Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hallepalle2 skrev (13 timer siden):

Jeg har en trettenåring hjemme og hun hadde faktisk ‘dødt’ av skam om jeg var avbildet med rumpa bar. Jeg tror kanskje ikke at cbe hadde tatt samme valget nå når hun har såpass store barn (men gudene vet), men her ser man jo at internett aldri glemmer. Barnas venner kan finne bilder av mammas pupper og rumpe, samt beskrivelse av mamma og pappa sexliv og foretrukne stillinger. Det er så absurd at det nesten er fascinerende. 

Hun driter jobhelt tydelig i om dette kan gå utover barna. Og ja, enig i den alderen, og for så vidt de fleste sldre, dødsflaut med en halvnaken mor på forsiden av avosen.

Problemet er at hun er så opptatt av seg selv at hun ikke ser konsekvensene av det hun gjør. At det kan ramme barna. Hun deler så mye av barna også, og viser st hun kun bryr seg om seg selv.

Egotripp til tusen. 

• Liker 15
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Poppy2021 skrev (12 timer siden):

Var på trening i dag, full styrketime på sats, masse spreke damer 40-60ish.. bare 1 trente i bh, ellers hadde alle singlet eller t skjorte…. Hvor vanlig er det egentlig å trene så lettkledd som CBE? Merker at jeg blir umotivert av naken kropp og poserings»trening»… kanskje jeg bare har blitt en sur gammel dame 😂😂😂

Der jeg trener er det lov og helt vanlig å trene i sportsbh. Så det varierer nok fra sted til sted.  Der jeg trente før var det ikke lov feks. Og sats hadde jo lenge singlet-forbud tilogmed.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Poppy2021 skrev (14 timer siden):

Var på trening i dag, full styrketime på sats, masse spreke damer 40-60ish.. bare 1 trente i bh, ellers hadde alle singlet eller t skjorte…. Hvor vanlig er det egentlig å trene så lettkledd som CBE? Merker at jeg blir umotivert av naken kropp og poserings»trening»… kanskje jeg bare har blitt en sur gammel dame 😂😂😂

På mitt senter er det ikke lov, men jeg kjenner heller ingen som hadde gjort det. Er ikke så mange som synes det er så interessant å trene i BH akkurat. 

• Liker 11
Skrevet

Husker ikke når det rumpebildet ble tatt, men det er jo fort noen år siden og ungene var nok veldig småda(?) .

Nå når bildet er tstt fram igjen...er de store og mulig de kan få det med seg eller at venner får d med seg.  Sikkert kjempekult.😅 

• Liker 8
Skrevet
Stargaze skrev (10 timer siden):

Hun driter jobhelt tydelig i om dette kan gå utover barna. Og ja, enig i den alderen, og for så vidt de fleste sldre, dødsflaut med en halvnaken mor på forsiden av avosen.

Problemet er at hun er så opptatt av seg selv at hun ikke ser konsekvensene av det hun gjør. At det kan ramme barna. Hun deler så mye av barna også, og viser st hun kun bryr seg om seg selv.

Egotripp til tusen. 

Barna vokser jo opp med foreldrenes verdensbilde. Jeg tipper CBEs forklaring for å eksponere dem handler om å gjøre dem rustet til en verden der noen folk kommer til å hate dem uansett hva de gjør og at misunnelse er en helt sentral motivasjon for kritikk. Men ingen andre skal få bestemme hva som er riktig for dem, så det er viktig å holde ut og stå på sitt. Og dette livet gir dem mange muligheter, som de eller ikke ville fått. Familien backer og de har hverandre. Noe sånt.

Jeg forstår jo at det gir mening å fortelle sine barn om sitt eget perspektiv på virkeligheten, det gjør vi alle. Men etter nesten tjue år på egen arbeidsplass, omgitt av familie som heier og der konstruktive motrøster blokkeres sammen med de hatefulle trollene, så synes det tydelig for meg at de tar ett skritt til side av sin egen samtid for hvert år som går.

Når man ser på de TikTok-trendene barna brukes til, og vitende om at de går på en engelskspråklig skole, kan man jo anta at familien påvirkes av influensere som har en annen mindset enn det som finnes i den norske offentligheten. 

Det underlige, i mitt syn, er at de opprettholder dette narrativet på tross av advarsler fra Kripos, Redd Barna og at andre influensere blir mer og mer restriktive i hva de deler. 

Når det er sagt synes jeg andre influensere som ikke viser barnas ansikt og barnerom, men deler helseopplysninger og søvnmønster ikke er noe bedre enn CBE. Det handler ikke om hvem som er verst eller hva alle andre gjør, men om helt sentrale menneskerettigheter som rett til privatliv. Og hvor utrolig fjernt det er å gjøre sånn mot barna sine i 2026. 

• Liker 13
  • Nyttig 7
Skrevet

Det blir virkelig fjernt når CBE tar opp Beckhamsaken i podcasten. Jeg hørte de første minuttene for å sammenligne med vinklingen til damene i Dannet uten piano, det var som å sammenligne barneskolebarns forståelse med voksne refleksjoner. 😳  Mulig CBE sa noe interessant etter de første 4 minuttene, men jeg tviler. Ser hun ikke at det «happy family»-narrativet til Beckhams tilsvarer det de selv driver med? Neida. De fremstiller det som en konflikt mellom svigerdatteren og  Victoria B. 

• Liker 14
  • Nyttig 12
Skrevet

Hva tror dere om dagens jodelrykter vedrørende LKE og CBE? Se charlotteengebretsen på tiktok.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Verken TikTok eller Jodel her i gården.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

hah, høres ut som LKE ja. pill råtne begge to. 

• Liker 7
Skrevet
friskbris skrev (1 time siden):

Hva tror dere om dagens jodelrykter vedrørende LKE og CBE? Se charlotteengebretsen på tiktok.

Hva gikk disse ut på?

• Nyttig 1
Skrevet

Charlotte forteller om da hun var nyoppstartet grunder og skulle lansere produktene sine. Hun hadde et møte me en av Norges største influencere og mannen hennes angående et samarbeid. De pratet i timesvis og hilste også på ungene til influenceren. Dessverre hadde hun ikke domenenavn klart enda. Et par dager etterpå ser hun sine produkter promotert på siden til influenceren, men uten at hun selv var blitt tagget.

Da hun skulle sikre seg domenenavn, så var plutselig alle varianter av navnet hennes opptatt. Hun fant ut at det var mannen til influenceren som hadde kjøpt dem opp. Hun spurte om han kunne avvikle eller overføre domenenavn til henne, og da skulle han ha 10 000 kroner pr navn (.com, .no, .net osv)

Så ble det litt krangling frem og tilbake angående det, og da fikk hun beskjed fra mannen at dette skulle advokaten hans ta tak i og det skulle Charlotte betale for...

Sånn ca gikk historien...

• Liker 16
  • Nyttig 18
Skrevet
Felis skrev (1 minutt siden):

Charlotte forteller om da hun var nyoppstartet grunder og skulle lansere produktene sine. Hun hadde et møte me en av Norges største influencere og mannen hennes angående et samarbeid. De pratet i timesvis og hilste også på ungene til influenceren. Dessverre hadde hun ikke domenenavn klart enda. Et par dager etterpå ser hun sine produkter promotert på siden til influenceren, men uten at hun selv var blitt tagget.

Da hun skulle sikre seg domenenavn, så var plutselig alle varianter av navnet hennes opptatt. Hun fant ut at det var mannen til influenceren som hadde kjøpt dem opp. Hun spurte om han kunne avvikle eller overføre domenenavn til henne, og da skulle han ha 10 000 kroner pr navn (.com, .no, .net osv)

Så ble det litt krangling frem og tilbake angående det, og da fikk hun beskjed fra mannen at dette skulle advokaten hans ta tak i og det skulle Charlotte betale for...

🤯🤯🤯

• Liker 7
Skrevet

Det høres jo veldig ut som dem, men om så er så må vel noen her ha fått med seg promoteringen av varene som ble promotert etter møtet? Det skulle i så fall være lett å dokumentere, noen har sikkert et skjermbilde. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Så tiktoken selv, og syns det er synd (og rart?!) at hun ikke sier hvem det gjelder, så andre med gode ideer kan slippe å gå i samme fella. 
Hvis der viser seg å være disse, så må folk få opp øya en gang for alle! 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
MissCortado skrev (1 time siden):

Det høres jo veldig ut som dem, men om så er så må vel noen her ha fått med seg promoteringen av varene som ble promotert etter møtet? Det skulle i så fall være lett å dokumentere, noen har sikkert et skjermbilde. 

Det kan være andre også. Det er spesielt et ektepar jeg har i tankene, men kommer ikke på navnene akkurat nå. De var i alle fall beryktet/har blitt diskutert tidligere om lignende saker.

• Liker 3
Skrevet

Ser i kommentarfeltet under innlegget hennes at en person som antageligvis er familiemedlem med Charlotte (pga et felles etternavn) skriver "Jeg blir fortsatt LYN FORBANNA når jeg ser navnet deres i nyhetene". 

Å være lyn forbanna er jo en uttrykksform, men det kan jo også væte et subtilt hint..

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva slags produkter var det snakk om?

• Nyttig 1
Skrevet
Felis skrev (På 3.2.2026 den 12.04):

Jeg kan lett tro at det er dem, men passer det med noen produkter CBE har promotert? Dette er noen år siden, om jeg skjønte Charlotte riktig. Jeg kan ikke huske her og nå, at CBE noen sinne har promotert produkter som har vært sine egne. (Tilsynelatende sine egne)

Er det noen som har gravd i saken for å finne ut av det? Det er synd at Charlotte ikke kan si hvem det gjelder, så slipper det å oppstå rykter som kanskje ikke er sanne. 

• Liker 9
Skrevet

En annen ting, rumpetrening UTEN lår. CBE har igjen lagt ut en reel på pt-kontoen. Hun påstår at det er maaaange jenter som ønsker å bygge rumpe men ikke nødvendigvis lår. Hvorfor det tro? Kanskje pga usunne forbilder som Kardashians og Caroline selv. Du vet, den famøse timeglassfiguren, som man på dø og liv må ha. Har man det ikke fra før, må man bare være forsiktig med å trene de skrå bukmusklene, trene på seg brede skuldre og kjøre på med CBE sine øvelser. 

Eller er det sant at så mange etterspør slike øvelser? Noen hadde kommentert at de heller bygger helse, i stedet for rumpe. Noe Caroline selvfølgelig svarer på, at man kan gjøre begge deler. Hvorfor snakker hun nesten aldri om å bygge helse da? Hvorfor klarer hun ikke vise en avslappet kropp, sånn den er, uten å posere seg "best mulig"? 

Helse er det siste som streifer meg, når jeg scroller gjennom Caroline sin feed. Det er hvordan håret ligger når hun trener, full sminke, riktig antrekk, riktig belysning, (mørkt som F) riktig vinkel, blurry etterbehandling, oppstilt, kunstig. Hva er det som er helse og sunnhet her? Ingen verdens ting. Det er en kvinne som er opptatt av å se best mulig ut for enhver pris, som glemmer å være et ekte menneske, for den versjonen er ikke bra nok. 

Å håpe på at det usunne fokuset ikke fenger majoriteten, er ikke å ønske noen vondt. Det er å ønske og håpe at vi som kvinner skal la oss påvirke av naturlige forbilder som ikke skaper et forskrudd kroppspress. CBE fronter et vanvittig utseendefokus, det har faktisk ingen av oss godt av. 

• Liker 19
  • Nyttig 12
Skrevet (endret)
Snødronninga skrev (5 timer siden):

En annen ting, rumpetrening UTEN lår. CBE har igjen lagt ut en reel på pt-kontoen. Hun påstår at det er maaaange jenter som ønsker å bygge rumpe men ikke nødvendigvis lår. Hvorfor det tro? Kanskje pga usunne forbilder som Kardashians og Caroline selv. Du vet, den famøse timeglassfiguren, som man på dø og liv må ha. Har man det ikke fra før, må man bare være forsiktig med å trene de skrå bukmusklene, trene på seg brede skuldre og kjøre på med CBE sine øvelser. 

Eller er det sant at så mange etterspør slike øvelser? Noen hadde kommentert at de heller bygger helse, i stedet for rumpe. Noe Caroline selvfølgelig svarer på, at man kan gjøre begge deler. Hvorfor snakker hun nesten aldri om å bygge helse da? Hvorfor klarer hun ikke vise en avslappet kropp, sånn den er, uten å posere seg "best mulig"? 

Helse er det siste som streifer meg, når jeg scroller gjennom Caroline sin feed. Det er hvordan håret ligger når hun trener, full sminke, riktig antrekk, riktig belysning, (mørkt som F) riktig vinkel, blurry etterbehandling, oppstilt, kunstig. Hva er det som er helse og sunnhet her? Ingen verdens ting. Det er en kvinne som er opptatt av å se best mulig ut for enhver pris, som glemmer å være et ekte menneske, for den versjonen er ikke bra nok. 

Å håpe på at det usunne fokuset ikke fenger majoriteten, er ikke å ønske noen vondt. Det er å ønske og håpe at vi som kvinner skal la oss påvirke av naturlige forbilder som ikke skaper et forskrudd kroppspress. CBE fronter et vanvittig utseendefokus, det har faktisk ingen av oss godt av. 

Jeg klarer knapt relatere meg til dette, å "bygge rumpe".   Bygge bare en kroppsdel.? Ikke quads og hamstring?

Jeg ønsker meg en sterk, funksjonell kropp, derfor trener jeg allsidig styrke og funksjonell fitness(crossfit). Aldri i alle mine år i det miljøet har jeg hørt noen skulle "bygge rumpe". Vi snakker om å bli bedre i øvelsene vi gjør. Vi snakker om å lære oss nye øvelser,og bli bli sterkere og raskere. 

Jeg assosierer "bygge rumpe" kun med å trene pga utseendet.

Endret av MiniMjau
  • Liker 20
  • Nyttig 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...