Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virker så uselvstendig. Avhengig av både mann og foreldre i en alder av 34. Burde klart seg mye mer alene. 

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Gjest Macimba
Skrevet
46 minutter siden, Xstrella skrev:

Virker så uselvstendig. Avhengig av både mann og foreldre i en alder av 34. Burde klart seg mye mer alene. 

Vel, jeg er ikke enig. Hun jobber sammen med mannen sin, og foreldrene er nesten naboer - til felles glede for alle parter. Det må være topp å ha et så godt forhold til sin mor og far. Jeg tenker ikke at det er mangel på selvstendighet.

Gjest Keikolina
Skrevet
56 minutter siden, Xstrella skrev:

Tror hun ikke sitter på do engang alene

Skrevet

minner om at tema for tråden er bedriften og bloggen - ikke eiernes personlige egenskaper når de ikke har betydning for driften.

• Liker 31
Skrevet
12 timer siden, Emilie112 skrev:

Skjønner jo det. Hun har jo vært på jobb hele helgen må vite. Så snap av cbe.no på en annens snapkonto, der hun får spørsmål fra Petter Pilgår om hvordan hun vil beskrive de siste 10 årene. Hun klarer ikke å svare for seg, spør :hva er det du mener? Bloggen eller privat? Hvor Petter svarer «generelt». Cbe bare fniser og sier « det går ikke», mens hun ser desperat bort på mannen. Så flaut at det ikke går an å svare i det hele tatt! 

Det er jo ganske interessant, og sier noe om hvordan hun selv forholder seg til blogging. Når bloggen er en så avskilt del av hennes daglige virkelighet mentalt sett, at det ikke er mulig å svare på et sammenfattende spørsmål om hvordan de siste 10 årene har vært, generelt sett.

Hun klarer altså ikke å kombinere de to narrativene i ett enkelt svar.

Det er ganske avslørende. For de fleste av oss, er det mulig å gi en kort oppsummering på hvordan livet har vært de 10 siste årene, som kombinerer yrkes- og privatliv. For henne, så høres det ut til at skillet er så sterkt, at det ikke lot seg gjøre Det sier også noe om hvor gjennomregissert virkeligheten som presenteres på bloggen er. 

• Liker 24
Gjest Fridakahlo
Skrevet

Hva skjer med stavekontrollen til bedriften? Kodisjon, konfrasier....???

Photoshopped spellcheck anyone?

Skrevet

Interessant, for ikke å si skremmende, at hun i siste blogginnlegg avslører adressen familien bor på, til glede for alle som måtte ønske å stalke dem. Har hun ikke hatt problemer med det før? Tenker særlig på at det også er barnas adresse...

• Liker 24
Skrevet
1 time siden, Eveliina skrev:

Det er jo ganske interessant, og sier noe om hvordan hun selv forholder seg til blogging. Når bloggen er en så avskilt del av hennes daglige virkelighet mentalt sett, at det ikke er mulig å svare på et sammenfattende spørsmål om hvordan de siste 10 årene har vært, generelt sett.

Hun klarer altså ikke å kombinere de to narrativene i ett enkelt svar.

Det er ganske avslørende. For de fleste av oss, er det mulig å gi en kort oppsummering på hvordan livet har vært de 10 siste årene, som kombinerer yrkes- og privatliv. For henne, så høres det ut til at skillet er så sterkt, at det ikke lot seg gjøre Det sier også noe om hvor gjennomregissert virkeligheten som presenteres på bloggen er. 

Jeg er enig, når hun får spørsmål om hvordan de siste 10 årene har vært på en prisutdeling for bloggen og hovedpersonen sa ikke skjønner om det er privat eller som blogger har man store problemer med å skille de to rollene selv. 

• Liker 15
Skrevet

Men denne begrunnelsen for prisen hun fikk;   Vinneren er alltid positiv og fin og ha med å gjøre, ydmyk overfor både UI og kundene.

Dette er en beskrivelse jeg ikke kjenner igjen på bloggen, men det er nå så..

• Liker 38
Skrevet
3 minutter siden, Emilie112 skrev:

Men denne begrunnelsen for prisen hun fikk;   Vinneren er alltid positiv og fin og ha med å gjøre, ydmyk overfor både UI og kundene.

Det må være tidenes vits! Maken til arrogant og frekk måte bedriften møter kundene sine i kommentarfeltet på har jeg aldri sett.

Oi, sa jeg "kundene"? Mente selvsagt leserne...

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, Aquarius04 skrev:

Det må være tidenes vits! Maken til arrogant og frekk måte bedriften møter kundene sine i kommentarfeltet på har jeg aldri sett.

Oi, sa jeg "kundene"? Mente selvsagt leserne...

Leserne er ikke kundene hennes. Det er Freia/Mondeléz, Vita, osv. Leserne er det hun selger kundene.

• Liker 34
Skrevet
5 minutter siden, Emilie112 skrev:

Det blir mer og mer tydelig at det ikke er leseren som er bloggvirksomhetens kunde, men annonsørene. I neste setning beskrives cbe.no som "kundenes offisielle kampanjemateriell".

Hvilken rolle har da leserne om de ikke er kunder?

• Liker 13
Gjest Emmy_H
Skrevet
4 minutter siden, ella morax skrev:

Det blir mer og mer tydelig at det ikke er leseren som er bloggvirksomhetens kunde, men annonsørene. I neste setning beskrives cbe.no som "kundenes offisielle kampanjemateriell".

Annonsører er mer oppptatt av å få solgt reklame billig, enn å nå ut til flest folk (gjennom analog reklame foreks). 

Gjest Lille_Krokodille
Skrevet (endret)
19 minutter siden, ella morax skrev:

Leserne er a) et unødvendig onde med kritiske røster som (desverre) bidrar til å holde lesertall oppe som igjen gjør bloggen interresant for annonsører b) en hylekor av nesegruse beundrere som sørger for å fôre «bedriftens» ego.

Endret av Lille_Krokodille
Skrevet

Bra hun hvertfall er ydmyk mot kundene da, for leserne merker ikke så mye til dette. 

• Liker 18
Skrevet

Min forståelse av bloggkonseptet:

Kunden - annonsørene

Produktet som selges - leserne

Da er det neppe viktig om det er fans eller kritiske røster som er lesere, men antallet. Det er jo ikke leserne som betaler henne (slik de muligens ser det), men kundene, altså annonsørene. Da blir bildene og første inntrykket viktigst. Annonsørene leser neppe kommentarfeltet.

• Liker 10
Gjest Emmy_H
Skrevet
2 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Kunden - annonsørene

Da er det neppe viktig om det er fans eller kritiske røster som er lesere, men antallet. Det er jo ikke leserne som betaler henne (slik de muligens ser det), men kundene, altså annonsørene. Da blir bildene og første inntrykket viktigst. Annonsørene leser neppe kommentarfeltet.

De lese heller ikke kritikk mot bloggere som ikke klarer å merke reklame riktig eller som har fått påpakk fra FO. Det som betyr noe er hvor billig annonseplassen er. Argumentet om at ved å bruke bloggere så når man ut til et stort publikum faller på steingrunn, da det er et lite engasjement hos CBE i forhold til enkelte andre. 

Skrevet

Dumt spm, men er det slik at hvert klikk på blogg genererer penger til bedriften eller er det klikk på annonsen i innlegget? Eller er det antall visninger på bloggen tilsammen som bloggeier gir til annonsørene som sier noe om hva de får utbetalt for hver annonse?

• Liker 5
Skrevet

Kopiert fra gårdagens innlegg:

Jeg forsøker alltid å tenke litt annerledes, være kreativ og løse kampanjer jeg skal gjøre på en måte som gjør at dere som leser om dette, får en like fin opplevelse av produktene eller plaggene jeg omtaler og viser, som jeg selv har. Det skal være inspirerende og til 

Omg. For en setning.........

• Liker 15
Skrevet
44 minutter siden, LilleSnupp said:

Kunden - annonsørene

16 minutter siden, Oline12 said:

Dumt spm, men er det slik at hvert klikk på blogg genererer penger til bedriften eller er det klikk på annonsen i innlegget? Eller er det antall visninger på bloggen tilsammen som bloggeier gir til annonsørene som sier noe om hva de får utbetalt for hver annonse?

Oline, se innlegget til LilleSnupp. 

På de reklameannonsene som ligger i bannere, vil hun tjene per klikk. Men jeg vil anta at hovedinntekten ikke kommer fra salg av annonsebannere, men sponsede innlegg. Her vil produktet CBE AS selger inn være antall lesere av bloggen. Om hun skal skrive et annonseinnlegg for hårspray eller for joggesko, så kan hun ta seg betalt for eksempel 70-100k kroner for ett innlegg fordi hun har så og så mange lesere daglig. 

Som LilleSnupp forklarer, så er annonsøren kunden, og antall lesere er produktet hun selger.

Jeg tror ikke alle annonsører tenker over at flere av leserne ikke er "fans", men kanskje bare følger av gammel vane eller lignende. Jeg for eksempel leser bloggen, og er derfor en del av statistikken når bedriften legger frem rekkevidden sin for annonsører (dvs kunden). Men jeg har ennå aldri kjøpt et produkt fordi CBE omtaler det. Derfor er jeg egentlig et ganske dårlig produkt å selge, og annonsørene får ikke det de tror de betaler for.

• Liker 11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...