Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Anbefalte innlegg

Skrevet

@Christiane_W

Jeg tenkte at grunnen til at jeg la ut bildet var selvforklarende, men burde ha skrevet litt. Jeg la det ut som et eksempel på det jeg oppfatter som ganske eksplisitt seksualisering av Berg Eriksen. Jeg synes bildet var direkte ubehagelig å se på gitt øvrig kontekst i bedriftsinnholdet.

Såpass ubehagelig at jeg kjente på en ambivalens ved å legge det ut. Nå angrer jeg, og har slettet det herfra. Det ble stort og eksplisitt her også, og bør "fordufte" sammen med flyktig snap. Hvis du leser dette, kan du godt slette siteringen. Fint om andre som evt har sitert meg gjør det samme. Beklager, min feil.

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Stargaze skrev (7 timer siden):

For et liv. Og alle som kommenterer at hun er så flink til å trene i ferien kan ta seg en bolle. Hin hadde vært flink hvis hun klarte å koble helt av noen dager og bare ha fokus på barna.

Det hun driver med er ikke sunt, manisk trening hver eneste dag i stekende varme. Hun er IKKE toppidrettsutøver som er i en oppkjøringsfase.

Et par løpeturer i ferien hadde holdt lenge.

Vedder 5 bleke pastaskruer på at all treningen er coachens verk. 

Tror dama trenger å hvile både hodet og kroppen.

Trening på ferie er helt fint, selv trener jeg nesten mer på ferie enn ellers fordi jeg da har bedre tid. MEN, hun kunne trent annenhver dag og likevel opprettholdt formen helt fint. Det virker egoistisk at treningen kommer foran alt på en familieferie. Hva barna vil eller hva som passer best virker å komme i andre rekke, for treningen SKAL gjennomføres. Barna får vente noen timer si! Hun virker manisk opptatt av kropp og å være tynn. Og hun skal ikke ha vekkerklokke, så formiddagen går. Meg, meg, meg, ferie intet unntak! 

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen min trener hver dag, både hjemme og på ferie. Men han legger det jo opp slik at det passer med familiens planer, og ikke slik at vi må vente på han. Det tror jeg 9/10 foreldre på tur gjør, altså. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Rev. Revenge skrev (3 timer siden):

Hun har alltid fremstilt Caroline Berg Eriksen som løpeglad, og alltid vist frem kroppen/redigert seg selv tynnere, også under svangerskap. I senere tid har påkledningen i tillegg blitt redusert til minst mulig.

I starten drev hun en bryllupsblogg, senere en litt av alt-blogg der hun var flink til å dekke bord og pynte. Nå er det stort sett kaffe, trening, eksponering av barn og kroppen til cbe det går i.

Caroline Berg Eriksen: Løgnene rundt bilderedigering – Om influencere https://share.google/1AUPCFJGRWCygh7HB

NB: Jeg har aldri fulgt noen av kanalene, og aldri vært påvirket eller inspirert.

Takk for svar

Skrevet

Hun gjorde instagram offentlig nylig, og nå har følgertallet gått fra 296k til 295k og profilen er lukket igjen. Hva er det hun driver med, er det så farlig om følgertallet er det ene eller det andre? Får hun panikk når noen avfølger? 

• Liker 9
Skrevet
Snødronninga skrev (1 time siden):

Hun gjorde instagram offentlig nylig, og nå har følgertallet gått fra 296k til 295k og profilen er lukket igjen. Hva er det hun driver med, er det så farlig om følgertallet er det ene eller det andre? Får hun panikk når noen avfølger? 

Ikke godt å si hva som foregår i topplokket der men jeg synes ikke dette ser ut som en hyggelig ferie selv om de prøver hardt. Legg vekk mobilen og ta ferie og la ungene være i fred fra internett. Hva i huleste er det egentlig de holder på med??

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AntiBullshit skrev (17 timer siden):

Han fremstår bare mer og mer som en fascist som hater kvinner, inkludert kona si. Så mye som han direkte og indirekte har hengt ut, gjort narr av og devaluert kvinner (inkludert sleivspark til kona) opp igjennom er ganske bemerkelsesverdig. Og ganske bekymringsverdig all den tid han er far til to døtre. Farsrollen alene er jo noe som for mange menn fører til selvransakelse og nye og mer nyanserte perspektiver på kjønn og kjønnsroller, samfunnets forventninger, og ikke minst egne forventninger til jenter og kvinner. Men ikke hos LK. Alt skal liksom være så hardt, mørkt, ‘maskulint’ og intenst for at LK skal kunne like eller akseptere noe. Bare det at han legger ut flere minutter lange videoer hvor han belærende og monotont snakker inn i kamera mens han står i en mørk kjeller foran en tavle uten å blunke en eneste gang oppleves jo som et utrykk for å markere sin autoritet og posisjon. Til og med med dyr leser den type kroppsspråk og blikkontakt som aggressiv atferd.

Tror LKE er en sånn som tenner på å fore damene sine, for Caroline løper for livet men hun blir aldri bra nok.

• Liker 4
Skrevet

Godt å ha planen klar. IMG_9276.thumb.jpeg.f76c061ff7d0df40161fbedf0ff186b9.jpeg

• Liker 7
Skrevet

Kan de ikke bare lukke igjen mobilene og ha ferie uten å dokumentere hvert sekund de gjør? Fikk vel feriepenger de også, og kan ha ferie uten å tjene penger. Og den 'treningen'. Vi vet hun ikke tar i og vi vet det er bare for show. PoseringsPT burde hun kalt seg. Siste ting: magen. Vi ser hun suger inn magen og krampeholder posituren for å se tynnest mulig ut. Ingen sunn og avslappet dame som jeg kan se. Nok en skivebom fra dette fake paret. 

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
Hulderen skrev (7 timer siden):

Dere som har fulgt CBE fra begynnelsen: har hun alltid drevet med trening? Eller når begynte hun med det? Jeg har sett at flere har komme tert at hun tidligere var god på interiør. Drev hun da bare med det, eller med trening i tillegg? Og har hun hele tiden vært opptatt av å vise frem kroppen sin?

God på interiør har hun ihvertfall aldri vært.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
Kollontaj skrev (43 minutter siden):

Godt å ha planen klar. IMG_9276.thumb.jpeg.f76c061ff7d0df40161fbedf0ff186b9.jpeg

Ja denne timeplanen får meg ikke umiddelbart til å tenke på familieferie…Mer heller en treningsreise….UTEN barn. 

• Liker 19
  • Nyttig 1
Skrevet
Xstrella skrev (46 minutter siden):

Kan de ikke bare lukke igjen mobilene og ha ferie uten å dokumentere hvert sekund de gjør?

De er på jobb mens de later som at de er på ferie for å fremstå som deg og meg. Alle kvitteringer legges inn i regnskapet som bilag for utgifter som is, badeland og pasta.

Ut fra Eriksens ferierutine er det kun plass til ham selv, to timer og ett kvarter på treningsøkter, 7.5 timer på stranden, inkludert middag og ta bilder av kona på stranden, og halvannen time kortspill og gøy fra kl. 22 til leggetid. Mulig han legger inn pappatid på stranden, men det er i så fall ikke nevnt siden det ikke er lønnet arbeid.

Vanlige familier roer ned på ferie, er litt mer impulsive, bruker mest mulig tid på familien og gir fullt fokus til barn.

• Liker 13
Skrevet

«Ferie er en vanlig betegnelse på en sammenhengende rekke dager når man har fri fra arbeid, skole/studier eller annet daglig virke» sitat Store norske leksikon. 

Eter du pasta på Instagrammen din er det ikke ferie Carro 🤷‍♀️

• Liker 7
Skrevet

Så lenge de jobber med sosiale medier i ferien, kan de nok trekke fra alt av utgifter som vises frem. 

• Liker 7
Skrevet
Hallepalle2 skrev (6 timer siden):

Mannen min trener hver dag, både hjemme og på ferie. Men han legger det jo opp slik at det passer med familiens planer, og ikke slik at vi må vente på han. Det tror jeg 9/10 foreldre på tur gjør, altså. 

Ja er vel sånn folk flest som liker å trene på ferie gjør det. Bytter på så barna ikke er alene og legger øktene så det ikke går ut over andre planer.
Selv digger jeg morgenøkt når jeg er i syden. Kjølig(ere) og vakkert når solen står opp. Tilbake til når familien er klar til å spise frokost. Eller en økt mellom dagens familieaktiviteter og middag. Da slapper resten av familien ofte av mens en av oss trener. Ikke at dette er noen fasit men CBE og LKE har hvert fall funnet den mest subopptimale varianten jeg kan tenke meg. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...