Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Gjest lillesnøfnugg
1 time siden, CecilieX skrev:

Jeg synes blir litt enkel tankegang. Problemet er at dersom hun lykkes med merkevarebyggingen, vil hun lokke til seg flere annonsører, som muliggjør at hun ufortrødent kan fortsette blogging som påvirker leserne negativt. Da snakker jeg om den type blogging hun har drevet de siste 10 årene, der hun fokuserer på perfeksjon, kropp og forbruk. I tillegg til eksponering. 

Hvis hun nå dreier bloggingen mot å påvirke folk positivt, så har jeg null problemer med at hun får et bedre omdømme via slikt engasjement som omvendt julenisse. 

Enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, CecilieX skrev:

Jeg synes blir litt enkel tankegang. Problemet er at dersom hun lykkes med merkevarebyggingen, vil hun lokke til seg flere annonsører, som muliggjør at hun ufortrødent kan fortsette blogging som påvirker leserne negativt. Da snakker jeg om den type blogging hun har drevet de siste 10 årene, der hun fokuserer på perfeksjon, kropp og forbruk. I tillegg til eksponering. 

Hvis hun nå dreier bloggingen mot å påvirke folk positivt, så har jeg null problemer med at hun får et bedre omdømme via slikt engasjement som omvendt julenisse. 

Tja jo, høres ut som CBE er ondskapen selv til tider. Jeg tror hun er veldig enkel samtidig som at hun ønsker tjene mest mulig penger. Jeg kan ikke forstå hvorfor hun legger ut innlegg som hun selv kaller bursdagsbonanza, ett ord som sier at det er overflod av noe, samtidig som lansering av Omvendt julenisse. Det virker så lite gjennomtenkt. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
3 timer siden, Oline12 skrev:

Tja jo, høres ut som CBE er ondskapen selv til tider. Jeg tror hun er veldig enkel samtidig som at hun ønsker tjene mest mulig penger. Jeg kan ikke forstå hvorfor hun legger ut innlegg som hun selv kaller bursdagsbonanza, ett ord som sier at det er overflod av noe, samtidig som lansering av Omvendt julenisse. Det virker så lite gjennomtenkt. 

Det er en mismatch her.

Endret av lillesnøfnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Christiane_W skrev:

Om omdømmebygging er en del av målsettingen for engasjementet i Omvendt Julenisse skyter jo frua seg selv i foten med kanon med bursdagsbonanzainnlegget. Fra å engasjere seg i å hjelpe de som har minst i samfunnet snur hun 180 grader og fronter en forbruksbonanaza de færreste har råd til. Og når noen er kritiske i kommentarfeltet svares det på sedvanlig nedlatende vis. 

De to der kommer ALDRI til å endre seg. Aldri. 

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Hilde444 skrev:

Ny dag, ny kaffekopp. Og trening. Og bilde av klokka. Er det mulig å være så lite fantasifull?

Hverdag. Slik som de aller fleste av oss.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Hilde444 skrev:

Ny dag, ny kaffekopp. Og trening. Og bilde av klokka. Er det mulig å være så lite fantasifull?

Har ikke inntrykk av at det er fantasien det står på men at bloggeieren mener at rutiner som dette er like viktig for målgruppa som for henne. Og akkurat denne kaffekopprutinen ser man også hos herr og fru Hvemsomhelst, gjerne på vei til jobb. Dørgende kjedelig er det, uansett hvem som gjør det. Likevel er dette også bloggeierens måte å bygge narrativ og styrke venninnefølelse på: "Se på meg, jeg er akkurat som deg - vi er like."

Senere skal hun selge deg et behov for en rysjekjole i fire farger, som tar seg best ut på en gulvlampe.

• Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Christiane_W skrev:

Om omdømmebygging er en del av målsettingen for engasjementet i Omvendt Julenisse skyter jo frua seg selv i foten med kanon med bursdagsbonanzainnlegget. Fra å engasjere seg i å hjelpe de som har minst i samfunnet snur hun 180 grader og fronter en forbruksbonanaza de færreste har råd til. Og når noen er kritiske i kommentarfeltet svares det på sedvanlig nedlatende vis. 

For ikke å glemme at hun etter siste barnebursdag la ut innlegg på IG der hun ville SELGE stæsjet som var til overs...

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ååå vi lar litt julestemning snike seg inn, for vi vil nyte julen litt lengre pga at vi er bortreist i julen..  "

Og hun glemte å legge til at det hele er bare reklame for julestæsj. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillesnøfnugg
32 minutter siden, Monimoni skrev:

"Ååå vi lar litt julestemning snike seg inn, for vi vil nyte julen litt lengre pga at vi er bortreist i julen..  "

Og hun glemte å legge til at det hele er bare reklame for julestæsj. 

Hun kunne bare ha informert om at hun er kjøpt og betalt av kremmerhuset for å reklamere for julevarer, og at for å få pushet mest mulig ræl så må man starte tidlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, lillesnøfnugg skrev:

Hun kunne bare ha informert om at hun er kjøpt og betalt av kremmerhuset for å reklamere for julevarer, og at for å få pushet mest mulig ræl så må man starte tidlig. 

Enig. De ivrigste leserne hadde spart masse tid med å slippe å lese det intetsigende kosemose innlegget og se det julepyntete bordet allerede i november. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det rare med at carolinebergeriksen.no pusher ny julepynt år etter år, er at målgruppen det påstås å henvende seg til er slike som meg: Der julepynten er samlet og gjenbrukt fra år til år, med skatter som ikke skal erstattes av billige ting. Det kan bety at avtalen Kremmerhuset har inngått med bloggeren er risikosport hvis flere enn meg tenker på samme måte. Kremmerhuset blir ikke destinasjonen for noen innkjøpsekspedisjon, være seg billigputer eller støpeglass når man har det man trenger. Og definitivt ikke etter tidligere Kremmerhuset-gate. https://influencere.wordpress.com/2019/05/13/caroline-berg-eriksen-samarbeidspartner-og-kundebehandling/

Krake søker make.

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Monimoni skrev:

Enig. De ivrigste leserne hadde spart masse tid med å slippe å lese det intetsigende kosemose innlegget og se det julepyntete bordet allerede i november. 

Noe så kunstig. Hun gadd ikke engang å ta seg bryet med å lage kakao til reklameinnlegget; her er det bare en tom kopp og ei skje oppi kakaoboksen som står ved siden av.. Benken har så mange splitter nye pynteputer og saueskinn at det knapt er plass til å sitte. Det er ingenting som vitner om personlig smak; her er absolutt alt splitter nytt, hentet fra samme butikk på samme dag og sirlig dandert før bildetagning. Bildene kunne ha hørt hjemme i en hvilken som helst katalog fra Kremmerhuset/Ellos/Rusta/Nille/younameit. "Fort deg å shoppe alt dette masseproduserte nipset for snart er det utsolgt, hint hint!!" Det er tydelig at de ikke akkurat har lagt seg i selen for å produsere dette reklameinnlegget. Noe som for så vidt er helt greit, mtp Kremmerhuset sin opptreden sist gang CBE reklamerte for dem (se link i @Revenge o'Cavatina sitt innlegg ovenfor).

Endret av Ultiva
  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tipper tingene fra kremmerhuset blir der en stund, for så å bli levert tilbake til butikken. Jeg minnes noen puter og stæsj som hun brukte i stuen for litt siden, stuen ble "såååå ny og fin"..Men straks etter var de rosa putene og gullglitret tilbake. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lopploella skrev:

Julestemning 8. november. Jaja.

Julesestemning er tydeligvis aldri for tidlig å ha på Villa Kulås, når den gir klirrende mynter i kassa hos bloggerparet. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ingenting av dette julestæsjet hennes fordi vi bruker det vi har. Hun feirer jul fra 1. november og Halloween starter 14 dager før det er Halloween. Men det er bare reklame alt sammen. Huset er overfylt og hun er grisk. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...