Anonym90059005 Skrevet 28. mars 2019 #1761 Skrevet 28. mars 2019 Når jeg ser hvordan de dokumenterer hverdagene sine, som for eksempel dagens felles treningsøkt, og alt annet vi vet de bruker tid på mens vi "normale" jobber, så sliter jeg med å se at de to tilsammen bruker 80t-ish i uka for å produsere innholdet som presenteres på bloggen. Men igjen, de kjører jo begge to tur/retur Oslo sammen for å dokumentere en tur hos frisøren f.eks. Da føles nok hverdagen travel. Før jul vet vi jo også at de satt sammen og limte sølvpapir på en papirkule i x-antall timer. De skaper seg en travel hverdag i deres eget hode, mens alle vi andre ville opplevd det som en hverdag preget av enorm frihet og veldig overkommelig. 23
cerruti Skrevet 28. mars 2019 #1762 Skrevet 28. mars 2019 9 timer siden, Hvem er dette? skrev: Lærere har lengre arbeidsuker, men vet ikke om det er relevant for tråden.. Og de avspaseres gjennom ferie.
Papirfly Skrevet 28. mars 2019 #1763 Skrevet 28. mars 2019 Tråden er ryddet for persondebatt. Papirfly, mod. 1
Hvem er dette? Skrevet 28. mars 2019 #1764 Skrevet 28. mars 2019 38 minutter siden, cerruti skrev: Og de avspaseres gjennom ferie. Jepp selvfølgelig
Medici Skrevet 28. mars 2019 #1765 Skrevet 28. mars 2019 Den siste uken har de publisert 14 innlegg. For to personer i full stilling vil det si ca. 5,5 time per innlegg. De påstår i tillegg de jobber myyye mer enn andre, så la oss for enkelhets skyld si de til sammen jobber 100 timer på en uke, da er de oppe i 7 timer per innlegg, altså en hel arbeidsdag per innlegg. Skjønner det er travle dager når det går med 7 timer av en dag til å produsere et innlegg om marengs... og et annet om trening. Som i følge teksten tok 20 minutter, og den foregikk i parken rett ved der de bor... 21
loffen Skrevet 28. mars 2019 #1766 Skrevet 28. mars 2019 (endret) Samarbeidet med Jan Thomas og Espen Hilton, ja. Hva skjedde der? Jan Thomas nevnte Ørjan Burøe i Podcasten sin Med Einar Tørnquist (anbefales! ), og da trodde han jo at Burøe var gift med fotballfrue.. da virker det ikke som om han vet hvem CBE er engang. Endret 28. mars 2019 av loffen 17
Eveliina Skrevet 28. mars 2019 #1767 Skrevet 28. mars 2019 Men igjen - det er jo ikke bare å produsere innleggene som utgjør jobben deres uten at jeg kan vite alt de gjør, så er det garantert bare en del av arbeidet som ligger bak Treasures AS. Reklamekronene triller ikke inn på konto helt av seg selv, i hvert fall ikke i det størrelsesomfang vi snakker her. De omsatte for 5,1 millioner i 2017 - det vil si 100 000 kr per uke, sånn ca: https://www.dn.no/markedsforing/blogg/sosiale-medier/lars-kristian-eriksen/toppbloggeren-med-utbytte-pa-27-millioner-kroner/2-1-300181 10
Surikatt Skrevet 29. mars 2019 #1768 Skrevet 29. mars 2019 Hele bloggen virker som en uheldig sammenblanding av jobb og privatliv. 15
Sol79 Skrevet 29. mars 2019 #1769 Skrevet 29. mars 2019 17 timer siden, pøbelsara skrev: jeg tenker at det er en ærlig sak å leve av å blogge. Det kræsjer når hun liksom ikke kan innrømme at det er iscenesatt og arrangert - det aller meste av det hun serverer i sine SoMe-kanaler er jo det. Så når de liksom er på ferie i Florida, reagerer selvsagt folk på at de utgiftsfører det som tilsynelatende er kos på ferie. Men de har jo lov til det - når det er jobb. Jeg lurer forresten på - sånn fra et regnskapstekninsk ståsted - hvordan fordelingen av utgiftsførte utgifter er. Har de private fordeler av noe som utgiftsføres på firmaet, kan de ikke nødvendigvis føre alt på firmaets regning. Akkurat. Ble isen kjøpt kun for å være med på bilde, så er det en rekvisitt. Spiste de den etterpå så har de en privat fordel og isen skal ikke inn i regnskapet. 5
Rev. Revenge Skrevet 29. mars 2019 #1770 Skrevet 29. mars 2019 (endret) 9 timer siden, Eveliina skrev: Men igjen - det er jo ikke bare å produsere innleggene som utgjør jobben deres uten at jeg kan vite alt de gjør, så er det garantert bare en del av arbeidet som ligger bak Treasures AS. Reklamekronene triller ikke inn på konto helt av seg selv, i hvert fall ikke i det størrelsesomfang vi snakker her. De omsatte for 5,1 millioner i 2017 - det vil si 100 000 kr per uke, sånn ca: https://www.dn.no/markedsforing/blogg/sosiale-medier/lars-kristian-eriksen/toppbloggeren-med-utbytte-pa-27-millioner-kroner/2-1-300181 Joa. Men de to er ikke alene om driften. De har management, UI-plattformen, og regnskapsfirma som skaffer dem avtaler og regnskapsfører økonomien. Blant annet. Derfor syns jeg også at det blir tullete å ikke innse at den "Caroline" vi ser, er en vandrende reklameplakat. Den virkelige Caroline er lite synlig som privatperson. Hun har ikke engang en stemme. Det er det partneren hennes som har. Endret 29. mars 2019 av Revenge of Cthulhu 18
Isild Skrevet 29. mars 2019 #1771 Skrevet 29. mars 2019 2 timer siden, Sol79 skrev: Akkurat. Ble isen kjøpt kun for å være med på bilde, så er det en rekvisitt. Spiste de den etterpå så har de en privat fordel og isen skal ikke inn i regnskapet. Det må være veldig slitsomt å blande jobb, ferie/fritid og privatliv sånn - jeg hadde virkelig ikke taklet det selv. Og jeg vet at bedriften ikke er enige med meg, men jeg kan ikke forstå at det er bra for barn. Det må skape stress og usikkert forhold til hva som er jobb og hva som er privat og ekte. "Nei vennen! Ikke spise på isen, den må være fin på reklamebildene. Mamma og Pappa sin jobb det vettu" 20
Kleenex Skrevet 29. mars 2019 #1772 Skrevet 29. mars 2019 2 timer siden, Sol79 skrev: Akkurat. Ble isen kjøpt kun for å være med på bilde, så er det en rekvisitt. Spiste de den etterpå så har de en privat fordel og isen skal ikke inn i regnskapet. Hva med kjøleskapsbildene? Det spises vel seinere? 9
Eveliina Skrevet 29. mars 2019 #1773 Skrevet 29. mars 2019 (endret) 3 timer siden, Revenge of Cthulhu skrev: Joa. Men de to er ikke alene om driften. De har management, UI-plattformen, og regnskapsfirma som skaffer dem avtaler og regnskapsfører økonomien. Blant annet. Derfor syns jeg også at det blir tullete å ikke innse at den "Caroline" vi ser, er en vandrende reklameplakat. Den virkelige Caroline er lite synlig som privatperson. Hun har ikke engang en stemme. Det er det partneren hennes som har. Men dette er jo uansett også ting som skal følges opp, has møter med, kontraktsinngåelser, kontakter med annonsører osv. Hvor mye de gjør selv eller ikke kan ikke vi vite - men det er flere ting enn kun å skrive bloggen som må skje i bakgrunnen her, som var innlegget jeg opprinnelig pekte til. Og helt enig angående angående omvandrende reklameplakat. Til tross for så mange bilder fra tilsynelatende private settinger, så er det veldig tydelig et selektivt, glansa reklamemagasin versjon som vises, hvem de egentlig er privat holdes i stor grad privat. Edit: Om det ikke er åpenbart, så er grunnen til at jeg terper litt på dette som 'skjer i kulissene' først og fremst for å synliggjøre at bloggen carolinebergeriksen.no er det glossa reklamemagasinet til en velsmurt reklameoperatør, AS Treasures. Ikke nødvendigvis for å forsvare tidsbruk i seg selv. Endret 29. mars 2019 av Eveliina 10
Dr. A. Kula Skrevet 29. mars 2019 #1774 Skrevet 29. mars 2019 6 timer siden, Kleenex skrev: Hva med kjøleskapsbildene? Det spises vel seinere? Synes du virkelig de kjøleskapsbildene er spiselige? 4
Kleenex Skrevet 29. mars 2019 #1775 Skrevet 29. mars 2019 1 time siden, Dr. A. Kula skrev: Synes du virkelig de kjøleskapsbildene er spiselige? Jeg skrev at "Det spises vel seinere". Hvis du mener at bilder spises, så samme for meg.
Aquarius04 Skrevet 29. mars 2019 #1776 Skrevet 29. mars 2019 (endret) 19 timer siden, Medici skrev: Den siste uken har de publisert 14 innlegg. For to personer i full stilling vil det si ca. 5,5 time per innlegg. De påstår i tillegg de jobber myyye mer enn andre, så la oss for enkelhets skyld si de til sammen jobber 100 timer på en uke, da er de oppe i 7 timer per innlegg, altså en hel arbeidsdag per innlegg. Skjønner det er travle dager når det går med 7 timer av en dag til å produsere et innlegg om marengs... og et annet om trening. Som i følge teksten tok 20 minutter, og den foregikk i parken rett ved der de bor... De lyver jo så de tror det selv. At de er så grusomt travle, mener jeg. Det blir bare for dumt. «Tidsklemma» er noe som kanskje klinger godt i CBEs ører og som passer inn i det travle narrativet hun ønsker å fremstille på bloggen, som en suksessfull karrierekvinne. Endret 29. mars 2019 av Aquarius04 La til mer i innlegget. 13
Minnie Mus Skrevet 29. mars 2019 #1777 Skrevet 29. mars 2019 8 minutter siden, Aquarius04 said: De lyver jo så de tror det selv. At de er så grusomt travle, mener jeg. Det blir bare for dumt. «Tidsklemma» er noe som kanskje klinger godt i CBEs ører og som passer inn i det travle narrativet hun ønsker å fremstille på bloggen, som en suksessfull karrierekvinne. Sant. Kjempetravelt å sitte på cafe og oppdatere bloggen, samt å ta bilder.... Kvalmt at hun skriver om travle "arbeidsdager". Kjenner jeg blir forbannet på vegne av oss som virkelig strever for å få dagene til å henge sammen, med tanke på jobb, henting og bringing til og fra barnehage/ skole og diverse! Bortskjemte, det er det disse folka er. 6
Lana01 Skrevet 29. mars 2019 #1778 Skrevet 29. mars 2019 32 minutter siden, Aquarius04 skrev: tDe lyver jo så de tror det selv. At de er så grusomt travle, mener jeg. Det blir bare for dumt. «Tidsklemma» er noe som kanskje klinger godt i CBEs ører og som passer inn i det travle narrativet hun ønsker å fremstille på bloggen, som en suksessfull karrierekvinne. 20 minutter siden, Minnie Mus skrev: Sant. Kjempetravelt å sitte på cafe og oppdatere bloggen, samt å ta bilder.... Kvalmt at hun skriver om travle "arbeidsdager". Kjenner jeg blir forbannet på vegne av oss som virkelig strever for å få dagene til å henge sammen, med tanke på jobb, henting og bringing til og fra barnehage/ skole og diverse! Bortskjemte, det er det disse folka er. Who cares? Skjønner ikke den evige diskusjonen som stadig dukker opp, her inne, om hvor mye hun jobbe eller ei, kunne ikke brydd meg mindre om hun jobber 15t i uken eller 50t Når det er sagt er jeg enig med det @Eveliina sier over her , om at det ligger mye jobb bak, som vi nødvendigvis ikke ser. 7
Eveliina Skrevet 29. mars 2019 #1779 Skrevet 29. mars 2019 Ja, jeg vil nå bare gjenta det enda en gang - beklager at jeg gnager litt her Men for meg høres det ut som om mange faller i influencer-fella her, og faktisk kjøper den glossa historien som presenteres ut i offentligheten, der livet selvfølgelig er lekende lett og bare består av kos - fordi nettopp det er bakgrunnen som blir brukt for å selge inn masse reklame. Det er innpakning. Hva det er meningen at vi skal tro. Og uansett hva en måtte mene om arbeidstimer nedlagt, så er jo faktisk Caroline Berg Eriksen er suksessfull karrierekvinne. Hun omsetter for fem millioner årlig i sitt eget AS. Treasures AS hadde et overskudd på 3,2 millioner i fjor. Om de virkelig gjør det med minimal arbeidsinnsats - desto mer kred til henne, vil nå jeg si. Sitat Hun er registrert under selskapet Treasures, som gikk med 3,2 mill i overskudd og med en omsetning på 5,1 mill .https://www.nettavisen.no/okonomi/her-knuser-utskjelte-sophie-elise-alle/3423624148.html Og attpåtil så klarer de det med en blogg som svært mange av oss opplever som både innholdsløs og meningsløs. Det i seg selv er en smule imponerende - og for meg en gåte. Hadde de bare holdt barna ute av det, så skulle jeg applaudert. For om det verste du provoserer leserne dine med er å legge ut et sykkelbilde uten hjelm, da er en jaggu med mainstream og 'familievennlig' i landskapet av klikk-åte dramabloggere. 20
Rev. Revenge Skrevet 29. mars 2019 #1780 Skrevet 29. mars 2019 8 timer siden, Eveliina skrev: Men dette er jo uansett også ting som skal følges opp, has møter med, kontraktsinngåelser, kontakter med annonsører osv. Hvor mye de gjør selv eller ikke kan ikke vi vite - men det er flere ting enn kun å skrive bloggen som må skje i bakgrunnen her, som var innlegget jeg opprinnelig pekte til. Og helt enig angående angående omvandrende reklameplakat. Til tross for så mange bilder fra tilsynelatende private settinger, så er det veldig tydelig et selektivt, glansa reklamemagasin versjon som vises, hvem de egentlig er privat holdes i stor grad privat. Edit: Om det ikke er åpenbart, så er grunnen til at jeg terper litt på dette som 'skjer i kulissene' først og fremst for å synliggjøre at bloggen carolinebergeriksen.no er det glossa reklamemagasinet til en velsmurt reklameoperatør, AS Treasures. Ikke nødvendigvis for å forsvare tidsbruk i seg selv. Ikke uenig med deg i dette. Det bør bare belyses mye mer, nettopp fordi carolinebergeriksen.no/Treasures as er en velsmurt bedrift, og ikke privatpersonen Carolines "dagbok" der hun deler velvillig alt fra sitt privatliv på Siljan/nå Sarpsborg til alle som syns at kaffekopper, stillbilder av trening, og shopping av blomster er interessant å følge med på. Det er to grunner til at "Caroline" deler: 1: Betalt annonseplass, merket eller umerket. 2: Bekreftelse (hvilket er det vi kommer nærmest det private 12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå