Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest lillesnøfnugg
3 minutter siden, pøbelsara skrev:

IG-stories er jo flott for alle som har et litt anstrengt forhold til å merke reklame riktig - siden de forsvinner etter 24 timer, er det jo vanskelig å kontrollere at ting er merket riktig.

Vi har jo flere eksempler på at det IKKE merkes riktig, både hod CBE og andre - senest i romjulen har jeg observert at en annen stor blogger som er på reklameferie i Florida IIKKE merker alt som legges ut på Snap som handler om reklameturen. 

Det stemmer, når de ikke kan «jukse» på blogg/IG så tar de dette over på andre plattformer som Snapchat og IG Story. Ikke merkes reklame og eksponering av barna tar av på disse kanalene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Isola2 skrev:

Har aldri skjønt hva netfit er? Er det instagramkontoen? Eller er det disse lite inspirerende øvelsene hun legger ut på bloggen? Hva er greia?

Det startet vel med å skulle bli en app med trening osv, men å utvikle en app som dette koster alt mellom 1-2 millioner avhengig av funksjoner og innhold.

Ser at de nå har fjernet begrepet app fraIG.

Skjønner at hun ser etter flere inntektskilder, men her henger hun etter i markede... Er allerede produkter som dette på markede, lagd av influencere med lang utdannelse, arbeidserfaring og stor følgerskare... 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bypass skrev:

Det startet vel med å skulle bli en app med trening osv, men å utvikle en app som dette koster alt mellom 1-2 millioner avhengig av funksjoner og innhold.

Ser at de nå har fjernet begrepet app fraIG.

Skjønner at hun ser etter flere inntektskilder, men her henger hun etter i markede... Er allerede produkter som dette på markede, lagd av influencere med lang utdannelse, arbeidserfaring og stor følgerskare... 

Jeg tror heller ikke trening er noe de bør satse på. Som du skriver så er det flere som både har mer erfaring, utdanning og er mer inspirerende på treningsfronten enn dette firmaet. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.12.2019 den 16.06, CabinCruiser skrev:

Her må jeg nesten spørre; Gjør ikke alle mødre det fra tid til annen?

Nei, ikke før de kommer i skoleball alder

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Nei, ikke før de kommer i skoleball alder

Jeg setter pris på ett ordentlig svar uten fordømminger og sjokk-relaterte tilsvar. Takk  :)

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ultiva skrev:

CBE/LKE blogger lite for tiden. De har aldri blogget så lite før, selv ikke rett etter fødslene når CBE var nokså alene om bedriften. Har de blitt enda dårligere på å prioritere/være effektive, eller mangler motivasjonen? Eller beveger de seg bare vekk fra bloggformatet uten å øke aktiviteten andre steder? For de floppet jo på YouTube, og Snapchat bruker de vel ikke i det hele tatt? Nå blogger paret like lite som pilotfruen, som på sin side er gift med en flykaptein som er bortreist 60 % av tiden.

CBEs formel var i sin tid å blogge ofte, gjerne 2-3 innlegg hver dag. Men de siste årene så har antall blogginnlegg gått kraftig ned, på tross av at arbeidskraften har blitt fordoblet. Man kan jo lure på hvor lang tid det tar å skrive et overfladisk avsnitt fullt av selvfølgeligheter, akkompagnert av et par velretusjerte bilder av fruen samt en produktplassering eller tre. Samtidig så er jo ingenting bedre enn at slike overfladiske glansbildeblogger dør ut. Iscenesatt idyll og perfeksjon er en sykdom på sosiale medier som gir mange en nærmest uoverkommelig følelse av utilstrekkelighet.

Frua har vel ikke tid? Jf ig, så ryddes det både høyt og lavt... 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Ultiva skrev:

Godt poeng. Kanskje det skal lanseres med brask og bråk på nyttårsaften? Jeg er spent på hvor mange som vil betale for å lære seg luftboksing av ei som ikke klarte å fullføre et sponset PT-kurs.

Har fruemannen fullført PT utdannelse? Noen som vet? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
23 timer siden, lillesnøfnugg skrev:

Sjekkliste (Gjelder også insta story og snapchat).

Her er noen stikkord til hva man bør vurdere før deling av barnebilder:

1. Lovlighet: Del aldri bilder av andres barn uten samtykke fra deres foresatte. (Dette gjør bloggere til stadighet).
  2. Type bilde: Tenk over innholdet og bruk filter eller dårligere oppløsning når det er mulig, det gjør bildene mindre interessante for andre.(Hos CBE er det viktigere at bildene er regisserte, delikate og generer likes og interesse. I tillegg blandes bilder av mindreårige sammen med lettkledde bilder av bedriftseier).
  3. Mengde: Del færrest mulig bilder. (I juleferien er det delt 11 bilder bare på få dager også fra julaften, før det er det lagt ut 2 julekort hvor det ene er av "privat" art, det andre er til "samarbeidspartnere"  og "lesere". )
  4. Kanalbruk: Vær bevisst på hvordan du deler bildene. Alt må ikke ligge åpent. Bruk personverninnstillinger og lag lukkede grupper. (CBE deler på IG/Blogg med 320.00 følgere og resten av verden kan dele videre).
  5. Slett jevnlig: Ta en vårrengjøring og slett tidligere bilder du har publisert med jevne mellomrom.
  6. Spør alltid barna: Bruk spørsmål som "Synes du det er greit at jeg deler dette bildet med familien eller vennene mine?" Da gjør du det forståelig for dem. Respekter svaret. (CBE sier at bildene skal sendes til bestemor, barna vet ikke at mor og far driver en blogg og mindreårige innehar ikke samtykke kompetanse på dette tema).

Kilde: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/bilder-pa-nett/bilder-av-barn/

Vil bare minne på denne, også til de andre som støtter og bygger  opp under denne type eksponering ved å trykke likes og forsvare disse handlingene. 

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Sjekkliste (Gjelder også insta story og snapchat).

Her er noen stikkord til hva man bør vurdere før deling av barnebilder:

1. Lovlighet: Del aldri bilder av andres barn uten samtykke fra deres foresatte. (Dette gjør bloggere til stadighet).
  2. Type bilde: Tenk over innholdet og bruk filter eller dårligere oppløsning når det er mulig, det gjør bildene mindre interessante for andre.(Hos CBE er det viktigere at bildene er regisserte, delikate og generer likes og interesse. I tillegg blandes bilder av mindreårige sammen med lettkledde bilder av bedriftseier).
  3. Mengde: Del færrest mulig bilder. (I juleferien er det delt 11 bilder bare på få dager også fra julaften, før det er det lagt ut 2 julekort hvor det ene er av "privat" art, det andre er til "samarbeidspartnere"  og "lesere". )
  4. Kanalbruk: Vær bevisst på hvordan du deler bildene. Alt må ikke ligge åpent. Bruk personverninnstillinger og lag lukkede grupper. (CBE deler på IG/Blogg med 320.00 følgere og resten av verden kan dele videre).
  5. Slett jevnlig: Ta en vårrengjøring og slett tidligere bilder du har publisert med jevne mellomrom.
  6. Spør alltid barna: Bruk spørsmål som "Synes du det er greit at jeg deler dette bildet med familien eller vennene mine?" Da gjør du det forståelig for dem. Respekter svaret. (CBE sier at bildene skal sendes til bestemor, barna vet ikke at mor og far driver en blogg og mindreårige innehar ikke samtykke kompetanse på dette tema).

Kilde: https://www.datatilsynet.no/personvern-pa-ulike-omrader/internett-og-apper/bilder-pa-nett/bilder-av-barn/

1. Jeg har aldri sett bilder av andre barn på hos CBE. Ikke dermed sagt at det ikke har forekommet, men ofte kan det ikke være.

3. I tillegg til bildene som postes på instagram så kommer alle instastoryene. Disse forsvinner, men de blir liggende ute i 24 timer, og sammen med alt det andre er det ganske mye. 

6. Jeg forstår at det er en fin ting at man skal spørre barna, men samtidig så mener jeg det er viktig å huske på at barn ikke kan forstå omfanget av konsekvensene av å dele bilder på nett. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, miamiamia skrev:

Jeg har heller ikke skjønt hva netfit er. Og siden hun merker det som reklame. Hva er greia?

Netfit skulle vel være et app-basert treningsopplegg hvor CBE skulle inspirere og instruere. I tillegg skulle det være nettside med innmelding og jevnlige oppdateringer på CBEs IG og blogg tror jeg. De har/hadde (?) en avtale med en PT i Oslo, men lenge siden vi har sett noe til ham. Mulig han ble frustrert av treningsoppleggene og utførelsen til CBE. For kompetansen og opplegget til CBE begredelig og intet mindre enn farlig om ikke man vet bedre enn å utføre øvelsene som henne. Skikkelig skadepotensial! 

Appen tror jeg de har oppgitt? Mulig de skjønte det er dyrt og vanskelig å komme inn på markedet? Treningstirsdag er vel som de alltid har vært bortsett i fra deg står reklame:Netfit over (yeah korrekt merket reklame  👏).

Men mulig CBE og LKE snart viser jeg tar helt feil med pessimismen min 😃. Netfit skal i følge dem selv lanseres i 2019 så vi får snart beskjed. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg

Netfit viser med stor tydelighet hvor mange som faktisk følger firma. Idag har Netfit IG 19.700 følgere og det er nok de riktige tallene i forhold til de som følger CBE på daglig basis.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt over 21 000 lesere på bloggen i går, noe som hadde gitt 4.plass på blogg.no. Kokkejævelen hadde over 90 000 og troner klart øverst. 

Endret av Kollontaj
Lagt til pga nokså uforståelig innlegg
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, pop up bruker skrev:

1. Jeg har aldri sett bilder av andre barn på hos CBE. Ikke dermed sagt at det ikke har forekommet, men ofte kan det ikke være.

3. I tillegg til bildene som postes på instagram så kommer alle instastoryene. Disse forsvinner, men de blir liggende ute i 24 timer, og sammen med alt det andre er det ganske mye. 

6. Jeg forstår at det er en fin ting at man skal spørre barna, men samtidig så mener jeg det er viktig å huske på at barn ikke kan forstå omfanget av konsekvensene av å dele bilder på nett. 

Jeg tenker at hovedgrunnen til å spørre ikke er å få et samtykke, men å sjekke om de sier nei. For et nei må man alltid respektere. Om et barn sier ja, så betyr ikke det i seg selv at det nødvendigvis er greitt å poste bildet. Men det første man må gjøre er jo å sjekke om de sier nei. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Litt over 21 000 lesere på bloggen i går, noe som hadde gitt 4.plass der. Kokkejævelen hadde over 90 000 og troner klart øverst. 

Hvor har du disse tallene fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Netfit ja, haha. Hun tror vel folk motiveres av den innsugde sixpacken hennes. Hvem gidder vel å betale for instruksjoner av ei som løper monotont på ei mølle (uten noen form for progresjon!) og tar mageøvelser på ball. Denne treningsformen har hun sverget til i sikkert 15 år, og det virker som hun aldri blir raskere eller sterkere. Utrolig umotiverende. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
3 timer siden, Kollontaj skrev:

Litt over 21 000 lesere på bloggen i går, noe som hadde gitt 4.plass på blogg.no. Kokkejævelen hadde over 90 000 og troner klart øverst. 

21.000 følgere er nok riktig tall. Må jo si at jeg undres over det sterke engasjementet i forbindelse med diskusjonen om barnekonvensjonen og barnas rett til personvern og da i disfavør for begge tema hos følgerne hennes. Er det virkelig 21.000 folk som opplever det som hyggelig og interessant å lese om andres barn?

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

21.000 følgere er nok riktig tall. Må jo si at jeg undres over det sterke engasjementet i forbindelse med diskusjonen om barnekonvensjonen og barnas rett til personvern og da i disfavør for begge tema hos følgerne hennes. Er det virkelig 21.000 folk som opplever det som hyggelig og interessant å lese om andres barn?

Det er IKKE 21.000 som har likt bilder av barna på IG i hvert fall.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...