Rev. Revenge Skrevet 31. desember 2024 #102661 Del Skrevet 31. desember 2024 Hun deler som hun har vett til, og skjønner ikke at barn har rett til privatliv så lenge hun tror barna er en forlengelse av henne selv. Jeg begrunner dette med den innsikt vi har fått gjennom årelang eksponering av alt fra begravelser og sex til bæsjing. Det eneste private er åpenbart silikonpuppene, hennes ekte utseende og ektemannens stalker-historikk. Hadde hun holdt ungene unna SoMe ville de aldri kunne lest om seg selv i sammenheng med foreldrenes grelle eskapader, og ingen ville visst hvem de var slik at de kunne skape sin egen autonome identitet. 31 1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 31. desember 2024 #102662 Del Skrevet 31. desember 2024 Escadamango skrev (1 time siden): De har fått sponset opphold på Tanum strand. Tror jeg sender en tilbakemelding på hva jeg synes om at de støtter barne eksponering Jeg gikk inn på hjemmesiden til Tanum Strand, der er det en chat-boks man kan spørre om noe. Jeg beskrev situasjonen, barneeksponering, at norsk lov sier at annonsør er like ansvarlig som influenseren for brudd på markedsføringsloven. Det gikk mindre (!!) enn ett sekund fra jeg trykket send, til jeg fikk et 13 linjers svar fra dem - med oppfordring om å kontakte TanumStrand. Tydelig at useriøse aktører finner sammen når Tanum Strand velger Caroline Berg Eriksen, barneeksponering og brudd på norsk lov for å føre dem inn i det nye året. 30 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Escadamango Skrevet 31. desember 2024 #102663 Del Skrevet 31. desember 2024 Frisk Frosk skrev (2 timer siden): Jeg gikk inn på hjemmesiden til Tanum Strand, der er det en chat-boks man kan spørre om noe. Jeg beskrev situasjonen, barneeksponering, at norsk lov sier at annonsør er like ansvarlig som influenseren for brudd på markedsføringsloven. Det gikk mindre (!!) enn ett sekund fra jeg trykket send, til jeg fikk et 13 linjers svar fra dem - med oppfordring om å kontakte TanumStrand. Tydelig at useriøse aktører finner sammen når Tanum Strand velger Caroline Berg Eriksen, barneeksponering og brudd på norsk lov for å føre dem inn i det nye året. Da treffer du nok bare en chat bot, ikke et ekte menneske. Send e-post? 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 1. januar #102664 Del Skrevet 1. januar Katten89 skrev (12 timer siden): Noen her som skal kjøpe coaching av fruen i det nye året? 😂 Lol, siste jeg ville betalt for. 🤣 Tror ikke hun har noen kunder, bare later som. Ellers ville vi sett anbefalinger i pt- kontoen. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøydokka Skrevet 1. januar #102665 Del Skrevet 1. januar Melkebart1 skrev (11 timer siden): Tror ikke jeg orker det ass, om jeg må suuuuge magen inn slik som hun gjør når hun skåler med kaffekoppen, på den siste treningsøkta i år… 🤭😅 Slitsomt a gitt! Du må også legge deg på gulvet, heller vann på deg seg sånn at du ser svett ut, strekke opp armene og lage sexy tryne med trutmunn, det fikser du vel😅 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marihone Skrevet 1. januar #102666 Del Skrevet 1. januar Det er ikke så lenge siden CBE var på Tanum Strand med sin mor og søster. Hun har nok bedt om samarbeid selv her, og vist til antall følgere og eksponeringsvidde. Tanum Strand sin målgruppe er bl.a. nordmenn. Tanum Strand er et kjempefint sted. Jeg har selv vært der med barna. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miamiamia Skrevet 1. januar #102667 Del Skrevet 1. januar Rev. Revenge skrev (16 timer siden): Hun deler som hun har vett til, og skjønner ikke at barn har rett til privatliv så lenge hun tror barna er en forlengelse av henne selv. Jeg begrunner dette med den innsikt vi har fått gjennom årelang eksponering av alt fra begravelser og sex til bæsjing. Det eneste private er åpenbart silikonpuppene, hennes ekte utseende og ektemannens stalker-historikk. Hadde hun holdt ungene unna SoMe ville de aldri kunne lest om seg selv i sammenheng med foreldrenes grelle eskapader, og ingen ville visst hvem de var slik at de kunne skape sin egen autonome identitet. Alle foreldre er stolt av barna sine, og syns egne barn er de fineste på jord. Det mange foreldre ikke skjønner er at det er som regel de selv som syns barna sine er vakrest og flottest. Det betyr ikke at andre også syns det. Derfor bør man som foreldre holde barna unna SoMe, nettopp fordi ikke mange mener det samme som en selv. Sorry as, men jeg blir flau av foreldre som deler bilder av ungene sine og kaller de for vakre prinser og prinsesser når de overhodet ikke er det. 25 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melkebart1 Skrevet 1. januar #102668 Del Skrevet 1. januar tøydokka skrev (6 timer siden): Du må også legge deg på gulvet, heller vann på deg seg sånn at du ser svett ut, strekke opp armene og lage sexy tryne med trutmunn, det fikser du vel😅 Jepp! Helt i min gate det der 🙋🏼♀️😅 Og filter. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken79 Skrevet 1. januar #102669 Del Skrevet 1. januar Escadamango skrev (21 timer siden): De har fått sponset opphold på Tanum strand. Tror jeg sender en tilbakemelding på hva jeg synes om at de støtter barne eksponering Ikke overrasket over sponsen. Hotelldirektøren er fra Sarpsborg. 11 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frisk Frosk Skrevet 1. januar #102670 Del Skrevet 1. januar Frøken79 skrev (3 timer siden): Ikke overrasket over sponsen. Hotelldirektøren er fra Sarpsborg. Kameraderi, da, kan det virke som, lokalt nettverk som helt ser bort fra den uetiske driften som eierne av Treasures AS driver med. Tanum Strand viser med dette valget at de er et sted som utelukker seg selv fra bevisste kundegrupper. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måne Rampelyset Skrevet 1. januar #102671 Del Skrevet 1. januar Tråden er ryddet for persondebatt. Måne, admin. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CityCityBangBang Skrevet 1. januar #102672 Del Skrevet 1. januar "Du trenger ikke redigere utseendet, eller la apper ta over livet. Du er god nok som du er!" Jonas Gahr Støre i nyttårstalen. Håper mange fikk med seg det. 🙏 32 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Margit777 Skrevet 2. januar #102673 Del Skrevet 2. januar CityCityBangBang skrev (10 timer siden): "Du trenger ikke redigere utseendet, eller la apper ta over livet. Du er god nok som du er!" Jonas Gahr Støre i nyttårstalen. Håper mange fikk med seg det. 🙏 Som om Caroline vet hvem han er. 30 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Fjas Skrevet 2. januar #102674 Del Skrevet 2. januar Kollontaj skrev (På 31.12.2024 den 13.31): Mener det er ei som har skrevet om det her, for ikke lenge siden. Jeg melder meg frivillig! 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Fjas Skrevet 2. januar #102675 Del Skrevet 2. januar I dag utleveres det igjen hvilken skole barna går på 😱 Og det skrives feilaktig at de går på privatskole.. Skolen de går på er en friskole. Heldigvis kan man si, da private skoler er ekstremt dyre og neppe noe det hadde vært plass til i budsjettene deres for tiden 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 2. januar #102676 Del Skrevet 2. januar Frk.Fjas skrev (7 minutter siden): I dag utleveres det igjen hvilken skole barna går på 😱 Og det skrives feilaktig at de går på privatskole.. Skolen de går på er en friskole. Heldigvis kan man si, da private skoler er ekstremt dyre og neppe noe det hadde vært plass til i budsjettene deres for tiden Children’s International School (CIS) i Fredrikstad, Sarpsborg og Moss er private internasjonale skoler som tilbyr undervisning for elever fra 1. til 10. trinn. I Norge er det en distinksjon mellom privatskoler og friskoler: Friskoler: Disse er private skoler godkjent etter friskoleloven og mottar offentlig støtte. De må følge bestemte pedagogiske eller religiøse retninger og kan kreve begrensede skolepenger. Privatskoler uten statstilskudd: Disse skolene er godkjent etter opplæringsloven § 2-12 og mottar ikke offentlig støtte. De kan ta inn de elevene de ønsker, sette skolepenger etter eget skjønn og ta ut utbytte. Basert på informasjonen fra CIS' nettside, hvor de omtaler seg selv som "IBO authorised private international schools", er det sannsynlig at de er privatskoler uten statstilskudd. Dette innebærer at de opererer uten offentlig finansiering og har frihet til å fastsette egne skolepenger og inntakskriterier. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Fjas Skrevet 2. januar #102677 Del Skrevet 2. januar Shopgirl2014 skrev (2 minutter siden): Children’s International School (CIS) i Fredrikstad, Sarpsborg og Moss er private internasjonale skoler som tilbyr undervisning for elever fra 1. til 10. trinn. I Norge er det en distinksjon mellom privatskoler og friskoler: Friskoler: Disse er private skoler godkjent etter friskoleloven og mottar offentlig støtte. De må følge bestemte pedagogiske eller religiøse retninger og kan kreve begrensede skolepenger. Privatskoler uten statstilskudd: Disse skolene er godkjent etter opplæringsloven § 2-12 og mottar ikke offentlig støtte. De kan ta inn de elevene de ønsker, sette skolepenger etter eget skjønn og ta ut utbytte. Basert på informasjonen fra CIS' nettside, hvor de omtaler seg selv som "IBO authorised private international schools", er det sannsynlig at de er privatskoler uten statstilskudd. Dette innebærer at de opererer uten offentlig finansiering og har frihet til å fastsette egne skolepenger og inntakskriterier. Den er registrert som friskole med tilskudd fra staten (som dekker 85 %). Altså ikke en privatskole uten tilskudd, selv om de omtaler seg som private school. Du kan også se det av satsene 14 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Fjas Skrevet 2. januar #102678 Del Skrevet 2. januar Shopgirl2014 skrev (6 minutter siden): Children’s International School (CIS) i Fredrikstad, Sarpsborg og Moss er private internasjonale skoler som tilbyr undervisning for elever fra 1. til 10. trinn. I Norge er det en distinksjon mellom privatskoler og friskoler: Friskoler: Disse er private skoler godkjent etter friskoleloven og mottar offentlig støtte. De må følge bestemte pedagogiske eller religiøse retninger og kan kreve begrensede skolepenger. Privatskoler uten statstilskudd: Disse skolene er godkjent etter opplæringsloven § 2-12 og mottar ikke offentlig støtte. De kan ta inn de elevene de ønsker, sette skolepenger etter eget skjønn og ta ut utbytte. Basert på informasjonen fra CIS' nettside, hvor de omtaler seg selv som "IBO authorised private international schools", er det sannsynlig at de er privatskoler uten statstilskudd. Dette innebærer at de opererer uten offentlig finansiering og har frihet til å fastsette egne skolepenger og inntakskriterier. https://cisschools.no/our-schools/cis-sarpsborg/admission/ her ser du kostnaden på drøyt 3000 kr per måned, som tilsvarer maksimumspris friskoler kan ta. Staten dekker da de resterende 85 %. Hvis du klikker på PDFen, så referer de også til friskoleloven 11 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shopgirl2014 Skrevet 2. januar #102679 Del Skrevet 2. januar Frk.Fjas skrev (16 minutter siden): https://cisschools.no/our-schools/cis-sarpsborg/admission/ her ser du kostnaden på drøyt 3000 kr per måned, som tilsvarer maksimumspris friskoler kan ta. Staten dekker da de resterende 85 %. Hvis du klikker på PDFen, så referer de også til friskoleloven Så vidt jeg kan se heter ikke loven lenger "friskoleloven". Det offisielle navnet er Lov om private skolar med rett til statstilskot (privatskolelova), og loven regulerer private skoler som har rett til statlig støtte. For at en skole skal godkjennes og få rett til statstilskudd, må den drive virksomheten sin på ett av følgende grunnlag: a. Livssyn b. Anerkjent pedagogisk retning c. Internasjonalt d. Særskilt tilrettelagt videregående opplæring i kombinasjon med toppidrett e. Norsk grunnskoleopplæring i utlandet f. Særskilt tilrettelagt opplæring for elever med dokumenterte behov g. Videregående opplæring i tradisjonshåndverksfag CIS (Children’s International School) er, ifølge loven, en privatskole med rett til statstilskudd. Så selv om noen kanskje vil kalle det en "friskole", er det også helt riktig å omtale CIS som en privatskole. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2003-07-04-84/KAPITTEL_2#KAPITTEL_2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 2. januar #102680 Del Skrevet 2. januar Shopgirl2014 skrev (1 time siden): Children’s International School (CIS) i Fredrikstad, Sarpsborg og Moss er private internasjonale skoler som tilbyr undervisning for elever fra 1. til 10. trinn. I Norge er det en distinksjon mellom privatskoler og friskoler: Friskoler: Disse er private skoler godkjent etter friskoleloven og mottar offentlig støtte. De må følge bestemte pedagogiske eller religiøse retninger og kan kreve begrensede skolepenger. Privatskoler uten statstilskudd: Disse skolene er godkjent etter opplæringsloven § 2-12 og mottar ikke offentlig støtte. De kan ta inn de elevene de ønsker, sette skolepenger etter eget skjønn og ta ut utbytte. Basert på informasjonen fra CIS' nettside, hvor de omtaler seg selv som "IBO authorised private international schools", er det sannsynlig at de er privatskoler uten statstilskudd. Dette innebærer at de opererer uten offentlig finansiering og har frihet til å fastsette egne skolepenger og inntakskriterier. Viste ikke at jentene gikk på denne type skole, hva den heter eller hvor den ligger. Ikke før du skrev det her. Litt ugreit å dele? 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå