miamiamia Skrevet 28. februar 2019 #1041 Skrevet 28. februar 2019 De som liksom skal være så flinke innen ernæring... hva i alle dager gjør de med den type mat i kjøleskapet? Jeg ser veldig (ikke noe?) økologisk først og fremst. Altså, barna blir gitt mat med sprøytemidler. Trodde en ernæringsekspert visste bedre. Pepsi Max har kunstig søtning (jeg ble blokka for mange år siden da jeg gikk inn i en debatt med LK om kunstig søtning. Så må gå inn på insta via en annen konto jeg har. Salat på poser... altså, snakk om miljøsvin. Tenker de aldri overbruken av plast? Jeg tenker... de har noen tusen følgere som lar seg inspirere. Hva med å fronte lokalt og økologisk kjøtt? Kun øko frukt og grønt, lage hjemmelaget syltetøy osv. Hun som "er så flink på kjøkkenet og finner på oppskrifter på egenhånd" burde jo heller hatt et kjøleskap med nesten alt laget fra bunnen av. DET hadde inspirert det! Nei, jeg er ikke misunnelig. Bare lufter en tanke om at hun kunne fått seg en skikkelig inspirerende blogg om hun viste at hun kunne faktisk bry seg litt om miljøet og lage ting fra bunnen av. 15
Gjest nimbus Skrevet 28. februar 2019 #1042 Skrevet 28. februar 2019 4 timer siden, 2ney skrev: Hjelpes!!! Denne var ikke bra!!! Den var da selvironisk?
Gjest Macimba Skrevet 28. februar 2019 #1043 Skrevet 28. februar 2019 I min verden var alt det de hadde i kjøleskapet innafor.
Populært innlegg Sophia_08 Skrevet 28. februar 2019 Populært innlegg #1044 Skrevet 28. februar 2019 28 minutter siden, miamiamia said: De som liksom skal være så flinke innen ernæring... hva i alle dager gjør de med den type mat i kjøleskapet? Jeg ser veldig (ikke noe?) økologisk først og fremst. Altså, barna blir gitt mat med sprøytemidler. Trodde en ernæringsekspert visste bedre. Pepsi Max har kunstig søtning (jeg ble blokka for mange år siden da jeg gikk inn i en debatt med LK om kunstig søtning. Så må gå inn på insta via en annen konto jeg har. Salat på poser... altså, snakk om miljøsvin. Tenker de aldri overbruken av plast? Jeg tenker... de har noen tusen følgere som lar seg inspirere. Hva med å fronte lokalt og økologisk kjøtt? Kun øko frukt og grønt, lage hjemmelaget syltetøy osv. Hun som "er så flink på kjøkkenet og finner på oppskrifter på egenhånd" burde jo heller hatt et kjøleskap med nesten alt laget fra bunnen av. DET hadde inspirert det! Nei, jeg er ikke misunnelig. Bare lufter en tanke om at hun kunne fått seg en skikkelig inspirerende blogg om hun viste at hun kunne faktisk bry seg litt om miljøet og lage ting fra bunnen av. Det blir litt far out å kritisere "sprøytemiddel til barna", Pepsi Max og mangel på hjemmelaget syltetøy i kjøleskapet. 🙄 Innholdsmessig har hun et helt ordinært kjøleskap. Det er unormalt velorganisert, men det var som forventet. 58
Tørst Skrevet 28. februar 2019 #1045 Skrevet 28. februar 2019 Akkurat nå, Sophia_08 skrev: Det blir litt far out å kritisere "sprøytemiddel til barna", Pepsi Max og mangel på hjemmelaget syltetøy i kjøleskapet. 🙄 Innholdsmessig har hun et helt ordinært kjøleskap. Det er unormalt velorganisert, men det var som forventet. Enig. Høres hysterisk ut å kritisere et helt vanlig kjøleskapsinnhold til en småbarnsfamilie. 27
Pust Skrevet 28. februar 2019 #1046 Skrevet 28. februar 2019 (endret) 7 timer siden, Sophia_08 skrev: Det blir litt far out å kritisere "sprøytemiddel til barna", Pepsi Max og mangel på hjemmelaget syltetøy i kjøleskapet. 🙄 Innholdsmessig har hun et helt ordinært kjøleskap. Det er unormalt velorganisert, men det var som forventet. Hm. Det innlegget du siterer var vel ikke bare kritikk? Jeg leste det som et forslag til hvordan hun kunne utvikle bloggen mot en mer miljøbevisst profil. Altså et forslag. Edit: Jeg syns det er så synd at de som har muligheten til å nå mange, slik bloggerne har, ikke bruker stemmen sin til noe fornuftig. La gå at de tjener penger på å annonsere for forbruksvarer, men det går likevel an å ha redaksjonelle innslag hvor man prøver å kjøre en litt mer miljøvennlig side. Se på for eksempel Sophie Elise, hun lever fett på å annonsere for alt mulig søppel, men har likevel «redaksjonelt» stoff hvor hun tar opp miljøspørsmål, m.m. Det blir fryktelig dobbeltmoralsk, jeg ser den, men med den potensielle påvirkningskraften som ligger i store blogger, er det synd at all spalteplass brukes til svada og forbrukspushing. Endret 28. februar 2019 av Pust 10
Snaskesnusken Skrevet 28. februar 2019 #1047 Skrevet 28. februar 2019 Er det noen som vet om hvorfor hun hadde dette kjøleskapinnlegget? Reklamerte hun for noe? 6
Gjest Emmy_H Skrevet 28. februar 2019 #1048 Skrevet 28. februar 2019 23 minutter siden, Tørst skrev: Enig. Høres hysterisk ut å kritisere et helt vanlig kjøleskapsinnhold til en småbarnsfamilie. Det er ikke kjøleskapet til en småbarnsfamilie, det er et reklameinnlegg. Vi aner ikke hva de putter i kjøleskapet sitt på privaten, men man kan anta at de ikke er storkonsumere av syltetøy ivertfall ref kroppsvekt.
terteskjell Skrevet 28. februar 2019 #1049 Skrevet 28. februar 2019 3 timer siden, Isild skrev: I dag snakker de på GMN om treningsklær (jeg har ikke sett det selv, lest om det på TV2 sin side på FB) En dame hadde fått klage fra en Sats-ansatt da hun trente i en trenings-bh/topp. I kommentarfeltet er mange enige i at det er ikke bra å møte opp "halvnaken" på trening. Jeg er så enig! På mitt treningssenter er det mange som bruker flott treningstøy, men ingen sprader rundt i kun en trenings-bh. Det handler vel så mye om at når "svetten spruter" så spruter den bokstavelig talt overalt (på sidemannen, på apparater, ned på mølla osv) hvis man ikke har på klær (som noen der kommenterer) Treningstøyet til cbe irriterer meg litt, for jeg syns det virker som det handler mest om å få vist frem kroppen sin enn å motivere oss til trening. Jeg blir ikke motivert (nei, ikke sjalu heller!!) - jeg blir oppgitt. Synes det er bra treningssenter setter fokus på dette og får folk til og ha på normalt treningstøy. I idretten min datter driver får de ikke lov til og bruke topper eller singlet. 6
Gjest nimbus Skrevet 28. februar 2019 #1050 Skrevet 28. februar 2019 Akkurat nå, terteskjell skrev: Synes det er bra treningssenter setter fokus på dette og får folk til og ha på normalt treningstøy. I idretten min datter driver får de ikke lov til og bruke topper eller singlet. Hvem bestemmer hva som er normalt da? jeg trener alltid i kun sportsbh (og tights eller shorts) fordi det er det mest behagelige og gir meg best bevegelsesfrihet. Nå trener jeg ikke på treningssenter da, så slapp helt av, du lommer aldri til å plages av synet av den syndige magen min. Med mindre vi tilfeldigvis er i svømmehallen eller på stranden en gang da. Eller har du problem med å se litt magehud der også kanskje? Kanskje du burde konsentrere deg om å trene når du er på trening i stedet for å glo på alle andre og sladre om hvordan de ser ut?
Tørst Skrevet 28. februar 2019 #1051 Skrevet 28. februar 2019 24 minutter siden, Emmy_H skrev: Det er ikke kjøleskapet til en småbarnsfamilie, det er et reklameinnlegg. Vi aner ikke hva de putter i kjøleskapet sitt på privaten, men man kan anta at de ikke er storkonsumere av syltetøy ivertfall ref kroppsvekt. Touché. Reklameinnlegg rettet mot helt vanlige småbarnsfamilier, da 😁 Tror vårt kjøleskap ser helt likt ut (minus pepsi max, æsj, hvem drikker det skvipet?), Tinemelk, og bananer, som vi selvfølgelig ikke oppbevarer der. Lite overvekt her i familien også, selv om du finner både syltetøy, peanøttsmør og sjokoladepålegg i skapene her 🤫 Høres veldig hysterisk ut å ikke kunne ha vanlig syltetøy i heimen. 13
terteskjell Skrevet 28. februar 2019 #1052 Skrevet 28. februar 2019 15 minutter siden, nimbus skrev: Hvem bestemmer hva som er normalt da? jeg trener alltid i kun sportsbh (og tights eller shorts) fordi det er det mest behagelige og gir meg best bevegelsesfrihet. Nå trener jeg ikke på treningssenter da, så slapp helt av, du lommer aldri til å plages av synet av den syndige magen min. Med mindre vi tilfeldigvis er i svømmehallen eller på stranden en gang da. Eller har du problem med å se litt magehud der også kanskje? Kanskje du burde konsentrere deg om å trene når du er på trening i stedet for å glo på alle andre og sladre om hvordan de ser ut? Men jeg har da ikke sagt jeg sitter og glir eller sladder. Jeg trener ikke på treningssenter. Bruker skogen til å trene jeg har to døtre og jeg vil ikke at de sitter og ser at de må ha korte topper og trange Thigtser for å kunne trene. Så jeg synes det er bra at klubben minstemann er i sier at små topper eller trenings BH er forbudt. 9
Pust Skrevet 28. februar 2019 #1053 Skrevet 28. februar 2019 19 minutter siden, nimbus skrev: Hvem bestemmer hva som er normalt da? jeg trener alltid i kun sportsbh (og tights eller shorts) fordi det er det mest behagelige og gir meg best bevegelsesfrihet. Nå trener jeg ikke på treningssenter da, så slapp helt av, du lommer aldri til å plages av synet av den syndige magen min. Med mindre vi tilfeldigvis er i svømmehallen eller på stranden en gang da. Eller har du problem med å se litt magehud der også kanskje? Kanskje du burde konsentrere deg om å trene når du er på trening i stedet for å glo på alle andre og sladre om hvordan de ser ut? Det er ikke synet av den bare huden som er et problem, det er svetten man legger igjen etter seg, på apparatene. Hvem vil vel bade i andres svette ...? 20
Rev. Revenge Skrevet 28. februar 2019 #1054 Skrevet 28. februar 2019 26 minutter siden, terteskjell skrev: Synes det er bra treningssenter setter fokus på dette og får folk til og ha på normalt treningstøy. I idretten min datter driver får de ikke lov til og bruke topper eller singlet. Har ikke vært på treningssenter-kjeder der det ikke er påbudt å ha på seg lange nok shorts og der toppene skal dekke mage og helst også skuldre. Mest av hygieniske årsaker selvfølgelig, samtidig som brodden av kroppsfokuset tas. Jeg liker best å bruke eget håndkle i tillegg, så slipper jeg å tenke på andres tarmbakterier og om forrige har rengjort etter seg når jeg bruker et apparat. Hva folk har på seg hjemme i stua kan de bestemme selv. 17
Rubella Skrevet 28. februar 2019 #1055 Skrevet 28. februar 2019 1 time siden, Sophia_08 skrev: Det blir litt far out å kritisere "sprøytemiddel til barna", Pepsi Max og mangel på hjemmelaget syltetøy i kjøleskapet. 🙄 Innholdsmessig har hun et helt ordinært kjøleskap. Det er unormalt velorganisert, men det var som forventet. Helt enig der, faktisk. Er ikke sånn sprøytemiddelfobiker selv. Spiser ikke syltetøy, men det er fordi jeg ikke liker konsistensen på det Foretrekker Cola Zero framfor Pepsi Max, men ellers synes jeg kjøleskapet så helt normalt ut. Minus bananene og urtene. De har jeg framme! 5
Gjest Macimba Skrevet 28. februar 2019 #1056 Skrevet 28. februar 2019 Jeg spiser syltetøy og jeg drikker PepsiMax. Jeg skulle gjerne hatt orden i et velfylt kjøleskap. Alt ved CBE er vel ikke kritikkverdig
Gjest Emmy_H Skrevet 28. februar 2019 #1057 Skrevet 28. februar 2019 11 minutter siden, Macimba skrev: Jeg spiser syltetøy og jeg drikker PepsiMax. Jeg skulle gjerne hatt orden i et velfylt kjøleskap. Alt ved CBE er vel ikke kritikkverdig Tenker du på bedriften nå? Eller Caroline Berg Eriksen ?
Gjest Macimba Skrevet 28. februar 2019 #1058 Skrevet 28. februar 2019 15 minutter siden, Emmy_H skrev: Tenker du på bedriften nå? Eller Caroline Berg Eriksen ? Jeg tenker på et kjøleksp fylt med grei mat, verken mer eller mindre.
Gjest Emmy_H Skrevet 28. februar 2019 #1059 Skrevet 28. februar 2019 (endret) 3 minutter siden, Macimba skrev: Jeg tenker på et kjøleksp fylt med grei mat, verken mer eller mindre. Ja det er det sikkert for hvermannsen, men vi snakker om en bedrift med et eget image som skal selge inn noe. Hadde det vært overbevisende om Freia hadde reklamert for epler? Vi snakker tross alt om et firma som reklamerer for vitaminbjørner til småbarn, noe som er totalt unødvendig. Og som forsvarte dette reklamestuntet selv om det ble lagt frem dokumentasjon på noe annet. Det er noe med kart og terreng som ikke stemmer i reklameøyemed. Endret 28. februar 2019 av Emmy_H
Kasier Skrevet 28. februar 2019 #1060 Skrevet 28. februar 2019 Diskusjonen rundt aspartam er det vel snart på tide å legge dø, uansett...?! Praktisk info med Jon Almaas Folkeopplysningen Vi har en sønn med diabetes type 1 som ved innleggelse på sykehuset fikk beskjed om at sukkerholdig drikke var det eneste som var ordentlig "NEI!!", men ellers kunne han spise som vanlig. Og sukkerfri brus kunne han bare drikke "så mye han vil" av. Alt med måte selvsagt, men diskusjonen rundt aspartam fnyste dia-legen av da jeg nevnte det for henne. 18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå