Snødronninga Skrevet 6. juni #105781 Skrevet 6. juni (endret) Sol79 skrev (5 timer siden): Hun har tydeligvis et stort behov for å bruke klærne til eldstedatteren. Min datter på nesten samme alder hadde nok satt stor pris på om jeg svetta ut hennes klær på trening, særlig Sabrina Carpenter-merch. Det er jo ikke normalt. Jeg vet ikke om hun begynner å bli desperat etter å føle seg ung, og å se ung ut, men væremåten og innholdet blir barnsligere med årene. Endret 6. juni av Snødronninga 31 1
Sugar&Spice Skrevet 7. juni #105782 Skrevet 7. juni Maijuni skrev (7 timer siden): På snap i dag bruker hun datterens hettegenser i str 11år. Og viser frem nyinnkjøpte barneklær «hun nesten kan bruke». Prøver hun å fremstille seg som så tynn at hun kan bruke barneklær? Ja. Faktisk et ganske kjent middel i proana-verdenen, det. 35 8
Jojo345 Skrevet 7. juni #105783 Skrevet 7. juni Sugar&Spice skrev (1 time siden): Ja. Faktisk et ganske kjent middel i proana-verdenen, det. Tenker på hvordan datteren vil oppleve dette når hun begynner å få tanker om kropp og utseende hvis mor snakker om hvor gøy det er at de bruker samme størrelse. 29 1 3
Era Vulgaris Skrevet 7. juni #105784 Skrevet 7. juni Jojo345 skrev (12 minutter siden): Tenker på hvordan datteren vil oppleve dette når hun begynner å få tanker om kropp og utseende hvis mor snakker om hvor gøy det er at de bruker samme størrelse. En 11/12 åring har garantert tanker om kropp og utseende allerede. 22 1 8
Jojo345 Skrevet 7. juni #105785 Skrevet 7. juni Era Vulgaris skrev (50 minutter siden): En 11/12 åring har garantert tanker om kropp og utseende allerede. Tror ikke hun skjønner hvordan hun påvirker barna sine 17
Era Vulgaris Skrevet 7. juni #105786 Skrevet 7. juni Jojo345 skrev (12 minutter siden): Tror ikke hun skjønner hvordan hun påvirker barna sine Tja, det er ikke godt å si om hun skjønner eller ei. De fleste foreldre viderefører sine verdier til barna sine, og vi ser jo hva som er viktigst for disse foreldrene. All verdi legges i utseende, og å være tynn er det aller viktigste. Døtrene er i en svært sårbar alder i så måte. Jeg strever fortsatt med ettervirkninger av min mors kommentarer om min kropp da jeg var rundt 9-10 år, og jeg er 50+. Det har resultert i en livslang kamp med kropp, vekt, forstyrret spisemønster og tankegang omkring mat. 19 15 3
Hallepalle2 Skrevet 7. juni #105787 Skrevet 7. juni Maijuni skrev (10 timer siden): På snap i dag bruker hun datterens hettegenser i str 11år. Og viser frem nyinnkjøpte barneklær «hun nesten kan bruke». Prøver hun å fremstille seg som så tynn at hun kan bruke barneklær? Min datter er normalt slank, men petit i kroppsbygning og hun bruker lett lillebror sine klær i str 12 år. Men normale folk med normalt kroppsfokus deler ikke slik informasjon. 19
Jojo345 Skrevet 7. juni #105788 Skrevet 7. juni Ser at LKE prøver seg på suksessoppskriften til kona; kopiere reels fra andre 21
Jojo345 Skrevet 7. juni #105789 Skrevet 7. juni Era Vulgaris skrev (1 time siden): Tja, det er ikke godt å si om hun skjønner eller ei. De fleste foreldre viderefører sine verdier til barna sine, og vi ser jo hva som er viktigst for disse foreldrene. All verdi legges i utseende, og å være tynn er det aller viktigste. Døtrene er i en svært sårbar alder i så måte. Jeg strever fortsatt med ettervirkninger av min mors kommentarer om min kropp da jeg var rundt 9-10 år, og jeg er 50+. Det har resultert i en livslang kamp med kropp, vekt, forstyrret spisemønster og tankegang omkring mat. Husker også fra egen barndom at min mamma drakk shakes og snakket om sin kropp på en måte som påvirket meg negativt 15 6
Kollontaj Skrevet 7. juni #105790 Skrevet 7. juni Jojo345 skrev (14 minutter siden): Ser at LKE prøver seg på suksessoppskriften til kona; kopiere reels fra andre Så søte de er. 😍 Gullegode! (bekrefter egentlig inntrykket av at CBE.no er sluskete, ikke den pedantiske dama hun ønsker å fremstå som. Eller strategi? Gikk med skitten jakke i går? SE, jeg er så travel, akkurat som dere, at jeg bare slang på meg noe fra skittentøyskurven og knis, den passet selv om den er str 8 år og knis, jeg måtte bare løpe fra søppelet i bilen fordi jeg måtte rekke å løpe, akkurat som dere! ) 36
loffen Skrevet 7. juni #105791 Skrevet 7. juni Og det tullet med å rekke å legge seg klokka ti? For når ungene har lagt seg så må man gjøre husarbeid og rydde og slikt, for det kan man ikke i en travel arbeidshverdag NÅR MAN GÅR HJEMME HELE DAGEN MENS BARNA ER PÅ SKOLEN? Neida, så... joda. 40 7
~ Ada ~ Skrevet 7. juni #105792 Skrevet 7. juni Jojo345 skrev (1 time siden): Ser at LKE prøver seg på suksessoppskriften til kona; kopiere reels fra andre Kopieringen vil jeg si er det minste problemet her. Humoren derimot. 15 1
Jojo345 Skrevet 7. juni #105793 Skrevet 7. juni loffen skrev (52 minutter siden): Og det tullet med å rekke å legge seg klokka ti? For når ungene har lagt seg så må man gjøre husarbeid og rydde og slikt, for det kan man ikke i en travel arbeidshverdag NÅR MAN GÅR HJEMME HELE DAGEN MENS BARNA ER PÅ SKOLEN? Neida, så... joda. Forundrer meg hvordan disse influenserne kan leve meg seg selv uten å bidra til samfunnet og bare sulle hjemme. Alt handler om deg selv og utseende 16
Frisk Frosk Skrevet 7. juni #105794 Skrevet 7. juni Siste dagene har det, som vanlig, vært publisert bilde/film av barna. 5. juni hadde hun så et annonseoppdrag hvor hele fokuset er på mors tynnhet, mors bryst, mor som bevisst nesten viser brystvorten. Og dette kommer altså på en dag hvor CBE før/etter dette har fokuser på seg selv som bruker barns klær, og fokus på barn, og igjen fokus på mors proana-tynnhet, og seksualisering av mor. Reklamen den 5. juni begår dessuten flere brudd på norsk lov. CBEs hud og utseende er retusjert, det er brukt filter, men annonsen for Cecili er ikke merket for dette. I tillegg er annonsen for Cecili også i realiteten en reklame både for Jan Thomas og Sara's Nail Fashion, da reklamen også fokuserer på disse produktene som CBE nettopp har hatt reklamesamarbeid om. Ergo er det produktplassering og umerket for reklame for disse to siste produktene også. Jan Thomas og Sara's Nail Fashion er tydeligvis helt med på disse lovbruddene, all den tid de har valgt å samarbeide med Treasures AS og Caroline Berg Eriksen over tid. 16 2 5
Rev. Revenge Skrevet 7. juni #105795 Skrevet 7. juni Frisk Frosk skrev (29 minutter siden): Jan Thomas og Sara's Nail Fashion er tydeligvis helt med på disse lovbruddene, all den tid de har valgt å samarbeide med Treasures AS og Caroline Berg Eriksen over tid. Jeg ble blokkert av den lokale neglepynteren i Særp da jeg spurte om hvor mye selskapet hennes betalte for skjult reklame /spons og barneeksponering. Det ville ikke neglepynteren svare på. Veldig profesjonelt. Ler ennå 26 1 7
Kollontaj Skrevet 7. juni #105796 Skrevet 7. juni Rev. Revenge skrev (9 minutter siden): Jeg ble blokkert av den lokale neglepynteren i Særp da jeg spurte om hvor mye selskapet hennes betalte for skjult reklame /spons og barneeksponering. Det ville ikke neglepynteren svare på. Veldig profesjonelt. Ler ennå 🤭 stakkars, fikk litt influencermagi sin vei. Jeg har begynt å se på sånne folk som moralsk forkvaklet, litt synd på dem. 17
foreveralone Skrevet 7. juni #105797 Skrevet 7. juni Hva var det hun hylte i bilen til jentene? De var tydelig ikke imponert over mors "humor" 2
Rev. Revenge Skrevet 7. juni #105798 Skrevet 7. juni Kollontaj skrev (51 minutter siden): 🤭 stakkars, fikk litt influencermagi sin vei. Jeg har begynt å se på sånne folk som moralsk forkvaklet, litt synd på dem. Neglepynteren reposter stort sett kun skrytebilder fra kundene sine. Jeg har ingen planer om å dra til Særp for å dulle med neglene mine, så det jeg reagerer på er "talk to the hand"-holdningen som om jeg skal gråte store tårer for ikke å få lov til å se skrytebildene på Instagram-kontoen til en lokal kremmer i Østfold som ikke tåler spørsmål. Buhu. 27
~ Ada ~ Skrevet 7. juni #105799 Skrevet 7. juni Rev. Revenge skrev (2 timer siden): Jeg ble blokkert av den lokale neglepynteren i Særp da jeg spurte om hvor mye selskapet hennes betalte for skjult reklame /spons og barneeksponering. Det ville ikke neglepynteren svare på. Veldig profesjonelt. Ler ennå Huff så synd! Da var den pinsehelgen ødelagt. Hva med å skrive et brev der du ber om unnskyldning, og sier du ikke bryr deg om mindreårige likevel? 14 2 1
Snødronninga Skrevet 7. juni #105800 Skrevet 7. juni foreveralone skrev (1 time siden): Hva var det hun hylte i bilen til jentene? De var tydelig ikke imponert over mors "humor" Mindre viktig: Den stemmen er rett og slett vond for ørene, og jeg aner ikke hva hun synes er morsomt eller hva hun prøver å rope. Det som er mer viktig å nevne, er hvor grusomt det er å se henne si noe til ungene for å filme reaksjonen. Den store barneeskponeringen generelt. Det er proppfullt på snap, for nå er det tross alt familietur og da må de utleveres mest mulig. Hvordan i all verden har de kommet frem til at dette er trygt og det beste for barna? 19 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå