Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (15 minutter siden):

Er ikke det her litt shady? På snapchat legger CBE ut flere storier, hvor hun pakker opp og grundig viser frem det hun har fått fra Posh Piercing, og skyter av produktene. På hver story står det "Gave PP". Med andre ord, hun promoterer PP og deres produkter, selv om det liksom er en gave. Er dette lov?

Det skal merkes som reklame, så om ho ikke gjør det, så er det brudd. Gjelder også om det er gave. Når produkter gis i gave fra en bedrift til en influenser, gjøres det i håp om eller etter avtale om promotering. Da er det markedsføring som krever tydelig merking. 

Endret av Stjertmeis
Endret ord for presisering
  • Liker 11
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Snødronninga skrev (6 minutter siden):

Er ikke det her litt shady? På snapchat legger CBE ut flere storier, hvor hun pakker opp og grundig viser frem det hun har fått fra Posh Piercing, og skyter av produktene. På hver story står det "Gave PP". Med andre ord, hun promoterer PP og deres produkter, selv om det liksom er en gave. 

Det står gave/reklame og PP på det jeg får opp.

Dette er åpenbart ren reklame, ikke annet.

Ser man på posten hun la ut 4. februar, reklame for TM-Klinikken, så har PP der kommentert med noen emojier (😂❤️ ) og CBE svarer med 😂

Dette er med på å skape en "venninnefølelse" før PP liksom overraskende plutselig har sendt henne en påstått "gave" til CBE to dager senere.

Med andre ord, PPs og CBEs kommentarer under reklamen for TM-klinikken var også en del av reklamesamarbeidet mellom Posh Piercing og Caroline Berg Eriksen.

Både reklameposten for TM-klinikken (som også eier Ine Møller Anwar kommenterer på) og reklamestoriene fra Posh Piercing bryter markedsføringsloven ved at ingen av reklamene er merket for retusjert person. Begge reklamene er dessuten også umerket som reklame for Saras Nail Fashion, siden CBE gjør neglene som fokus i begge reklamene. 

Med andre ord, ikke bare shady - dette er brudd på norsk lov... som vanlig, når det gjelder Treasures AS og dets eiere Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen.

Det er heller ikke få brudd på markedsføringsloven disse tidligere har gjort sammen med både TM-Klinikken og Saras Nail Fashion over flere år.

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Frisk Frosk skrev (1 time siden):

Det står gave/reklame og PP på det jeg får opp.

Dette er åpenbart ren reklame, ikke annet.

Ser man på posten hun la ut 4. februar, reklame for TM-Klinikken, så har PP der kommentert med noen emojier (😂❤️ ) og CBE svarer med 😂

Dette er med på å skape en "venninnefølelse" før PP liksom overraskende plutselig har sendt henne en påstått "gave" til CBE to dager senere.

Med andre ord, PPs og CBEs kommentarer under reklamen for TM-klinikken var også en del av reklamesamarbeidet mellom Posh Piercing og Caroline Berg Eriksen.

Både reklameposten for TM-klinikken (som også eier Ine Møller Anwar kommenterer på) og reklamestoriene fra Posh Piercing bryter markedsføringsloven ved at ingen av reklamene er merket for retusjert person. Begge reklamene er dessuten også umerket som reklame for Saras Nail Fashion, siden CBE gjør neglene som fokus i begge reklamene. 

Med andre ord, ikke bare shady - dette er brudd på norsk lov... som vanlig, når det gjelder Treasures AS og dets eiere Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen.

Det er heller ikke få brudd på markedsføringsloven disse tidligere har gjort sammen med både TM-Klinikken og Saras Nail Fashion over flere år.

Sjekka Instastory nå, og der står det gave/reklame. På snapstory står det bare gave, det er sikkert veldig vanskelig å huske å merke riktig til enhver tid. For det er ikke slik at hun har lang erfaring som influencer, og burde kunne dette.:ironi:

IMG_1729.jpeghttps://www.snapchat.com/@carobergeriksen

Endret av Snødronninga
la til bilde
  • Liker 11
  • Nyttig 9
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

Sjekka Instastory nå, og der står det gave/reklame. På snapstory står det bare gave, det er sikkert veldig vanskelig å huske å merke riktig til enhver tid. For det er ikke slik at hun har lang erfaring som influencer, og burde kunne dette.:ironi:

Ser man på praksisen Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen, Treasures AS, har hatt i veldig mange år nå, så er dette bevisste lovbrudd, fordi de gir inntrykk av å være systematiserte og konsekvente.

Man kunne virkelig ønske seg at de begge to kom ut i 100 % fast arbeid med faste arbeidstider på dagtid...

• Liker 6
  • Nyttig 4
Skrevet
Snødronninga skrev (2 timer siden):

Ja, CBE er mer påpasselig med å merke innlegg på instagram, siden de blit liggende (men riktignok også mye skjult reklame/produktplassering der). På snapchat er de dårlige, fordi de vet at det er mer flyktig og forbigående. Kan ikke tas på det i ettertid. 

Så, når dette er konsekvent, så viser det at det også er gjennomtenkt. Det er deres modus operandi.

Så det samme da de var i Hunderfossen i sist sommer. Snapchat var ikke merket, mens innlegg (i feeden) på instagram var merket. Mulig story på instagram var dårlig merket.

Da jeg kontaktet konsernledelsen i Hunderfossen og opplyste dem om at vi, og hele følget vårt av flere familier gjorde om på planene våre og heller reiste et annet sted fordi Hunderfossen valgte å samarbeide med CBE/Treasures, viste det seg at de ikke hadde fått med seg at reklamen på snapchat var umerket/ikke riktig merket. De hadde nemlig ikke fulgt med, men sjekket kun instagram i etterkant. 

Kan for øvrig legge til at jeg var posititv overraska over svaret fra Hunderfoss-ledelsen og hvordan de håndterte det. Det viste at det nytter å si ifra til samarbeidspartnere 😊

• Liker 12
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Det er mye fra meg i dag, men Caroline klarte å publisere enda ting som jeg drar med inn i diskusjonen. Alle er kjente med CBEs stive poseringer, og jammen klarte hun å dra en ny en i dag. En «Caroline sitter på en usynlig krakk» posering. :knegg:
Bildeserien er ikke noe annet enn en stor egotripp, men hva er dette for noe? Jo stivere og mer anstrengt, jo bedre? Det er så teit. Gi den dama noe avslappende. 

IMG_1731.jpeghttps://www.instagram.com/p/DUbZufqADBa/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Endret av Snødronninga
Skrivefeil
  • Liker 27
  • Nyttig 4
Skrevet
Snødronninga skrev (3 timer siden):

Hele greia er hjernedødt. Hun fikk en pakke på døren, det er umerket reklame og har heller ikke merket med retusjert person. Dama er snart 40 år og vet ikke hvordan man gjør jobben sin eller hva jobb er. 

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet
Snødronninga skrev (8 timer siden):

Det er mye fra meg i dag, men Caroline klarte å publisere enda ting som jeg drar med inn i diskusjonen. Alle er kjente med CBEs stive poseringer, og jammen klarte hun å dra en ny en i dag. En «Caroline sitter på en usynlig krakk» posering. :knegg:
Bildeserien er ikke noe annet enn en stor egotripp, men hva er dette for noe? Jo stivere og mer anstrengt, jo bedre? Det er så teit. Gi den dama noe avslappende. 

IMG_1731.jpeghttps://www.instagram.com/p/DUbZufqADBa/?utm_source=ig_web_copy_link&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Ser mer ut som Caroline tisser ute i veikanten. 

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet
Snødronninga skrev (8 timer siden):

Det eneste jeg får ut av den posten, er at det ser ut som om hun hadde ordna en stor fest bare for seg selv. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
Trelawney skrev (24 minutter siden):

Det eneste jeg får ut av den posten, er at det ser ut som om hun hadde ordna en stor fest bare for seg selv. 

Bursdagfest med imaginære venner? 😅🥹 Ref Vixenuttalelsen

Veldig rart å liksom servere kake.. Til et tomt bord😅 Skjønner ikke greia assa

• Liker 17
Skrevet

Det etterlatte inntrykket er trist. Det som skal formidle en begivenhet full av liv, er bare en tom, pynta villa. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Skrevet
Stjertmeis skrev (1 time siden):

Det etterlatte inntrykket er trist. Det som skal formidle en begivenhet full av liv, er bare en tom, pynta villa. 

103 likes på det innlegget…og det er inkl en likes fra henne selv.  Det virker som ikke det treffer følgere helt. Er vi lei jåleri, lyx, filter og fasade? Jeg tror det. 

Helt enig. Ganske trist. 

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet
Stjertmeis skrev (1 time siden):

Ja. De er tomme for lenge siden, trist å se på.

• Liker 5
Skrevet

Er det ikke ganske kleint å like sine egne poster? 🙄

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet

Og er det ikke kleint å melke et selskap i det uendelige. Samme som når de er på ferie. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Melkebart1 skrev (3 timer siden):

103 likes på det innlegget…og det er inkl en likes fra henne selv.  Det virker som ikke det treffer følgere helt. Er vi lei jåleri, lyx, filter og fasade? Jeg tror det. 

Helt enig. Ganske trist. 

Gjennom årene har det blitt ganske mange innlegg som er ganske så like som det her seneste. Dvs. en eller annen anledning der CBE stivpyntet, bærende på (sponset) kake mot dekket bord, mysende mot et eller imaginært punkt ute i ingentingheten. Ja jeg tror ikke det vekker interesse lenger. 

Og kaken var merket med reklame i innlegget to poster tilbake. Men i denne bildeserien er det utelatt. Kanskje CBE tolker det som at kaken allerede har mistet nyhetsverdi, og dermed ikke trenger å merkes?image.gif.9428292654d3274b6a5d380db1b219fb.gif   

Endret av Laia
  • Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Melkebart1 skrev (4 timer siden):

Helt enig. Ganske trist. 

Det stemmer nok ikke. Hvis antall likes er skjult, og du forsøker å telle dem selv, kan du kun se 100 stk. Dette fant jeg ut for mange år siden. Så sant du ikke har sett antallet på annen måte? 

• Liker 1
Skrevet
cerruti skrev (1 time siden):

Og er det ikke kleint å melke et selskap i det uendelige. Samme som når de er på ferie. 

Er det en uke siden hun hadde bursdagsselskap bør hun komme seg videre. Men det er vel sponset ditt og datt og skjult reklame pluss selvdigging der man kler seg opp i gallakjole for en bursdag med noen venner hjemme som ser meget spesielt ut. 

• Liker 6
Skrevet
Frisk Frosk skrev (21 timer siden):

Ser man på praksisen Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen, Treasures AS, har hatt i veldig mange år nå, så er dette bevisste lovbrudd, fordi de gir inntrykk av å være systematiserte og konsekvente.

Man kunne virkelig ønske seg at de begge to kom ut i 100 % fast arbeid med faste arbeidstider på dagtid...

Jeg lurer litt på dette - litt ut av konteksten her: men hvorfor er det så viktig for mange i disse trådene at influenserne må få seg en fast jobb med faste arbeidstider? Det er ikke slin at de ikke jobber - men de sitter ikke stuck i tidsmølla som vi andre gjør 8-5. Får de noe MER ut av en en ordinær jobb? Jeg tror ikke det. Jeg foretrekker sjøl fleksibilitet. Og kunne jeg valgt å jobbe når det passet og alle regningene allikevel ble betalt hadde jeg helt klart valgt det

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Chlypa skrev (25 minutter siden):

Jeg lurer litt på dette - litt ut av konteksten her: men hvorfor er det så viktig for mange i disse trådene at influenserne må få seg en fast jobb med faste arbeidstider? Det er ikke slin at de ikke jobber - men de sitter ikke stuck i tidsmølla som vi andre gjør 8-5. Får de noe MER ut av en en ordinær jobb? Jeg tror ikke det. Jeg foretrekker sjøl fleksibilitet. Og kunne jeg valgt å jobbe når det passet og alle regningene allikevel ble betalt hadde jeg helt klart valgt det

Jeg tror ikke det er så viktig for folk at de får seg 8-16-jobb, men det handler vel mer om hvor provoserende det er når dissa frakobla influenserne som aldri noensinne har hatt et A4-liv, f.eks.  kan klage over sine hektiske dager hvor de knapt får tid til noe, mens de i neste øyeblikk messer  over hvor viktig det er å prioritere "me time", der de tilsynelatende ikke klarer å ha innsikt nok til å forstå at de nettopp selv har dokumentert denne travle dagen som leder opp til "me time"-en. Og der denne dokumentasjonen viser at de har tatt ansikts-isbad, gjennomgått en sikkert 5-6-stegs hudpleie-rutine, hatt get ready with me i garderoben, et voldsom frokostopplegg med hjemmelaga rundstykkene, kaffiprat i godstolen, en joggetur eller treningsøkt, og så en liten evighet med skravling i bilen før og etter kjøring til frisøren eller negledama eller I don't know what. 

Nei, jeg har ikke behov for de i arbeidslivet. Med mindre de hadde vært "Coffee runners", da. For å skaffe kaffe er jeg sikker på at de er gode på. 

Endret av Stjertmeis
Retta skrivefeil
  • Liker 13
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...