Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

13 minutter siden, Lin10 skrev:

Sier litt om deg. Du leser bloggen gratis og følger henne, men tåler ikke at hun ska tjene penger. Frekkhetens nådegave tenker nå jeg. Flott at de tar affære. 

Hva sier dette om meg??

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, Lin10 skrev:

Sier litt om deg. Du leser bloggen gratis og følger henne, men tåler ikke at hun ska tjene penger. Frekkhetens nådegave tenker nå jeg. Flott at de tar affære. 

Hvor skriver @Undregurihun ikke tåler CBE skal tjene penger? Det hun skriver er blant annet spørsmål om assosiering til barneeksponering i SoMe og annet (godt dokumentert) problematisk med CBE.no. Det er ikke et frekkt spørsmål til en bedrift og har intet med å ikke unne CBE noe.

Les før du poster. Her er det svaret ditt som et frekt. 

• Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Undreguri skrev:

Hva sier dette om meg??

Du har blitt blokkert, det sier vel litt. Samarbeidspartnere av influencere og influncerne selv er nok ikke ukjent med at folk skriver slike tilbakemeldinger kun for å prøve å sverte de. Lett gjennomskuelig og derfor ble du nok blokkert. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lin10 skrev:

Du har blitt blokkert, det sier vel litt. Samarbeidspartnere av influencere og influncerne selv er nok ikke ukjent med at folk skriver slike tilbakemeldinger kun for å prøve å sverte de. Lett gjennomskuelig og derfor ble du nok blokkert. 

Og akkurat der tror jeg både annonsører og reklamebloggerne tar grundig feil. 

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lin10 skrev:

Da er du mere raffinert i tankegangen enn meg..., men Ok; hvis jeg sier til Rema-kjøpmannen at jeg ikke synes han skal importere mat feks fra Dubai, så er det normal oppførsel å låse butikkdøra for meg?? Du, L(in), du L(in)...

• Liker 48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lin10 skrev:

Jeg kritiserte dem i kommentarfeltet til Kremmerhuset, uten å bli blokkert, hva sier det om meg? 

Eller sier det noe om at bloggerparets hårsårhet varierer med dagsformen?

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, Lin10 skrev:

Men mener du, Lin10, at problemet er dermed løst? Når folk kommer med kritiske og ubehagelige kommentarer/spørsmål, så er løsningen å blokkere dem??

• Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Undreguri skrev:

I går registrerte jeg at handlegaten.no( som jeg har handlet hos flere ganger og heier på ) kommenterte med hjerter på fruas innlegg på insta med undertøy, maske og nyfylte lepper. Jeg spurte  eieren om hun vil assosieres med denne bedriften og viste bla til denne siden samt bloggen om inflencere. Nevnte massiv bruk av barn i SoMe bla . Handlegatene svarte meg ikke, men har nå blokkert meg. Jeg tok kontakt på DM, men handlegaten har nok «sladret» for jammen har frua blokkert meg også. I rest my case..!

Oj , det er jo ekstremt dårlig av de.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Lin10 skrev:

Så hvis man blir blokkert så er det dermed sagt at man har gjort og sagt noe galt? Jeg tror det du driver med her kalles persondebatt OG personangrep. Og det til et innlegg som ikke var rettet mot deg en gang. 

• Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Undreguri skrev:

Her er kommentaren; 

Hei. Ser at dere kommenterer på Caroline Berg Eriksen sin insta-profil. Er det en bedrift handlegaten vil assosieres med? Er redd dere vil miste mange kunder da.... les gjerne sidevis med dokumentasjon om juks, kynisk bruk av barn på sosiale medier, manglende merking av reklame, sykelig  kroppsfokus, massiv redigering av bilder osv... på feks bloggen om influencere eller kvinneguiden. Mvh ( tatt bort navnet mitt).

Kan ikke se at den kommentaren gir noen grunn til å bli fornærmet og dermed blokkere uten å kunne gi et tilsvar.

Handlegaten.no finnes også på facebook forøvrig, mulig å kontakte de der, men muligheten for å bli blokkert der også er nok sannsynlig dersom de føler seg krenka 😎

https://www.facebook.com/Handlegaten/

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lin10 skrev:

Du er rapportert ❤️

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Felis skrev:

Ny Kremmerhuset-gate?

Er det bare jeg som reagerer på den voldsomme eksponeringen av tøy som ikke er reklame? I følge Caroline har billigkjeden Zara blitt en favoritt, og hun vier hele innlegg til å vise frem og skryte av klærne, uten å få betalt for det. Twenty Four, HM og Bik Bok er også stadig vist frem. De to siste merkene vet jeg bruker influencere i reklame, men CBE gjør det altså gratis?

Zara er og kjent for sin bevisste bruk av influencere, og at de ikke har tradisjonell annonsemarkedsføring.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Undreguri skrev:

I går registrerte jeg at handlegaten.no( som jeg har handlet hos flere ganger og heier på ) kommenterte med hjerter på fruas innlegg på insta med undertøy, maske og nyfylte lepper. Jeg spurte  eieren om hun vil assosieres med denne bedriften og viste bla til denne siden samt bloggen om inflencere. Nevnte massiv bruk av barn i SoMe bla . Handlegatene svarte meg ikke, men har nå blokkert meg. Jeg tok kontakt på DM, men handlegaten har nok «sladret» for jammen har frua blokkert meg også. I rest my case..!

jeg synes du trekker en alt for drøy konklusjon av noen hjerter i en kommentarfelt. Jeg er ikke enig i at noen hjerter i kommentarfeltet på IG er synonymt med at man ønsker å assosieres med bedriften og alt den gjør. Slik du fremstiller dette så har de ikke gjort noe annet enn å poste noen hjerter. Eller mener du å antyde at der er et samarbeid, og at det er det som gjør at de kan assosieres med CBE?

(...) 

Endret av MissLucy
fjernet en tilføyelse som tok oppmerksomheten fra poenget
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
4 timer siden, Undreguri skrev:

Hvis dette er kundebehandlingen så er det kanskje ikke så rart at det går så som så med driften. Inntektene er i fritt fall de siste årene og lønnsomheten er «ikke tilfredstillende». 

https://www.proff.no/selskap/handlegaten-norge-as/storebø/postordre-internetthandel/IF2ST7K10K9/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper aldri fra handlegaten mer. Prøvde en gang, og det tok flere år å få meldt meg av nyhetsbrevet deres. Trykket på avmeld linken hver gang jeg fikk et, men den var visst mest til pynt. :digresjon, ikke relatert til cbe:

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, MissLucy skrev:

jeg synes du trekker en alt for drøy konklusjon av noen hjerter i en kommentarfelt. Jeg er ikke enig i at noen hjerter i kommentarfeltet på IG er synonymt med at man ønsker å assosieres med bedriften og alt den gjør. Slik du fremstiller dette så har de ikke gjort noe annet enn å poste noen hjerter. Eller mener du å antyde at der er et samarbeid, og at det er det som gjør at de kan assosieres med CBE?

Hvis jeg fikk en slik beskyldning i fleisen som respons på noen hjerter, så tror jeg nok at jeg og kunne vurdert å blokkere vedkommende (på samme måte som jeg ignorerer enkelte brukere her inne, fordi jeg får høyt blodtrykk av dem)

Om man driver profesjonelt , så blokkerer man ikke brukere kun pga en kommentar. At de velger å blokkere, sier mye om bedriften

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Orly skrev:

Om man driver profesjonelt , så blokkerer man ikke brukere kun pga en kommentar. At de velger å blokkere, sier mye om bedriften

nei, det er jeg ikke uenig i. Men poenget mitt var helst at jeg stusser over at ikke flere reagerer på den kommentaren som utløste blokkeringen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
58 minutter siden, CecilieX skrev:

Hvis dette er kundebehandlingen så er det kanskje ikke så rart at det går så som så med driften. Inntektene er i fritt fall de siste årene og lønnsomheten er «ikke tilfredstillende». 

https://www.proff.no/selskap/handlegaten-norge-as/storebø/postordre-internetthandel/IF2ST7K10K9/

Har inntrykk at mange kobler seg på bloggere når bedriften ikke går sa bra. Som at det hjelper å koble seg på bloggere med frynsete rykte? Ville heller spandert de 50k på noe annet produktivt i den forbindelsen.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...