Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Jeg tipper at «hadde ikke tid til å sminke meg» og «glemte hårbørsten min»  ble sagt for å ha et alibi om noen skulle stille spørsmålstegn ved hvorfor hun ser så annerledes ut på KL enn i egne kanaler. Hun måtte jo vite at folk kom til å lure.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hanne67 skrev (1 time siden):

Er det så nøye da, og det hun bruker er ikke sikkert hun definerer som sminke heller. Mye rart dere i tråden her reagerer på! 🙄

Om det var en privatperson som gjorde dette, så hadde det vært null problem.

Men CBE er en bedriftseier som tjener penger på bl.a. reklame for kosmetiske produkter, og begynner det å lyve slik frem og tilbake i samme periode som hun reklamerer for slike produkter egentlig være villedende reklame. Bland det inn med manglende merking for retusjert person så danner lovbruddene tog som vanlig er hos CBE og LKE.

De fleste av oss kunne ikke brydd oss mindre om hva CBE gjør privat. Men i det øyeblikket hun driver med uredelig bedriftsvirksomhet og bryter norsk lov, og/eller innholdet hennes skader andre - det bør bry folk som vet noe om skadevirkningene dette har, både for enkeltpersoner som blir skadet eller syke av å følge bedriftseiernes råd, eller det er skaden de gjør på samfunnet når de viser forakt for norske lover, bryter dem konsekvent gjennom tiår, eksponerer barn osv. osv. osv.

• Liker 17
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror cbe har begynt å kjøpe følgere igjen, det øker med over 100 følgere hver dag. Hun gjør ikke så mye ut av seg på Kompani. Eller kanskje det er reels med ungen som trekker følgere. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Escadamango skrev (43 minutter siden):

Tror cbe har begynt å kjøpe følgere igjen, det øker med over 100 følgere hver dag. Hun gjør ikke så mye ut av seg på Kompani. Eller kanskje det er reels med ungen som trekker følgere. 

Er nok en kombo. Sikkert mange som ser på KL som liker eksponering av barn. 🙂

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (43 minutter siden):

Er nok en kombo. Sikkert mange som ser på KL som liker eksponering av barn. 🙂

Akkurat DEN sammenhengen skjønte jeg ikke. 😅

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CityCityBangBang skrev (4 minutter siden):

Akkurat DEN sammenhengen skjønte jeg ikke. 😅

Det var et litt dårlig forsøk på ironi. 😆

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kollontaj skrev (9 minutter siden):

Det var et litt dårlig forsøk på ironi. 😆

Takk. 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne67 skrev (5 timer siden):

Er det så nøye da, og det hun bruker er ikke sikkert hun definerer som sminke heller. Mye rart dere i tråden her reagerer på! 🙄

Er ikke det merkelig? At voksne kvinner følger med på en uinteressant influenser? Noen i tråden skriver innlegg hver eneste dag, og skjønner ikke hvordan det ikke er saklig kritikk. #livetshardeskole

Endret av Conradi
..
  • Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (9 minutter siden):

Er ikke det merkelig? At voksne kvinner følger med på en uinteressant influenser? Noen i tråden skriver innlegg hver eneste dag, og skjønner ikke hvordan det ikke er saklig kritikk. #livetshardeskole

Du føler ikke at det singler litt i glasshuset ditt nå?

• Liker 19
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (8 minutter siden):

Minst like ratt at (antakelig?) voksne kvinner(?) stadig kommer innom og kritiserer andre deltakere i tråden i stedet for å bidra med noe konstruktivt i debatten. 😉

• Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallepalle2 skrev (12 minutter siden):

Du føler ikke at det singler litt i glasshuset ditt nå?

CityCityBangBang skrev (11 minutter siden):

Minst like ratt at (antakelig?) voksne kvinner(?) stadig kommer innom og kritiserer andre deltakere i tråden i stedet for å bidra med noe konstruktivt i debatten. 😉

Skjønner at dere føler dere truffet. Raskt i forsvar. Livets harde skole

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (2 minutter siden):

Er det det som er livets harde skole? 🧐

• Liker 16
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (10 minutter siden):

Gøy at vi er en enhet, som i følge deg mener det samme. Mens du antakelig er ett enkelt individ og helt unik? 

• Liker 16
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Conradi skrev (39 minutter siden):

Du synes ikke dette "bidraget" til diskusjonen er litt ironisk? 

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (11 minutter siden):

#noen følte seg truffet

#ja, tydeligvis. 😄

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
pøbelsara skrev (14 timer siden):

Jeg har fulgt og deltatt i denne tråden i ganske lang tid. Jeg engasjerte meg i sin tid i debatten rundt influensere på grunn av måten det helt fra starten har vært en forretningside å skape en leirbålfølelse - hvor influenseren delte tips om fanatiske ting man bare måtte ha (kjøpe!) med sine venner. Å merke som reklame satt VELDIG langt inne for mange av influensene - rett og slett fordi følgerne reagerte på at selve konseptet å samles rundt leirbålet og dele, ble utfordret av åpenhet om at den som delte tips og trist av sitt hjertes godhet, faktisk fikk rikelig betalt for det. 

Jeg synes det er kynisk og uetisk å ikke være åpen om kommersielle samarbeid. Da første skandale rundt fotballfrue kom etter at hun (ubedt) hadde sendt et forlag en prisliste for å levere en bokanmeldelse i bloggen, og hun svarte på kritikk om manglende profesjonalitet med å hevde at journalisten som først skrev om saken, ønsket å ødelegge bryllupsreisen hennes, og opplyse om at kritikken (om tilbud til forlag om skjult, betalt markedsføring) hadde medført at hun lå i fosterstilling og krampegråt på denne bryllupsreisen, ble jeg hoderystende fascinert over både mangelen på profesjonalitet og frekkheten i tilsvaret. 

Dette var ikke siste gang CBE ble tatt med buksene nede - å lyve har liksom vært hennes modus operandi fra denne første avsløringen.

Da det ble avslørt at mannen hennes opptrådte som et stort utvalg av eksperter i kommentarfeltet på bloggen, var deres forklaring at det var så mange troll i kommentarfeltet at de ønsket å svare for seg. Uhyrlighetene som det måtte jukses for å svare på, var bla en diskusjon om hva slags urt som skulle brukes i en spesiell oppskrift. Men det handlet også om kosthold under graviditet - noe som fikk mannen til å utgi seg for både å være jordmor og lege. Og den evige tilbakevendende greia om at hun gjør øvelser feil når hun trener, som medførte debuten til PT-Åge.

Da hun fikk barn, skjermet hun barnet i tre-fire måneder, for så å gjøre en 180-snuoperasjon, og begynne å dele både bilder og tekster om barnet - alle livsbegivenheter ble behørig dekket i bloggen. Årsak: noen ville se barnet, og det syntes hun var så opprørende at hun valgte å dele om barnet i alle kanaler - helt uten kontroll på hvem som kunne se og lese.

Men gjennomgående for hele karrieren, har vært at hun lyver - eller ikke forteller det som er sant. Når hun gjør noe kritikkverdig, er det alltid, uten unntak, slemme folk på internett som får henne til å gjøre det. 

Hun glemmer stadig å merke reklame riktig, og jeg tror ikke jeg har sett ett eneste bilde av henne hvor hun merker med retusjert person. 

Måten hun møter kritikk på, sammen med en tilsynelatende totale mangelen på interesse for annet enn egen fremtoning, har nok medført at hun fortsatt får kritikk, og at hun fortsatt engasjerer. 

jeg er forøvrig helt enig i at alle burde avstå fra å komme med kommentarer om folks utseende - men jeg er enig i at å drive utbredt kosmetisk/kiriurgisk korreksjon er noe folk med mye makt og innflytelse burde gjøre med stor forsiktighet.

Godt oppsummert, men savnet skandalen med bildefjusket. Da de ble fersket i å gjøre CBE smalere 😂 Da skulle hun aldri gjøre noe slikt mer, bedyret hun.

• Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (2 timer siden):

Livets harde skole er vel litt mer i retning av å kjøre businessen sin i grøfta på grunn av klikkåte,  griskhet og svindel for så å sitte litt i båten etter et bittelite jordskjælv, og så starte opp på nytt med samme klikkåte som en annen fjortis uten å ha gjort opp for seg eller lært noe? Flere av den typen befinner seg statistisk sett i nærheten av den sørlige delen av Glomma, med sånn passe spredning i alder. De har sikkert gått på samme skole. Det er merkelig syns jeg.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 21
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rev. Revenge skrev (6 timer siden):

Livets harde skole er vel litt mer i retning av å kjøre businessen sin i grøfta på grunn av klikkåte,  griskhet og svindel for så å sitte litt i båten etter et bittelite jordskjælv, og så starte opp på nytt med samme klikkåte som en annen fjortis uten å ha gjort opp for seg eller lært noe? Flere av den typen befinner seg statistisk sett i nærheten av den sørlige delen av Glomma, med sånn passe spredning i alder. De har sikkert gått på samme skole. Det er merkelig syns jeg.

🎯

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...