Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Stjertmeis skrev (4 minutter siden):

Jeg tror ikke det er så viktig for folk at de får seg 8-16-jobb, men det handler vel mer om hvor provoserende det er når dissa frakobla influenserne som aldri noensinne har hatt et A4-liv, f.eks.  kan klage over sine hektiske dager hvor de knapt får tid til noe, mens de i neste øyeblikk messer  over hvor viktig det er å prioritere "me time", der de tilsynelatende ikke klarer å ha innsikt nok til å forstå at de nettopp selv har dokumentert denne travle dagen som leder opp til "me time"-en. Og der denne dokumentasjonen viser at de har brukt x antall tid i garderoben, tatt ansikts-isbad, gjennomgått en sikkert 5-6-stegs hudpleie-rutine, hatt get ready with me i garderoben, et voldsom frokostopplegg med hjemmelaga rundstykkene, kaffiprat i godstolen, og så en liten evighet med skravling i bilen før og etter kjøring til frisøren eller negledama eller I don't know what. 

Jeg har ikke behov for de i arbeidslivet. Med mindre de hadde vært "Coffee runners", da. For å skaffe kaffe er jeg sikker på at de er gode på. 

Jeg tror på at livene til noen av de er hektiske. Våre liv er hektiske fordi den her A4 idiotien stjeler mye tid og vi må stresse for å nå barnehagen, chøgge ned ei brødskiv og komme oss på podens fotballtrening mens vi spammes ned av uinteressant info fra visma og barnehagetanter som skal oppdatere deg på podens dag (for noen er det sikkert interessant, for meg er det mer sånn overlevde han uten skader ? Da er det nok) 

CBE skal ha alt det her vi har rundt barna ( har ikke sett at slikt er outsourcet i?), men i tillegg skal hun opprettholde ett offentlig image som jo er levebrødet hennes. Det er kaffekoppen, getreadywithme, klesvalgene og neglesalongen som betaler regningene hennes. Vi kan selvsagt si at det er så snålt - eller provoserende, i mellomom her skal hun også redigere, poste, kontrollere etc og det er mye jobb å holde seg online nok til at pengene til husleia kommer. Nå er det nok en del vi ikke får sett også, og det er admin som følger rundt å leve av seg sjøl. Det er også mye jobb.  

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Chlypa skrev (6 minutter siden):

Jeg tror på at livene til noen av de er hektiske. Våre liv er hektiske fordi den her A4 idiotien stjeler mye tid og vi må stresse for å nå barnehagen, chøgge ned ei brødskiv og komme oss på podens fotballtrening mens vi spammes ned av uinteressant info fra visma og barnehagetanter som skal oppdatere deg på podens dag (for noen er det sikkert interessant, for meg er det mer sånn overlevde han uten skader ? Da er det nok) 

CBE skal ha alt det her vi har rundt barna ( har ikke sett at slikt er outsourcet i?), men i tillegg skal hun opprettholde ett offentlig image som jo er levebrødet hennes. Det er kaffekoppen, getreadywithme, klesvalgene og neglesalongen som betaler regningene hennes. Vi kan selvsagt si at det er så snålt - eller provoserende, i mellomom her skal hun også redigere, poste, kontrollere etc og det er mye jobb å holde seg online nok til at pengene til husleia kommer. Nå er det nok en del vi ikke får sett også, og det er admin som følger rundt å leve av seg sjøl. Det er også mye jobb.  

Jeg sier ikke at noen av de ikke kan ha hektiske liv, det har de nok til dels i form av å prestere, levere og skape. Men samtidig er det slik at det som er jobben til en stor andel av disse influenserne er ting som vil være fritid/overskuddsaktiviteter for oss andre. Vi andre tjener ikke penger på å gå til frisøren, få lagt nye negler, vaske kjøkkenet, bake brød eller male stua.  

Endret av Stjertmeis
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Snødronninga skrev (4 timer siden):

Det stemmer nok ikke. Hvis antall likes er skjult, og du forsøker å telle dem selv, kan du kun se 100 stk. Dette fant jeg ut for mange år siden. Så sant du ikke har sett antallet på annen måte? 

Jeg telte. Visste ikke om den funksjonen…

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Chlypa skrev (1 time siden):

nær jobb? Jeg tror ikke det. Jeg foretrekker sjøl fleksibilitet. Og kunne jeg valgt å jobbe når det passet og alle regningene allikevel ble betalt hadde jeg helt klart valgt det

Me 2 - men jeg tar heller en akademisk karriere med fast arbeidstid enn å bli kjent som hun som legger ut døtrene mine, fremmer thinspo og kosmetiske behandlinger/kirurgi/bilderedigering. 

• Liker 15
  • Nyttig 7
Skrevet
Chlypa skrev (1 time siden):

Jeg lurer litt på dette - litt ut av konteksten her: men hvorfor er det så viktig for mange i disse trådene at influenserne må få seg en fast jobb med faste arbeidstider? Det er ikke slin at de ikke jobber - men de sitter ikke stuck i tidsmølla som vi andre gjør 8-5. Får de noe MER ut av en en ordinær jobb? Jeg tror ikke det. Jeg foretrekker sjøl fleksibilitet. Og kunne jeg valgt å jobbe når det passet og alle regningene allikevel ble betalt hadde jeg helt klart valgt det

Hvis man har en mer ordinær jobb så vil man måtte følge norsk lover. Gjør man det ikke får det følger.

Man må faktisk gjøre en god jobb, om man ikke gjør en god jobb eller ikke er en god medarbeider så må man stå til ansvar for dette.

Arbeidet man gjør kvalitetssikres - man kan ikke uhindret gi andre helseskadelige råd, sette andre i fare, bryte norsk lov uhemmet.

Det å ha en ordinær jobb gjør også at man forstår mer av det samfunnet man tross alt er en del av, en forståelse det skorter mye på hos mange av de influenserne, som f.eks. CBE, der de stadig viser at de ikke har begrep om hva som kreves for folk flest.

Jeg tror det kunne vært veldig sunt for CBE og LKE å ha en fast arbeidstid, hvor de måtte møte på jobb til et fast tidspunkt hver eneste dag, fem dager i uken. Fordi det ville gitt dem et mer realistisk forhold til samfunnet enn hva de viser, og jeg tror det også kunne gitt sunn påvirkning av dem, bl.a. kunne det virkelighetsorientert dem om sunnere holdninger og forventninger som de fleste i dag fokuserer på, bl.a. når det gjelder å ikke eksponere barn, at en kvinne er langt mer verdt enn bare et sexsymbol, at rollen sexsymbol og barn er noe som aldri skal blandes på samme kanaler, å forholde seg til norsk lov.

Det er ikke slik at de alltid måtte ha hatt en fast arbeidstid, men jeg tror det kunne vært fordelaktig å ha et eller noen år før de ev. kunne gå over i arbeid med noe mer fleksibel arbeidstid.

Slik det er nå har de mer og mindre sittet og arbeidet i sin egen boble, tilsynelatende bare kontakt med andre som hyller deres "jobb" uansett hvor uakseptabelt, uærlig og til lovbrytende de utfører sin jobb. Det er ikke sunt for noen. Og det er definitivt ikke sunt at slike som disse skal få påvirke samfunnet til å å få samme holdninger.

Jeg har hatt jobber hvor det har vært faste arbeidstider man-fre, jeg har hatt turnusjobber, jeg har hatt andre jobber hvor jeg har kunnet bestemme arbeidstid selv. Det å stå i et normalt arbeidsgiv gir viktige erfaringer og verdier som influensere som CBE og LKE viser at de ikke har. Det gir en ansvarsfølelse som de viser de ikke har. Det utvikler et forhold til det å være profesjonell og troverdig, noe som er fremmedord for dem.

Det siste både Norge og verden trenger er slike useriøse influensere som i all hovedsak sprer usunn og farlig innhold, og som åpent gjennom mange år viser at de har lite eller ingen respekt for norsk lov. Dette er influensere som med sin påvirkning er med på å undergrave et godt fungerende samfunn.

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet
Kollontaj skrev (54 minutter siden):

Antall likes på den posten cirka 880 (snakk om over her) 

https://app.notjustanalytics.com/analysis/Carolinebergeriksenno

Takk for link til denne siden. Den var interessant og jeg kjente ikke til den. Ser at det er ganske få likes på mange av de seneste innleggene (helt nede i type 150-200). Er ikke det egentlig katastrofalt dårlig engasjement for en konto av denne størrelse?

• Liker 15
Skrevet
Laia skrev (43 minutter siden):

Takk for link til denne siden. Den var interessant og jeg kjente ikke til den. Ser at det er ganske få likes på mange av de seneste innleggene (helt nede i type 150-200). Er ikke det egentlig katastrofalt dårlig engasjement for en konto av denne størrelse?

Jo. Kun røde tall mht følgere. Den dagen det ble annonsert for en nettside for klær (ukjent merke), forsvant nesten 60 følgere. Det kaller man vel mislykket (nesten ingen likes på innlegget). Er vel ikke så mange som ønsker slike influencere, ref nylige innlegg over her. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
Chlypa skrev (3 timer siden):

Jeg lurer litt på dette - litt ut av konteksten her: men hvorfor er det så viktig for mange i disse trådene at influenserne må få seg en fast jobb med faste arbeidstider? Det er ikke slin at de ikke jobber - men de sitter ikke stuck i tidsmølla som vi andre gjør 8-5. Får de noe MER ut av en en ordinær jobb? Jeg tror ikke det. Jeg foretrekker sjøl fleksibilitet. Og kunne jeg valgt å jobbe når det passet og alle regningene allikevel ble betalt hadde jeg helt klart valgt det

Stjertmeis skrev (2 timer siden):

Jeg tror ikke det er så viktig for folk at de får seg 8-16-jobb, men det handler vel mer om hvor provoserende det er når dissa frakobla influenserne som aldri noensinne har hatt et A4-liv, f.eks.  kan klage over sine hektiske dager hvor de knapt får tid til noe, mens de i neste øyeblikk messer  over hvor viktig det er å prioritere "me time", der de tilsynelatende ikke klarer å ha innsikt nok til å forstå at de nettopp selv har dokumentert denne travle dagen som leder opp til "me time"-en. Og der denne dokumentasjonen viser at de har tatt ansikts-isbad, gjennomgått en sikkert 5-6-stegs hudpleie-rutine, hatt get ready with me i garderoben, et voldsom frokostopplegg med hjemmelaga rundstykkene, kaffiprat i godstolen, en joggetur eller treningsøkt, og så en liten evighet med skravling i bilen før og etter kjøring til frisøren eller negledama eller I don't know what. 

Nei, jeg har ikke behov for de i arbeidslivet. Med mindre de hadde vært "Coffee runners", da. For å skaffe kaffe er jeg sikker på at de er gode på. 

Influencere har nok mer å gjøre enn det vi ser, selvfølgelig. Men det er allikevel komisk når influencere som CBE, som ikke har så mange jern i ilden som mange andre, klager over tidsklemma. Noen influencere er travlere enn andre, og CBE er ikke en av dem. 

Hun har podcast 1 gang i uka, og den høres mest ut som et avbrekk i hverdagen fremfor jobb. Er det noe å tjene på den i hele tatt? Trening og egenpleie blir prioritert, som en del av jobben, som "vanlige folk" må gjøre på sin fritid. Hun som er så mye hjemme, kan fint sjonglere jobb med husarbeid. Mens igjen, vanlige folk, må ta dette før eller etter jobb. 

Når jobb er å dulle med seg selv, lage mat nå og da, trene, sminke seg, ta bilder, prøve kjoler, trene enda en gang til osv, så hadde det vært veldig interessant å se hvordan f.eks CBE, hadde klart seg i et vanlig arbeidsliv. De TROR nok selv at de er i en slags tidsklemme, når de ikke vet om noe annet liv enn det å være influencer. La oss si at CBE kommer hjem kl 17 etter en arb.dag. Hvordan i all verden skulle hun ha tid til alt hun er vant til og har lyst til å gjøre da? DA kan man snakke om en reell tidsklemme. 

• Liker 12
  • Nyttig 8
Skrevet

1354 lyttere i uke 5. 

• Liker 4
Skrevet
Kollontaj skrev (28 minutter siden):

1354 lyttere i uke 5. 

så mange…?!

• Liker 5
Skrevet
Snødronninga skrev (På 7.2.2026 den 0.06):

Det er mye fra meg i dag, men Caroline klarte å publisere enda ting som jeg drar med inn i diskusjonen. Alle er kjente med CBEs stive poseringer, og jammen klarte hun å dra en ny en i dag. En «Caroline sitter på en usynlig krakk» posering. :knegg:
Bildeserien er ikke noe annet enn en stor egotripp, men hva er dette for noe? Jo stivere og mer anstrengt, jo bedre? Det er så teit. Gi den dama noe avslappende. 

IMG_1731.jpeghttps://www.instagram.com/p/DUbZufqADBa/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Jeg er enig i at dette er en stor egotripp.

I tillegg er dette også en så stor egotripp at eierne av Treasures AS, Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen, med dette har gjort Lille Kolibri Kaker i Sarpsborg, og Lille Kolibri AS' eier Elisabeth Dagsland, medskyldig i brudd på Alkoholloven i tillegg til brudd på Markedsføringsloven. 

Lille Kolibri leverer også kaker til barnebursdager, og da blir brudd på Alkoholloven i tillegg til andre brudd på Markedsføringsloven bare trist.

Lille Kolibri synes å ha et godt konsept, men med dette samarbeidet med Caroline Berg Eriksen, blir firma og bedriftseier altså skyldig i brudd på norsk lov, på lik linje med influenserbedriftens eiere, CBE og LKE. 

Hadde jeg vært bedriftseier hadde jeg vært rasende på Caroline Berg Eriksen, hadde kuttet alt videre samarbeid, og hadde ikke betalt for dette reklameoppdraget - fordi Treasures AS' eieres valg om å gjøre disse lovbruddene som får Lille Kolibri AS til å bli like skyldige i disse lovbruddene. 

https://www.proff.no/selskap/lille-kolibri-as/skjeberg/aktiviteterevents-og-mat/IFG05N70FQ1

https://www.lille-kolibri.com/

• Liker 9
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Chlypa skrev (22 timer siden):

Når du har hjemmekontor og 100 % flexitid, og når halvparten av "arbeidsoppgavene" dine består av hobbyer og egenpleie, så fremstår det faktisk ganske frekt å påberope seg en hektisk hverdag. Du befinner deg ikke i en vond tidsklemme fordi du må rekke både rumpeøkt, manikyr og botoxinnsprøytning før klokka 12, slik at du får gjort unna 2-3 timer med kontorjobb før skoleunga skal kjøres på tyater på kvelden.

Pilotfrua tjener vel 200 000 kr per måned på å snappe at hun lager seg kaffe og kjører unga på skolen, så det er ingen tvil om at det er mulig å tjene enormt mye penger med minimal innsats, så fremt du en gang i fortiden klarte å skape deg et navn. 

Endret av Rastebenk
  • Liker 27
  • Nyttig 8
Skrevet
Snødronninga skrev (På 4.2.2026 den 13.29):

Jeg kan lett tro at det er dem, men passer det med noen produkter CBE har promotert? Dette er noen år siden, om jeg skjønte Charlotte riktig. Jeg kan ikke huske her og nå, at CBE noen sinne har promotert produkter som har vært sine egne. (Tilsynelatende sine egne)

Er det noen som har gravd i saken for å finne ut av det? Det er synd at Charlotte ikke kan si hvem det gjelder, så slipper det å oppstå rykter som kanskje ikke er sanne. 

Hva med de proteinvaflene?

Skrevet
BaHare skrev (4 minutter siden):

Hva med de proteinvaflene?

Ja, de hun satte navnet sitt på? 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (På 4.2.2026 den 13.29):

Jeg kan lett tro at det er dem, men passer det med noen produkter CBE har promotert? Dette er noen år siden, om jeg skjønte Charlotte riktig. Jeg kan ikke huske her og nå, at CBE noen sinne har promotert produkter som har vært sine egne. (Tilsynelatende sine egne)

Er det noen som har gravd i saken for å finne ut av det? Det er synd at Charlotte ikke kan si hvem det gjelder, så slipper det å oppstå rykter som kanskje ikke er sanne. 

Prøvde å grave litt, men fant ingenting. Skal sies at jeg begrensa det til noen google-søk og litt scrolling på CBE sin instagram. Så noe voldsom gravejobb skal jeg ikke skryte på meg.

Charlotte sa at selskapet hennes ikke hadde fått org.nr. enda da dette hendte. Charlotte sitt ENK ("Concept by Charlotte") vart registrert i foretaksregisteret 24.11.2022. Jeg antar derfor at vi skal tilbake til høsten 2022.

Men de kan jo ha tatt ned innholdet for alt vi veit. Eller det kan ha vært vist i stories. 

Endret av Stjertmeis
Rettet skrivefeil og tillegg
Skrevet

Jeg synes ikke spekulasjoner er noe ok. Vet ikke hvem det snakkes om og hva hun har hevdet, men hun får si hvem det gjelder, unngå at noen får skylden uten fakta. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
Stjertmeis skrev (27 minutter siden):

Prøvde å grave litt, men fant ingenting. Skal sies at jeg begrensa det til noen google-søk og litt scrolling på CBE sin instagram. Så noe voldsom gravejobb skal jeg ikke skryte på meg.

Charlotte sa at selskapet hennes ikke hadde fått org.nr. enda da dette hendte. Charlotte sitt ENK ("Concept by Charlotte") vart registrert i foretaksregisteret 24.11.2022. Jeg antar derfor at vi skal tilbake til høsten 2022.

Men de kan jo ha tatt ned innholdet for alt vi veit. Eller det kan ha vært vist i stories. 

Ser fra TikTok snutten at det handler om noen lys, og dato var fra 2021.

• Liker 1
Skrevet (endret)
ChickNorris skrev (42 minutter siden):

Ser fra TikTok snutten at det handler om noen lys, og dato var fra 2021.

OK. 😊
Da er det nok ikke de. 

Endret av BaHare

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...