Gjest CecilieX Skrevet 31. oktober 2019 #10361 Del Skrevet 31. oktober 2019 3 timer siden, galmamma skrev: får helt vondt inni meg av å lese bloggen hennes jeg... Føler meg utilstrekkelig..... og som en dårlig mamma Ser du har fått mange svar, og håper du tar dem til deg. Det hun selv skrev i sin tid var at hun bevisst velger å ha et «glanset magasin». Altså er livet som vises på bloggen en illusjon. Akkurat din reaksjon er grunnen til at jeg synes denne tråden er viktig. Det er viktig at man bevisstgjøres på at det som vises er en fasade, og mye av tråden handler om å dokumentere at det hun skriver eller viser ikke stemmer. Nettopp slike tanker som du gjør deg, er det som er mitt hovedankepunkt mot CBE. Hun er blitt fortalt dette i årevis, men nekter å anerkjenne ansvar for hva hun påfører leserne sine. For å vri litt på CBE sitt sitat; det er CBE som er kvinner verst. Heldigvis er der færre og færre som relaterer seg til henne. Hun er den eneste bloggeren som tviholder på å presentere seg som perfekt, alle andre viser sin sårbarhet og tilkortkommenhet i større eller mindre grad. Hvorfor hun ikke gjør det, kan alle gjøre seg sine tanker om. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 31. oktober 2019 #10362 Del Skrevet 31. oktober 2019 Feilen hun gjør er at folk ikke skjønner at det er en illusjon hvis det er det det er, da. Jeg tror ikke det er en illusjon. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. oktober 2019 #10363 Del Skrevet 31. oktober 2019 (endret) det som er vanskelig for leserne å forholde seg til, er jo denne vaklingen mellom "Jeg lever av å vise frem livet mitt", "Du eller andre som leser bloggen vet nesten ingenting om ..... ", så det er ikke så lett å vite når det er jobb og når det er privat: jeg tror ikke det er så lett for henne å skille selv heller. Nå er det jo som mange sier her, jobben hennes å skape innhold til bloggen, og fylte jack'o'paprikaer er jo en morsom ting som ungene sikkert elsker. ( i hvert fall å se på - min yngste nektet å spise noen form for blandet mat til hun var rundt 10). Samtidig er innholdet i bloggen konsentrert om hjemmeinnredning, matlaging, omsorg for barn (og hunder), trening og egenpleie - ting andre gjør ved siden av jobb. Så alle klarer vel ikke å skille, tenker jeg. Og mange synes ikke det hun driver med er en "ordentlig" jobb fordi det er så ekstremtfokusert på henne selv og de umiddelbare omgivelsene. Jeg tenker at når man tjener så mye på det som hun har gjort i en årrekke, er det definitivt en jobb. At ideene hennes ikke er så veldig nyskapende, men funnet rundt på nett, er vel greit nok, hvis det er folk som liker det - eller ikke klarer å finne inspo selv. For øvrig: Under innlegget fra forrige torsdag, hvor debatten om barneeksponering tok av i kommentarfeltet, ble det postet en kommentar i går - som rapporterte om det som foregikk her inne - dvs. noen hevdet at det som foregikk i tråden her var mye verre eksponering enn CBE noensinne hadde bedrevet. Hvorpå hun svarer: Sitat Ck: De menneskene der tror jeg ikke du skal forvente så mye av :/ Helt enig med deg :O Men det er jo en grunn til at de er anonyme. Interessant. Jeg la inn en kommentar under der for to dager siden - som ikke er godkjent. Hvor jeg IKKE var anonym. Så hun konstruerer denne debatten og denne historien nøyaktig slik hun vil selv. det er også interessant hvordan hun omtaler folk - De menneskene der tror jeg ikke du skal forvente så mye av. Hun bidrar ikke akkurat til å heve debattnivået selv heller. Kilde: CBEs blogg - her: https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comments Endret 31. oktober 2019 av pøbelsara 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 31. oktober 2019 #10364 Del Skrevet 31. oktober 2019 (endret) Er det sant at upublisert informasjon om barnehagen er lagt ut her (regner med det er Kvinneguiden hun sikter til) - fra https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comment-940741 ? Endret 31. oktober 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 31. oktober 2019 #10365 Del Skrevet 31. oktober 2019 1 minutt siden, Glemtbrukernavnet skrev: Er det sant at upublisert informasjonen om barnehagen er lagt ut her (regner med det er Kvinneguiden hun sikter til) - fra https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comment-940741 ? Aldri sett noe informasjon om bhg. men skole derimot.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malum Skrevet 31. oktober 2019 #10366 Del Skrevet 31. oktober 2019 (endret) 56 minutter siden, Glemtbrukernavnet skrev: Er det sant at upublisert informasjon om barnehagen er lagt ut her (regner med det er Kvinneguiden hun sikter til) - fra https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comment-940741 ? Aldri sett det her. Det jeg derimot har sett her inne, er kritikk av at CBE legger ut såpass mye info om skole at hvilken som helst tulling kan finne ut hvor det er. Endret 31. oktober 2019 av Malum 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 31. oktober 2019 Populært innlegg #10367 Del Skrevet 31. oktober 2019 Det har aldri stått noe her inne om hvilken skole eller barnehage barna går på. Hvis jeg hadde sett noe slik, ville jeg rapportert med en gang - og det går jeg ut fra at de fleste andre ville gjort også. I CBEs eget kommentarfelt har hun gitt info om skolen - og mer enn det vil jeg ikke si her inne - jeg lenker ikke heller, fordi jeg ikke ønsker å spre det. Men det er ikke et "visst forum" som skriver om skole i relativt stor detalj. Det er det mor selv som gjør. Og som @Malum sier - enhver tulling kan finne ut hvor. Og så skylder hun på oss. Det er @£$€! ikke grenser for hvor ansvarsfraskrivende man kan være tydeligvis. 66 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 31. oktober 2019 #10368 Del Skrevet 31. oktober 2019 (endret) 1 time siden, Glemtbrukernavnet skrev: Er det sant at upublisert informasjon om barnehagen er lagt ut her (regner med det er Kvinneguiden hun sikter til) - fra https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comment-940741 ? Dette er løgn. 5.januar 2017 publiserer hun på bloggen: "Så har *** hatt sin siste dag i *** barnehage i dag, og for en barnehage det har vært! Virkelig, de har vært helt fantastiske både på *** som hun startet i, og på ***, avdelingen for større barn som hun begynte i etter sommerferien." Endret 31. oktober 2019 av Mrs Robinson 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. oktober 2019 #10369 Del Skrevet 31. oktober 2019 @Mrs Robinson kan du fjerne barnets navn? Takk! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 31. oktober 2019 #10370 Del Skrevet 31. oktober 2019 (endret) 33 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Dette er løgn. 5.januar 2017 publiserer hun på bloggen: "Så har Nelia hatt sin siste dag i *** barnehage i dag, og for en barnehage det har vært! Virkelig, de har vært helt fantastiske både på *** som hun startet i, og på ***, avdelingen for større barn som hun begynte i etter sommerferien." Gjør det noe og skryte av barnehagen da? Endret 31. oktober 2019 av Klink 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 31. oktober 2019 #10371 Del Skrevet 31. oktober 2019 6 minutter siden, pøbelsara skrev: @Mrs Robinson kan du fjerne barnets navn? Takk! Seøvfølgelig, var en glipp 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 31. oktober 2019 #10372 Del Skrevet 31. oktober 2019 På 31.10.2019 den 16.41, Mrs Robinson skrev: Dette er løgn. 5.januar 2017 publiserer hun på bloggen: "Så har *** hatt sin siste dag i *** barnehage i dag, og for en barnehage det har vært! Virkelig, de har vært helt fantastiske både på *** som hun startet i, og på ***, avdelingen for større barn som hun begynte i etter sommerferien." Gjør det noe og skryte av barnehagen da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs Robinson Skrevet 31. oktober 2019 #10373 Del Skrevet 31. oktober 2019 Ignoreringsknappen er en fin funksjon jeg har benyttet meg av. Det hjelper derfor lite å tagge meg 2 ganger. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 31. oktober 2019 #10374 Del Skrevet 31. oktober 2019 (endret) 7 minutter siden, Mrs Robinson skrev: Ignoreringsknappen er en fin funksjon jeg har benyttet meg av. Det hjelper derfor lite å tagge meg 2 ganger. Dette hjelper vel ikke det heller, men nå bare siterte jeg deg. Og det må man regne med, hvis det er meg du mener. Endret 31. oktober 2019 av Klink 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 31. oktober 2019 #10375 Del Skrevet 31. oktober 2019 (endret) 1 time siden, Klink skrev: Gjør det noe og skryte av barnehagen da? Nei, men da gjør du det anonymt eller så lyver du i hvert fall ikke til leserne i kommentarfeltet på egen blogg og sier at det er andre på «et visst forum» som har lagt ut den informasjonen. Se post over her blant annet fra @Glemtbrukernavnet. CBE har løyet om så mye over så lang tid at det sikkert er vanskelig å holde styr på hva som er hva. Endret 31. oktober 2019 av Aquarius04 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 31. oktober 2019 #10376 Del Skrevet 31. oktober 2019 28 minutter siden, Klink skrev: Gjør det noe og skryte av barnehagen da? Nei. Men da kan hun ikke komme og påstå at det er "et visst forum" som skriver hvor barna går i barnehagen Eller skole, det har de selv gitt så mye informasjon om, at i lille Sarpsborg er det ikke vanskelige å finne ut hvilken de mener. (dessuten har en slektning skrivet ut navnet i sin helhet, cbe.no har "likt" posten, alltså godkjent den. Vil ikke lenke for å ikke spre dette videre her) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 31. oktober 2019 #10377 Del Skrevet 31. oktober 2019 Tusen takk for svar. Så trist at Caroline Berg Eriksen ikke har gitt seg med løgnene, jf. https://influencere.wordpress.com/cbe-logner-og-juks/ . Jeg lurer på hva andre influencere tenker om at United Influenceren ga henne en ærespris for å ha vært med på å definert bransjen, når det virker som CBE.no/Treasures AS mangler gode verdier og etiske retningslinjer, jf. https://influencere.wordpress.com/2019/01/18/vixen-aerespris-med-logner/amp/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lærern Skrevet 31. oktober 2019 #10378 Del Skrevet 31. oktober 2019 1 time siden, Mrs Robinson skrev: Dette er løgn. 5.januar 2017 publiserer hun på bloggen: "Så har *** hatt sin siste dag i *** barnehage i dag, og for en barnehage det har vært! Virkelig, de har vært helt fantastiske både på *** som hun startet i, og på ***, avdelingen for større barn som hun begynte i etter sommerferien." Dette gjelder barnehagen i Siljan. Jenta hadde allerede sluttet i den barnehagen, hun skrev jo selv at det var siste dag, da syns jeg ikke lenger at det er farlig å avsløre. Da er det jo bare koselig at hun skryter av barnehagen som hun har vært så fornøyd med 🙂 Klarte ikke å la være å kommentere her. Hun har dermed ikke lagt ut navnet på barnehagen i Sarpsborg. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 31. oktober 2019 #10379 Del Skrevet 31. oktober 2019 15 minutter siden, Lærern skrev: Dette gjelder barnehagen i Siljan. Jenta hadde allerede sluttet i den barnehagen, hun skrev jo selv at det var siste dag, da syns jeg ikke lenger at det er farlig å avsløre. Da er det jo bare koselig at hun skryter av barnehagen som hun har vært så fornøyd med 🙂 Klarte ikke å la være å kommentere her. Hun har dermed ikke lagt ut navnet på barnehagen i Sarpsborg. Ingen har sagt at hun har lagt ut navnet på barnehagen. Men hun har lagt ut en masse opplysninger om skolen til eldste. Og hevder at det er forumet her som har lagt ut opplysninger om barna hennes. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 31. oktober 2019 #10380 Del Skrevet 31. oktober 2019 24 minutter siden, pøbelsara skrev: Ingen har sagt at hun har lagt ut navnet på barnehagen. Men hun har lagt ut en masse opplysninger om skolen til eldste. Og hevder at det er forumet her som har lagt ut opplysninger om barna hennes. Så lenge jeg har fulgt denne tråden har ingen delt noe om privatlivet til mindreårige. I motsetning bloggeier selv som gjerne deler hvis det kan gi likes og cash. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå