Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest TulleteKatt

Fra å levere mat og gaver, og snakke om det flotte prosjektet og de takknemlige mottakerene, så rett ut å shoppe nytt JULE-undertøy av alle ting. Det var dette med troverdighet, kart og terreng da. Og ydmykhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, Levina skrev:

Jenny er ikke en blogger på toppnivå heller. For å bli en toppbloggere så må en dele noe av hverdagen sin. Synes CBE balansere hva hun deler på en god måte. Uansett er det hennes valg, og når hun har så mange følgere som hun har og som har glede å lese om hennes liv så tenker jeg det må være fokus. De som bare er ute for å kritisere, kan jo lese Jenny sin blogg hvis hun fortsatt har noen. 

Blogg? Er du seriøs nå? Det er vel ingen som "blogger" mer, heller ikke CBE. 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, TulleteKatt skrev:

Fra å levere mat og gaver, og snakke om det flotte prosjektet og de takknemlige mottakerene, så rett ut å shoppe nytt JULE-undertøy av alle ting. Det var dette med troverdighet, kart og terreng da. Og ydmykhet. 

For en lite gjennomtenkt kommenter. Det er ikke sånn at en ikke kan kjøpe noe selv, når man hjelper andre. Jeg tror det med kartet og terrenget burde fokuseres på noen andre, for her er noen helt ut på viddene..

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Oline12 skrev:

Blogg? Er du seriøs nå? Det er vel ingen som "blogger" mer, heller ikke CBE. 

Jeg leser den ikke, og ikke mange andre heller. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TulleteKatt
2 minutter siden, Levina skrev:

For en lite gjennomtenkt kommenter. Det er ikke sånn at en ikke kan kjøpe noe selv, når man hjelper andre. Jeg tror det med kartet og terrenget burde fokuseres på noen andre, for her er noen helt ut på viddene..

For en lite gjennomtenkt kommentar. CBE kunne bare latt være å poste om enda mer forbruk, så hadde hun kanskje ikke mistet enda mer troverdighet. 

Kan ikke kjøpe saks og gavepapir selv, eller strekke seg litt ekstra for én familie de ikke hadde nok til. Men juleundertøy! Joda... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tranedatter
25 minutter siden, Levina skrev:

Jenny er ikke en blogger på toppnivå heller. For å bli en toppbloggere så må en dele noe av hverdagen sin. Synes CBE balansere hva hun deler på en god måte. Uansett er det hennes valg, og når hun har så mange følgere som hun har og som har glede å lese om hennes liv så tenker jeg det må være fokus. De som bare er ute for å kritisere, kan jo lese Jenny sin blogg hvis hun fortsatt har noen. 

Nei for Jenny Skavland er MER kjent blant folk flest enn cbe. ;) I kraft av seg selv og ikke utstilling av seg selv og sin familie. Jenny S er skuespiller, programleder, mor, klesdesigner, med mere. Tror ikke hun har TID gitt til å style familien sin for spons og cash. Hun er for ettertraktet til annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, tranedatter skrev:

Nei for Jenny Skavland er MER kjent blant folk flest enn cbe. ;) I kraft av seg selv og ikke utstilling av seg selv og sin familie. Jenny S er skuespiller, programleder, mor, klesdesigner, med mere. Tror ikke hun har TID gitt til å style familien sin for spons og cash. Hun er for ettertraktet til annet.

Her snakker vi virkelig om en influencer, en som HAR påvirkningskraft og bruker den fornuftig!  👏👏

Trenger ikke å kalle seg blogger for å være influencer

• Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Joni123 skrev:

Veldig fint prosjekt. Stor kredit for det. Men hun må tone ned antrekket veldig når hun skal ut og hjelpe fattige. Jeg hadde følt meg veldig ukonfertabel (om jeg hadde trengt hjelp da) om det hadde kommet en sånn overstylet «frue» og liksom skulle hjelpe. Minner meg om de gamle hollywoodfruene og veledighetsballene sine. 

Tipper de familiene som har fått hjelp, er veldig takknemlig , og at de ikke kunne brydd seg mindre om hva slags klær de har på seg. Det er virkelig ikke det som betyr noe. Det som betyr noe er alle de har fått hjelp av dem pga av dette prosjektet. . og det ser også ut til å ha vært litt av en jobb, så  all ære til dem . Skjønner ikke hvorfor alt må vinkles til noe negativt, selv dette prosjektet, (dette  til alle de som kritiserer det  )

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Levina skrev:

Selvsagt synes du hun gjør det

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Monimoni skrev:

Nervøs latter, antrekk som lyser nyrik russer lang vei med dyrt designer belte. Og hun viser kun den ene siden av ansiktet. En nervøs LK som skuler i bakgrunnen. De ser så usikre og ubekvemme ut i alle situasjoner der de blir intervjuet. 

Jeg ser at dette uttrykket går igjen: "Nyrik russer". Hva er egentlig galt med russere da? Og hva menes med nyrik? Er det kun "gamle penger" som gjelder? 

Jada, jeg skjønner at det er "smakløs" du egentlig mener. Hvorfor ikke skrive det eller noe annet i stedet for å bruke en nasjonalitet som et uttrykk for dårlig smak? Det samme gjelder de som har vært fattige eller hatt dårlig råd tidligere, men som nå har veldig god råd. Ikke noe galt i det, spør du meg. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Jeg ser at dette uttrykket går igjen: "Nyrik russer". Hva er egentlig galt med russere da? Og hva menes med nyrik? Er det kun "gamle penger" som gjelder? 

Jada, jeg skjønner at det er "smakløs" du egentlig mener. Hvorfor ikke skrive det eller noe annet i stedet for å bruke en nasjonalitet som et uttrykk for dårlig smak? Det samme gjelder de som har vært fattige eller hatt dårlig råd tidligere, men som nå har veldig god råd. Ikke noe galt i det, spør du meg. 

Språkutvikling, kalles det. Det dannes stadig nye ord og begreper og "nyrik russer" er en langt mer spesifikk beskrivelse enn "smakløs". De er rike på penger men ekstremt fattige på smak og status. Her kan du gjøre deg bedre kjent med begrepet: https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/8mXjPW/nyrike-russere-de-uoenskede-millionaerene

Endret av Felis
  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Shopgirl2014 skrev:

Hvis du hadde skjønt hvilken sammenheng uttrykket "nyrik russer" brukes i, så hadde du ikke lurt på hvorfor folk synes det passer å kalle dette paret for nettopp det. Nei, det er ikke galt å være hverken rik eller fattig, men når det blir flashet med penger og luksus på slik måte dette paret gjør det på, så  assosieres dem med nyrike russere. 

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Felis skrev:

Språkutvikling, kalles det. Det dannes stadig nye ord og begreper og "nyrik russer" er en langt mer spesifikk beskrivelse enn "smakløs". De er rike på penger men ekstremt fattige på smak og status. Her kan du gjøre deg bedre kjent med begrepet: https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/8mXjPW/nyrike-russere-de-uoenskede-millionaerene

Ekstremt fattige på smak og status, faktisk. Hva er status i denne sammenhengen? Og hvem bestemmer hva som er god smak? Du?

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Shopgirl2014 skrev:

Ekstremt fattige på smak og status, faktisk. Hva er status i denne sammenhengen? Og hvem bestemmer hva som er god smak? Du?

Nei, heldigvis er det ikke jeg som bestemmer verken smak eller status. 😂

I samfunnet er det normer og regler, et slags sett med sosiale spilleregler, om du vil. Ofte blir ordet kutyme brukt, selv om det opprinnelig var ment som et juridisk begrep. Litt språkutvikling å spore der også, kanskje? Personlig foretrekker jeg comme-il-faut. Manerer, eller skikk og bruk lærer man gjerne av sine foreldre, gjennom sosialisering med andre mennesker, eller gjennom utdanning. Noen skjønner det ofte intuitivt. Hvis man ikke mestrer disse spillereglene, blir man ofte sett på som noen som mangler kulturell kapital, slik som The Eriksens. Derav begreper nyrik russer.

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julen 2017 sluttet CBE.no-paret med julegaver til voksne (eget innlegg på bloggen om det), men på GMN sa LKE at det var 4-5 år siden. Jaja, godt at hukommelsen svikter på yngre folk enn meg også! 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett intervjuet på God morgen Norge nå. Pinlig at hun står der med gucci-beltet sitt og stive brystvorter som vises gjennom genseren.

For all del, det er flott gjort, men hvorfor må det hele tiden dokumenteres? 

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Julen 2017 sluttet CBE.no-paret med julegaver til voksne (eget innlegg på bloggen om det), men på GMN sa LKE at det var 4-5 år siden. Jaja, godt at hukommelsen svikter på yngre folk enn meg også! 

det er fire år siden de postet skryteinnlegg med de overdådige gavene som ble gitt mellom de voksne, bl.a. valentinoskoene til mange tusen kroner, så hukommelsen er vel på grensen til demens og vel så det. Jeg husker innlegget, fordi kritikken de fikk var massiv. Merkelig at de ikke husker det egentlig. 

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/12/28/noen-av-mine-julegaver/

kritikken ble faktisk omtalt i et eget innlegg - det er virkelig merkelig at de ikke husker det:

https://www.carolinebergeriksen.no/2015/12/30/kommentarfeltproblematikk/

Endret av MissLucy
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Felis skrev:

Du snakker om språkutvikling, nye ord og begreper og linker altså til en artikkel fra 2008. Det har skjedd mye både i Russland og samfunnet ellers siden da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...