Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

Fremhevede innlegg

Skrevet
Pasha skrev (14 timer siden):

Er det så uventet at hun er best av jentene da? Hun lever jo av å trene, de andre jentene er komikere/skuespillere/politikere etc. Hadde det vært en annen av jentene som vant dette løpet hadde det i grunn vært flaut for henne som jo trener 1-2 ganger om dagen og påstår at hun er PT. 

Er da mer imponert over Henrik Elvestad som kom inn som nr 2. (og Morten var jo en maskin i egen klasse).  

Enig. Og Berg var like lite empatisk og støttende over for sine konkurrenter som var lett å spå… 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
misspinky skrev (13 timer siden):

Har nå sett KL. Synes hun gjør en god figur foreløpig. Spent på når de får utfordringer med høyder og slikt. Bet meg alikevel merke i hvor annerledes hun er på tv enn hvordan hun fremstiller seg selv. Fikk sjokk da jeg så henne i siste episoden, når de hadde oppstilling på gang. Hva er det som skjer med kinnene hennes? Er dette en komplikasjon av fillers?20250228_102919.thumb.jpg.43710a72800fc00ba3c7e0dcbc546cd4.jpg

Ja uten tvil. Ingen har slike kinn naturlig - særlig ikke om man er så mager som Berg. 

• Liker 5
Skrevet
Snødronninga skrev (10 timer siden):

Skal være enig i at hun gjorde en bra jobb, men jeg blir nok ikke så lett imponert som deg. 😉 Her snakker vi om en person som løper absolutt hver eneste dag, og har trening som jobb. Da er jeg mye mer imponert over Homlung, som var nest beste jente. Et lite stykke bak Caroline, men tror ikke dette er en jente som trener i det hele tatt? Husk de andre jentene bar også like tungt som CBE. Morten er hele 3 minutter foran Caroline, og han er råsterk ja, men løping er ikke noe han holder på med til vanlig. 

Det som mangler hos Berg er felleskap og gjensidig oppbacking 

• Liker 2
Skrevet (endret)
Bendie skrev (3 timer siden):

Ja? Hvorfor driver du å siterer meg om og om igjen? Jeg sier jo at jeg reagerte på kinnene i den scenen/klippet/whatever der? Det var jo sånn på skjermen og jeg syntes det var rart. Ellers i programmet så det ikke sånn ut. Hvor mange ganger vil du jeg skal skrive det samme?

Mulig forklaringen er vidvinkel, som Snødronninga skrev?

Eller så la jo juleklovnen ut et par bilder over her som kan tas med i betraktningen. 

Hallepalle2 skrev (3 timer siden):

Hvorfor er du så opptatt av hva andre skriver? 

Fordi hun har misforstått at tråden ikke handler om andre brukere, sikkert. :)

Endret av loffen
  • Liker 8
Skrevet

- Kripos har tidligere uttalt til NRK at datagenerert overgrepsmateriale kan gjøre det vanskeligere å stoppe pågående overgrep. Både fordi det binder opp etterforskningskapasitet, men også fordi KI-verktøy kan manipulere ekte bilder og videoer og få materialet til å fremstå som uekte.

https://www.nrk.no/urix/25-personer-pagrepet-for-ki-generert-overgrepsmateriale-av-barn-1.17320079

Vi har kommet hit, men det ignorerer hønemor for to jenter og daglig leder for avtaleinngåelser gjennom firmaet Treasures AS glatt. Her skal det eksponeres barn og trå over retten til barns personvern koste hva det koste vil.

• Liker 22
  • Nyttig 10
Skrevet
Rev. Revenge skrev (6 timer siden):

- Kripos har tidligere uttalt til NRK at datagenerert overgrepsmateriale kan gjøre det vanskeligere å stoppe pågående overgrep. Både fordi det binder opp etterforskningskapasitet, men også fordi KI-verktøy kan manipulere ekte bilder og videoer og få materialet til å fremstå som uekte.

https://www.nrk.no/urix/25-personer-pagrepet-for-ki-generert-overgrepsmateriale-av-barn-1.17320079

Vi har kommet hit, men det ignorerer hønemor for to jenter og daglig leder for avtaleinngåelser gjennom firmaet Treasures AS glatt. Her skal det eksponeres barn og trå over retten til barns personvern koste hva det koste vil.

Blir nok for rabalder hvis noe skulle skje med alt materialet de har delt. Ingen evne til å skjønne at dette ikke er bra. Er nok noen andre sin feil det også i så fall.

Enablers

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
velociraptor skrev (9 timer siden):

Wow, det er dårligst kamuflerte drittslenging jeg har sett. Litt sånn «til å være så feit lukter du jammen lite svette» kompliment.

Fremstår mer redelig om du heller skriver det rett ut om det du prøver å si er at hun har skingrende stemme og virker masete og slitsom og tar for mye plass. Måten du skriver det på virker bare mye styggere.

Vi kan godt være enige om at hun har en skingrende stemme, men nå valgte jeg å ikke bruke det ordet. Men den bærer ganske godt over de andre deltakerne i klippene fra KL. Jeg har ingen forutsetning for å si at de andre deltakerne synes det er masete og slitsomt, for alt jeg vet synes de hun er sjarmerende og motiverende. I sammenligning med en del av de andre deltakerne, som virker overveldet og utslitt, høres hun oppstemt og energisk ut. Det kan jo være akkurat hva de trenger.

For meg, som har brukt mer tid enn jeg orker å tenke på, på å høre på podcasten, så er det ganske uventet at Caroline tar så stor plass. Jeg har mange ganger tatt meg i å synes litt synd på henne, fordi det virker som om hun har en ganske begrenset verden. Hun har et veldig ensomt yrke, hun samhandler i liten grad med andre influencere, hun er sjeldent med på arrangementer og hun fremstiller seg som om hun bruker mest tid på egentrening, egenpleie og å tusle innenfor husets fire vegger. Det er Guri som er den ubestridte dronninga av ensomhet i den podcasten, selvfølgelig, men jeg synes det skinner igjennom at Caroline også er ganske alene.

I podcasten så tør hun ikke å ta så stor plass. Det er hele episoder som utelukkende er viet Guris helse, ensomhet og Grand Prix-deltakelse, hvor Caroline er redusert til å bare svare "ja" og "hm" og en og annen floskel. Hun tør liksom ikke å ta plass og de få gangene hun skal fortelle noe, så virker hun så redd for å si noe galt at hun sliter med å formulere setninger. Det står i skarp kontrast til KL, hvor skravla går ubekymret hele tiden. Og jeg synes helt oppriktig at det er hyggelig...

• Liker 44
  • Hjerte 2
Skrevet
Snødronninga skrev (10 timer siden):

Forresten, har du kutta ut de humoristiske sammendragene av podden? Skjønner egentlig at du ikke vil bruke tid på det. 😉 

@Minthia var også veldig god på det.

Jeg har dessverre ikke hatt så mye tid til sånt i det siste. Og for å være ærlig så syntes jeg ikke sammendragene mine ble noe morsomme etterhvert. Det er vanskelig å få noe ut av episodene og det meste går jo på repeat. Nå har jeg ikke lyttet til de siste episodene, men med forbehold om at de ikke har endret strategi, så handler det om Guris (manglende) helse, Guris ensomme singeltilværelsen og Guris deltakelse i Grand Prix i 2007, med innslag av Carolines søvnløshet og litt vennlig mobbing av Carolines forsentkomming. 

Jeg tror kanskje Guri kunne hatt en viss suksess med temaene sine med en annen partner. En som strukturerte henne litt og oppmuntret henne til å gå i dybden. Men sammen med Caroline blir det dessverre bare fjas og repetisjoner, og Caroline bidrar i svært liten grad med innhold. 

@Minthias sammendrag er veldig gode!

• Liker 30
  • Hjerte 3
Skrevet
Snødronninga skrev (11 timer siden):

Det er Guri som sier hun ikke orker. Caroline synes det blir mye, men lurer på om det er slike ting man bør skaffe seg? Tror CBE allerede bruker nok tid på hudpleie, make-up og dolling. 

Ok, teksten var "dette orker vi ikke", men kan selvfølgelig henvise til flere temaer i en episode. 

• Liker 1
Gjest Xstrella
Skrevet

Ønsker om at cbe slutter med filter fremover. Hun trenger det ikke. Ingen trenger filter. Så for å bli den beste versjonen av seg selv så burde nr.1 være 0 filter, lys og skygge. 

Skrevet
Felis skrev (5 timer siden):

Vi kan godt være enige om at hun har en skingrende stemme, men nå valgte jeg å ikke bruke det ordet. Men den bærer ganske godt over de andre deltakerne i klippene fra KL. Jeg har ingen forutsetning for å si at de andre deltakerne synes det er masete og slitsomt, for alt jeg vet synes de hun er sjarmerende og motiverende. I sammenligning med en del av de andre deltakerne, som virker overveldet og utslitt, høres hun oppstemt og energisk ut. Det kan jo være akkurat hva de trenger.

For meg, som har brukt mer tid enn jeg orker å tenke på, på å høre på podcasten, så er det ganske uventet at Caroline tar så stor plass. Jeg har mange ganger tatt meg i å synes litt synd på henne, fordi det virker som om hun har en ganske begrenset verden. Hun har et veldig ensomt yrke, hun samhandler i liten grad med andre influencere, hun er sjeldent med på arrangementer og hun fremstiller seg som om hun bruker mest tid på egentrening, egenpleie og å tusle innenfor husets fire vegger. Det er Guri som er den ubestridte dronninga av ensomhet i den podcasten, selvfølgelig, men jeg synes det skinner igjennom at Caroline også er ganske alene.

I podcasten så tør hun ikke å ta så stor plass. Det er hele episoder som utelukkende er viet Guris helse, ensomhet og Grand Prix-deltakelse, hvor Caroline er redusert til å bare svare "ja" og "hm" og en og annen floskel. Hun tør liksom ikke å ta plass og de få gangene hun skal fortelle noe, så virker hun så redd for å si noe galt at hun sliter med å formulere setninger. Det står i skarp kontrast til KL, hvor skravla går ubekymret hele tiden. Og jeg synes helt oppriktig at det er hyggelig...

Vi er ikke enige i hvordan stemmen hennes høres ut, for jeg har aldri hørt den (ser ikke på reality-TV), jeg skrev hvordan jeg oppfattet ditt nedlatende stygge innlegg om henne. 

Det burde være nok av saklige ting å kritisere CBE for med barne-eksponering, pro-ana-inspirasjon, bilde-juks, usunt og dårlig forbilde etc, uten å ty til denne typen ondsinnet og usaklig mobbing, og attpåtil kamuflere det som ros og omsorg 🤢

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg er i alle fall ganske enig med meg selv om at stemmen til for eksempel Berg Eriksen ikke er den jeg ønsker å høre mest av. Heller ikke stemmen til Ulrikke Brandstorp. Kombinasjonen særpe-dialekt og utestemme er ikke helt min greie. Forsåvidt liker jeg heller ikke utestemme og østfold-dialekt generelt, så det kan være derfor.

Legger til at jeg heller ikke klarer lydbøker eller fjasepodcasts. Det er nok ørene mine som ikke er riktig kalibrert pga. tinnitus og defekt øretrompet.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Så lenge bedriftseier CBE velger å både lage egen podkast (hvor stemme er virkelig avgjørende for om man lykkes eller ikke, i tillegg til innhold), og hun velger å opptre på tv, så er det faktisk innenfor å diskutere stemmebruk. At måten stemmen hennes oppfattes av andre kan virke sårt, det forstår jeg godt. Men hun velger å leve av å bruke stemmen sin. Hun har jo også lagt ut at hun driver med teater, hvor man vanligvis lærer å bruke stemmen på en god måte for å formidle ulike budskap, uten at man kan merke at det har virket på henne.

Mitt inntrykk er at stemmen alltid er veldig anstrengt. Hva det kommer av vet hun vel best selv. Det jeg vet er at det å ha en trygghet i f.eks. utdanning, kunnskap, kompetanse og erfaring, det gjør noe med måten man formidler. Det vil si, man må også ha som mål at mottaker skal oppnå noe, enten det er ny kunnskap, bli inspirert eller bli underholdt. Når fokuset gir inntrykk av at den som taler er mer opptatt av måten den selv fremstår på, da blir presentasjonen som regel en pinlig affære å se/høre på, fordi det blir for selvopptatt og dermed også avkoblet de som er mottakere av det som sies.

Når både det som sies, stemmen og fremtoningen ellers i tillegg krasjer med det imaget og narrativet bedriftseier over år har forsøkt å skape, og bedriftseier i tillegg velger å kjøre sin andre podkastserie og nå er på tv, så er det innenfor å diskutere også inntrykk av stemmen. Spesielt siden bedriftseier i 15+ år har gjort seg selv og egen person og egen kropp til produktet som selges.

Så er det mange måter å diskutere akkurat stemmen på, men så lenge man er noenlunde saklig, så er det innenfor.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
velociraptor skrev (6 timer siden):

Vi er ikke enige i hvordan stemmen hennes høres ut, for jeg har aldri hørt den (ser ikke på reality-TV), jeg skrev hvordan jeg oppfattet ditt nedlatende stygge innlegg om henne. 

Det burde være nok av saklige ting å kritisere CBE for med barne-eksponering, pro-ana-inspirasjon, bilde-juks, usunt og dårlig forbilde etc, uten å ty til denne typen ondsinnet og usaklig mobbing, og attpåtil kamuflere det som ros og omsorg 🤢

Helt enig. CBE har gjort en god figur i KL hittil. Å diskutere stemmen av alle ting er nedrig. Intet mindre.

• Liker 16
  • Nyttig 1
Skrevet

Må vel si at hun i dagens KL tok den sedvanlige unnskyldningen 

for å sikre seg før høydehoppet. Nå greidde hun det men hadde allerede gitt forklaring om hun ikke hadde gjort det. Typisk henne! 
men ja, hun skal ha for å gjennomføre 

• Liker 4
Skrevet
Pusern3 skrev (8 minutter siden):

Må vel si at hun i dagens KL tok den sedvanlige unnskyldningen 

for å sikre seg før høydehoppet. Nå greidde hun det men hadde allerede gitt forklaring om hun ikke hadde gjort det. Typisk henne! 
men ja, hun skal ha for å gjennomføre 

Hvilken unnskyldning?

• Liker 2
Skrevet
Pusern3 skrev (21 timer siden):

Enig. Og Berg var like lite empatisk og støttende over for sine konkurrenter som var lett å spå… 

Lite empatisk og støttende? Forklar?

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Conradi skrev (29 minutter siden):

Helt enig. CBE har gjort en god figur i KL hittil. Å diskutere stemmen av alle ting er nedrig. Intet mindre.

Synes hun får lite tv-tid sammenlignet med andre. Ikke at det gjør noe.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Isola2 skrev (4 minutter siden):

Synes hun får lite tv-tid sammenlignet med andre. Ikke at det gjør noe.

Det kan være at hun får mindre tv-tid enn noen fordi hun gjennomfører og står godt i oppgavene de får. Uansett, på hvilken måte er det relevant? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes hun fremsto bra også , i dagens episode . Hun støttet partneren sin, med « dette klarer du osv» Hun gjorde det også bra på den individuelle  øvelsen. Uredd og målrettet . Hvem som får  mest seer tid osv, sier ikke mye. ( og de er mange, så , lite tid til hver) Og det er mye igjen av konkurransen . Hun gjør det også bra, så får naturlig ikke gitt  like mye tid som de som sliter.  So far,  veldig bra! 

• Liker 6
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...