Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Eir30 skrev (14 minutter siden):

Jajajaja, jeg har ikke tenkt å for alvor hive meg ut i denne CBE-debatten altså, så vondt vil jeg ikke meg selv. Jeg ville bare si at hint som er formulert slik det er gjort  i dette podcast-resyméet for min del trigger nysgjerrigheten, og jeg vil tro det også gjelder andre. Det er jo verdt å ta inn over seg, om man virkelig mener at folk ikke bør lytte til det.

Kritikken, også i omtalen av episoden, går på at influenceren deler privat info om barna sine. Folk som lytter kan neppe ansvarliggjøres ( podcasten har kategori humor og ungdom). Jeg mener altså ikke at folk ikke bør lytte, det jeg har hevdet er at jeg ikke tror folk går inn for å lytte etter å ha lest omtalen. Aller minst: fråtse i det. 

• Liker 20
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hedy Lamarr skrev (12 timer siden):

Goddag mann økseskaft. Det var ikke det jeg spurte deg om. 

Forøvrig enig med @Kollontaj.

Svaret mitt var helt relevant. Det at Caroline Berg Eriksen  (nå) ikke er en veldig stor influensere, og at podcasten har lave lyttertall, gjør det mindre relevant og samfunnsnyttig å kritisere podcasten. Og at det folk skriver om at hun utleverer barna trigger nysgjerrighet, er det nå flere i tråden som har bekreftet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Kollontaj skrev (41 minutter siden):

Kritikken, også i omtalen av episoden, går på at influenceren deler privat info om barna sine. Folk som lytter kan neppe ansvarliggjøres ( podcasten har kategori humor og ungdom). Jeg mener altså ikke at folk ikke bør lytte, det jeg har hevdet er at jeg ikke tror folk går inn for å lytte etter å ha lest omtalen. Aller minst: fråtse i det. 

Neivel, men det tror jeg. Og heng deg ikke så veldig opptatt i ordbruken da, jeg kunne sikkert brukt et annet ord enn fråtse. Men jeg vil nå likevel si at å fråtse i detaljer om folks liv er mye av det som er appellen med "influensere".

.

• Liker 6
Skrevet
Sarah93 skrev (42 minutter siden):

Svaret mitt var helt relevant. Det at Caroline Berg Eriksen  (nå) ikke er en veldig stor influensere, og at podcasten har lave lyttertall, gjør det mindre relevant og samfunnsnyttig å kritisere podcasten. Og at det folk skriver om at hun utleverer barna trigger nysgjerrighet, er det nå flere i tråden som har bekreftet.

Jeg er ikke enig i at Caroline ikke er stor, hun har tross alt levd av dette hele sitt voksne liv, og har nylig hatt deltagelse i flere realityshow. Men jeg er enig i at det er en balansegang å kritisere utleveringen av barn. For hvordan skal man uttrykke hvor grove det er, uten samtidig bidra til utleveringen?

For mange år siden publiserte Anne Brith Davidsen en reklame for vortemiddel, hvor hun brukte sitt eget barn som modell. Dette ble ubønnhørlig diskutert her inne. Det er litt i samme gate som Caroline nå holder på. Over flere episoder av podcasten. Skal man la det forbigå i stillhet? Eller skal man kritisere utleveringen? Jeg synes det er vanskelig, og valgte derfor bare å skrive at jeg syntes det var grovt. 

Så blir jo spørsmålet hva som er verst. Skrive at hun utleverer barna sine grovt, eller faktisk utlevere barna sine såpass grovt? Og jeg falt ned på at jeg ikke kunne la det forbigå i stillhet, for det er faktisk ikke greit! Hun har så lite innhold i eget liv, at hun velger å bruke barna sin helse for å holde seg relevant, og det synes jeg noen bør si noe om.

• Liker 30
  • Hjerte 5
  • Nyttig 14
Skrevet

Kan man rapportere podcast? Og hvor gi (1 ) stjerner? For makan til viss vass er lenge siden jeg hørt! Mer spennende lytte til 14 åringer på bussen. De babbler ikke i munnen på hverandre og avbryter heller. Høres jo ut som at de har tatt opptak av praten før selve opptaket begynner!

• Liker 19
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg kan jo bare prate for meg selv, men for meg ble @Felis sin recap en slags advarsel og jeg kommer i alle fall ikke til å høre på podcasten nå (hadde nok ikke gjort det uansett, men likevel…). 

• Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
Felis skrev (1 time siden):

Jeg er ikke enig i at Caroline ikke er stor, hun har tross alt levd av dette hele sitt voksne liv, og har nylig hatt deltagelse i flere realityshow. Men jeg er enig i at det er en balansegang å kritisere utleveringen av barn. For hvordan skal man uttrykke hvor grove det er, uten samtidig bidra til utleveringen?

For mange år siden publiserte Anne Brith Davidsen en reklame for vortemiddel, hvor hun brukte sitt eget barn som modell. Dette ble ubønnhørlig diskutert her inne. Det er litt i samme gate som Caroline nå holder på. Over flere episoder av podcasten. Skal man la det forbigå i stillhet? Eller skal man kritisere utleveringen? Jeg synes det er vanskelig, og valgte derfor bare å skrive at jeg syntes det var grovt. 

Så blir jo spørsmålet hva som er verst. Skrive at hun utleverer barna sine grovt, eller faktisk utlevere barna sine såpass grovt? Og jeg falt ned på at jeg ikke kunne la det forbigå i stillhet, for det er faktisk ikke greit! Hun har så lite innhold i eget liv, at hun velger å bruke barna sin helse for å holde seg relevant, og det synes jeg noen bør si noe om.

Enig i at Caroline faktisk fortsatt er stor ( innen den bransjen) - det overrasker meg litt mtp at de ikke fornyer seg, og at de leverer på et veldig lavt nivå - men hun er uten tvil fortsatt aktuell nok til å bli invitert med på ulike kjendisreality. 

Som deg, så er jeg usikker ift hvordan man skal forholde seg til eksponeringen. Skal man overse det i håp om å "tie ihjel" det de holder på med slik at de slutter, etter skal man si fra og bidra til debatt ! (men også da risikere at eksponeringen når ut til flere -  og kanskje til og med liker de "delikate innleggene" med barna) 

Jeg syns vi må si noe. Veldig mange er ikke klar over at eksponering av barn er et problem (hvor merkelig det enn høres ut) - følger man ikke debattene her inne (og andre steder) så går det folk hus forbi. De ser bare søte, matchende, glade barn. De tenker ikke over hverken rett til privatliv eller hva som rører seg i de mørkeste hjørnene på internett. 

Opplysning er viktig. Jeg selv ble bevisst på dette da jeg begynte å følge trådene her - før det hadde jeg ikke tatt stilling til det, jeg fulgte ikke med på influencere og visste knapt hvordan det fungerte - med reklame i annethvert ord, og salg av privatlivet til hele familier.  

• Liker 16
  • Nyttig 11
Skrevet
BlendaSensitive skrev (1 time siden):

Kan man rapportere podcast? Og hvor gi (1 ) stjerner? For makan til viss vass er lenge siden jeg hørt! Mer spennende lytte til 14 åringer på bussen. De babbler ikke i munnen på hverandre og avbryter heller. Høres jo ut som at de har tatt opptak av praten før selve opptaket begynner!

Dette lurer jeg også på. Så på Acast sin hjemmeside men ble ikke så klok av det, akkurat. Aldri hørt noe så.... ræva noen gang.

• Liker 19
Skrevet
Eir30 skrev (16 timer siden):

Ikke enig. Nå lurer jeg skikkelig på hva hun sier og har lyst til å høre for å sjekke det. Jeg skal ikke gjøre det fordi jeg ikke orker å høre gjennom, men det skaper jo så klart nysgjerrighet, å tro noe annet er naivt. Særlig vil jeg tro mange av de sterke kritikerne vil gå inn der og fråtse i hva Caroline nå har sagt. 

Hva mener du man bør gjøre da? Holde kjeft, slik at hun kan få holde på i fred og ro med utlevering av barna? Podden er der tilgjengelig for alle, og hun selv har tydeligvis ikke noe problem med å dele det hun deler. Hun er heller ikke redd for å utlevere barna på nett, for da hadde hun ikke gjort det. At vi nevner episoden her inne, er virkelig ikke så rart når det først og fremst snakkes om de kritikkverdige forholdene i Treasure AS. 

Jeg kan skjønne hva du mener, men utlevering av egne unger må CBE og LKE ta støyten for. Som noen andre sa, det er viktig at dette blir snakket om. 

• Liker 18
  • Nyttig 14
Skrevet
Snødronninga skrev (57 minutter siden):

Hva mener du man bør gjøre da? Holde kjeft, slik at hun kan få holde på i fred og ro med utlevering av barna? Podden er der tilgjengelig for alle, og hun selv har tydeligvis ikke noe problem med å dele det hun deler. Hun er heller ikke redd for å utlevere barna på nett, for da hadde hun ikke gjort det. At vi nevner episoden her inne, er virkelig ikke så rart når det først og fremst snakkes om de kritikkverdige forholdene i Treasure AS. 

Jeg kan skjønne hva du mener, men utlevering av egne unger må CBE og LKE ta støyten for. Som noen andre sa, det er viktig at dette blir snakket om. 

Jeg kommenterte bare at jeg var uaenig i en annens kommentar om at ingen kom til å gå inn å lytte til podden pga det de leser her. Det er jeg uenig i, og det må vel være greit å si.

• Liker 7
Skrevet
Eir30 skrev (3 timer siden):

Jeg kommenterte bare at jeg var uaenig i en annens kommentar om at ingen kom til å gå inn å lytte til podden pga det de leser her. Det er jeg uenig i, og det må vel være greit å si.

Du ser helt bort fra at denne tråden og det som står her også har en annen effekt (som flere har fortalt om), og det er at det er tråden her som har gjort dem virkelig oppmerksom på hvor skadelig slike influensere er, og her altså Caroline Berg Eriksen, Lars-Kristian Eriksen. 

Og Guri Schanke, som altså velger å være fullt og helt delaktig i Caroline Berg Eriksens groteske utleveringen av barns privatliv og helse.

For ved å faktisk høre det selv, etter å ha lest hva som skrives i tråden om barns rettigheter, og alle farene CBE og LKE utsetter egne barn for ved å ha utlevert barn i over 11 år - det får gjerne flere til å vende seg mot slike uforsvarlige og kyniske influenserforeldre som så grådig utnytter egen barn og driter i egne barns rettigheter.

Denne tråden har utallige ganger tatt opp hva stadig nyere forskning sier om hvor skadelig det er for barn å bli så eksponert, få solgt sin barndom fordi de er så uheldige å ha influenserforeldre som ikke respekterer hverken barnas rettigheter eller sikkerhet. Foreldre som ikke bryr seg om at forskning viser at mange influenserbarn etterhvert sliter psykisk pga. all utleveringen, at de selv har mistet kontroll over egne liv, egen oppvekst, egen oppvekst, og ikke en gang har mulighet til å vite alt foreldrene har lagt ut av informasjon gjennom alle år. Influenserforeldre som ikke bryr seg om at barna kan bli alvorlig mobbet pga. foreldrenes utlevering. Influenserforeldre som ikke bryr seg om at barna er i stor risiko for identitetstyveri når de blir større. Foreldre som overhodet ikke bryr seg om at de over mange, mange år har publisert tekst, bilder og videoer av egne barn til hele verden - bilder og videoer som er rene gavepakker til pedofile og det mørke nettet. Selv bilder og videoer hvor barna poserer på måter som med ett eller to tastetrykk omgjøres til grove overgrepsbilder. Influenserforeldre bryr seg ikke!

Barna, barnas liv, privatliv, sikkerhet - alt selges av influenserforeldre som ikke gidder å gjøre ærlig arbeid, men velger å utnytte mindreårige barn.

Det er ikke få deltakere i tråden som har oppdaget hvordan slike som Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen, og andre like ille som dem, holder på. Hvor tvers gjennom kalkulert og kynisk slike influensere utnytter sine egne barn og setter dem i fare på ulike måter. Og, det er også mange som har fortalt om hvordan de - etter selv å ha blitt oppmerksom på dette - har gjort venner og bekjente oppmerksomme på hvor stort dette problemet er, og som på den måten sprer bevissthet om at dette må ta slutt.

• Liker 19
  • Nyttig 10
Skrevet
Frisk Frosk skrev (20 minutter siden):

Du ser helt bort fra at denne tråden og det som står her også har en annen effekt (som flere har fortalt om), og det er at det er tråden her som har gjort dem virkelig oppmerksom på hvor skadelig slike influensere er, og her altså Caroline Berg Eriksen, Lars-Kristian Eriksen. 

Og Guri Schanke, som altså velger å være fullt og helt delaktig i Caroline Berg Eriksens groteske utleveringen av barns privatliv og helse.

For ved å faktisk høre det selv, etter å ha lest hva som skrives i tråden om barns rettigheter, og alle farene CBE og LKE utsetter egne barn for ved å ha utlevert barn i over 11 år - det får gjerne flere til å vende seg mot slike uforsvarlige og kyniske influenserforeldre som så grådig utnytter egen barn og driter i egne barns rettigheter.

Denne tråden har utallige ganger tatt opp hva stadig nyere forskning sier om hvor skadelig det er for barn å bli så eksponert, få solgt sin barndom fordi de er så uheldige å ha influenserforeldre som ikke respekterer hverken barnas rettigheter eller sikkerhet. Foreldre som ikke bryr seg om at forskning viser at mange influenserbarn etterhvert sliter psykisk pga. all utleveringen, at de selv har mistet kontroll over egne liv, egen oppvekst, egen oppvekst, og ikke en gang har mulighet til å vite alt foreldrene har lagt ut av informasjon gjennom alle år. Influenserforeldre som ikke bryr seg om at barna kan bli alvorlig mobbet pga. foreldrenes utlevering. Influenserforeldre som ikke bryr seg om at barna er i stor risiko for identitetstyveri når de blir større. Foreldre som overhodet ikke bryr seg om at de over mange, mange år har publisert tekst, bilder og videoer av egne barn til hele verden - bilder og videoer som er rene gavepakker til pedofile og det mørke nettet. Selv bilder og videoer hvor barna poserer på måter som med ett eller to tastetrykk omgjøres til grove overgrepsbilder. Influenserforeldre bryr seg ikke!

Barna, barnas liv, privatliv, sikkerhet - alt selges av influenserforeldre som ikke gidder å gjøre ærlig arbeid, men velger å utnytte mindreårige barn.

Det er ikke få deltakere i tråden som har oppdaget hvordan slike som Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen, og andre like ille som dem, holder på. Hvor tvers gjennom kalkulert og kynisk slike influensere utnytter sine egne barn og setter dem i fare på ulike måter. Og, det er også mange som har fortalt om hvordan de - etter selv å ha blitt oppmerksom på dette - har gjort venner og bekjente oppmerksomme på hvor stort dette problemet er, og som på den måten sprer bevissthet om at dette må ta slutt.

Dette er jeg klar over, og jeg har heller aldri sagt meg uenig i denne kritikken. Men det må da gå an å komme med en eneste innvending uten å få hele kjernegruppen på nakken, dersom det faktisk skal være rom for diskusjon her? Jeg har aldri sagt at dere ikke skal diskutere disse tingene, jeg sier bare at i sammenhenger som dette kan diskusjonen også få flere til å oppsøke disse kanalene. Men herregud, så viktig er dette faktisk ikke for meg. Jeg har sagt mitt, selv om poenget plukkes møysommelig fra hverandre i hvert eneste svar. Bare kjør på videre dere, jeg gir meg👍

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Eir30 skrev (4 timer siden):

Det er helt greit å være uenig, men du kan heller ikke bli "sur" at av det er mange her som er uenige med deg, kommer med motsvar. Utlevering er barn ER problematisk og det bør snakkes om mener nå jeg. Selv om man refererer til en pod-episode som gjør folk nysgjerrige. Å gi en kommentar på CBE sine innlegg eller sendeen DM, gjør at man blir blokkert - så ett eller annet sted bør man kunne diskutere alt det råtne innen influencerbransjen. 

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet
Snødronninga skrev (4 minutter siden):

Det er helt greit å være uenig, men du kan heller ikke bli "sur" at av det er mange her som er uenige med deg, kommer med motsvar. Utlevering er barn ER problematisk og det bør snakkes om mener nå jeg. Selv om man refererer til en pod-episode som gjør folk nysgjerrige. Å gi en kommentar på CBE sine innlegg eller sendeen DM, gjør at man blir blokkert - så ett eller annet sted bør man kunne diskutere alt det råtne innen influencerbransjen. 

Jeg er ikke sur for motsvar, men det blir litt håpløst å diskutere når ingen er interessert i å diskutere det som var poenget mitt, men bare i å forsvare denne trådens eksistens i svar etter svar. Det er bare noe med at responsen på den minste innvending blir så voldsom her inne, ikke ulikt en viss influencer... Og for siste (?) gang: jeg er ikke uenig i kritikken. Jeg er enig med dere. Men diskusjonsrommet oppleves veldig snevert 

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet
Eir30 skrev (1 minutt siden):

Jeg er ikke sur for motsvar, men det blir litt håpløst å diskutere når ingen er interessert i å diskutere det som var poenget mitt, men bare i å forsvare denne trådens eksistens i svar etter svar. Det er bare noe med at responsen på den minste innvending blir så voldsom her inne, ikke ulikt en viss influencer... Og for siste (?) gang: jeg er ikke uenig i kritikken. Jeg er enig med dere. Men diskusjonsrommet oppleves veldig snevert 

Skjønner jo hva du mener, men innlegget ditt opplevde jeg dessverre veldig negativt mot kritikere pga ordbruken. Den har du senere beklaget, men selve poenget ditt må du selvsagt få ha: innlegg og omtale her fører til økt trafikk og flere lyttere. Andre er ikke enige i at det er et gyldig argument og mener at barne-eksponering ikke kan ties i hjel, iallfall ikke når den er på nivå med den man ser fra Treasures AS. 

• Liker 9
  • Nyttig 9
Skrevet
Frisk Frosk skrev (8 timer siden):

At man setter spørsmål ved enkelte aspekter i tråden betyr ikke at man ikke er enig i at det er kritikkverdig å selge barna sine. Det må være lov å komme med egne betraktninger uten å bli høvlet ned slik enkelte brukere opplever nå. Det går helt fint å mene at både snap og podcast utleverer barna på det groveste uten å hinte og gjøre andre nysgjerrige. Jeg har alt skrevet at jeg for egen del ble nysgjerrig på hva som kan være så galt i podden når det skrives slik, bedre menneske er jeg ikke. 

• Liker 15
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Eir30 skrev (På 5.5.2025 den 0.15):

Ikke enig. Nå lurer jeg skikkelig på hva hun sier og har lyst til å høre for å sjekke det. Jeg skal ikke gjøre det fordi jeg ikke orker å høre gjennom, men det skaper jo så klart nysgjerrighet, å tro noe annet er naivt. Særlig vil jeg tro mange av de sterke kritikerne vil gå inn der og fråtse i hva Caroline nå har sagt. 

Kritikerne vil neppe misbruke innholdet, da de nettopp er opptatt av barns rett til vern og beskyttelse. Ellers et legitimt poeng. Enhver omtale av kontoer som eksponerer identifiserte mindreårige, innebærer en risiko for ytterligere trafikk til det eksplisitte innholdet (ikke bare fra kritikerne), og en mer-risiko for de mindreårige.

Samtidig eerdet farligere om eksponering får stå urørt. Hele leirbålkonseptet, med ukritisk deling og støtteerklæringer, er sammen med algoritmens kaninhull (generelt på SoMe) et gedigent risikoprosjekt det må snakkes åpent om.  Det oppsiktsvekkende når det gjelder akkurat bedriftseierne CBE og LKE, er hvor arrogante de fremstår til fag og etikk. De påberoper seg kompetanse de ikke har, diskrediterer faktisk kompetanse og gir blaffen i sharenting og kroppspress, til tross for årevis tematisering av dette fra alle hold. De lyver, jukser og spiller offer, og misbruker barna som inntektskilde.

Først og fremst vekker slike influensere latteren i meg, men det skal ikke tåkelegge alvoret. Det er trist å se at postingene med barna har flest klikk og hjerter, og at eksponeringen tiltar. I opplyste 2025.

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet
Hallepalle2 skrev (7 timer siden):

At man setter spørsmål ved enkelte aspekter i tråden betyr ikke at man ikke er enig i at det er kritikkverdig å selge barna sine. Det må være lov å komme med egne betraktninger uten å bli høvlet ned slik enkelte brukere opplever nå. Det går helt fint å mene at både snap og podcast utleverer barna på det groveste uten å hinte og gjøre andre nysgjerrige. Jeg har alt skrevet at jeg for egen del ble nysgjerrig på hva som kan være så galt i podden når det skrives slik, bedre menneske er jeg ikke. 

Signerer!

Ble også nysgjerrig hva som var så ille i podcasten, men landet på at jeg ikke ønsket å vite mer om disse barna - selv om mor har valgt å gjøre slik informasjon om sine mindreårige barn offentlig og til underholdning.

• Liker 7
Skrevet
Hallepalle2 skrev (8 timer siden):

Var mitt svar en "nedhøvling"?

Det var ikke ment slik.

Det var ment på samme måte som den andres innlegg, å komme med et annet perspektiv i diskusjonen enn hva den andre kom med. Å skrive langt er ikke nødvendigvis en nedhøvling av andre.

Å gjøre folk nysgjerrige på innholdet er akkurat det bedriftseierne/influenserne ønsker å gjøre, fordi det skaper klikk og penger i kassa.

Hvis vi ikke skulle kritisere den enorme barneeksponeringen så ville vi, etter min mening, vært med på å akseptere at dette er greit. Om slike grådige og uforsvarlige influenserforeldre får fortsette uten å motta kritikk for det som er svært kritikkverdig og brudd på barnas rettigheter - hvem skal da sette lys på det som er slike barns rettigheter? Politikerne våre gjør det jo ikke - og skal politikerne våkne og innse at de i praksis gjør disse barna rettsløse, så må man holde et fokus på hvor ille slike barn utnyttes.

Og ja, noen vil nok klikke seg inn for å høre om det virkelig er så ille som @Felis antydet. Felis hadde i det minste nok respekt for barna til å ikke komme med noen detaljer. Mens foreldrene, i podkasten Caroline Berg Eriksen... og Guri Schanke de viser at de ikke har noen som helst respekt eller omtanke for barnas privatliv. Både CBE og GS synes åpenbart at det å tjene penger på å utlevere barnas privatliv og helsedetaljer er en fin måte å tjene penger på når de ikke greier å tjene penger på å skape innhold selv. Guri Schanke er nå med på å videreføre den enorme og tidvis groteske barneeksponeringen som Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen har utsatt sine barn for i over 11 år til nå. Og som de er blitt enda verre på siste par årene.

For de som har trodd at ting ikke er så ille tror jeg det dessverre er nødvendig at de ser/hører hvor ille det faktisk er. Bare slik tror jeg mange nok vil begynne å kjempe såpass for barns rettigheter at våre politikere vil ta det ansvaret de er forventet å ta.

Ble jeg nysgjerrig selv av det Felis skrev? Ja. Men det tok meg få sekunder å tenke at jeg vet mer enn nok om hvor ille Caroline Berg Eriksen og Lars-Kristian Eriksen utnytter sine barn, jeg trenger ikke flere bekreftelser på det. Jeg har mer respekt for disse for meg fremmede barna enn hva deres egne foreldre har, så jeg trenger ikke å vite mer, for jeg vet nok, jeg vet hvor ille disse influenserforeldrene utnytter sine barn, at de ikke har noen skrupler på hvordan de utnytter egne barn. At Guri Schanke nå også har valgt å bli en aktiv del av denne barneeksponeringen, gjennom podkastsamarbeidet med CBE, det gjør henne medskyldig i barneeksponeringen, men det trenger jeg heller ikke flere detaljer for å vite, det er nok å vite at GS sitter uke etter uke og er med på barneeksponeringen som CBE driver med.

At folk som ikke har forstått hvor ille denne eksponeringen er sjekker det ut, det tror jeg vil gjøre mer godt enn vondt. For CBE og GS har allerede sørget for at innholdet er åpent og tilgjengelig for hele verden, som også alle bilder og videoer av barna har vært siste 11+ år.

Er det et dilemma? Ja, helt klart, et stort et også. Men så lenge influenserforeldrene (og nå også GS) bare blir verre og verre, så tror jeg eneste veien å gå er at flere blir oppmerksom på hvor ille den kyniske utnyttingen slike foreldre og andre driver med av uskyldige, umyndige barn faktisk har blitt i Norge!

Men dette dilemmaet er dessverre også med på å gjøre at norske medier ikke tar ordentlig tak på problematikken med at influensere utnytter sine barn så grovt som mange av dem gjør, og at også deres samarbeidspartnere og annonsører også utnytter disse barna. På den ene siden velger media å tjene stort på disse influenserene selv. På den andre siden så vegrer de mer seriøse å ta opp sakene, fordi de pga. VVP ikke kan komme med detaljer om navngitte barn, eller detaljer som lett kan identifisere slike barn. Og dette igjen gjør at influenserne vet at så lenge politikerne ikke gjør denne barneeksponeringen spesifikt ulovlig og straffbar, så kan influenserne fortsette som de vil, mens en rekke influenserbarn risikerer å bli ødelagte, bli utsatt for kriminalitet - bare pga. grådige foreldre som ikke gidder å ta seg ærlig arbeid.

Da mener jeg man må snakke om dette. Inntrykket mitt er at de aller fleste i tråden er gode på å holde seg innenfor det som er akseptabelt og lov å skrive ang. barn. Mitt inntrykk er at Felis holdt seg innenfor det som er akseptabelt og lov i det aktuelle hun skrev.

• Liker 14
  • Nyttig 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...