Kollontaj Skrevet tirsdag kl 16:51 #104881 Del Skrevet tirsdag kl 16:51 Jeg synes begrepet usunn i beskrivelsen av fremstillingen av kroppen er innafor når det handler om en «trenings-influencer». 19 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet tirsdag kl 16:51 #104882 Del Skrevet tirsdag kl 16:51 MarianneE skrev (2 timer siden): 10.46... Da gikk jeg fra butikken og hjem med genser og tynn jakke for med 8-9 grader i skyggen kjente jeg ikke akkurat behovet for å kle av meg. Og jeg har likt vær som CBE Pæddan skrev (5 minutter siden): Jeg gikk tur med hunden rundt den tiden der og gikk i vindjakke fordi det blåser iskaldt i Særp... Mulig det varmere hos frua grunnet dampen fra Borregaard 🙄 Det er klart man blir varmere av å løpe enn å gå, men en skikkelig frossenpinne ville nok ikke løpt ute i bare bh'en i begynnelsen av april. Tviler ikke et sekund på at fruas behov for å vise frem magen og en kropp uten for mye klær, er større enn å holde seg varm. Sånn er det i vinterhalvåret også. Flott at hun kan videreføre sine verdier til døtrene. Lære bort at det å spille på kropp (for å motta komplimenter, og for å føle seg bra?) er helt innafor og vanlig. 15 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet tirsdag kl 16:53 #104883 Del Skrevet tirsdag kl 16:53 Rev. Revenge skrev (2 minutter siden): Hvorfor siterer du meg? Les på nytt så ser du litt bedre hva jeg faktisk har skrevet uten å legge til ting jeg aldri har skrevet. Jeg la ikke ting du ikke hadde skrevet. Jeg bare kom med en kommentar om at man generelt skal være forsiktig med å uttale seg om andres kropp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet tirsdag kl 17:09 #104884 Del Skrevet tirsdag kl 17:09 Lafamiglia skrev (9 minutter siden): Jeg la ikke ting du ikke hadde skrevet. Jeg bare kom med en kommentar om at man generelt skal være forsiktig med å uttale seg om andres kropp. Du insinuerer at jeg kommenterer kroppen. Det gjør jeg ikke. Jeg kommenterer hvordan hun fremstiller kroppen i sosiale medier for å inspirere og selge sine tjenester som PT, Yogainstruktør og livsstilscoach, og tilbyr i tillegg kostholdsplaner. Dette i tillegg til å altså fremstille seg selv som usunn i form av proana og thinspo når hun reellt ikke ser slik ut i virkeligheten ut fra bilder andre har tatt. Det er noe helt annet enn å beskrive min subjektive mening om selve kroppen hennes, noe jeg ikke har gjort. 10 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet tirsdag kl 17:18 #104885 Del Skrevet tirsdag kl 17:18 Diverse skrev (8 timer siden): Rett og slett MAGISK å få løpe ute i bh igjen. Den stakkars dama har måttet løpe påkledd i månedsvis uten å få vist frem den veltrente magen sin. Jeg forstår rett og slett ikke hva en influenser forsøker å formidle til publikum med dette bildet. Ingen kontakt med de hun ønsker å nå ut til når hun alltid ser vekk fra kamera. Det er så snodig. 26 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isola2 Skrevet tirsdag kl 17:27 #104886 Del Skrevet tirsdag kl 17:27 Era Vulgaris skrev (7 minutter siden): Jeg forstår rett og slett ikke hva en influenser forsøker å formidle til publikum med dette bildet. Ingen kontakt med de hun ønsker å nå ut til når hun alltid ser vekk fra kamera. Det er så snodig. «Se på meg, jeg er tynn», er det hun vil formidle. Er veldig snodig. 29 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Era Vulgaris Skrevet tirsdag kl 17:30 #104887 Del Skrevet tirsdag kl 17:30 Isola2 skrev (Akkurat nå): «Se på meg, jeg er tynn», er det hun vil formidle. Er veldig snodig. Det er visst det eneste som betyr noe i livet hennes. Men du har rett, hun formidler «se på meg» 100% av tiden, hun ser sjelden ut mot publikum. 17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet tirsdag kl 17:36 #104888 Del Skrevet tirsdag kl 17:36 (endret) CityCityBangBang skrev (På 4.4.2025 den 21.30): Er det de innfatningene hun tar på når hun ønsker å vise at hun "studerer"? Hun sier jo at hun ikke har noen briller tilpasset synet, så da er det jo nærliggende å tenke at det er det?!?! 🤓 (beklager å sitere meg selv, men.... ) Er ikke dette de samme innfatningene hun viste fram (de hun ønsket hjelp til å finne glass til)? Her brukt i reklame for Clarion Hotel. https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=nb Endret tirsdag kl 22:22 av CityCityBangBang La til det med glass i brillene 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet tirsdag kl 17:56 #104889 Del Skrevet tirsdag kl 17:56 Era Vulgaris skrev (32 minutter siden): Jeg forstår rett og slett ikke hva en influenser forsøker å formidle til publikum med dette bildet. Ingen kontakt med de hun ønsker å nå ut til når hun alltid ser vekk fra kamera. Det er så snodig. Hun er vel ikke fin nok da, når hun ikke er on-fleek. Men handler nok også om at hun snur seg for å få frem profilen. Hun er sykt opptatt av sin venstre profil og den senete halsen. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cerruti Skrevet tirsdag kl 17:59 #104890 Del Skrevet tirsdag kl 17:59 Snødronninga skrev (1 time siden): Flott at hun kan videreføre sine verdier til døtrene. Det er dét som er helt ille. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet tirsdag kl 18:17 #104891 Del Skrevet tirsdag kl 18:17 Rev. Revenge skrev (1 time siden): Du insinuerer at jeg kommenterer kroppen. Det gjør jeg ikke. Jeg kommenterer hvordan hun fremstiller kroppen i sosiale medier for å inspirere og selge sine tjenester som PT, Yogainstruktør og livsstilscoach, og tilbyr i tillegg kostholdsplaner. Dette i tillegg til å altså fremstille seg selv som usunn i form av proana og thinspo når hun reellt ikke ser slik ut i virkeligheten ut fra bilder andre har tatt. Det er noe helt annet enn å beskrive min subjektive mening om selve kroppen hennes, noe jeg ikke har gjort. Joda, men jeg deltar i en løpende diskusjonstråd om virksomheten til CBE. Og jeg har aldri insinuert at du diskuterer kroppen til bedriftseieren, eller at du har gitt uttrykk for din subjektive mening om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet tirsdag kl 18:23 #104892 Del Skrevet tirsdag kl 18:23 Jeg ser nå at det kan se ut til at det jeg skrev: "Så slutt. Bare slutt med å kommentere kropp og utseende", var myntet på deg. Det var det overhodet ikke. Det var bare en generell kommentar til at det er mange som gjør nettopp dette, og som jeg for øvrig illustrerte med et utsagn hvor et bilde av henne hvor hun åpenbart var syk i KL, ble brukt som "sannhetsbevis" på at hun fremstiller seg feil i sosiale media. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet tirsdag kl 19:48 #104893 Del Skrevet tirsdag kl 19:48 Lafamiglia skrev (1 time siden): Jeg ser nå at det kan se ut til at det jeg skrev: "Så slutt. Bare slutt med å kommentere kropp og utseende", var myntet på deg. Det var det overhodet ikke. Det var bare en generell kommentar til at det er mange som gjør nettopp dette, og som jeg for øvrig illustrerte med et utsagn hvor et bilde av henne hvor hun åpenbart var syk i KL, ble brukt som "sannhetsbevis" på at hun fremstiller seg feil i sosiale media. Akkurat det ene bildet er vel ei pølse i slaktetiden, det er gjennom lang tid kommentert mange andre bilder som viser at Carolinebergeriksenno bruker filter (også når hun lager reklame for andre bedrifter). 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet tirsdag kl 20:16 #104894 Del Skrevet tirsdag kl 20:16 Kollontaj skrev (23 minutter siden): Akkurat det ene bildet er vel ei pølse i slaktetiden, det er gjennom lang tid kommentert mange andre bilder som viser at Carolinebergeriksenno bruker filter (også når hun lager reklame for andre bedrifter). Ja, ok. Og det er altså ikke spesifikt dine eller andre brukeres enkeltkommentarer jeg reagerer på her, men bare det generelle bildet om at kroppen og ansiktet hennes blir heftig kommentert. Noe som både er ekstremt uetisk, pluss at det trigger til å gjøre en selv enda mer "perfekt". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet tirsdag kl 21:02 #104895 Del Skrevet tirsdag kl 21:02 Høh..? Å påpeke at bilder er redigert er ekstremt uetisk, men å redigere ekstremt er ikke uetisk? Make it make sense, please! 29 2 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet tirsdag kl 21:10 #104896 Del Skrevet tirsdag kl 21:10 Diverse skrev (12 timer siden): Rett og slett MAGISK å få løpe ute i bh igjen. Den stakkars dama har måttet løpe påkledd i månedsvis uten å få vist frem den veltrente magen sin. Jeg var på rask gåtur i lysløypa med hunden på samme tid og hadde tynn boblejakke på. CityCityBangBang skrev (3 timer siden): (beklager å sitere meg selv, men.... ) Er ikke dette de samme innfatningene hun viste fram? Brukt i reklame for Clarion Hotel. https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/?hl=nb Å joda, det er de brillene som ikke er briller, de er bare innfatning. Blir jo bare dummere og dummere! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~ Ada ~ Skrevet tirsdag kl 21:20 #104897 Del Skrevet tirsdag kl 21:20 Lafamiglia skrev (4 timer siden): Jeg ser poenget ditt. Samtidig skal man ikke se bort fra at de utallige innleggene i denne tråden som kritiserer utseendet og kroppen hennes, og som beskriver i detalj hva som er "feil", kan oppleves som en voldsomt sterk trigger for å stadig se "bedre" ut. Hvem hadde holdt ut med å flere ganger daglig få kommentarer på kropp og utseende, uansett hvor "ekte" eller "fake" bildene er? Så slutt. Bare slutt med å kommentere kropp og utseende. Dessuten, det å bruke et bilde fra Kompani Lauritzen hvor hun åpenbart var veldig dårlig, til å liksom vise hvordan hun egentlig ser ut slik det ble gjort lengre opp i tråden, er heller ikke ok. Denne tråden handler om uetisk forretningsvirksomhet. Og selv om det å vise frem en mest mulig mager kropp og et ansikt som tydelig bærer preg av ulike behandlinger absolutt kan sies å være en del av dette, synes jeg man skal være særdeles varsom med å kommentere hvordan andre ser ut. Det går jo helt fint an å kommentere for eksempel filterbruk, ansiktsbehandlinger, bilder hvor synlige magemuskler er i fokus, osv. uten å skulle mene noe om man synes det er "fint" eller ikke. Kritikk av barneeksponering (og spesielt dette), manglende merking av reklame, brudd på alkohollovgivningen, det å generelt fremme et helt urealistisk kroppsideal, er så definitivt verd å kritisere og debattere. Men det er jo fullt mulig å gjøre dette helt uten å uttale seg om hva som er "stygt" eller "feil" med utseendet hennes. Jeg kommenterer detaljer ved filterbruk/redigeringen, f.eks å forstørre ansikt/hode fordi det er fullstendig makkverk å fremvise som ideal for andre. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snødronninga Skrevet tirsdag kl 21:28 #104898 Del Skrevet tirsdag kl 21:28 (endret) Du er ikke den eneste, Desiree! Man ser feks aldri Caroline sitte «vanlig» og avslappet. Det skal ikke være en eneste brett/skrukk på magen, sittende skal magen suges inn. Står på tå for virke enda slankere og høyere, det skal alltid stås og sittes så kroppen ser best mulig ut. (Men det ser jo bare dumt ut) Posering er gull, filter og vidvinkel er en nødvendighet. Tynn er ikke bra nok, for riktig vinkling gjør deg enda tynnere. Vi trenger flere treningsprofiler og influencere som Desiree Andersen og færre (ingen) av slike som CBE. Noen som viser virkeligheten, for det er DEN som er vakker. https://snapchat.com/t/5PvGR6hn Endret tirsdag kl 21:31 av Snødronninga 21 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stargaze Skrevet tirsdag kl 21:42 #104899 Del Skrevet tirsdag kl 21:42 Snødronninga skrev (8 minutter siden): Du er ikke den eneste, Desiree! Man ser feks aldri Caroline sitte «vanlig» og avslappet. Det skal ikke være en eneste brett/skrukk på magen, sittende skal magen suges inn. Står på tå for virke enda slankere og høyere, det skal alltid stås og sittes så kroppen ser best mulig ut. (Men det ser jo bare dumt ut) Posering er gull, filter og vidvinkel er en nødvendighet. Tynn er ikke bra nok, for riktig vinkling gjør deg enda tynnere. Vi trenger flere treningsprofiler og influencere som Desiree Andersen og færre (ingen) av slike som CBE. Noen som viser virkeligheten, for det er DEN som er vakker. https://snapchat.com/t/5PvGR6hn For et liv! Tenk å aldri kunne slappe av og være seg selv. Men hele tiden strebe etter noe man ikke er. Ettter å ha slitt med spiseforstyrrelse selv i mange år kan jeg med hånden på hjerte si at lykken ikke er å være tynn. 7 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusern3 Skrevet tirsdag kl 22:17 #104900 Del Skrevet tirsdag kl 22:17 Isola2 skrev (4 timer siden): «Se på meg, jeg er tynn», er det hun vil formidle. Er veldig snodig. For min smak synes jeg hun er altfor tynn. Ikke pent og veldig ekstremt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå