Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

CityCityBangBang skrev (9 minutter siden):

Skjønner heller ikke ønsket om å komme med dette igjen. Med mindre man på en eller annen måte er involvert da,

Magefølelsen sier at denne brukeren er personlig involvert. :tunge:

• Liker 23
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

123Frustrert skrev (4 timer siden):

Hun er sterk fysisk, men akk så arrogant.  Synes hun virker like lite hjertevarm på KL som på SOME. 

Enig. De er meg, meg og atter meg… 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopgirl2014 skrev (3 timer siden):

Jeg er opptatt av at det som skrives offentlig om navngitte personer er korrekt og etterprøvbart. Synes du det er greit å spre påstander om navngitte personer uten at de kan etterprøves?

Frisk Frosk skrev (3 timer siden):

@FruJohansen har gått ut på sin IG-kanal og fortalt at hun har lest rettspapirer og andre papirer relatert til saken. Selv om hun der ikke nevnte navn, så er det ingen tvil om at det er ham det gjelder. Hvis Lars-Kristian Eriksen mente at Fru Johansen drev med falsk ryktespredning, og han var uskyldig, så ville han hatt en fantastisk mulighet for å gå etter henne og kanskje også fått henne dømt for det. Men LKE har valgt å ikke gjøre det.

FruJohansen er - i motsetning til både CBE og LKE selv - så troverdig, at man må anta at hun har lest alle sakspapirer, når hun påstår at hun har gjort det. Ergo er det ikke noen grunn til å mistro opplysningene om saken.

Lars-Kristian Eriksens rungende taushet og Caroline Berg Eriksens desperate narrativ og falske offerhistorie i Dagbladet for å forsøke å dekke over historien, ev. forsøke å skape empati om saken kom ut, er mer eller mindre en bekreftelse i seg selv fra disse to.

Et forelegg gis kun hvis påtalemyndigheten anser siktede for skyldig. Om påtalemyndigheten anser den siktede som skyldig og siktede ikke vedtar forelegget, så går slike saker som regel til retten. Denne saken gikk ikke til retten, ergo må man anta at LKE vedtok forelegget for at saken ikke skulle gå til retten, hvor den ville blitt offentlig.

Et vedtatt forelegg har samme virkning som en dom i retten.

https://snl.no/forelegg

Det stoles på at en med en instagramkonto med lite følgere sitter på en sannhet som ikke er bevist. En annen ting at vedkommende har en instakonto med grunnlag i å ta andre. Noe som betyr at du har liten substans og må jakte andre. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (7 timer siden):

Aldri? Det er ingen som stopper de. Forbrukertilsynet som tilsynelatende er så opptatt av merking av reklame i sosiale medier inkludert merking av retusjerte bilder, foretar seg ingenting. Og det mangler ikke på innsendte tips. 

Nei det er jo helt sykt, huttetu! 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

reiseglad skrev (11 timer siden):

Jeg synes ikke hun gjorde en stor jobb som makker i dag i KL. Jeg hadde forventet at hun hadde kunnet ta i bruk noen oppmuntrende og motiverende heiarop, og bruke noen grep fra sin lange erfaring som pt. I stedet sto hun og småpludret med kameramannen mens hun ventet på makkeren som slet seg opp, langt bak. Så snart han kom opp til henne ruslet hun fra ham igjen. Joda, hun bar sandsekkene på slutten, det skulle brått bare mangle - hun trener jo flere ganger om dagen!  

Også da han ville snu på natt-vandringen, var det andre som motiverte ham til å fortsette. Hun var usynlig uten evne til å støtte og pushe i den situasjonen. 

Her er jeg uenig. Er så imponert over tålmodigheten hun viste opp det fjellet. Han har holdt henne tilbake i omtrent alle parkonkurranser, uten å ha fått én negativ kommentar fra henne. 
Sammenlign med Homlung opp den bakken der, så er det ingen tvil om hvem som var best partner. 
Synes hun gjør en god figur i Kompani, forstår bare ikke at hun ikke viser mer av den siden i SoMe. 

• Liker 20
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingebjørg skrev (6 minutter siden):

Her er jeg uenig. Er så imponert over tålmodigheten hun viste opp det fjellet. Han har holdt henne tilbake i omtrent alle parkonkurranser, uten å ha fått én negativ kommentar fra henne. 
Sammenlign med Homlung opp den bakken der, så er det ingen tvil om hvem som var best partner. 
Synes hun gjør en god figur i Kompani, forstår bare ikke at hun ikke viser mer av den siden i SoMe. 

Helt enig med deg! Synes hun gjør en god figur i KL, skjønner ikke behovet for å plukke fra hverandre og analysere i detalj alt hun sier og gjør i det programmet. Hun var supertålmodig. Var som å gå med en umotivert 6-åring på slep opp det fjellet. Og det må være ekstra krevende når det er snakk om en voksen mann man skal drasse på 🤯

• Liker 14
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingebjørg skrev (18 minutter siden):

Er så enig med deg i alt du skriver👍 Hun virker både støttende og positiv selv om hun sikkert koker innvendig, det hadde jeg gjort i alle fall😉 Tom på toppen skryter hun jo av han og at han skal være stolt av seg selv. Synes hun viser en utrolig sympatisk og empatisk side i KL. 

Men med tanke på IG og trenings kontoen og hvordan hun fremstår der (bla svarer på kommentarer) blir man jo utrolig usikker på hvem hun egentlig er. Det er jo som to helt ulike personligheter kommer frem. 

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig valg av de å tviholde på en uptight og stivmasket posørdame på IG som ser ut som hun skal knekke på midten - mens hun i realiteten faktisk er både sterk, sympatisk og ser skikkelig bra ut. 

De går jo vekk fra den Caroline som faktisk ville solgt bra. Jeg klarer ikke annet enn å tenke at det er LKE sitt verk. 

• Liker 28
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isild skrev (1 time siden):

Merkelig valg av de å tviholde på en uptight og stivmasket posørdame på IG som ser ut som hun skal knekke på midten - mens hun i realiteten faktisk er både sterk, sympatisk og ser skikkelig bra ut. 

De går jo vekk fra den Caroline som faktisk ville solgt bra. Jeg klarer ikke annet enn å tenke at det er LKE sitt verk. 

Tror vi er mange som tenker som deg angående hvem som er årsaken her. Har vel egentlig tenkt det i alle år. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig vi ser ting annerledes her. På KL er hun sminket og stylet, noe de andre ikke bruker tid på. Hun og makkeren gikk søndagstur opp fjellet, de var ikke så slitne som de andre i det tempoet. Hun som PT kunne motivert enda mer og prøvd å fått litt fart i beina på han. Hun var ellers heldig og kom på det vinnende laget i konkurranser. Hun turte ikke å dykke. Hvorfor motiverte ikke fenriken mer her? Han er god på å motivere de andre. Hun prøvde ikke en gang.

Det neste blir baklengsstup. Her vil hun få 0 poeng om hun ikke våger. Så sterk synes jeg ikke hun er. Hun trener 2-3 ganger pr dag ifølge hennes kontoer, så jeg trodde hun skulle være i enda bedre form og uredd. Vi ser saker forskjellig her, virker det som. 

• Liker 12
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (11 minutter siden):

Mulig vi ser ting annerledes her. På KL er hun sminket og stylet, noe de andre ikke bruker tid på. Hun og makkeren gikk søndagstur opp fjellet, de var ikke så slitne som de andre i det tempoet. Hun som PT kunne motivert enda mer og prøvd å fått litt fart i beina på han. Hun var ellers heldig og kom på det vinnende laget i konkurranser. Hun turte ikke å dykke. Hvorfor motiverte ikke fenriken mer her? Han er god på å motivere de andre. Hun prøvde ikke en gang.

Det neste blir baklengsstup. Her vil hun få 0 poeng om hun ikke våger. Så sterk synes jeg ikke hun er. Hun trener 2-3 ganger pr dag ifølge hennes kontoer, så jeg trodde hun skulle være i enda bedre form og uredd. Vi ser saker forskjellig her, virker det som. 

Tenkte jeg også. Vi ser vel ikke alt, men ut fra det vi så så lurte jeg på hvorfor hun fokuserte på siste/nest sisteplass og ikke mestring for hans del. 

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (5 minutter siden):

Jeg sammenlignet med posørkontoen egentlig, Caroline på KL og Caroline på IG er to forskjellige personer syns jeg. Men det er bare min mening da.

På IG er hun heavy filtrert, og stort sett går det i fokus på kropp, og å vise henne frem nysminket, nykrøllet - og utstilt . Derfor syns iallefall jeg at det er fint å se henne "live". Hun er nok sminket på KL også selvfølgelig, men mye mer nedtonet enn den glam-looken de alltid går for ellers. Og jeg syns hun ser sterk ut på KL fremfor når hun viser frem trening på IG, der redigerer de henne så til de grader at det bare blir innsugd og thinspo for meg. 

Jeg får inntrykk av at hun er en mye hyggeligere person også, enn den sure og stive fruen til fruemannen hun har blitt redusert til på IG. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over Caroline i KL. Spesielt siden man her inne får inntrykk av at hun må være et forferdelig menneske.

Jeg synes hun har støttet og pushet sin makker mye. Hun er alltid positiv og støttende med ham. Men jeg forstår godt det må være kjipt å være i så god form men måtte holde igjen og komme sist pga det.

Serien er jo også klippet, så det kan godt være hun har sagt og gjort ting som ikke er tatt med.

Under vurderingen fikk hun også ros for den jobben hun har gjort med sin makker, så også befalet ser det.

• Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nudeldama skrev (12 minutter siden):

Jeg er imponert over Caroline i KL. Spesielt siden man her inne får inntrykk av at hun må være et forferdelig menneske.

Jeg synes hun har støttet og pushet sin makker mye. Hun er alltid positiv og støttende med ham. Men jeg forstår godt det må være kjipt å være i så god form men måtte holde igjen og komme sist pga det.

Serien er jo også klippet, så det kan godt være hun har sagt og gjort ting som ikke er tatt med.

Under vurderingen fikk hun også ros for den jobben hun har gjort med sin makker, så også befalet ser det.

Det er hun sikkert der (støttende), men har ingen betydning for hva som skjer i sosiale medier. Det er ikke mye støtte for positiv helse å se der.

• Liker 11
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (50 minutter siden):

Du har sikkert rett (har ikke sett), men hvorfor CBE ikke har gjort ett eneste forsøk på å endre fokus vekk fra filter, frenetisk trening og kaloritelling samt eksponering av unger, blir jo veldig mystisk. Likte hun ikke denne utgaven hun viser i KL selv? 

• Liker 9
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (1 time siden):

Det uthevede sier etter mitt syn alt om hvordan influencer-kritikken her inne feilleses.

For debatten om Berg Eriksens framtreden i hennes SoMe-kanaler sier jo ikke noe om hvordan hun er som menneske, bare noe om hvordan hun profilerer seg og framstår i sine kommersielle SoMe-kanaler, som oftest etter tilsynelatende nøye overveide valg.

At inntrykket hun gir blir et helt annet når noen andre (TV2) enn henne selv bokstavelig talt har regien bekrefter jo bare med all mulig tydelighet at kritikken her retter seg mot hennes SoMe-iscenesettelse og alt den innebærer både av motiver og konsekvenser for andre, ikke mot privatpersonen bak regivalgene.

Endret av Aricia
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Aricia skrev (33 minutter siden):

Det uthevede sier etter mitt syn alt om hvordan influencer-kritikken her inne feilleses.

For debatten om Berg Eriksens framtreden i hennes SoMe-kanaler sier jo ikke noe om hvordan hun er som menneske, bare noe om hvordan hun profilerer seg og framstår i sine kommersielle SoMe-kanaler, som oftest etter tilsynelatende nøye overveide valg.

At inntrykket hun gir blir et helt annet når noen andre (TV2) enn henne selv bokstavelig talt har regien bekrefter jo bare med all mulig tydelighet at kritikken her retter seg mot hennes SoMe-iscenesettelse og alt den innebærer både av motiver og konsekvenser for andre, ikke mot privatpersonen bak regivalgene.

Det handler mer om at selv om man skulle ønske at det var slik denne tråden fungerte, så er faktum likevel at det er mange innlegg som går på henne (og mannen) som personer. Det er mange personkarakteristikker her i denne tråden som går langt utover "kritikk av bedriften". 

Men uansett så synes jeg hun fremstår som mye hyggeligere i KL enn denne tråden skal ha det til. Men så synes jeg ikke hun fremstår som så forferdelig i egne SoMe som mange andre her synes heller. (Nei, det betyr ikke at jeg er en "fan" eller at synes alt hun gjør er perfekt).

• Liker 3
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shopgirl2014 skrev (14 timer siden):

Jeg er opptatt av at det som skrives offentlig om navngitte personer er korrekt og etterprøvbart. Synes du det er greit å spre påstander om navngitte personer uten at de kan etterprøves?

Enig i dette. Hvis noen gis et forelegg er det private og sensitive opplysninger. Så vidt jeg vet tillater vanligvis ikke KG at slikt spres? Forundrer meg at historien om bilskraping er godtatt av moderator som noe som fritt kan skrives om her inne. 

• Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frømiks skrev (10 minutter siden):

Enig i dette. Hvis noen gis et forelegg er det private og sensitive opplysninger. Så vidt jeg vet tillater vanligvis ikke KG at slikt spres? Forundrer meg at historien om bilskraping er godtatt av moderator som noe som fritt kan skrives om her inne. 

Jeg antar at KG har fått dokumentasjonen. 

• Liker 13
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nudeldama skrev (13 minutter siden):

Det handler mer om at selv om man skulle ønske at det var slik denne tråden fungerte, så er faktum likevel at det er mange innlegg som går på henne (og mannen) som personer. Det er mange personkarakteristikker her i denne tråden som går langt utover "kritikk av bedriften". 

Men uansett så synes jeg hun fremstår som mye hyggeligere i KL enn denne tråden skal ha det til. Men så synes jeg ikke hun fremstår som så forferdelig i egne SoMe som mange andre her synes heller. (Nei, det betyr ikke at jeg er en "fan" eller at synes alt hun gjør er perfekt).

Om de er «forferdelig» som privatpersoner er det ingen som har antydet, så vidt jeg vet, det blir ganske skivebom å påstå. Kan heller ikke huske at noen har brukt ordet forferdelig i kontekst om dem, men kanskje i sammenhengen forferdelig kritikkverdig. De gjør kritikkverdige handlinger i sin yrkesutøvelse. Det er helt ok å kritisere. 

• Liker 9
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...