de bare hadde fullført...

Hvordan vet vi egentlig om de har fullført eller ikke? Har de sagt noe om det selv? Kanskje de har tatt PT- og ernæringsfysiologutdanning 😮 

last ned.jpeg

Skrevet
2 minutter siden, Ninnn skrev:

Hvordan vet vi egentlig om de har fullført eller ikke? Har de sagt noe om det selv? Kanskje de har tatt PT- og ernæringsfysiologutdanning 😮 

last ned.jpeg

Ja. Det kan hende. Men de forteller jo vanligvis om det meste, og vi vet når hun drakk kaffe og fikset neglene sist, så rart hvis hun fullfører en utdanning uten å nevne det. 

• Liker 18
Skrevet (endret)
17 minutter siden, Ninnn skrev:

last ned.jpeg

Hun har selv skrevet at hun ikke fullførte pga hun hadde ikke tid til å studere, og hun har også skrevet at heller ikke mannen fullførte bacheloren han begynte på. 

Men for all del; mulig de har fullført likevel og ikke skrevet noe om det. Det høres dog veldig rart ut at de har tatt utdanning som kan bygge opp og legge tyngde bak NetFit uten å vektlegge det. I tillegg merkelig å ansette en PT hvis CBE selv er utdannet PT. 

Edit; her er en link der hun selv skriver at hun avbrøt PT-utdanninga 

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/11/04/ukens-lesersporsmal-13/

Endret av skruf
  • Liker 19
Skrevet

Haha, hadde hun gjort det bak ryggen vår hadde jeg blitt MEGET overrasket! Og om de hadde klart å fullføre, ville de nok skrytt av det på sin måte ;)

• Liker 10
Skrevet
39 minutter siden, Zeitgeist skrev:

Var ikke denne PT-utdanninga sponset? 

Jepp.

• Liker 9
Gjest tranedatter
Skrevet

Ble LKE ferdig med fotokurset da? Ernæring hoppet han jo av, mistenker den var sponset. Han var jo en av frontfigurene for kurset på hjemmesiden deres, den gang de hadde kurset.

Jeg tenker at så lenge pengene ruller inn, så hvorfor endre konseptet? Det er jo enklere å fortsette av gammel vane, enn å skape nytt produkt. Så lenge de tjener på dette reklameproduktet, så tror jeg cbe.no fortsetter som de gjør nå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...