Mrs Bella Skrevet 27. oktober 2019 #10161 Del Skrevet 27. oktober 2019 (endret) Revenge o'Cavatina skrev (På 27.10.2019 den 10.21): Hvis man tar mengden publisert materiale (bilder, snap, insta, videoer, tekst) og setter dette sammen til en video bestående av 2 sekunders stillbilder, lurer jeg litt på hvor lenge filmen vil vare og hvor mye informasjon man vil huske. Det er ikke så veldig vanskelig for en kyndig person å gjøre, og manuset ligger allerede åpent på nett. Skremmende at det er leserne som ansvarliggjøres for valgene bloggeieren tar. Igjen. Feil Endret 7. november 2024 av Mrs Bella Feilsitering 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pollen Skrevet 27. oktober 2019 #10162 Del Skrevet 27. oktober 2019 På 26.10.2019 den 18.56, Lana01 skrev: i forhold til dette. Det er disse vi må bli bedre til å se, hjelpe og være snillere med. Ikke fornærmede, lettkrenkede og hårsåre kjendiser hver gang de treffer en fartshump i livet» Dette var utgangspunktet. og hvorpå jeg kom med dette Voksene lærer barn å mobbe på nett. og dette. i forhold til alt som blir skrevet i denne tråden, ikke kun de siste sidene. Jeg skrev heller ikke alle men at flere burde reflektere over dette,( selv om jeg mener helheten og det store omfanget er problematisk i seg selv ) VOKSNE!! Ikke voksENE 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Raggis Skrevet 27. oktober 2019 #10163 Del Skrevet 27. oktober 2019 5 minutter siden, Mrs Bella skrev: Nå har jeg lest meg opp på de siste ukers innlegg på bloggen og sammenhengen mellom det som er postet på sosiale kanaler. Hun fikk rollen som flyvertinne i den lokale teateroppsetningen, og en av prøvene var da farfaren til LKE var syk. Andre familiemedlemmer kom langveis fra tidligere i den akutte fasen. Hvorfor valgte ikke CBE og familie å dra til Ålesund omgående da det var akutt sykdom i nær familie? Hun har selv dokumentert at hun var på teateret kveldene før da det var uttaksprøver til rollen hun ønsket seg og fikk… Måten hun har presentert de siste ukene på bloggen, viser virkelig at alt faktisk kun handler om Caroline Berg Eriksen og hva som er best for henne og kun henne. Jeg liker ikke verken CBE eller LK, men det får da pinadø være grenser på hva en skal henge seg opp i. Det får jammen meg bli opp til hver enkelt hvordan en innretter seg ved sykdom/ død i nær familie. Det var dessuten ikke hennes bestefar, men mannen sin. Skal man henge ut noen så kan det like gjerne være ham som ikke satte seg på et fly for å besøke farfaren mens han lå på det siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klaraku78 Skrevet 27. oktober 2019 #10164 Del Skrevet 27. oktober 2019 2 timer siden, Aquarius04 skrev: «Argumentet «tror du barna vil det selv» er jo helt malplassert. Skal man hele tiden gjøre «som barna vil» tror jeg du stryker i barneoppdragelse 😉» Sitat av verdensmester Caroline Berg Eriksen. Så da mener hun at selv om ungene ikke vil bli eksponert i sosiale medier , så må de fordi mamma har bestemt det. For hvis man skulle hørt på barna, stryker man i barneoppdragelse. Av en eller annen merkelig grunn kom jeg plutselig på sangen: SOMEONE PLEASE CALL 911..... 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eske Skrevet 27. oktober 2019 #10165 Del Skrevet 27. oktober 2019 59 minutter siden, Inocybe skrev: Jeg er litt redd for at det som trekker så veldig opp i dette fordel-kontra-ulempe-regnestykke er økonomi. Alle prosjektene Treasures har forsøkt som ikke inneholder egne barn (LKE som spedbarns-fotograf og Netfit er de jeg kommer på nå) virker til å ha floppet gevaldig. Reklame-oppdrag for barneprodukter er det der i mot bedre med og de er også lukrative. Klikk- og likes-statistikken er også uten sammenligning best når det er barn med. Jeg sliter med å se hvordan CBE ville kunne opprettholde overforbruket sitt uten bruk av "barnearbeid". Håper jeg tar feil og at CBE ikke er helt så kynisk at hun vet det ikke er bare bra for barna men velger å fortsette så hun skal slippe å ta en vanlig jobb med den lønnen og de forventningene som følger med det. Håper jeg tar feil. Enig. Ser for meg at de sitter med følgende regnestykke: + Mor og far tjener godt + Mor og far kan styre dagene som de vil + Mor og far får kan kjøpe pene ting + Barna får mer tid med foreldrene sine + Barna får tilgang på pene ting - Barna må fotograferes i alle situasjoner i livet før de kan oppleve de på "ekte" - Barna vil oppleve at hele barndommen deres er dokumentert og tilgjengelig for en hel verden med fremmede mennesker Bedriften tenker nok at det er langt flere pluss en minus her, og da er det nok åpenbart for dem at i sum er dette det beste for familien. At det er barna som må ofre mest her vektes ikke i den summen som familielivet jo er...... 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille_Krokodille Skrevet 27. oktober 2019 #10166 Del Skrevet 27. oktober 2019 Det jeg lurer på er hva de skal gjøre hvis en eller annen tulling uten filter går bort til barna og begynner å bable om ting CBE har lagt ut om ungene på nett. MtM har jo selv sagt at ungen synes det var skummelt, uten at hun gjorde noen innsats for å beskytte barnet bedre. Vi ser jo tydelig at det er en sterk uvilje i Villa Kulås om å beskytte egne barn... Hvordan forsvarer man overfor et barn at det ligger mengder med informasjon om dem på nett? Hva sier man? Det kan jo ikke rettferdiggjøres på noen måte... «Mamma og pappa bruker dere for å tjene penger så dere kan få prinsesserom og mamma kan kjøpe alt hun trenger for å føle seg vellykket». Altså.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 27. oktober 2019 #10167 Del Skrevet 27. oktober 2019 Igjen lesernes skyld.. Hadde det ikke vært fordi noen fant ut hvilken skole som hadde utsatt skolestart og skrevet det på Internett, så hadde hun aldri skrevet noe om skolen.. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comment-940254 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 27. oktober 2019 #10168 Del Skrevet 27. oktober 2019 14 minutter siden, LilleSnupp skrev: Igjen lesernes skyld.. Hadde det ikke vært fordi noen fant ut hvilken skole som hadde utsatt skolestart og skrevet det på Internett, så hadde hun aldri skrevet noe om skolen.. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comment-940254 Det trengs et skikkelig #bullshitfilter på den bloggen. Den topper BS til SE også 👍🏼 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 27. oktober 2019 #10169 Del Skrevet 27. oktober 2019 34 minutter siden, lillesnøfnugg skrev: Det trengs et skikkelig #bullshitfilter på den bloggen. Den topper BS til SE også 👍🏼 49 minutter siden, LilleSnupp skrev: Igjen lesernes skyld.. Hadde det ikke vært fordi noen fant ut hvilken skole som hadde utsatt skolestart og skrevet det på Internett, så hadde hun aldri skrevet noe om skolen.. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/#comment-940254 Jepp, de topper det meste av BS fra andre bloggere gitt. «Best i klassen»... 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 27. oktober 2019 Populært innlegg #10170 Del Skrevet 27. oktober 2019 Konklusjonen er vel at de gjør alt riktig - og når noe bærer galt avsted - feks at folk faktisk leser det de skriver og dermed klarer å forstå for eksempel hvilken skole datteren går på, da er det jammen meg FOLK sin feil. Det kan virkelig ikke være mulig å feilslutte så til de grader. De må rett og slett ikke legge ut ting på nett som gjør at folk kan finne ut slike ting om barna. Hvorfor i all verden skrive noe som helst om datterens skolegang i åpne medier? Hun sier at det er deres barn, deres ansvar og deres beslutninger som gjelder. Men hvis hun ikke ønsker kommentarer om valg hun gjør rundt barna - hvorfor skrive om det? De burde jo beskytte barna mot den store grå massen av lesere/følgere der ute. De kan ikke bare fraskrive seg ansvaret på den måten. 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 27. oktober 2019 #10171 Del Skrevet 27. oktober 2019 4 minutter siden, pøbelsara skrev: Konklusjonen er vel at de gjør alt riktig - og når noe bærer galt avsted - feks at folk faktisk leser det de skriver og dermed klarer å forstå for eksempel hvilken skole datteren går på, da er det jammen meg FOLK sin feil. Det kan virkelig ikke være mulig å feilslutte så til de grader. De må rett og slett ikke legge ut ting på nett som gjør at folk kan finne ut slike ting om barna. Hvorfor i all verden skrive noe som helst om datterens skolegang i åpne medier? Hun sier at det er deres barn, deres ansvar og deres beslutninger som gjelder. Men hvis hun ikke ønsker kommentarer om valg hun gjør rundt barna - hvorfor skrive om det? De burde jo beskytte barna mot den store grå massen av lesere/følgere der ute. De kan ikke bare fraskrive seg ansvaret på den måten. De kan, for det er nok ignorante mennesker som sympatisere og applauderer. Fordi «voksne skal ikke være slemme på nettet» eller « det er naturlig å vise frem barna sine på denne måten, hun er jo mor». De hopper over det faktum at det er en blogg aka «en jobb som generer penger». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 27. oktober 2019 Populært innlegg #10172 Del Skrevet 27. oktober 2019 (endret) Jeg NEKTER å godta et premiss om at jeg er slem på nett når jeg snakker om barns rett til privatliv. Endret 27. oktober 2019 av pøbelsara 65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 27. oktober 2019 #10173 Del Skrevet 27. oktober 2019 2 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg NEKTER å godta et premiss om at jeg er slem på nett når jeg snakker om barns rett til privatliv. Jeg håper og tror at de fleste oppegående mennesker er enig med deg. I alle fall i konteksten med CBE og det hun og ektemannen bedriver på egen blogg hva angår eksponering av barn og fullstendig ansvarsfraskriving. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lillesnøfnugg Skrevet 27. oktober 2019 #10174 Del Skrevet 27. oktober 2019 Hvis Adele kan med sine 32 millioner følgere, hvordan har det seg at CBE ikke klarer eller vil? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rev. Revenge Skrevet 27. oktober 2019 #10175 Del Skrevet 27. oktober 2019 Jeg skjønnner ikke at de tør å risikere fremtiden til det dyrebareste de har i livet. Argumentene holder ikke vann. Vi trenger ikke sammenligne med Adele, det holder lenge med Jenny Skavlan: https://www.kk.no/showbiz/derfor-legger-ikke-jenny-skavlan-ut-bilder-av-lille-ase-pa-nett---jeg-er-veldig-glad-for-at-vi-tok-det-valget/68402188 Og ektemannen Thomas Gullestad: https://www.tv2.no/a/10002018/ Hva er det disse to (med flere) har skjønt, som bloggeierne glatt ignorerer? 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredrik29 Skrevet 27. oktober 2019 #10176 Del Skrevet 27. oktober 2019 Jeg er 100% uenig med henne. argumentasjonen henger ikke på greip og tonen hennes er ikke fin, men kudos for at hun lot konstruktiv kritikk stå og at hun «tar debatten» i kommentarfeltet. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
decker Skrevet 27. oktober 2019 #10177 Del Skrevet 27. oktober 2019 (endret) Fellesnevneren er vel at dei har suksessfulle karrierer som ikkje er avhengige av å utlevera eige og barna sitt privatliv. Dei er og oppegåande og samfunnsbevisste, og klarer å sjå det store biletet om korleis valg dei tek i dag har ringverknader langt inn i framtida. (skulle sitera @Revenge o'Cavatina her) Endret 27. oktober 2019 av decker 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hilde444 Skrevet 28. oktober 2019 #10178 Del Skrevet 28. oktober 2019 Ny dag, nytt bilde på insta med kaffekoppen på treningsrommet. Herremin jeg er glad jeg har en meningsfull jobb. 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 28. oktober 2019 #10179 Del Skrevet 28. oktober 2019 (endret) 8 timer siden, Fredrik29 skrev: Jeg er 100% uenig med henne. argumentasjonen henger ikke på greip og tonen hennes er ikke fin, men kudos for at hun lot konstruktiv kritikk stå og at hun «tar debatten» i kommentarfeltet. Jeg tenker at grunnen til at hun lar kommentarene bli publisert i kommentarfeltet er at det er en fin arena for henne å svare på kritikken. Eksponering av mindreårige er et hett tema for tiden, ikke bare på KG. Ved å ta diskusjonen i eget kommentarfelt kan CBE og LKE selv velge hva de vil publisere, og dermed styre hva de må svare på. De har tid til å formulere sine svar utifra hvilke kritiske kommentarer som slippes gjennom, i motsetning til f.eks. en intervjusituasjon. Her får de også hjelp av sine "fans", som forsvarer henne med nebb og klør uansett hva kritikken går ut på. Jeg tror de har innsett at de MÅ svare på dette med eksponering av barn på en eller annen måte, og slik det nå blir gjort sitter de selv med hele kontrollen. Endret 28. oktober 2019 av FruRosa 37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 28. oktober 2019 #10180 Del Skrevet 28. oktober 2019 (endret) Feilpostet Endret 28. oktober 2019 av FruRosa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå