PusheenPusheen Skrevet 29. juni #106081 Skrevet 29. juni Spanky skrev (4 minutter siden): Nå fikk jeg rapportert den, kanskje det har løst seg for dere andre også 😅 Får fortsatt opp den beskjeden.
Xstrella Skrevet 29. juni #106082 Skrevet 29. juni De må tjene utrolig dårlig siden de lar barnet på 11 år få ha instagram. 🙄🙄🙄 20 2
PusheenPusheen Skrevet 29. juni #106083 Skrevet 29. juni Xstrella skrev (1 minutt siden): De må tjene utrolig dårlig siden de lar barnet på 11 år få ha instagram. 🙄🙄🙄 Lurer på om det er en grunn til at likerklikkene ikke er synlig? 7
Isola2 Skrevet 29. juni #106084 Skrevet 29. juni Spanky skrev (47 minutter siden): Nå fikk jeg rapportert den, kanskje det har løst seg for dere andre også 😅 Nope
Zenhouse Skrevet 29. juni #106085 Skrevet 29. juni Hallepalle2 skrev (7 timer siden): Jeg får oppriktig vondt i magen! En kvinne som helt åpent forteller om søvnvansker og panikkanfall pga kommentarer på sine egne plattformer legger til rette for at barnet skal oppleve det samme. Det er sjelden jeg bruker så sterke ord, men i mine øyner grenser dette alvorlig mot omsorgssvikt. Hun (de) sørger ikke for at barna er tryggest mulig, og det er tydelig at de kunne trenge foreldreveiledning. Og det blir heiet frem av tanter og besteforeldre, hele stor-familien er helt delulu , tror nok all kritikk baseres på misunnelse. 22 5
Stjertmeis Skrevet 29. juni #106086 Skrevet 29. juni Jeg får også samme beskjed. Har forsøkt å rapportere fra to ulike kontoer. Den ene hsr jeg aldri rapportert noenting fra før, så den begrensnings-beskjeden er bare BS. Kan det være at de har laget kontoen med riktig fødselsdato og år, men lagt ved bekreftelse på at en forelder administrerer kontoen? For da tillater visst Instagram at barn under 13 år har konto 🙄 Men @spanky fikk jo rapportert, så det er jo rart at det ikke funker for andre. 6
PusheenPusheen Skrevet 29. juni #106087 Skrevet 29. juni Stjertmeis skrev (1 minutt siden): Jeg får også samme beskjed. Har forsøkt å rapportere fra to ulike kontoer. Den ene hsr jeg aldri rapportert noenting fra før, så den begrensnings-beskjeden er bare BS. Kan det være at de har laget kontoen med riktig fødselsdato og år, men lagt ved bekreftelse på at en forelder administrerer kontoen? For da tillater visst Instagram at barn under 13 år har konto 🙄 Men @spanky fikk jo rapportert, så det er jo rart at det ikke funker for andre. Sannsynligvis. Sneaky. 4
Spanky Skrevet 29. juni #106088 Skrevet 29. juni Stjertmeis skrev (39 minutter siden): Jeg får også samme beskjed. Har forsøkt å rapportere fra to ulike kontoer. Den ene hsr jeg aldri rapportert noenting fra før, så den begrensnings-beskjeden er bare BS. Kan det være at de har laget kontoen med riktig fødselsdato og år, men lagt ved bekreftelse på at en forelder administrerer kontoen? For da tillater visst Instagram at barn under 13 år har konto 🙄 Men @spanky fikk jo rapportert, så det er jo rart at det ikke funker for andre. For at et barn under 13 skal kunne ha konto, der foreldrene skal være administrator for den, så skal det tydeliggjøres i biografien. Det gjøres ikke på denne kontoen! Jeg prøvde for øvrig å rapportere fra min andre IG konto, men der gikk det ikke, så det er noe som stopper det. 13 4
Margit777 Skrevet 29. juni #106090 Skrevet 29. juni Stjertmeis skrev (19 timer siden): Og poenget er? At fordi et stort internasjonalt tech-firma som livnærer seg på å selge personlig informasjon om brukerne sine har satt en lav aldersgrense, så er det greit at foreldrene lar deres 13 år gammel datter ha en åpen konto, som foreldrene - gjennom sin bedriftskonto, pusher ut til flere (hundre) tusen følgere, pluss alle andre som dumper innom bedriftskontoene? At peddoene som følger mor får forslag til kontoen 10 3
Stjertmeis Skrevet 29. juni #106091 Skrevet 29. juni Spanky skrev (54 minutter siden): For at et barn under 13 skal kunne ha konto, der foreldrene skal være administrator for den, så skal det tydeliggjøres i biografien. Det gjøres ikke på denne kontoen! Jeg prøvde for øvrig å rapportere fra min andre IG konto, men der gikk det ikke, så det er noe som stopper det. Sant! Så da er det jo likevel brudd på retningslinjer. Og så er det jo uansett uetisk og umoralsk. 7 2
Stjertmeis Skrevet 29. juni #106092 Skrevet 29. juni Margit777 skrev (50 minutter siden): At peddoene som følger mor får forslag til kontoen Ja, det er forkastelig. Jeg har ikke særlig høye tanker om herr og fru, men at de ikke selv ser hvor galt dette er, begriper jeg ikke. Greit nok at ingen av de noensinne har hatt en fot innenfor ordinært arbeidsliv, men å sette sitt eget barn på 11 år inn i en støpeform med sikte på influenserkarriere er forbi min fatteevne. 21 3
Surikatt Skrevet 29. juni #106093 Skrevet 29. juni Hun har ikke stort annet å komme med enn å filme seg selv i en liten BH og bitteliten bukse mens hun drar seg i hestehalen og skryter av hvor langt hun løper. Det går på repeat. 33 4
Xstrella Skrevet 29. juni #106094 Skrevet 29. juni Surikatt skrev (3 timer siden): Hun har ikke stort annet å komme med enn å filme seg selv i en liten BH og bitteliten bukse mens hun drar seg i hestehalen og skryter av hvor langt hun løper. Det går på repeat. Send henne i en konkurranse så har hun ingenting å stille opp med. Trener kun for å holde seg tynn. Er ingen progresjon hos frua. Der har alt stått stille i 10 år. 22
~ Ada ~ Skrevet søndag kl 22:40 #106095 Skrevet søndag kl 22:40 Det blir bare verre og verre hva gjelder eksponeringen av mindreårige. De fleste går i motsatt retning, men ikke her. Grenseløst og trist. 19 5
Sarah93 Skrevet mandag kl 05:08 #106096 Skrevet mandag kl 05:08 Det er ikke sikkert det er brudd på retningslinjer, barn under 13 kan ha konto hvis foreldrene står som ansvarlige, noe de sikkert gjør når de selv linker til kontoen. 1
PusheenPusheen Skrevet mandag kl 05:31 #106097 Skrevet mandag kl 05:31 (endret) ~ Ada ~ skrev (6 timer siden): Det blir bare verre og verre hva gjelder eksponeringen av mindreårige. De fleste går i motsatt retning, men ikke her. Grenseløst og trist. Da mitt barn gikk på barneskolen allerede (som kun er 3-4 år siden, altså ikke lenge siden og ikke langt unna eldstedattees alder), hadde de temamøter med oss foreldrene og politi om eksponering på SoMe. Vet ikke om dette er noe som gjøres på landsbasis, men det var hvertfall rimelig sterkt fokus på det. Lurer på om Berg Eriksens hadde tatt til seg den alvorlige informasjonen politiet la frem og de tragiske eksemplene av tilfeller der det hadde gått helt galt, der barn fikk ha egne SoMe-kanaler. Vi ble til og med som foreldre advart om å være kritiske til hva vi la ut av barna. De burde ta seg en tur på et sånt temamøte, Berg Eriksens. Endret mandag kl 05:32 av PusheenPusheen La til et ord 12 5
hvaduikkeser Skrevet mandag kl 06:01 #106098 Skrevet mandag kl 06:01 PusheenPusheen skrev (29 minutter siden): Da mitt barn gikk på barneskolen allerede (som kun er 3-4 år siden, altså ikke lenge siden og ikke langt unna eldstedattees alder), hadde de temamøter med oss foreldrene og politi om eksponering på SoMe. Vet ikke om dette er noe som gjøres på landsbasis, men det var hvertfall rimelig sterkt fokus på det. Lurer på om Berg Eriksens hadde tatt til seg den alvorlige informasjonen politiet la frem og de tragiske eksemplene av tilfeller der det hadde gått helt galt, der barn fikk ha egne SoMe-kanaler. Vi ble til og med som foreldre advart om å være kritiske til hva vi la ut av barna. De burde ta seg en tur på et sånt temamøte, Berg Eriksens. De møter nok ikke opp på sånne ting. De vet alltid best. 11 6
PusheenPusheen Skrevet mandag kl 06:03 #106099 Skrevet mandag kl 06:03 hvaduikkeser skrev (1 minutt siden): De møter nok ikke opp på sånne ting. De vet alltid best. Ja, selvsagt... 2
Sugar&Spice Skrevet mandag kl 08:22 #106100 Skrevet mandag kl 08:22 Sarah93 skrev (3 timer siden): Det er ikke sikkert det er brudd på retningslinjer, barn under 13 kan ha konto hvis foreldrene står som ansvarlige, noe de sikkert gjør når de selv linker til kontoen. Aaaaaah. Så klart. At barna har større risiko for å bli utsatt for overgrep er jo mye bedre når foreldrene har tatt på seg ansvaret for det… Det er jo nesten så man tror at de er mer opptatt av å redde sin egen ræv, enn å faktisk unngå å mate barna til de pedofile på internett………. Så lenge mor har godkjent "mitt ansvar", så er det samma for de hva som skjer! Koste hva det koste vil - barna skal frem i manesjen, den samme manesjen som hovedpersonen selv har hulket sine bitre trer over at gir henne både panikkanfall og søvnproblemer… Tut tut! Hopp ombord! Her skal alle ned! Jeg mener… med. 27 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå