Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Rev. Revenge skrev (35 minutter siden):

Begriper ikke at Guri-Caroline med så dårlig rating er noe å satse på gjennom alle dager i desember.

Men det er vel slik at Betong ser på podcasten som en suksess når de prøver å nå en målgruppe de ikke har nådd før bestående av tilhengere av overfladisk pludder med stemmer i falsett.

Akk ja...

Betong? Synker som en stein...?😅

Pludder i falsett er presist beskrevet. Jeg kan ikke se for meg kjernepublikummet til denne podcasten. Men det kan jo hende det blir bedre nå som de har en plan om hva de skal prate om. I følge Caroline er hun en utømmelig kilde til juleideer.

Hittil synes jeg podcasten har båret preg av at de to ikke har så mye til felles som de først trodde. Caroline blir ofte litt overkjørt sammen med Guri, og sitter mye og svarer "jaa" og "mmm" på de rette stedene. Hvis Guri får fortelle om sykdommene sine, så er hun helt ustoppelig. Guri er jo den største stjerna her, (selv om Caroline bare har en knagg å henge henne på, og det er at hun var gift med Øyvind Blunck) så det er kanskje mest riktig at Guri dominerer. Men personlig styrer jeg unna sykdomsprat, for det er jo ikke akkurat hyggelig.

Og Caroline virker veldig på defensiven hver gang Guri prater om miljø og hva som er bra for kloden, dietten sin, ren mat og hva som er bra for kroppen. Der tilhører de to forskjellige verdener, for mens Guri har et oppriktig engasjement i å holde seg selv og kloden frisk, så har jo Caroline det stikk motsatte som jobb. Jeg skjønner godt at Caroline blir forlegen. Og det hjelper heller ikke at Guri graver og spør om parforholdet hennes, for det vil hun med all tydelighet heller ikke snakke om. Så da blir det Guri som styrer...

Men det jeg slet mest med i den tre minutter lange promoen er faktisk stemmeleiet til de to damene. Jeg har tidligere forklart at Guri har en tendens til å legge seg på Carolines frekvens, så det er vanskelig å skille de to. Legg til litt oppjaget juleentusiasme, så blir det virkelig pludder i falsett! Det er ikke noe man orker å ha på i bakgrunnen en gang, for det gjør vondt i ørene!

• Liker 37
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stargaze skrev (På 26.11.2024 den 9.49):

Ja, jeg vet det. Prøvd å være litt ironisk:-) Hun bør tilsynelatende være den som er best rustet. 

Men det er stor forskjell på kvalitet kontra kvantitet i treningen ja. 

Blir også spennende å se henne i Stockholm Hyrox. Mange sterke damer med der. Som ikke bare trener for å holde seg tynn.

Hva er sannsynligheten for at hun stiller til start i denne konkurransen?

Etter Stravaen hennes å dømme, har hun nesten ikke trent styrke i november. Litt mer i oktober. Det er naturligvis en mulighet at hun ikke har logget alle øktene. 

Eller går det samme vei som med maratondeltagelsen, treningsreisen og den fast ansatte ernæringsfysiologen?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisabeth30 skrev (På 26.11.2024 den 13.00):

Og også en skjønnhetsflekk på kinnet! Og hun påstår at hun verken redigerer eller bruker filter…

Vipps så var skjønnhetsflekken på kinnet borte (bilde fra Snapchat)

IMG_4843.jpeg

• Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare den lysring-greia, vet du. Den lager også massiv kant rett under øynene (ikke dette bildet), så den er ganske intelligent. 🧐

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisabeth30 skrev (1 time siden):

IMG_4843.jpeg

Regner med hun sminker den vekk hver dag, det er fort gjort. Det betyr ikke at jeg ikke tro hun bruker filter rett som det er, også.

Endret av Snødronninga
glemte et ord
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

elisabeth30 skrev (2 timer siden):

IMG_4843.jpeg

Er jo bare å brenne den bort, så er hun kvitt den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisabeth30 skrev (2 timer siden):

IMG_4843.jpeg

Hvem er dette? 🙄Utrolig at hun bruker disse filtrene. 🤮

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisabeth30 skrev (3 timer siden):

IMG_4843.jpeg

Den var helt borte, og hele ansiktet var endret i tillegg, i den reklamen hun hadde for TM-Klinikken også. At de ikke blir lei av å begå disse lovbruddene.

Med dette samarbeidet med CBE har TM-Klinikken oppnådd en ting, å fremstille seg som akkurat like useriøse som det CBE selv er. TM-Klinikken er like skyldig i disse reklamelovbruddene som det både CBE og Treasures AS er. Umerkede reklamer, umerket for retusjert person, ulovlige konkurranser - TM-Klinikken leverer virkelig gjennom CBE.

• Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisabeth30 skrev (5 timer siden):

IMG_4843.jpeg

Dette er da ikke Eriksen? 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

siesta skrev (På 28.10.2024 den 3.30):

Er så mange misunnelig damer her. Tror nok Caroline er innom og ler. Få dere et liv  

Og du nevner i fleng???

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig det er gjort noen kosmetiske inngrep siden bildet fra se og hør ble tatt, men bildet er forholdsvis "nytt". Man ser alltid en helt annen versjon av CBE når hun filmer seg selv. Det ligger flere snutter på instastory, der hun reklamerer for et nytt kosmetikkmerke - som hun ELSKER. 

Jeg stusser på hvorfor CBE som er over gjennomsnittet opptatt av utseende og skjønnhet, ønsker å presenterer denne varianten av seg selv. Det er sikkert brukt vidvinkel-linse på iphone, som ikke gjør henne noen tjeneste. I stedet gir den effekten henne et veldig rart ansikt/hode. Nei da, dette er ikke noe nytt. Men jeg skulle gjerne hørt fra CBE selv, hvorfor det brukes effekter som gjør alt annet enn forskjønner. 

Hva annet av effekter er brukt? Jeg kan bare spekulere, men jeg vet jeg er drittlei og provosert over denne versjonen av henne som ikke på noe vis ser ekte ut. Til dere som titter innom for å rapportere til Caroline, kan dere ikke bare videresende dette: Vær så snill å slutt med idiotiske effekter og kutt ut botox eller/og fillers. Du aner ikke (tydeligvis) hvor mye flottere du hadde vært uten så mye unødvendig tukling. DET skulle jeg ønske du skjønte og visste. Takk for meg. 

https://www.seher.no/kjendis/slar-tilbake-mot-operasjonsryktene/81378053

Instastory hos CBE https://www.instagram.com/carolinebergeriksenno/

Design uten navn.jpg

Endret av Snødronninga
  • Liker 28
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tviholde på filter som virker motsatt av flatterende? Til sammenligning, før det ble injisert flere endringer slik vi ser hos den filtrerte utgaven idag. Selv øyelokkene er fikset:

https://www.tv2.no/underholdning/god-kveld-norge/dette-holder-fotballfrue-skjult-for-bloggleserne/13330976/

13330990.thumb.webp.24e8643df330d7994bc7888bf06a5a76.webp

Registrere at damen ikke lenger smiler som før. Munnen er som oftest godt sammenklemt.

Tilføyelse: Jeg liker ikke å diskutere utseende. Men når det gjelder Berg Eriksen bruker hun (og andre) utseendet til å markedsføre alt fra hudpleie, sminke, kosthold og trening/livsstil. Under ingen omstendighet har Berg Eriksen noen gang merket sine annonser med "retusjert person". Det selges et urealistisk bilde av et objekt og virkningen av hva enn hun markedsfører. Jeg kaller det villedende markedsføring, all den tid Berg Eriksens preparerte utseende er til salgs som virkemiddel for enhver annonsør som vil bruke sitt budsjett på slike som Berg Eriksen / Treasures AS. Uansett størrelse på nesebor.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisabeth30 skrev (13 timer siden):

IMG_4843.jpeg

Trodde først det var Tone Damli. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Xstrella skrev (28 minutter siden):

Hun har fylt godt på både lepper, kinn og panne. 

Ja, så mye er endret på, og hun er fast kunde hos TM for ulike behandlinger. Likevel reklamerer hun for billig ræl som ikke har noe virkning (og garantert Tm aldri ville anbefalt) Det er så shady som det kan få blitt. For ikke å snakke om hvilke signaler som udiskutabelt må sendes til den yngre generasjonen….

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (16 minutter siden):

Dagens episode heter Kompani Lauritzen, innrykksjokk og sjekketriks, så den er tydeligvis ikke del av den julespesialen jeg skal spare meg for.

Caroline: Guri??

Guri: Caroline??

Guri: Vettu hva? Assa... du skal være med i Kompani Lauritzen

Caroline: Nå. Er. Katta utte av sekken, skulle jeg til å si. Jeg har hatt lyst til å si det sååå lenge. Ehhhh og ENDELIG kan jeg .... fortelle det? (hun formulerer det som et spørsmål, selv om katta har vært ute av sekken i flere måneder). Jeg har jo vært litt... Jeg er jo stadig ute i sosiale medier, jeg, og prater

Guri: Jajaja

Caroline: Åsså har det vært litt sånn ... når jeg kom hjem ehhh... så har jeg liksom bare sagt ... Jeg har jo vært borte. Jeg var jo bare borte.

Guri: Vettu hva Caroline? Jeg savnet deg!

Og så gjentar de hvor mye de savnet hverandre en god stund...

Guri skjønner ikke at Caroline turte å dra på Kompani Lauritzen og erklærer at Caroline er gæern. Jeg synes også det var modig, men etter en titt på proff.no, så tror jeg heller på en sammenheng med tallene til firmaene hennes, enn akutt psykisk sykdom.

Caroline: Ja jeg må.. Å det jeg skulle si... var atte... jeg har jo, jeg har jo liksom sagt atte jeg har, jeee... har jokke lllllligget på latsiden på noen som helst måte.

Ja, akkurat sånn er hver eneste formulering...

Caroline virker veldig fornøyd med hvordan hun har kamuflert sin deltakelse i KL, for hun har bare sagt at det var en veldig fysisk og emosjonell anstrengelse, (og lagt til de andre deltakerne på some, lagt ut et veldig avslørende bilde og en film av en togtur) og da skjønte jo ingen at hun var på KL... Gud, hun er så utspekulert assa (ironi)

Guri kan ikke begripe at noen vil utsette seg for noe så grusomt. Caroline har sett på KL og tenkt at er det ett program hun aldri skal takke ja til, så er det Kompani Lauritzen. Og så fikk hun den eposten, og da tenkte hun at hun kunne jo bli med på prosessen til castingen. Og så plutselig hadde hun samtale med psykologen og vipps så var hun med.

En av motivasjonene for å bli med var at hun var usikker på hvor god form hun var i. Guri er sjokkert over at hun kunne tvile på formen, siden hun trener så mye. Jeg kan legge til at hun har en mann som manisk måler alle kroppens funksjoner, så jeg skjønner ikke helt usikkerheten.

Men selv om Caroline meldte seg på for å finne ut om hun var så sterk og utholdende som hun trodde hun var, så ble hun mest sjokkert over det psykiske aspektet. Hun sier at det å få tilsnakk ikke var noe problem. Hun følte hun var godt forberedt på det.

Caroline følte at produksjonen var lite til stede i Kompani Lauritzen. Hun savnet et menneske å forholde seg til. Hun følte at det nesten var som å være i militæret. Hun ble derfor veldig knyttet til de andre deltakerne. 

Hun presiserer at hun bare kan uttale seg om rekruttperioden, for det er alle med på, så da røper hun ikke noe. Men så nevner hun at hun fikk lite tilbakemelding som leder, så da spoilet hun vel at hun oppnådde å bli korporal... Og hun sier at hun bokstavlig talt har vært i kamp. Og overlevd en hel dag på kun en twist...

Hun savnet å få ros i tilbakemeldingene, for hun syntes de var veldig flinke til å kritisere når ting ikke var bra nok. Men når man gjorde noe bra, så hørte man ingen ting. Hun syntes også befalet manglet medfølelse.

Hun syntes det var hardt å bli fratatt søvn og mat også. Hun forteller at døgnet hvor hun fikk kun en tvist var hurramegrundt. Hun var fornøyd med egen innsats. Hun fikk en bekreftelse på at hun var i god form.

Caroline synes KL kan sammelignes med en fødsel, for i etterkant husker hun bare de gode tingene.

Hun syntes det var stress at de bare hadde 55 minutter på seg om morgenen, og at vasking av kaserne og mat inngikk i disse 55 minuttene. I begynnelsen hadde Caroline en plan om å stå opp litt tidligere, men de fikk ikke lov til å stå opp før klokka 7. En morgen forsøkte hun å ta med seg kremen sin og linsene på toalettet, og heldigvis hadde hun gjemt dem i bh-en, for hun møtte fenriken utenfor døra.

Caroline tror folk at tror hun er mer jålete enn hun faktisk er. De som følger henne på snap vet at hun sjeldent bruker sminke, for det har hun ikke tid til. I KL hadde hun bare på seg cc-cream. Hun hadde heldigvis tatt brynslaminering og vippeløft før hun dro, så hun slapp å tenke på det.  

Inn på KL gikk fenriken gjennom kofferten hennes, og beslagla mesteparten i de to store toalettmappene hun hadde med seg, derfor hadde hun ikke så mye å pynte seg med. Dessverre glemte hun hårbørsten sin, så hun gikk lenge uten å børste håret. Heldigvis hadde hun på hatt, men den måtte hun ta av når hun skulle over dørstokker. Det var mye dårlige hårdager. Hun så seg ikke i speilet og tenkte at hun hadde godt av å være uten speil en stund. Hun gjentar ofte at hun syntes det var deilig å drite i hvordan hun så ut.

Caroline fikk både mensen og måtte nummer en og to i skogen. Det var next level...

Caroline hadde konstant halsbrann, fordi hun måtte spise mye brødmat til frokost. Brødet var deilig og nystekt, men vanskelig å svelge når man må spise fort. Caroline har aldri spist så mye før. Hun spiste minst tre brødskiver med makrell i tomat og brunost til frokost. 

Caroline tok en vo2-maks test før hun dro, og etter at hun kom hjem igjen. Under den siste testen klarte hun å pushe seg hardere, takket være ting hun lærte på KL. Vi får dessverre ikke vite om testen ble forbedret, for det skravlet de vekk.

Caroline kunne ikke tenke på barna på KL, for den gangen hun gjorde det, så begynte hun å grine. Og det får vi sikkert se på tv, legger hun til. Det hadde ingenting med situasjonen hun var i. 

Caroline følte aldri at hun var bekymret for egen helse i KL, men hun opplevde at andre deltakere tok seg ut så hardt at de spydde, og da tenkte hun at det ikke var bra. Hun gjentar at det var lite medmenneskelighet fra personalet.

Guri synes at de har pratet nok om Caroline, og vrir samtalen tilbake til sin egen helse igjen. Hun har begynt å trene litt hardere, men en healer har fortalt henne at mennesker over 40 ikke skal ta seg helt ut hele tiden. Caroline uttrykker skeptiske lyder til denne påstanden, og mener at man tåler mer, bare man venner seg til det. Guri forsøker å forklare at hun blir syk av hard trening, på grunn av alle helseutfordringene sine, men Caroline svelger tilsynelatende ikke denne teorien. Trening skal de snakke mer om, sier Caroline.

Da kommer Guri plutselig på at hun ble sjekket opp på SATS. En mann tok kontakt og fortalte at han likte kroppen hennes. Mannen var ca 87 år, i følge Guri, og jeg lurer på hvordan min demente far har kommet seg til SATS på Røa, eller hvor hun nå bor. Det KAN forklare en del skyhøye taxiregninger. Merker dere at jeg mister fokus her? Det er så kjedelig....

Damene har spilt inn en julesang sammen, som vi nå må høre på. Caroline synes deres versjon er like fin som Kurt Nilsen sin, høres det ut som. Et av Carolines barn er med å synger. Jeg hørte to strofer og tenker jeg fortsetter å lytte til Kurt...

https://www.podplay.com/no-no/podcasts/det-ma-vi-snakke-om-1249938

Fantastisk underholdene😂👏🏼

• Liker 14
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KroniskEngasjert
cerruti skrev (3 timer siden):

Ja, så mye er endret på, og hun er fast kunde hos TM for ulike behandlinger. Likevel reklamerer hun for billig ræl som ikke har noe virkning (og garantert Tm aldri ville anbefalt) Det er så shady som det kan få blitt. For ikke å snakke om hvilke signaler som udiskutabelt må sendes til den yngre generasjonen….

Da jeg skjønte dette ble jeg skuffet - over Bak Fasaden podkast...... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...