Imblar Skrevet 16 timer siden #102141 Del Skrevet 16 timer siden Hvor kan man se klipp fra KL? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 14 timer siden #102142 Del Skrevet 14 timer siden Imblar skrev (2 timer siden): Hvor kan man se klipp fra KL? klippet jeg så kom opp på fb tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniBaguette Skrevet 11 timer siden #102143 Del Skrevet 11 timer siden VG har sett på skattelistene, måtte scrolle laaaangt ned på inntektstopplisten over influencere før jeg kom til CBE: CAROLINE BERG ERIKSEN f. 1987 Influencer Inntekt 397 493 Formue 0 Skatt 141 300 15 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NordreSving Skrevet 11 timer siden #102144 Del Skrevet 11 timer siden (endret) Da er den årlige skattesjekken publisert Tallene for CBE er som følger https://www.vg.no/rampelys/i/73yq5V/sophie-elise-over-fire-millioner-ned-i-inntekt Inntekt 397.493 Formue 0 Jeg antar at mye går gjennom firmaet fortsatt, men sammenliknet med tidligere år, så er jo dette ikke akkurat strålende. Edit: to hoder en tanke @MiniBaguette Endret 11 timer siden av NordreSving 11 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 10 timer siden #102145 Del Skrevet 10 timer siden NordreSving skrev (1 time siden): Da er den årlige skattesjekken publisert Tallene for CBE er som følger https://www.vg.no/rampelys/i/73yq5V/sophie-elise-over-fire-millioner-ned-i-inntekt Inntekt 397.493 Formue 0 Jeg antar at mye går gjennom firmaet fortsatt, men sammenliknet med tidligere år, så er jo dette ikke akkurat strålende. Edit: to hoder en tanke @MiniBaguette Siden de andre influencerne står oppført med så mye, antar jeg dette må være inkludert egne AS? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 10 timer siden #102146 Del Skrevet 10 timer siden NordreSving skrev (1 time siden): Da er den årlige skattesjekken publisert Tallene for CBE er som følger https://www.vg.no/rampelys/i/73yq5V/sophie-elise-over-fire-millioner-ned-i-inntekt Inntekt 397.493 Formue 0 Jeg antar at mye går gjennom firmaet fortsatt, men sammenliknet med tidligere år, så er jo dette ikke akkurat strålende. Edit: to hoder en tanke @MiniBaguette Jeg forstår ikke at de orker jobbe med dette. Ingen av dem. Det er jo ikke mye penger i det, hvis man ser på hva det innebærer av jobbing og mental belastning. De selger hele livet sitt, og barnas. Det må bunne i en slags avhengighet, der de søker beundring og oppmerksomhet fra "alle". Tenk å leve sånn for et barn.Aldri kunne slappe av. Alt styres av foreldrenes utømmelige hunger etter oppmerksomhet. 28 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 9 timer siden #102147 Del Skrevet 9 timer siden Doris Becker skrev (19 minutter siden): Jeg forstår ikke at de orker jobbe med dette. Ingen av dem. Det er jo ikke mye penger i det, hvis man ser på hva det innebærer av jobbing og mental belastning. De selger hele livet sitt, og barnas. Det må bunne i en slags avhengighet, der de søker beundring og oppmerksomhet fra "alle". Tenk å leve sånn for et barn.Aldri kunne slappe av. Alt styres av foreldrenes utømmelige hunger etter oppmerksomhet. Ja, jeg lurer på hvor mange timer de to klokker inn på mobilen hver dag, må være ekstremt mye. Bare det i seg selv er usunt og stresser hjernen masse, i tillegg er det utlevering og higen etter likes og oppmerksomhet og ekstrem sammenligning med andre. Jeg syns det virker som et helvete å leve i. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doris Becker Skrevet 9 timer siden #102148 Del Skrevet 9 timer siden hvalstad45 skrev (Akkurat nå): Ja, jeg lurer på hvor mange timer de to klokker inn på mobilen hver dag, må være ekstremt mye. Bare det i seg selv er usunt og stresser hjernen masse, i tillegg er det utlevering og higen etter likes og oppmerksomhet og ekstrem sammenligning med andre. Jeg syns det virker som et helvete å leve i. Forskning viser at det er det. En enorm mental belastning, avhengighet rett og slett, der de er avhengige av dopaminet det gir. Jeg tenkte kanskje at de tjener veldig mye, og at pengene spiller inn, men tallene til disse to er jo som å gå på AAP. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 9 timer siden #102149 Del Skrevet 9 timer siden hvalstad45 skrev (6 minutter siden): Ja, jeg lurer på hvor mange timer de to klokker inn på mobilen hver dag, må være ekstremt mye. Bare det i seg selv er usunt og stresser hjernen masse, i tillegg er det utlevering og higen etter likes og oppmerksomhet og ekstrem sammenligning med andre. Jeg syns det virker som et helvete å leve i. Sa ikke cbe i podcasten at hun brukte telefonen mange, mange timer? typ 9-10 timer om dagen. (kan ta feil). Og legg til timer ved laptop for bildkorrigering, filmer etc. Ikke rart de har det travelt gitt. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 9 timer siden #102150 Del Skrevet 9 timer siden vinterskog skrev (Akkurat nå): Sa ikke cbe i podcasten at hun brukte telefonen mange, mange timer? typ 9-10 timer om dagen. (kan ta feil). Og legg til timer ved laptop for bildkorrigering, filmer etc. Ikke rart de har det travelt gitt. 9-10 timer er helt sykt mye! Da er du jo mer eller mindre på mobilen konstant. Blir avhengighet, ja. Og hun som før levde av det, har nok tillagt seg enormt dårlige vaner, for hun kunne rettferdiggjøre det som jobb. Nå er bare uvanen igjen og hjernen blir konstant overstimulert. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 9 timer siden #102151 Del Skrevet 9 timer siden hvalstad45 skrev (7 minutter siden): Ja, jeg lurer på hvor mange timer de to klokker inn på mobilen hver dag, må være ekstremt mye. Bare det i seg selv er usunt og stresser hjernen masse, i tillegg er det utlevering og higen etter likes og oppmerksomhet og ekstrem sammenligning med andre. Jeg syns det virker som et helvete å leve i. I følge podcasten har Caroline daglig skjermtid på 10 timer. Til sammenligning bruker Guri 6 timer, selv om hun ikke er influencer. Begge deler er helt ekstremt. Jeg fatter ikke at de synes det er verdt det. De tjener omtrent det samme som en butikkansatt, men jobber (i følge seg selv) 10 timer daglig. I tillegg har de frynsegoder i form av manglende privatliv, folk som "lusker i buskene", angstanfall og dårlig nattesøvn. Det høres mer ut som en straff, enn en jobb, for meg 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 9 timer siden #102152 Del Skrevet 9 timer siden De skriver mye av + alt blir ikke bokført. Her er det mye snusk. Skattelister er aldri reelle. 8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 9 timer siden #102153 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Xstrella skrev (10 minutter siden): De skriver mye av + alt blir ikke bokført. Her er det mye snusk. Skattelister er aldri reelle. Det er jo hva privatpersonen CBE har i netto inntekt. Kan godt hende de får fradrag for en del private kostnader i selskapet, men dette er uansett den reelle lønnsinntekten hennes. Endret 9 timer siden av Sol79 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hvalstad45 Skrevet 9 timer siden #102154 Del Skrevet 9 timer siden Sol79 skrev (1 minutt siden): Hvor mener du at de skriver mye av om det ikke er på skattemeldingen? De kan trekke fra utgifter på firmaet, som gjerne da er alle turer og reiser, alt av mobiler og fotoutstyr, sikkert masse klær og pynt. Det lønner seg å ha en bedrift som tjener penger på det som er andres hobbyer og fritid. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sol79 Skrevet 9 timer siden #102155 Del Skrevet 9 timer siden hvalstad45 skrev (Akkurat nå): De kan trekke fra utgifter på firmaet, som gjerne da er alle turer og reiser, alt av mobiler og fotoutstyr, sikkert masse klær og pynt. Det lønner seg å ha en bedrift som tjener penger på det som er andres hobbyer og fritid. Da skal de skatte av den private fordelen, så det kan ikke være store summer når hun er oppført med så lav inntekt. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felis Skrevet 9 timer siden #102156 Del Skrevet 9 timer siden Xstrella skrev (10 minutter siden): De skriver mye av + alt blir ikke bokført. Her er det mye snusk. Skattelister er aldri reelle. Det høres veldig fint ut å kunne "skrive av" på firmaet, men det fordrer jo at det finnes midler i firmaet... Hvis du ser på Proff.no, så har det ikke vært rom for å skrive av noe særlig de siste årene. De går i dundrende underskudd og tar ut mer lønn enn hva firmaet omsetter for. Mulig de har klart å skrive av ei kake her og en is der, men de store besparelsene er det faktisk ikke penger til i firmaet lenger. 15 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 9 timer siden #102157 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Sol79 skrev (12 minutter siden): Hvor mener du at de skriver mye av om det ikke er på skattemeldingen? Regnskapet til virksomheten. Er naturligvis ikke tillatt å bruke bedriften som privat lommebok, men det gjøres overraskende mye. For eventuell driftskostand som også gir privat fordel/brukes privat, skal fordelen skattlegges privat (skoleeksempel er fri bil/mobil, men i influensersammenheng kan det jo være nær sagt hva som helst; servise som reklameres for og beholdes, vindusvasktjeneste, hotellovernattinger, spons av klær, kaker etc etc). Ved eventuelt ettersyn blir slikt selvsagt oppdaget, og da blir det skattlagt som lønn eller utbytte. Pluss tilleggsskatt. Endret 9 timer siden av Stjertmeis Tillegg 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stjertmeis Skrevet 9 timer siden #102158 Del Skrevet 9 timer siden (endret) Sol79 skrev (23 minutter siden): Da skal de skatte av den private fordelen, så det kan ikke være store summer når hun er oppført med så lav inntekt. Jeg tolket @Xstrella sitt innlegg dit at cbe muligens ikke innberetter skattemessig fordeler slik de skal, og at skattelistene derfor ikke representerer virkeligheten. Edit: ser nå at det ikke var @Xstrella sitt innlegg du siterte, men @hvalstad45 , som igjen var svar til et annet svar på xstrella sitt innlegg 🙈 Endret 9 timer siden av Stjertmeis Korrigering av sitering 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vinterskog Skrevet 9 timer siden #102159 Del Skrevet 9 timer siden Inntekt er etter fradrag. Samme med bedrifter. Til sammenligning, hva "vanlig folk" tjener: Skattelistene for 2023: Dette tjente folk i yrker som sykepleier, butikk, lastebilsjåfør og tømrer – NRK Vestland 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spade Skrevet 8 timer siden #102160 Del Skrevet 8 timer siden MiniBaguette skrev (3 timer siden): VG har sett på skattelistene, måtte scrolle laaaangt ned på inntektstopplisten over influencere før jeg kom til CBE: CAROLINE BERG ERIKSEN f. 1987 Influencer Inntekt 397 493 Formue 0 Skatt 141 300 ALLE ER BARE SÅ MISUNNELIG PÅ CAROLINES LØNN!!!!! 12 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå