Liver Skrevet 22. desember 2019 #13841 Del Skrevet 22. desember 2019 https://www.nrk.no/rogaland/frelsesarmeen_-suksess-med-gavekort-framfor-pose-med-julemat-1.14827954 Dette var jo helt genialt. Dette kan både OJ og andre lignende organisasjon vurdere. Man sparer tid, det blir mindre synlig (slipper å få 10 kasser levert på døren) og man kan velge selv hva man ønsker å servere til jul. 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 22. desember 2019 #13842 Del Skrevet 22. desember 2019 1 time siden, CecilieX skrev: Men du sitter selvfølgelig på retten til å definere det «korrekte bildet». OK. Like mye som du gjør, tenker jeg. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 22. desember 2019 #13843 Del Skrevet 22. desember 2019 1 time siden, Nudeldama skrev: Spørsmålet er jo da om det var ekstra mye i juni eller om det er jevnt over så mye hver måned. Jeg anser ikke snap og instastory som så viktig som instagram, blogg og Facebook når det kommer til dette, siden de forsvinner etter 24 timer. Dvs at det er færre som får dem med seg og de kan ikke hentes opp i ettertid. Ofte er det også korte snutter av barn som gjør ting alle barn gjør - leke, danse osv. Ufarlige videoer, korte snutter, kort varighet og ingen historikk . Igjen - jeg sier ikke at dette nødvendigvis gjør det helt uproblematisk, bare at jeg anser det som mindre dramatisk enn slik det ofte fremstilles av mange i denne tråden. Neppe Dette var ikke tilfeldig eksempel, men plukket fra da var på ferie.og barna ble vist mere en til vanlig Tilfeldig? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 22. desember 2019 #13844 Del Skrevet 22. desember 2019 Det var da voldsomt. Jeg startet med å skrive rene fakta (jeg kan ha talt feil, selvsagt, men det er hva jeg kom frem til) og skrev et innlegg med min mening om saken. Jeg sa meg til og med enig i at eksponeringen kan være problematisk, men ønsket bare å nyansere debatten. Og får sitat-bonanza tilbake - her skal det ikke nyanseres, nei! Jeg trodde denne trådens rykte var overdrevenet, men begynner å skjønne det nå. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 22. desember 2019 #13845 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 16 minutter siden, Liver skrev: https://www.nrk.no/rogaland/frelsesarmeen_-suksess-med-gavekort-framfor-pose-med-julemat-1.14827954 Dette var jo helt genialt. Dette kan både OJ og andre lignende organisasjon vurdere. Man sparer tid, det blir mindre synlig (slipper å få 10 kasser levert på døren) og man kan velge selv hva man ønsker å servere til jul. Enig. Jeg har faktisk lurt på hvorfor det ikke blir gjort hos "Omvendt Julenisse". De kunne delt ut gavekort både til mat og leker. Da hadde de sluppet sponsede biler og bilvask, samt lån av lokaler og "tigging" av penger til julepapir m.m. Og de hadde sluppet å bruke så mye tid. Endret 22. desember 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 22. desember 2019 #13846 Del Skrevet 22. desember 2019 Akkurat nå, Lana01 skrev: Neppe Dette var ikke tilfeldig eksempel, men plukket fra da var på ferie.og barna ble vist mere en til vanlig Tilfeldig? Det kan jo nesten virke sånn, siden man også finner på en grunn til å fjerne antall innlegg uten barn slik at tallet med barn skal virke høyere enn det er. Joda, det er spekuleringer, men jeg ser jo at det spekuleres ganske heftig om CBE og ikke minst hvordan hennes barn kanskje kan komme til å føle det når de blir eldre, og hva CBE og mannen antageli føler og ikke føler om hist og her. Så da regner jeg med denne spekuleringen også er innafor. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 22. desember 2019 #13847 Del Skrevet 22. desember 2019 18 minutter siden, Ultiva skrev: Likevel så får bilder av de mindreårige 4 ganger mer likes enn bilder av moren. Dette forteller hva som engasjerer folk flest. Og det er altså ikke annonseinnleggene eller CBE. Det er barna; som per nå har over 50 000 googletreff og som helt uvitende har figurert i flere sesonger av Bloggerne på TV2. Du syns kanskje ikke at det er spesielt mye, men det syns jeg. Og vet du hvem som er enige med meg? Kripos, Datatilsynet, Redd Barnas spesialrådgiver Sarah Eline Grønvold og Barnekonvensjonen. Blant annet. Takk. Det er i mine øyne skremmende at enkelte bagatelliserer firmaets eksponering av barn, når det ligger godt synlig på deres SoMe-kanaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 22. desember 2019 #13848 Del Skrevet 22. desember 2019 Akkurat nå, Glemtbrukernavnet skrev: Takk. Det er i mine øyne skremmende at enkelte bagatelliserer firmaets eksponering av barn, når det ligger godt synlig på deres SoMe-kanaler. Det er ikke snakk om å bagatellisere, men om å ikke overdramatisere. Det er en nyanseforskjell der. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 22. desember 2019 #13849 Del Skrevet 22. desember 2019 36 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg er heller ikke interessert i hva helt fremmedes barn gjør - men jeg husker stort sett både alt jeg leser (HELT uten å "nilese") og bilder og film jeg har sett. Jeg har et hode som er fullt av ganske unyttig informasjon om mange ting. Ganske nyttig når vi har fredagsquiz på jobb, sjelden i ander sammenhenger. Men jeg husker - helt uten å ha nilest noe som helst både hva slags aktivitet eldste holder på med, og hva slags temaer hun har hatt på bursdagene sine fra hun var tre, tror deg det var. Jeg tenker at det beste er å ikke håpe at folk lider av langtkommet demens, men heller å begrense informasjonen man legger ut. Hvis det er ting man ikke ønsker at folk skal vite om, er det lureste å ikke legge det åpent for alle på internett. Man kan i hvert fall ikke først legge noe ut og så bebreide folk for a e faktisk har lest det etterpå. Sant. 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 22. desember 2019 #13850 Del Skrevet 22. desember 2019 1 time siden, Orly skrev: Jeg husker mye, helt uten nilese. Det er bare sånn jeg er. Samme her. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 22. desember 2019 #13851 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 1 time siden, Nudeldama skrev: Det er ikke snakk om å bagatellisere, men om å ikke overdramatisere. Det er en nyanseforskjell der. Nyanser når det gjelde «barnearbeid» tror jeg ikke finnes. Så sant man ikke selv tjener pengene på det, da er det viktig å «nyansere«. Endret 22. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 22. desember 2019 #13852 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 1 time siden, Lana01 skrev: Neppe Dette var ikke tilfeldig eksempel, men plukket fra da var på ferie.og barna ble vist mere en til vanlig Tilfeldig? Ja det gjør jo det hele så mye bedre, at mamma og pappa eksponerer ekstremt i barnas egen sommerferie? #skjønnerikkelogikken Det sier mer om foreldrene enn oss på forumet foråsidetsånn. Endret 22. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 22. desember 2019 #13853 Del Skrevet 22. desember 2019 Jeg skjønner ikke at noen kan forsvare å legge ut bilder og opplysninger om små barn som er tilgjengelig for et ubegrenset antall mennesker. Og dere som har telt ig-bilder, ser dere ikke på story? Der er det mer regelen enn unntaket at barna er med. Men om det er 15, 38 eller 58 bilder i løpet av en mmd, spiller ingen rolle - alt dette r langt over grensen for hva som er barnas privatliv uansett. Nå i desember har det vært MYE barn i alle kanaler, forresten. Inkludert flere bilder der de vises rett forfra. Hva er poenget med å fotografere dem bakfra i mange innlegg, når man likevel viser dem forfra med jevne mellomrom? Da vil folk uansett vite hvordan de ser ut. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 22. desember 2019 #13854 Del Skrevet 22. desember 2019 19 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Nyanser når det gjelde «barnearbeid» tror jeg ikke finnes. Så sant man ikke selv tjener pengene på det, da er det viktig å «nyansere«. Vi snakker ikke om barnearbeid, vi snakker om eksponering av barn på SoMe. Du endrer premissene for å få det til å høres enda mer dramatisk ut. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nudeldama Skrevet 22. desember 2019 #13855 Del Skrevet 22. desember 2019 6 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg skjønner ikke at noen kan forsvare å legge ut bilder og opplysninger om små barn som er tilgjengelig for et ubegrenset antall mennesker. Og dere som har telt ig-bilder, ser dere ikke på story? Der er det mer regelen enn unntaket at barna er med. Men om det er 15, 38 eller 58 bilder i løpet av en mmd, spiller ingen rolle - alt dette r langt over grensen for hva som er barnas privatliv uansett. Nå i desember har det vært MYE barn i alle kanaler, forresten. Inkludert flere bilder der de vises rett forfra. Hva er poenget med å fotografere dem bakfra i mange innlegg, når man likevel viser dem forfra med jevne mellomrom? Da vil folk uansett vite hvordan de ser ut. Jeg har ikke forsvart det. Jeg har gjentatte ganger sagt at jeg ser det kan være problematisk. Jeg har bare avdramatisert det litt. For meg så er det ikke samsvar mellom det CBE faktisk gjør og nivået på reaksjoner i denne tråden. Ang. story har jeg svart på det tidligere. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 22. desember 2019 #13856 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 2 timer siden, Nudeldama skrev: Vi snakker ikke om barnearbeid, vi snakker om eksponering av barn på SoMe. Du endrer premissene for å få det til å høres enda mer dramatisk ut. Sorry altså, men det er du som ikke forstår hva som faktisk skjer eller hvorfor dette rosabloggekteparet og alle andre bloggere legger ut disse bildene/filmene av barna sine. Bilde av mindreårige = flere klikk/likes/engasjement som i bloggverden utgjør cash. Når barna reklamerer for noe så utgjør det rundt 50-100.000kr i reklameinntekter, og det er faktisk kynisme bak disse handlingene. Man skal ikke tjene penger på barna sine, alle skjønner at det er feil og ikke kan forsvares og derav også «barnearbeid». At du ikke forstår premissene og bruker begreper som «dramatisering» sier noe om ignoransen i forhold til dette fenomenet. Endret 22. desember 2019 av lillesnøfnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Ariel* Skrevet 22. desember 2019 #13857 Del Skrevet 22. desember 2019 1 time siden, Glemtbrukernavnet skrev: Enig. Jeg har faktisk lurt på hvorfor det ikke blir gjort hos "Omvendt Julenisse". De kunne delt ut gavekort både til mat og leker. Da hadde de sluppet sponsede biler og bilvask, samt lån av lokaler og "tigging" av penger til julepapir m.m. Og de hadde sluppet å bruke så mye tid. I tillegg til at det for mottakerne kanskje føles bedre å handle varene selv, litt mindre veldedighet - stakkars dere, liksom 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 22. desember 2019 #13858 Del Skrevet 22. desember 2019 Nei hvorfor skal de gi gaver til hverandre. De får gaver og spons hele året. De kan kjøpe seg ditt og datt selv. Kan ikke være noe magi igjen i det overmaterialistiske, overfladiske og kjølige hjemmet der. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet 22. desember 2019 #13859 Del Skrevet 22. desember 2019 3 timer siden, Monimoni skrev: Eller, som i kjent CBEstil, kan hele innlegget plutselig bli borte til barna vokser opp. Og paret blånekter hvis noen spør. Hvilket gjør hele greia enda mer creepy.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 22. desember 2019 #13860 Del Skrevet 22. desember 2019 (endret) 1 time siden, pøbelsara skrev: Jeg skjønner ikke at noen kan forsvare å legge ut bilder og opplysninger om små barn som er tilgjengelig for et ubegrenset antall mennesker. Og dere som har telt ig-bilder, ser dere ikke på story? Der er det mer regelen enn unntaket at barna er med. Men om det er 15, 38 eller 58 bilder i løpet av en mmd, spiller ingen rolle - alt dette r langt over grensen for hva som er barnas privatliv uansett. Nå i desember har det vært MYE barn i alle kanaler, forresten. Inkludert flere bilder der de vises rett forfra. Hva er poenget med å fotografere dem bakfra i mange innlegg, når man likevel viser dem forfra med jevne mellomrom? Da vil folk uansett vite hvordan de ser ut. Enig. 👏 Jeg forstår virkelig ikke at noen ønsker å bagatellisere firmaets bruk av barn. Den delingen som foregår er uansett krenking av barns personvern jf. https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/. Det er rart at ikke flere reagerer på hvordan enkelte influencere holder på. Caroline Berg Eriksen og bruk av barn: https://influencere.wordpress.com/cbe-bruk-av-barn-i-some/ Endret 22. desember 2019 av LeiaO La til tekst Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå