Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg fulgte aldri CBE i glansdagene og har bare sett den stive, overredigerte versjonen hun har vist de siste årene. Nå som jeg ser henne på bloggerne, så blir jeg egentlig litt trist på hennes vegne. Hun kan være så perfekt og glanset hun bare vil på SoMe, men de eneste gangene jeg ser henne glad er når hun ikke er CBE. Som jeg skrev i recapen, Caroline er kun ekte når hun spiller en teaterrolle. Hun kløner og roter det til og har vel så som så med talent. Men hun ler ekte og øynene stråler, hun glemmer alt om å suge inn magen og den hemmelige høyresiden av ansiktet. Hadde det ikke vært for den tunge sminken hadde hun sett akkurat ut som de andre damene der. Det er fint å se. Skulle ønske hun så det selv, men jeg er redd for at hun (og mannen) ser på klippene på Bloggerne og skjærer tenner fordi en liten valk henger over bukselinningen, eller at rumpa ser flat ut uten bloggerfot og lys og skygge.

• Liker 41
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
4 timer siden, galmamma skrev:

Uff, slapp av litt. Len deg tilbake å ikke overtenk, så tenker jeg at det går bra med oss alle :) 

Håper for dine barns skyld at du ikke er bare en "gal mamma"  men også en omsorgsfull mamma. Nå er du sikkert ikke i posisjon til å overeksponere dine barn i sosiale medier til titusenvis av fremmede mennesker.

Absolutt alt av fagpersoner advarer på det sterkeste om å eksponere sine barn.  Førstegenerasjons bloggerbarn er enda ikke myndig. Noen av dem lever i små byer som Sarpsborg, andre i små bygder som Sørumsand.  Ikke i Hollywood eller Los Angeles, der hollywoodfruer og deres barn lever i sin egen boble sammen med med hundredetusenvis likesinnede.

Så det å slappe av litt, lene seg tilbake, å tenke at det går bra med oss alle, har ingen av oss (med noen få unntak)her på Kvinneguiden tenkt å gjøre. 

Har spurt på kommentarfeltet  til barneeksponeringsbloggere.. "Er det et eneste fornuftig argument å eksponere sine barn til egen vinning på bloggen din?"  Svaret er "Da er vi enig i å være uenig".  

Hadde tenkt et smilefjes på slutten.  Emne er for alvorlig og tragisk for dem det gjelder, derfor ikke.

Endret av Yann
  • Liker 26
Skrevet (endret)

Glem det

Endret av pøbelsara
  • Liker 12
Skrevet

Har akkurat sett Bloggerne-episoden om Omvendt Julenisse. Er det mulig å se så jålete og tilgjort ut foran kamera? Trist at hun må gjøre seg så til uansett hva 🙄

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Har akkurat sett Bloggerne-episoden om Omvendt Julenisse. Er det mulig å se så jålete og tilgjort ut foran kamera? Trist at hun må gjøre seg så til uansett hva 🙄

Hun hadde tjent mye på å stille opp uten sminke og i joggebukse i den sekvensen, det hadde gjort det hele mer troverdig og gitt henne litt sårt trengt goodwill...

• Liker 20
Skrevet

Det siste på bloggen er vel bare flaut når man har passert 20...?

• Liker 14
Skrevet
7 minutter siden, cerruti skrev:

Det siste på bloggen er vel bare flaut når man har passert 20...?

Det bildet pryder både bloggen og instasiden hennes, noen er veldig stolte 🍑

• Liker 8
Skrevet
43 minutter siden, Castor Troy skrev:

Det bildet pryder både bloggen og instasiden hennes, noen er veldig stolte 🍑

Hva er det bedriften og deres styremedlemmer selger nå igjen?  

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Agatha Spinatha skrev:

Det dreier seg om rumpetrening, så forside bildet er derfor megazoom på rumpen hennes gjennom en trang tights. 

• Liker 9
Skrevet
7 minutter siden, Agatha Spinatha skrev:

Annonseplass og barns privatliv.

• Liker 20
Skrevet
7 minutter siden, Castor Troy skrev:

Det dreier seg om rumpetrening, så forside bildet er derfor megazoom på rumpen hennes gjennom en trang tights. 

Det går an å vise rumpetrening uten å spille så veldig på kropp. Har sette flere kontoer på Instagram som viser øvelser uten å fremstille innholdet som en artikkel i et manneblad. 

• Liker 25
Skrevet
4 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Annonseplass og barns privatliv.

Passer jo fint med treningen.. 

• Liker 4
Skrevet
På 2.3.2020 den 17.55, CecilieX skrev:

https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comment-940155

I dette kommentarfeltet argumenteter CBE for at hennes barneeksponering er innafor. Her finnes også argumentet om at «valgene vi tar i sum er til det positive». 

På 2.3.2020 den 18.09, 123Frustrert skrev:

Det er så gøy å lese cbe argumentere for eksponering av barn, spesielt når hun drar inn at foreldrene bestemmer over barna og at barna ikke kan få bestemme alt.. 

sitat fra bloggen «

Argumentet «tror du barna vil det selv» er jo helt malplassert. Skal man hele tiden gjøre «som barna vil» tror jeg du stryker i barneoppdragelse 😉 Frem til de nærmer seg 18 så tar man som forelder de fleste avgjørelser i større eller mindre grad. Noen populære og noen upopulære. Jeg hadde aldri lagt ut bilder av de slik vi gjør nå, om jeg ikke mente at det i sum er til det beste for dem og oss som familie. 

Barna våre har i aller høyeste grad er privatliv, og det er viktig både for meg selv og for dem, selv om jeg deler mer enn gjennomsnittet.»

1 time siden, Agatha Spinatha skrev:

Passer jo fint med treningen.. 

Ja, det hele fremstår svært logisk, reflektert og basert på et etisk verdigrunnlag med rumpa i monitor.

• Liker 17
Skrevet

Det er mer forutsigbart enn klokken dette her 😂. Noen kommenterer en kroppsdel, denne gangen den magiske størrelsesvarierende rumpen, og neste sekund legges det ut bilder som "bevis" for hvor feil kommentarene er. Bare å nevne at magen ikke er flat, håret ikke er krøllete lårene ikke er et-eller-annet, huden ikke er smooth, puppene ikke er - nei vent nå litt...

Denne gangen blir "bevisførselen" til og med krydret med årets barnsligste bilde og overskrift (ja det mener jeg!) og for tilnærmet første gang i historien - CBE driver med annet enn egenkroppsvekt-trening 😱. Her har hun drevet med trenings"inspirasjon" i 10 år og først nå vises annet pulsklokke, kaffekopp, mølle, mølle, mølle, mølle og de samme kroppsvektøvelsene på repeat. Så poeng til CBE for å snu seg rundt i treningsrommet hennes og tenke "kanskje jeg kan bruke all dette sponsede utstyret til noe" 👍.

Mer alvorlig. Det er trist å observere hvor viktig ros og skryt av kropp og utseende hennes virker til å være for CBE. Jeg er overbevist om at det ville gjøre henne og bedriften hennes veldig godt om hun hadde fått flere input utenfra. 

• Liker 42
Gjest CecilieX
Skrevet (endret)

Tok en titt på netfit og denne 30 dagers ab-challenge. 

Dag 1 - 12378 visninger

Dag 5 - 5251 visninger

Dag 10 - 3777 visninger

Dag 21 - 2563 visninger

Etter dette stabiliserer det seg rundt 2700 visninger.

Dette lukter det jo ikke akkurat suksess av? De har jo mistet over 75 % av de som gikk inn første dag. Tydeligere kan det ikke bevises at det ikke bare er KG-damer som ikke finner dette inspirerende. 

Igjen og igjen viser de at de ikke har kunnskap om hvordan de skal videreutvikle seg. 

Til sammenlikning hadde Funkygine godt over 300.000 visninger på siste instagraminnlegg der hun viser en øvelse. Det er klasseforskjell. 

Endret av CecilieX
Skrevet (endret)
9 minutter siden, CecilieX skrev:

Tok en titt på netfit og denne 30 dagers ab-challenge. 

Dag 1 - 12378 visninger

Dag 5 - 5251 visninger

Dag 10 - 3777 visninger

Dag 21 - 2563 visninger

Etter dette stabiliserer det seg rundt 2700 visninger.

Dette lukter det jo ikke akkurat suksess av? De har jo mistet over 75 % av de som gikk inn første dag. Tydeligere kan det ikke bevises at det ikke bare er KG-damer som ikke finner dette inspirerende. 

Igjen og igjen viser de at de ikke har kunnskap om hvordan de skal videreutvikle seg. 

Ifølge netfit siden skal de ha launch engang i løpet av 2019. Det året har passert, og det står fortsatt under construction på netfit siden. Hun har heller ikke gitt seg noen ny frist heller. Over 1 år har gått, 115 innlegg har blitt lagt ut men det er fortsatt ikke klart virker det som. Hva er det CBE venter på, hva skal skje? Hun poster jo hver dag, men vi har kanskje en stor overraskelse eller premiere i vente?

Endret av Castor Troy
  • Liker 8
Gjest lillesnøfnugg
Skrevet (endret)

Så Netfit mangler interesse og driv? Da må man ty til eldste trikset i boka, vise ræv. Til syvende og sist er vel kropp det nest eneste som selger, så da prøver bedriften å dra det trikset. Uten hell hvis du spør meg.

256889B4-401D-4918-A65F-EB77254E31E3.jpeg

Endret av lillesnøfnugg
Skrevet
Akkurat nå, lillesnøfnugg skrev:

Så Netfit mangler interesse og driv? Da må man ty til eldste trikset i boka, vise ræv. Til syvende og sist er vel kropp det nest eneste som selger. 

Noe så harry😂😂 my heart is pure and my booty is real 

dør

• Liker 39
Skrevet

Idag har jeg sett rumpa til daglig leder, rumpa til CamillaLor, og rumpa til Fitfocus, samt treningen til daglig leder, og treningen til Fitfocus. Gjett to ganger hvem som inspirerer mest. Og Daglig leder Caroline Berg Eriksen: Det er flere som velger å trene rumpe fremfor å operere den her i verden, og ikke bare på grunn av fasongen men for å ha en generelt sterk bakside for å holde skjelettet oppreist. Men var jeg profesjonell, ville jeg ha fått med resten av kroppen på trening også og endelig prøvd å blant annet gjennomføre en skikkelig utført armheving, samt unngått fjortistekst. Det blir bare useriøst, og antall visninger på den såkalte ab-challengen går i samme retning som inntektene: stupende.

• Liker 24
Skrevet
14 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Så Netfit mangler interesse og driv? Da må man ty til eldste trikset i boka, vise ræv. Til syvende og sist er vel kropp det nest eneste som selger. 

Den overskriften ser du ikke hos seriøse aktører. 

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...