Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Stargaze skrev (6 timer siden):

LKE prøver tydeligvis å trekke kunder til sitt coaching program. Men blir glatt utfordret i kommentarfeltet.

https://www.facebook.com/share/g/16585hJYKZ/?mibextid=K35XfP

IMG_6381.thumb.jpeg.9c90bca713fbc12e3574f48ee57e968d.jpeg

Hm..når han først er inne på tanken, kan jeg se for meg andre røde flagg på sosiale medier enn det..

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Felis skrev (4 timer siden):

Får ikke til å legge inn bilde, men han skriver følgende:

Jeg har coachet mange gjennom årene og har aldri vært borti noen som ikke tåler å trene to intervaller per uke og en langtur.

Til og med KOLS og hjertepasienter klarer det uten nevneverdig med skader.

Hvor mange kols- og hjertepasienter tror dere han har trent gjennom årene? Vet han i det hele tatt hva disse diagnosene vil si? Jeg har selv vært pårørende til noen med kols (både røykerelatert og den arvelige utgaven) og mistet en forelder til hjertesykdom, det siste disse tenkte på var å løpe. De var mest opptatt av å ha pust nok til å gjøre hverdagslige oppgaver, som å kle på seg og føre en samtale.

Både hjerte- og Kols-pasienter rådes faktisk til å trene. Det er ikke veldig mange år siden det var frarådet, kanskje 25 år for hjertepasienter, færre år for kols-pasienter. Men, det må selvfølgelig tilpasses den enkelte. Og det kommer selvfølgelig helt an på hvor i sykdomsløpet den enkelte er. En ting er i hvert fall helt sikkert, Lars-Kristian Eriksen har definitivt ingen utdannelse eller kompetanse til å vurdere hvor mye disse pasientene tåler, og like lite kunnskap og kompetanse i å tilpasse trening til hvordan slike pasienters form kan variere!

Tar som forutsetning her at du har sitert ham korrekt og at det er alt han skrev i dette svaret. Legg merke til hvordan han skaper et falskt narrativ. Dette er virkelig villedende reklame for det han driver med! Først skriver han at han har "coachet mange gjennom årene" og aldri vært borti noen som ikke har tålt å ikke trene intervaller to ganger i uken og en langtur.

Men hvem har LKE egentlig coachet? Før 2022, hvor han tok et lite, kort pt-kurs, så hadde han bare noen få trenerkurs innen fotball, men signerte i 2017 en kontrakt med 6. divisjonslaget Tune IL Fotball om å være spillende trener, med ambisjon om å rykke opp. Dette skjedde ikke, og samarbeidet ble avsluttet på mindre enn to år, om jeg ikke husker helt feil (korriger meg om jeg tar feil, fant det ikke i farta).

Spillerne på Tune IL er naturlig nok forholdsvis unge, og det er vel trygt å anta at ingen av dem har hverken hjerte- eller kolsdiagnoser.

LKE er også tilknyttet TIL mtp. "talentutvikling" av barn mellom 8 og 14 år. https://tuneil.no/medlemsservice/gronn-ekstra/

Vil anta at heller ingen av disse barna har alvorlige hjerte- eller kolsdiagnoser.

I 2022 tok altså LKE et kort kurs som pt, mest trolig samme korte kurset som CBE tok i 2024, det kurset som nå ikke lenger regnes å kvalifisere til å være personlig trener på en forsvarlig måte.

Siste året har LKE hatt ganske mange umerkede reklamer for et treningssenter som det virker som om han av og til har noen få voksne han gir treningsråd. Men heller ingen av disse få virker å være i gruppen hjerte- og kolssyke (selv om jeg selvfølgelig ikke kan utelukke at noen av dem er det). At det kan være mange, det er helt usannsynlig, da LKE som sagt ikke har noen som helst kompetanse til å trene grupper med disse diagnosene på en forsvarlig måte!

LKE skrev altså først at han har trent mange, og alle tåler visst hard trening. For i neste setning å snakke om at selv kols og hjertepasienter klarer dette, "uten nevneverdige skader"... (dette siste tyder på at hvis han har trent nevnte pasientgrupper så har disse opplevd noe skader pga. treningen, selv om han mener det ikke er i stor grad - ikke overraskende da han har trent på både seg selv og kona skader over mange år, og også selv var preget av mye skader som fotballspiller).

LKE skriver altså først at han har trent mange og alle tåler hans opplegg... for så å snakke om hjerte- og kolspasienter i neste setninger, og dermed gir inntrykk av at han har trent mange med disse diagnosene. Noe han garantert ikke kan ha gjort ut fra den manglende utdanningen han har til å trene disse pasientgruppene på en forsvarlig måte, og han heller aldri har lagt ut noe som tyder på at han har vært i nærheten av å gjøre noe slikt (han har vist at han er mer enn villig til å eksponere de han trener, inklusive barna han trener, så liten grunn til å tro at han aldri ville nevnt om han hadde slike grupper).

Dette er samme falske narrativ som Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen har basert sine ulike bedriftsvirksomheter på over mange år. Og det de driver med er farlig for andre!

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vålull skrev (5 timer siden):

Ser vanligvis ikke på kompani Lauritzen, men nå denne sesongen må jeg nok🤣

#metoo 🤭 Gleder meg til å se dama uten filter! Og det klippet til Tv2 med de skoa… Ja, hva skal man si😆det kan jo bli en spennende ferd for fruen😅🤠

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strikkagenser skrev (12 timer siden):

Må bare kommentere denne. Det er helt riktig at både KOLS og hjertesyke trener intervaller, og det har god effekt for disse pasientgruppene. De løper ikke nødvendigvis, men sykler, går i motbakke eller lignende og jobber intervallbasert med f.eks 4 min høy intensitet og 3 min pause x 4. Dette nettopp for å ha kapasitet til hverdagens gjøremål.

Må også legge til at jeg ellers ikke er fan av LKE, og er ellers helt enig i kritikken han får

Han hevder at de kan løpe to intervalløkter i uka og en langtur. Med langtur, så legger jeg selvfølgelig til grunn hva LKE tidligere har uttalt om emnet, og uten å huske ordrett, så er langtur definert som langt mer enn noen kilometer. Litt avhengig av sykdomsforløpet, så er jeg usikker på hvor mange kols- og hjertepasienter som klarer å gjennomføre det LKE definerer som langtur. Som jeg skrev, så trener de for å holde i gang daglige funksjoner, de driver vel uansett ikke med løpsforbereding på det nivået LKE krever at kundene hans skal holde på med.

Men uansett er det interessant å se en mann fullstendig uten meritter kaste fra seg slike påstander på et løpeforum, som om han sitter på fasiten. Hvis han kunne så mye om trening som han gir inntrykk av, så hadde han vel hatt noen resultater å vise til? Han har meldt seg på nok av konkurranser, men han får aldri noen gode resultater, hvis man ikke regner med en seier i det lokale mosjonistløpet, da. Han blir stort sett skadet, eller så har han andre unnskyldninger for at det ikke gikk. For tykt tau og manglende hansker i kaldt vær er to unnskyldninger som renner meg i hu...

Det eneste han presterer er med denne rage baitingen sin, er å skape seg et negativt bilde av seg selv. Men all oppmerksomhet er kanskje bedre enn ingen, når det eneste man har oppnådd i livet er å være gift med en avdanket blogger.

Frisk Frosk skrev (11 timer siden):

Både hjerte- og Kols-pasienter rådes faktisk til å trene. Det er ikke veldig mange år siden det var frarådet, kanskje 25 år for hjertepasienter, færre år for kols-pasienter. Men, det må selvfølgelig tilpasses den enkelte. Og det kommer selvfølgelig helt an på hvor i sykdomsløpet den enkelte er. En ting er i hvert fall helt sikkert, Lars-Kristian Eriksen har definitivt ingen utdannelse eller kompetanse til å vurdere hvor mye disse pasientene tåler, og like lite kunnskap og kompetanse i å tilpasse trening til hvordan slike pasienters form kan variere!

Tar som forutsetning her at du har sitert ham korrekt og at det er alt han skrev i dette svaret. Legg merke til hvordan han skaper et falskt narrativ. Dette er virkelig villedende reklame for det han driver med! Først skriver han at han har "coachet mange gjennom årene" og aldri vært borti noen som ikke har tålt å ikke trene intervaller to ganger i uken og en langtur.

Men hvem har LKE egentlig coachet? Før 2022, hvor han tok et lite, kort pt-kurs, så hadde han bare noen få trenerkurs innen fotball, men signerte i 2017 en kontrakt med 6. divisjonslaget Tune IL Fotball om å være spillende trener, med ambisjon om å rykke opp. Dette skjedde ikke, og samarbeidet ble avsluttet på mindre enn to år, om jeg ikke husker helt feil (korriger meg om jeg tar feil, fant det ikke i farta).

Spillerne på Tune IL er naturlig nok forholdsvis unge, og det er vel trygt å anta at ingen av dem har hverken hjerte- eller kolsdiagnoser.

LKE er også tilknyttet TIL mtp. "talentutvikling" av barn mellom 8 og 14 år. https://tuneil.no/medlemsservice/gronn-ekstra/

Vil anta at heller ingen av disse barna har alvorlige hjerte- eller kolsdiagnoser.

I 2022 tok altså LKE et kort kurs som pt, mest trolig samme korte kurset som CBE tok i 2024, det kurset som nå ikke lenger regnes å kvalifisere til å være personlig trener på en forsvarlig måte.

Siste året har LKE hatt ganske mange umerkede reklamer for et treningssenter som det virker som om han av og til har noen få voksne han gir treningsråd. Men heller ingen av disse få virker å være i gruppen hjerte- og kolssyke (selv om jeg selvfølgelig ikke kan utelukke at noen av dem er det). At det kan være mange, det er helt usannsynlig, da LKE som sagt ikke har noen som helst kompetanse til å trene grupper med disse diagnosene på en forsvarlig måte!

LKE skrev altså først at han har trent mange, og alle tåler visst hard trening. For i neste setning å snakke om at selv kols og hjertepasienter klarer dette, "uten nevneverdige skader"... (dette siste tyder på at hvis han har trent nevnte pasientgrupper så har disse opplevd noe skader pga. treningen, selv om han mener det ikke er i stor grad - ikke overraskende da han har trent på både seg selv og kona skader over mange år, og også selv var preget av mye skader som fotballspiller).

LKE skriver altså først at han har trent mange og alle tåler hans opplegg... for så å snakke om hjerte- og kolspasienter i neste setninger, og dermed gir inntrykk av at han har trent mange med disse diagnosene. Noe han garantert ikke kan ha gjort ut fra den manglende utdanningen han har til å trene disse pasientgruppene på en forsvarlig måte, og han heller aldri har lagt ut noe som tyder på at han har vært i nærheten av å gjøre noe slikt (han har vist at han er mer enn villig til å eksponere de han trener, inklusive barna han trener, så liten grunn til å tro at han aldri ville nevnt om han hadde slike grupper).

Dette er samme falske narrativ som Lars-Kristian Eriksen og Caroline Berg Eriksen har basert sine ulike bedriftsvirksomheter på over mange år. Og det de driver med er farlig for andre!

Det er ordrett sitert, så han antyder akkurat det du skisserer.

• Liker 16
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (1 time siden):

Han hevder at de kan løpe to intervalløkter i uka og en langtur. Med langtur, så legger jeg selvfølgelig til grunn hva LKE tidligere har uttalt om emnet, og uten å huske ordrett, så er langtur definert som langt mer enn noen kilometer. Litt avhengig av sykdomsforløpet, så er jeg usikker på hvor mange kols- og hjertepasienter som klarer å gjennomføre det LKE definerer som langtur. Som jeg skrev, så trener de for å holde i gang daglige funksjoner, de driver vel uansett ikke med løpsforbereding på det nivået LKE krever at kundene hans skal holde på med.

Men uansett er det interessant å se en mann fullstendig uten meritter kaste fra seg slike påstander på et løpeforum, som om han sitter på fasiten. Hvis han kunne så mye om trening som han gir inntrykk av, så hadde han vel hatt noen resultater å vise til? Han har meldt seg på nok av konkurranser, men han får aldri noen gode resultater, hvis man ikke regner med en seier i det lokale mosjonistløpet, da. Han blir stort sett skadet, eller så har han andre unnskyldninger for at det ikke gikk. For tykt tau og manglende hansker i kaldt vær er to unnskyldninger som renner meg i hu...

Det eneste han presterer er med denne rage baitingen sin, er å skape seg et negativt bilde av seg selv. Men all oppmerksomhet er kanskje bedre enn ingen, når det eneste man har oppnådd i livet er å være gift med en avdanket blogger.

Det er ordrett sitert, så han antyder akkurat det du skisserer.

Hvis det ikke var så alvorlig at noen driver så uforsvarlig som det LKE og CBE gjør, så kunne det de gjør vært latterlig. 

Men det er for alvorlig til at det er latterlig, for det både han og hun driver med kan skade andre!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest22 skrev (26 minutter siden):

Liker denne kommentaren under :D 

image.png.9724da261e02b7886a74ccd6c7541933.png

Jeg er fortsatt veldig lite rutta på KG og hadde tenkt til å poste den kommentaren men har ikke skjønt helt hvordan det gjøres enda. Men den kommentaren er verdt sin vekt i gull! Og poenget ser ut til å fly over hodet hans, hvis man leser svaret!

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LK skriver at alle tåler to intervaller og langkjøring.. Da har han ikke møtt meg som strever med akillesproblemer og plantarfacitt. Spørs hva han definerer som "langtur" og hva han mener med "tåler", da... Hvor mye smerte skal man tåle? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest22 skrev (37 minutter siden):

Fantastisk direkte og sann kommentar!

Hva svarer LKE?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katten89 skrev (48 minutter siden):

LK skriver at alle tåler to intervaller og langkjøring.. Da har han ikke møtt meg som strever med akillesproblemer og plantarfacitt. Spørs hva han definerer som "langtur" og hva han mener med "tåler", da... Hvor mye smerte skal man tåle? 

Han møter seg selv i døren her. Han klarer jo sjelden til aldri å nå sine egne, overivrige mål fordi han enten skader seg under trening eller ikke får det til når det gjelder. Så "alle tåler"-argumentet hans er en noe høy ambisjon på vegne av alle kols- og hjertepasienter, og alle med ulike kroniske skader og slitasje.

Han får ikke meg til å løpe to intervalløkter og en langtur i uken, det tåler ikke anklene mine.

Han hadde kommet så mye enklere fra det om han bare sluttet å være så bastant, og istedet for å bruke besserwissersk "Alle" benytte "flere/noen".

(Eller for min del bare holdt kjeft, siden han ikke eier medisinsk kompetanse for trening med sykdom)

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 19
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hvor hun vil med dette, men for en utrolig dårlig formidling av soner i trening. Sonene er ikke en fart, de er hvor du ligger i intensitet målt med pulsen (prosent av makspuls). Det vil være ulik fart avhengig av trening status, stigning osv. føler at dette kun er for å skryte av hvor raskt hun løper og ikke for å formidle kunnskap. Blir så skuffet over sånne som henne som formidler trening på en så dårlig måte. Hadde ikke jeg kunnet noe om trening hadde jeg trodd jeg var i sone 1 uansett om jeg løp 10 km/t, som forøvring er mitt intervall/sone 4- tempo når jeg har 5% stigning (ja, jeg er i dårlig form) . Litt som å si at et menneske som veier 80 kg er tjukk uavhengig av om det er en dame på 150 cm eller en mann på 190 cm. 

IMG_6224.jpeg

Endret av Katten89
  • Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest22 skrev (3 timer siden):

feil

Endret av Snødronninga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Katten89 skrev (1 time siden):

Jeg skjønner hvor hun vil med dette, men for en utrolig dårlig formidling av soner i trening. Sonene er ikke en fart, de er hvor du ligger i intensitet målt med pulsen (prosent av makspuls). Det vil være ulik fart avhengig av trening status, stigning osv. føler at dette kun er for å skryte av hvor raskt hun løper og ikke for å formidle kunnskap. Blir så skuffet over sånne som henne som formidler trening på en så dårlig måte. Hadde ikke jeg kunnet noe om trening hadde jeg trodd jeg var i sone 1 uansett om jeg løp 10 km/t, som forøvring er mitt intervall/sone 4- tempo når jeg har 5% stigning (ja, jeg er i dårlig form) . Litt som å si at et menneske som veier 80 kg er tjukk uavhengig av om det er en dame på 150 cm eller en mann på 190 cm. 

IMG_6224.jpeg

Og her er puta på plass i tightsen. Flaut. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xstrella skrev (22 minutter siden):

Og her er puta på plass i tightsen. Flaut. 

Det er nok en Maximus Glutinus Extravagansius rumpemuskel hevet over øvrig rumpenivå 😉

• Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (5 timer siden):

Fantastisk direkte og sann kommentar!

Hva svarer LKE?

Han svarer:

Tuva Tuva Tuva 

Takk for innspillet 😊

Røde flagg bør baseres på faktiske feil og tegn på lav kunnskap, ikke personlige preferanser eller forutinntatthet.

- Røde flagg bør handle om feilinformasjon og svak faglig forståelse, ikke subjektive preferanser. Det er viktig å skille mellom hva som er dårlig praksis og hva som bare ikke stemmer overens med egne preferanser.

- En formell utdanning er en start, og PT kurset gir kun en helt grunnleggende forståelse for faget. Helt enig 😊 Erfaring og egeninnsats i å forstå fagfeltet spiller en stor rolle. Mange dyktige trenere har brukt år på å trene både seg selv og andre, samt lese og fordype seg i forskning langt utover grunnleggende kurs. Hva hver enkelt har gjort vet du veldig lite om. Hvor mye utdannelse en person har er ikke et argument i seg selv for røde flagg. Finnes mange godt utdannede mennesker som deler råd på sosiale medier som er helt bak mål og direkte feil. Appeal to authority er en logisk tankefeil.

- Å tilpasse belastning er en av de viktigste faktorene for restitusjon. Uten riktig belastning vil selv optimal søvn og ernæring ikke kompensere. Mange restitusjonsmetoder gir liten reell effekt sammenlignet med nettopp å styre treningsmengden fornuftig.

- For mange henger prestasjon og treningsglede tett sammen. Hvis det ikke gjelder for deg, betyr ikke det at det er irrelevant for alle. Det er viktig å skille mellom hva som er røde flagg og hva som bare ikke resonnerer med ens egen tilnærming.

- Å dele ut røde flagg basert på hvordan folk kler seg er utelukkende basert på fordommer. Var jeg deg ville jeg forsøkt å se forbi det og heller basert meg på argumentene og informasjonen personen deler.

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Kkkkaru skrev (4 minutter siden):

Han svarer:

Tuva Tuva Tuva 

Takk for innspillet 😊

Røde flagg bør baseres på faktiske feil og tegn på lav kunnskap, ikke personlige preferanser eller forutinntatthet.

- Røde flagg bør handle om feilinformasjon og svak faglig forståelse, ikke subjektive preferanser. Det er viktig å skille mellom hva som er dårlig praksis og hva som bare ikke stemmer overens med egne preferanser.

- En formell utdanning er en start, og PT kurset gir kun en helt grunnleggende forståelse for faget. Helt enig 😊 Erfaring og egeninnsats i å forstå fagfeltet spiller en stor rolle. Mange dyktige trenere har brukt år på å trene både seg selv og andre, samt lese og fordype seg i forskning langt utover grunnleggende kurs. Hva hver enkelt har gjort vet du veldig lite om. Hvor mye utdannelse en person har er ikke et argument i seg selv for røde flagg. Finnes mange godt utdannede mennesker som deler råd på sosiale medier som er helt bak mål og direkte feil. Appeal to authority er en logisk tankefeil.

- Å tilpasse belastning er en av de viktigste faktorene for restitusjon. Uten riktig belastning vil selv optimal søvn og ernæring ikke kompensere. Mange restitusjonsmetoder gir liten reell effekt sammenlignet med nettopp å styre treningsmengden fornuftig.

- For mange henger prestasjon og treningsglede tett sammen. Hvis det ikke gjelder for deg, betyr ikke det at det er irrelevant for alle. Det er viktig å skille mellom hva som er røde flagg og hva som bare ikke resonnerer med ens egen tilnærming.

- Å dele ut røde flagg basert på hvordan folk kler seg er utelukkende basert på fordommer. Var jeg deg ville jeg forsøkt å se forbi det og heller basert meg på argumentene og informasjonen personen deler.

Skjønner ikke hvor han får siste punkt fra? Tuva nevner ikke klær, men kropp. For meg ser det ut til at han prøver å ta henne på noe hun ikke mener, fordi han ikke kan forsvare det hun faktisk skriver.

• Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (På 17.2.2025 den 17.43):

LKE prøver tydeligvis å trekke kunder til sitt coaching program. Men blir glatt utfordret i kommentarfeltet.

https://www.facebook.com/share/g/16585hJYKZ/?mibextid=K35XfP

IMG_6381.thumb.jpeg.9c90bca713fbc12e3574f48ee57e968d.jpeg

Interessant å se hvor enig og saklig han prøver å gjøre seg, samt modererer seg selv kraftig fra det man er vant til å se LKE være i SoMe. Det hadde han aldri gjort som privatperson, men all den tid han forsøker se ut som og oppføre seg som en profesjonell så kan han ikke fyre av som en komplett unhinged person i kommentarfeltet. 
Synes forøvrig han møter saklig og on the nose-kritikk og motstand.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kkkkaru skrev (1 time siden):

Han svarer:

Tuva Tuva Tuva 

Takk for innspillet 😊

Veldig tydelig at kommentaren til Tuva, særlig avgående fokus på kropp vs teknikk, ble litt vel gjenkjennbart for LKE som går rett i forsvar med hjelp av stråmannen sin

• Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kkkkaru skrev (2 timer siden):

Han svarer:

Tuva Tuva Tuva 

Takk for innspillet 😊

Oj, han føler seg virkelig tråkket på tærne!

Og måten han da reagerer på, det er å åpne med å fremstille seg selv som en kvinnenedlatende gammel mann.

Det gjør han med å starte med å skrive navnet hennes tre ganger, som om han er oppgitt over henne og sukker over hvor dum hun er. (*Legger til - jeg er blitt gjort oppmerksom på IG-navnet til den han svarer repeteres tre ganger, så første setningen min om dette utgår med andre ord. Lar det likevel stå, fordi jeg mener det inntrykket han der gir av seg selv bekreftes videre i hans svar.)  Og han understreker det i første setning med å belære henne og si temmelig direkte påstå at det hun skrev kun er basert på "personlige preferanser eller forutinntatthet".

Han går også langt i å si at hun ikke vet hva hun snakker om, at hun ikke forstår forskjellen på "dårlig praksis" og hva som er hennes egne personlige preferanser.

I det lengste punktet forsøker han å prate seg rundt to faktum. Det ene er hans egen manglende utdannelse innen det han selv stadig fremstiller seg som ekspert på. Det andre er at han refererer til at det å lese seg opp på forskning osv. liksom skal være like bra som utdanning. Det han IKKE kommenterer, det er det at han over år har demonstrert klart og tydelig at han har store mangler i helt grunnleggende kunnskap innen kropp, trening og kosthold. Og i praksis har han også i mange år valgt å dokumentere at han heller ikke mestrer det praktiske, viser overtrening, pådrar deg skader pga. overtrening, trener når han er syk. Selv alvorlig helsefarlige råd formidler han gjennom egen treningsinfluensing, f.eks. at han har kommet med påstander om at det er bra å trene i høy varme uten å drikke, dra på flere timers tur i fremmed fjellområde uten tilgang til vann, legge ut på langløp uten korrekt påkledning i kulden. I tillegg har han vist mange ganger at han etter lengre perioder med feiltrening og overtrening, at han blir syk. Så mye av dette har LKE vist at han faktisk er blitt ganske så forutsigbar på når det skjer (noe som også er påpekt flere ganger før i denne tråden).

Det å tilpasse belastning er også en del av det han over år har vist at han ikke mestrer gjennom sine influenserkanaler coach_eriksen, netfit.no og athlete excel.

Og så avslutter LKE svaret sitt med å rakke ned på denne Tuva igjen, med å insinuere at treningsglede og prestasjon ikke betyr noe for henne, før han insinuerer at hun har kritisert ham bare for hvilke klær han trener i.

Den siste setningen viser at han ikke forstår noenting av hva kritikken handler om. Det er jo NETTOPP på bakgrunn av hva han selv, Lars-Kristian Eriksen, har delt om trening, kosthold og utseende gjennom mange år gjennom carolinebergeriksenno, larskristianeriksen, coach_eriksen, netfit.no, athlete_excel - denne Tuva og trolig de fleste andre har sett at hans argumenter og hans informasjon ikke holder mål!

Lars-Kristian Eriksen har via sine influenserkanaler selv valgt alt han har lagt ut, sagt og skrevet, bildene han har vist. Han viser at den kunnskapen han tror han har, altfor ofte viser helt grunnleggende mangler på det mest elementære. Han har vist at han ofte ikke forstår den forskningen han forsøker å presentere, og også at han har et særdeles lite reflektert forhold til forskning. Han har kommet med en mengde råd som faktisk kan føre til at andre skader seg, fordi han ikke har kunnskap til å nyansere det han legger ut, ikke tar forbehold om at ulike personer kan måtte ta helt forskjellige grep innen trening generelt, belastning spesielt. Han har også gjennom år vist at han har et enormt fokus på eget utseende når det kommer til treningen, han hopper fra idrett til idrett og later som han skal bli verdensmester i det meste før han har begynt, og han har over år også presentert det som gir inntrykk av et ikke sunt forhold til kosthold og ernæring. Kombinasjonen av hva LKE og kona har vist gjennom år kan gå rett inn i "læreboka" på hvordan man definerer ortorektiske problemer.

Det var virkelig ikke noe som helst saklig i dette svaret fra LKEs side, han forsøker bare å fremstille denne Tuva som en noksagt uten kunnskap, mens han forsøker å fremstille seg selv som en selvlært ekspert.

Like useriøs som alltid, med andre ord.

Endret av Frisk Frosk
La til (*)
  • Liker 11
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...