Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

Tror dere ikke hun lurer på om leserne ønsker at hun forteller ha hun mener om hva som har skjedd i verden i 2019?

Finnes det andre verdener enn hennes verden altså? 🤣

• Liker 22
Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 28.12.2019 den 16.55, prudens skrev:

Er enig med at det er en forskjell, men samtidig har hun et poeng. Det blir en smule dobbeltmoralsk  hvis en leser  kommer til henne og ber henne stoppe  å dele,,  hvis denne leseren selv delet ukritisk. . Unicef sin stopp sharenting er mytet på alle foreldre der ute og ikke bare til dem som deler med 1000  vis av lesere eller flere. . Alle foreldre  bør ha et bevist forhold til dette.  

La oss si at jeg har sykmeldt meg på falskt grunnlag. En kollega er klar over dette og kritiserer meg fordi at han synes det er helt uholdbart og grusomt at folk sykmelder seg på falskt grunnlag. Rett etter finner jeg ut via felles bekjente at aha han har selv har sykmeldt seg på falskt grunnlag!. Ja han er dobbeltmoralsk. Men at min kollega er dobbeltmoralsk og har gjort samme dårlige valg som meg rettferdiggjør ikke mitt eget valg om å lure arbeidsgiver? Skal jeg si til sjefen og alle som kritiserer meg for valget jeg tok, jo men Arne sykmeldte seg også på falskt grunnlag. Det dårlige valget mitt blir ikke mer etisk riktig selv om flere gjør samme dårlige etiske valg. Det er sånn tankegang barn kan komme unna med. 

• Liker 31
Skrevet
På 28.12.2019 den 17.52, MissLucy skrev:

Disclaimer: Jeg deler bilder av mine barn i ny og ne, for under 200 følgere som jeg vet hvem er, og jeg følger datatilsynets sjekkliste. Jeg vet at mange her mener at det likevel er for mye, og det er et standpunkt jeg har respekt for, selv om jeg har en litt annen mening. 

Jeg regner med at MissLucy vet dette, men vil bare minne dere andre som deler barnebilder på facebook til å sjekke privatinnstillingene om dere ikke har gjort det. Ikke alle er klar over at om man ikke endrer visse innstillinger så kan alle dine venners venner se alt på profilen din. Dvs at om alle vennene dine igjen har 200 venner hver, har plutselig 40 000 mennesker tilgang til bilder av barna dine og annen privat info. Greit å tenke på. 

• Liker 14
Skrevet
4 timer siden, pøbelsara skrev:

Tror dere ikke hun lurer på om leserne ønsker at hun forteller ha hun mener om hva som har skjedd i verden i 2019? For eksempel terror, Trump og Thunberg? Hun kan vel ikke mene at noen mener det er interessant at hun skriver et referat av alt hun har gjort i 2019? Det er jo bare å bla gjennom blogg og IG, der er jo for søren daglige kaffekopper dokumentert - så det er jo detaljert tilgjengelig for enhver som er interessert. 

Nå har vel aldri frua vist seg å være spesielt samfunnsengasjert eller opptatt av noe annet enn seg og sitt? Så nei, her kommer nok et bilderas av hun/henne/de/seg og sitt. 

Og et innlegg om barnas nyttårsbord? Virkelig? 🙄

• Liker 28
Skrevet
8 timer siden, pøbelsara skrev:

Tror dere ikke hun lurer på om leserne ønsker at hun forteller ha hun mener om hva som har skjedd i verden i 2019? For eksempel terror, Trump og Thunberg? Hun kan vel ikke mene at noen mener det er interessant at hun skriver et referat av alt hun har gjort i 2019? Det er jo bare å bla gjennom blogg og IG, der er jo for søren daglige kaffekopper dokumentert - så det er jo detaljert tilgjengelig for enhver som er interessert. 

Nå bryr ikke alle seg om hun Thunberg heller da. Og da blir vel ikke det blogget om heller.. 

• Liker 2
Skrevet
14 timer siden, Isola2 skrev:

Ser dårlig ut...opptatt med å pushe masse plastræl før nyttårsaften.

Ingenting galt med juletre av plast. Disse kastes ikke etter hver jul, men taes frem på nytt og på nytt.

• Liker 1
Skrevet
29 minutter siden, Honey Dew skrev:

Ingenting galt med juletre av plast. Disse kastes ikke etter hver jul, men taes frem på nytt og på nytt.

Nå er det vel strengt tatt ikke juletreet det er snakk om her...?

• Liker 26
Skrevet (endret)
7 timer siden, Aquarius04 skrev:

Nå har vel aldri frua vist seg å være spesielt samfunnsengasjert eller opptatt av noe annet enn seg og sitt? Så nei, her kommer nok et bilderas av hun/henne/de/seg og sitt. 

Og et innlegg om barnas nyttårsbord? Virkelig? 🙄

To småbord dekket til trengsel med engangsservise, engangsdekorasjoner samt godteri fra Nille. Alt annet enn miljøvennlig. Skal brusen og godteriet stå i plastglassene i et helt døgn forresten? #delikat

Endret av Ultiva
  • Liker 28
Skrevet

Jeg ser i kommentarfeltet til CBE at det er fler som synes hun burde fortelle litt om hva hun synes om verden - ikke bare om henne. Noe sier meg at hun ikke kommer til å imøtekomme de ønskene der.

• Liker 42
Skrevet

Kan virke som det er lettere for CBE å starte året med en kavalkade. De kan si dette tar lang tid, og de slipper å finne på noe nytt. Mitt inntrykk er at de har svært lite nytt å komme med. Tror nesten jeg kan spå de to første ukene på bloggen i 2020. Først deler hun pulsklokke og kaffekoppen på fredag, så deilig å være i gang igjen, nyttåsoutfit, og god helg flotte lesere. Uke en er pulsklokke, herlige hverdagen, rydding vekk av julepynten mens man mimrer, hektiske kvelder når man øver til teater. Uke to, pulsklokke, kaffekopp, planlegging av morsdag og påske, hektisk hverdag pga teater og jeg har noe supert i vente til våren.

• Liker 46
Skrevet
1 time siden, Honey Dew skrev:

Hvor kom dette fra? Har du sett bloggposten det refereres til? 

• Liker 2
Skrevet

Et barnebord som er dekket kun med engangsservise er helt snodig, spesielt når fruen mener hun er miljøbevisst og gjør det hun kan for miljøet, feks å ta med bambustannbørste på cruise.. eller kildesortere plast og papp. Flinke cbe..

• Liker 43
Skrevet
1 time siden, pøbelsara skrev:

Jeg ser i kommentarfeltet til CBE at det er fler som synes hun burde fortelle litt om hva hun synes om verden - ikke bare om henne. Noe sier meg at hun ikke kommer til å imøtekomme de ønskene der.

Nei, det synes hun blir for personlig, noe hun prøver å unngå. Hva kan bli mer personlig enn feks hele familien i senga (ikke bare en gang, heller)? Hun er muligens redd for kritikk, men det er hennes kommentarfelt og da er det jo bare å gjøre som under siste innlegg; la være å publisere kommentarer som handler om bloggens virkelighetsbilde kontra den virkelige verden.  

• Liker 33
Skrevet

Jeg reagerte også på det - det blir for personlig å fortelle hva hun mener om noe - men hele familien i sengen er greit? Og bloggeren selv i undertøyet i diverse ulike situasjoner er greit?

Jeg debatterer samfunnsaktuelle temaer hele tiden både på jobb, hjemme, blant venner og i ulike mener - men viser meg IKKE for andre enn familien i undertøyet. Eller i morgenkåpe. Men vi er forskjellige, alle sammen. :jepp:

• Liker 47
Skrevet

Vi har tydeligvis veldig forskjellig syn på hva som er "for personlig" og "for privat". Som dere andre nevner snakker vi på min arbeidsplass ofte om hva som rører seg i samfunnet, men svært sjelden viser vi hverandre bilder av oss selv i sengen vår med ungene, eller poserende i undertøy. 

• Liker 35
Skrevet

Det tar "for mye tid" og er for "utleverende", to ting hun prøver å unngå. Jeg skjønner førstnevnte, jeg også hater å bruke tid på jobb (sarkasme, men skjønner henne på et vis. Hvorfor bruke tid på å snakke om noe viktig hvis hun kan bruke mindre tid på å legge ut bilder av kaffekopp og pulsklokke?).

Men hvordan hennes mening om krig og fred og sånt er mer utleverende enn alt hun deler om barna, seg selv i undertøy, dåsespray og favorittstillinger i senga? Tja.

• Liker 39
Skrevet

Ja, huff. Tenk om influensere skulle bruke tiden og plattformene sine til å oppfordre til å være miljøbevisste, da ville de jo skade eget inntektsgrunnlag - som er å oppfordre til overforbruk og miljøsvineri.

• Liker 19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...