Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg syns på en måte det er fint at vi får vite lite om familiens tanker og meninger om den store verden. Indre tanker for hele bedriften, kombinert med alle de utleverende bildene hadde blitt helt sykt mye. Det er allerede for mye, så at tankene og meningene til bedriften er holdt utenfor er på mange måter bra. 

Det hadde også blitt et enda vanskeligere skille mellom blogg/bedrift og privatliv hvis de skulle tatt med indre tanker og følelser (utover hva som blir nevnt som flyskrekk og fosterstilling når kritikken er hard). 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pust skrev:

Ja, huff. Tenk om influensere skulle bruke tiden og plattformene sine til å oppfordre til å være miljøbevisste, da ville de jo skade eget inntektsgrunnlag - som er å oppfordre til overforbruk og miljøsvineri.

Hvis bedriften skal bli miljøbevisst og fronte miljøsaker må de endre konsept totalt, og det tror jeg ikke de hverken ønsker eller evner 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, pop up bruker skrev:

Jeg syns på en måte det er fint at vi får vite lite om familiens tanker og meninger om den store verden. Indre tanker for hele bedriften, kombinert med alle de utleverende bildene hadde blitt helt sykt mye. Det er allerede for mye, så at tankene og meningene til bedriften er holdt utenfor er på mange måter bra. 

Det hadde også blitt et enda vanskeligere skille mellom blogg/bedrift og privatliv hvis de skulle tatt med indre tanker og følelser (utover hva som blir nevnt som flyskrekk og fosterstilling når kritikken er hard). 

Jeg synes ikke hun skal dele tanker og følelser - jeg synes hun kan dele meninger. 

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, pop up bruker skrev:

Hvis bedriften skal bli miljøbevisst og fronte miljøsaker må de endre konsept totalt, og det tror jeg ikke de hverken ønsker eller evner 

Enig. Det er ikke der de er, ganske enkelt. Likevel kunne de, om de var i stand til det, nevnt en del ytre, viktige ting som har påvirket dem i en eller annen retning. Det kunne de fint uten å bli hverken utleverende eller personlige.

Endret av Pust
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg synes ikke hun skal dele tanker og følelser - jeg synes hun kan dele meninger. 

Ja, samtidig er vel en mening også en del av ens tanker og følelser?

Jeg syns egentlig det er greit at bloggen fremstår som ekstremt overflatisk og glanset, så slipper man å tvile på at det er noe annet enn en overflatisk reklamekanal som bruker barna sine for å tjene penger. Samtidig hadde det jo vært greit å vite hvorfor de velger å gjøre som de gjør, når så mange er kritiske til nettopp det.. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, pop up bruker skrev:

Jeg syns egentlig det er greit at bloggen fremstår som ekstremt overflatisk og glanset, så slipper man å tvile på at det er noe annet enn en overflatisk reklamekanal som bruker barna sine for å tjene penger. Samtidig hadde det jo vært greit å vite hvorfor de velger å gjøre som de gjør, når så mange er kritiske til nettopp det.. 

Nettopp. Det er mest nærliggende å sammenligne CBE med et magasin. De mest overflatiske magasin fremstår som nøytral da leserne skal slippe å tenke over eks. verdens problemer. CBE sin blogg er en virkelighetsflukt som en kan drømme seg bort i, det perfekte liv uten fattigdom og klimakriser. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Oline12 skrev:

Nettopp. Det er mest nærliggende å sammenligne CBE med et magasin. De mest overflatiske magasin fremstår som nøytral da leserne skal slippe å tenke over eks. verdens problemer. CBE sin blogg er en virkelighetsflukt som en kan drømme seg bort i, det perfekte liv uten fattigdom og klimakriser. 

Men blir ikke det utrolig kjedelig i lengden, det perfekte livet som alle vet ikke eksisterer? Er det ikke litt derfor hun mister så mange følgere, fordi folk har gått lei? Hvor mange voksne er så opptatt av det overfladiske?. Jeg tror hun hadde tjent på å fornye seg litt, engasjert seg i en sak eller to. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
8 timer siden, pop up bruker skrev:

Jeg er enig med deg, men det er tydeligvis veldig mange (altfor mange) som fortsatt ikke forstår at det er en familiebedrift med 4 ansatte hvor noen av de i bedriften er under 18. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, pøbelsara skrev:

Jeg ser i kommentarfeltet til CBE at det er fler som synes hun burde fortelle litt om hva hun synes om verden - ikke bare om henne. Noe sier meg at hun ikke kommer til å imøtekomme de ønskene der.

Ser også at det er mange som svarer ‘nei’ og at de ikke har behov for repetisjon av hennes liv og levnet på spørsmålet hennes om årskavalkade. Skjønner hun ikke selv at hun er døll?

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også forståelse for at hun ikke ønsker å dele sine tanker og meninger om slike ting. Det er faktisk privat, og kan ikke på noen måte forklares med jobb. Ikke alle anser bilder av egen kropp privat på samme måte. Det er hennes grense, og det synes jeg er helt greit.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Aquarius04 skrev:

Ser også at det er mange som svarer ‘nei’ og at de ikke har behov for repetisjon av hennes liv og levnet på spørsmålet hennes om årskavalkade. Skjønner hun ikke selv at hun er døll?

Årskavalkade fra Caroline Berg-Eriksen? Hvor innbilsk kan hun bli? Helt enig med deg, hun og det gørr kjedelige livet hennes trenger man ikke få servert i reprise. 

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, pøbelsara skrev:

Ja, klart. Men det må være lov til å synes at set er rart at hennes meninger om aktuelle hendelser er private og ikke noe hun vil dele, når hun altså glatt poserer i blondetruse og toppløs - eller legger ut bøttevis med bilder, film og tekst om ungene. 

Ja, selvfølgelig. Jeg anser det som ulike oppfatninger om hva man tenker er utleverende og privat.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, Aquarius04 skrev:

Nei, yrkesstolthet er vel ikke denne bedriftens sterkeste side. Snikreklame og barneeksponering viser jo til dette. Mens denne damen derimot, https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jd1xm9/full-krasj-hos-trines-matblogg-trist-men-oppskriftene-finnes 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
5 timer siden, pop up bruker skrev:

Nei, hvorfor skal de endre på noe som fungerer? Jeg tror likevel de snart er nødt til å gjøre noen endringer for å henge med i tiden, for eksempel vise at de har forstått at man ikke skal eksponere umyndige https://www.thedailybeast.com/kids-dont-have-parents-anymorethey-have-sharents (trist lesning) og ta innover seg dette med merking av retusjerte reklamebilder når påbudet kommer. https://www.dagbladet.no/nyheter/na-skal-retusjert-reklame-merkes/69849969

Endret av Pust
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker at "for utleverende" er en omskriving for "ha'kke peiling" 😏 Vinduene i den lille snevre bobla er nok i frostet glass. 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig rart å se at så mange svarer nei til en repitisjon på året som har vært hos frua. Det må vel være en vekker for frueparet?

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Minnie Mus skrev:

Egentlig rart å se at så mange svarer nei til en repitisjon på året som har vært hos frua. Det må vel være en vekker for frueparet?

Tja, kanskje. Men mulig det gir mer glede for CBE å lage noe sånt enn det blir for leserne å lese, og da hadde jeg ikke blitt overrasket om det dukket opp på bloggen likevel. 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...