Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Carmen67 skrev (1 time siden):

«Bevisstgjøring», smak på ordet. 
CBE lefler nå med å påføre andre spiseforstyrrelser med enda større selvforakt og går løs på intelligente og desperate mennesker som tilsynelatende trenger hennes «varige kaloriunderskudd» som et livslangt prosjekt. Ikke et eneste ord om å komme i balanse næringsmessig og å være sunn uten «å se bra ut».

Snakk om projisering. 

Skremmende!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var blant dem som mente dette innlegget minnet om stalking og hadde ikke noe til overs for slikt. Men Caroline hevdet denne personen gikk inn på privat område og det ble definert som lovbrudd. Men var denne personen inne på privat område? Trodde det var som forbipasserende på stiene rett utenfor eiendommen? Ligger det ikke en park med stier og vei rett inntil hagen?

Uansett ikke greit, men en viktig detalj jfr CBEs påstander om trespassing. 

• Liker 19
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snødronninga skrev (8 timer siden):

Hvordan i all verden kan hun vite eller tro at alt kommer fra KG, det tror ikke jeg. 250 stk har ratet på apple podcasts, og det er ikke omtrent 250 stk herfra som er aktive i tråden. Det nekter jeg å tro.

Enig. Det er jo vanskelig å måle, men liker-funksjonen tenker jeg kan gi en god pekepinn på hvor mange som er aktive her inne (ikke nødvendigvis aktive i form av å skrive egne innlegg, men som er innom jevnlig og får med seg).

Jeg har derfor bladd meg en del sider tilbake, og sett at innleggene om er angitt som "populært innlegg" stort sett har et relativt stabilt antall likerklikk på +/- 60. Noen få er oppe i 70-80, og en del ligger på rundt 50. 

Ut fra det er rimelig å tro at vi er rundt 60-70 brukere som frekventerer denne tråden hyppig nok til at vi teoretisk sett kunne ha lagt igjen en dårlig rating på podcasten.

Tviler imidlertid på at alle har gidda å gjøre akkurat det. Jeg har ikke gjort det.

Endret av Stjertmeis
Rettet skrivefeil
  • Liker 22
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Bella skrev (8 minutter siden):

Hei, hei. Ser jeg er omtalt og det vises til innlegg i september, men så er bildet av det som diskuteres her slettet. Av prinsipp brukes ikke snap, så jeg tar en sjans:)

Svarer i alle fall på de spørsmålene jeg har sett noen stiller, og jeg skjønner jeg ordla meg dårlig i september.

Jeg var på tur i området for lenge siden, ikke i år, og gikk bl a på turstier og stille veier nær Kulåsparken og nærområdet i nærheten av der de bor, og vei og offentlige og tilgjengelige turstier går forbi husene når man går ut av parken og følger vei og offentlige stier. @Felisbeskriver området vha kart. Mange velholdte hus på rekke og rad, men huset på enden var mer slitent. I svingen er det stier og jeg gikk bare bak noen andre turgåere. Lekeplassen så jeg bare fordi jeg visste den var der Iom den var vist som reklame på bloggen. Rundturen har hun fortalt/ vist på blogg/ insta, tror jeg. 

Jeg lusket ikke. 

Jeg har selvfølgelig ikke på noen måte vært inne på deres private eiendom. 

Jeg er heller ingen stalker, som noen spekulerer i.

Til info, så er det andre brukere er inne som  la inn bilder av eiendommen fra parkeringen og jeg har ikke vært på den parkeringen heller. 

Turen var altså ikke i år, og det burde vært presisert i innlegget fra september. Og det er nok dessverre flere svakheter med det innlegget som kunne skape spekulasjoner og misforståelser og det beklager jeg. Jeg har for vane å gå med øyne åpne og titte og få inspirasjon og ideer mens jeg går, så jeg er nok trent i å få med meg ting. Så åpen verandadør, beskrev det. Syntes selv det var rart når det var tilsynelatende tomt. Jeg går mye på reiser med idrett/jobb. Jeg har klokkeslett, dato/ måned/årstall da jeg var på denne turen. Hvis CBE refererer til at denne brukerprofilen/ meg har vært i hagen og gjort overtredelser, noe jeg har inntrykk fra tråden, så må hun komme opp med eksakt tidfesting for når jeg skulle ha vært i hagen. Det vet jeg med 100% sikkerhet ikke går, for jeg går selvfølgelig aldri inn i fremmedes hager. Dessuten er jeg dødsredd hunder i alle former, formater og tilstander.

Det er interessant at CBE som bedriftseier og offentlig person på offentlig kanal kommer med så grove, uriktige og udokumenterte påstander og beskyldninger om handlinger og overtredelser jeg i følge henne har gjort, som ikke har rot i virkeligheten. 

I tillegg logiske brister.

For å håndtere saken på CBE’s kanaler, så må jeg nå vurdere ekspertise i håndtering og konsekvenser hvis en bedrift og offentlig person, nei faktisk flere bedrifter og offentlige personer, truer og henger ut folk/meg på offentlig kanal og kommer med grove, uriktige og udokumenterte påstander og beskyldninger om straffbare handlinger, som ikke har rot i virkeligheten. Å oppgi uriktige opplysninger i offentlig kanaler for egen vinning er straffbart. Når hun refererer eller snakker om meg, og oppkonstruerer, påstår og tillegger meg handlinger, så vil hun ramme meg ved å henge meg ut offentlig. Det er enorm maktubalanse som hun misbruker i sin rolle som influenser. Hun snakker ikke sant. Å ikke snakke sant er lovbrudd og handlingene hennes er alvorlige, og enda mer alvorlig når hun representerer bedrift og de er flere bedrifter sammen om det.

Takk for gode refleksjoner fra flere, bl a @Frisk Frosk, @Anonym90059005, @Snødronninga, @Felisog sikkert flere i beskrivelser/perspektiver jeg kjenner meg igjen i. 

Valgte forresten å ikke rate pod, Iom hun ba om god rating. 

Jeg håper dette caset faktisk kan belyse hvor kynisk CBE er i hvordan hun opererer businessen, og at hun fyrer løs med oppkonstruerte historier for at publikum skal synes synd i henne. Som hun har gjort før. Vi som er kjent med historien ser logiske brister.

Så vil jeg presisere at det er en selvfølge at alle har rett på privatliv, barn og voksne. Og hvis det medfører riktighet at noen har tatt seg inn på deres eiendom, så er det selvfølgelig ikke greit og jeg håper hun iverksetter gjennomtenkte og riktige tiltak i hht hendelsen og finner ut av hvem det er. OG at hun selv som offentlig person tenker seg om og begrenser muligheten til at folk/interessenter får så mye info. Håper hun bevisstgjøres av dette caset. Før har hun lagt skylden på alle andre. Håper på endring nå.

Beklager langt innlegg. Håper det er litt oppklarende 👌😊.

Hvis hun påstår at navngitt KB bruker har vært inne på deres eiendom, bør hun også kunne understøtte det med en beskrivelse av vedkommende (klær, utseende, bevegelser, bilder etc.). Om ikke, er det bare en grunnløs påstand og ingen case. 

• Liker 34
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett den aktuelle "Stalker"-snappen. Følger lite med på hennes kanaler.
Men bildet fra parkeringsplassen er det jeg som la ut. Som et svar på hvor et bilde var tatt. Et bilde som CBE selv hadde tatt og publisert av garasjen sin. Bildet jeg tok var en skjermdump fra Google Maps. Så CBE får ta "stalker"-saken sin videre med  Google om hun føler Google Maps utrolig nok avslører mer av hennes privatliv enn hun selv er komfortabel med. 

https://about.google/intl/ALL_in/contact-google/

Skjønner jo at hun gjentar en suksessoppskrift fra den gangen hun hadde en dedikert følgerskare og prøver å tromme sammen litt sympati og engasjement. Typisk handling derfra når kritikken blir for overveldende. Når nå ikke rage baiting eller deres in House nettroll får det til. 

• Liker 39
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (1 minutt siden):

Har ikke sett den aktuelle "Stalker"-snappen. Følger lite med på hennes kanaler.
Men bildet fra parkeringsplassen er det jeg som la ut. Som et svar på hvor et bilde var tatt. Et bilde som CBE selv hadde tatt og publisert av garasjen sin. Bildet jeg tok var en skjermdump fra Google Maps. Så CBE får ta "stalker"-saken sin videre med  Google om hun føler Google Maps utrolig nok avslører mer av hennes privatliv enn hun selv er komfortabel med. 

https://about.google/intl/ALL_in/contact-google/

Skjønner jo at hun gjentar en suksessoppskrift fra den gangen hun hadde en dedikert følgerskare og prøver å tromme sammen litt sympati og engasjement. Typisk handling derfra når kritikken blir for overveldende. Når nå ikke rage baiting eller deres in House nettroll får det til. 

Det siste du skriver der er nok dessverre veldig treffende. 

Jeg har i flere år syns denne oppførselen fra LKE og CBE (samt veldig mange andre lignende influensere) har vært tragisk, og en kan spørre seg hvorfan det kan være lovlig. Jeg syns det er veldig påfallende at når den saklige kritikken blir for synlig i diverse forum, da er det på tide å fremstille seg selv som offer for et eller annet. Ironisk nok velger hun ofte å fremstille seg som offer for nettroll. 

Selv om jeg har fulgt kritikken mot influensere som disse i mange år, så merker jeg at i akkurat tilfelle med CBE og LKE, så går irritasjonen mer og mer over i at jeg nesten syns synd på dem. 

Tenk å leve livet sitt sånn? Tenk å kjenne på at du ikke lenger er noe særlig aktuell, når du har gjort deg helt avhengig (psykisk og økonomisk) av å ha trofaste følgere. De er jo på etterskudd med alt på det profesjonelle plan, og veldig lite i takt med resten av bransjen (eller samfunnet). De har mange planer, men gjennomføringsevnen er ikke like tilstede. Det er ikke like lett som før å flyte på fasade eller sjokkerende uttalelser, de blir bare en av 100 influensere som gjør det. Også merker de kanskje at de må jobbe mer for å oppnå noe som som helst. Det må være en desperat følelse, og det er vel denne desperasjonen som nå kommer til syne i deres kanaler. 

Noen av de aller mest trofaste følgerne hennes, samt familie og venner, vil nok tro på historiene hun forteller ang. stalking eller nettroll, men jeg tror det er færre og færre for hver eneste dag. Til og med mediene virker ganske uinteressert.

• Liker 37
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanedis
Vanedis skrev (På 26.10.2024 den 16.36):

På kort tid har det gått fra 2,6 (29 stemmer) til 2,1 (44 stemmer) - https://podcasts.apple.com/no/podcast/det-må-vi-snakke-om/id1774302108

Og det er etter CBE la ut sin story, der hun ba følgerne sine om å gi dem flere stjerner.  Dette er ydmykende. 

Fra 2,1 til 1,7 av 5:

262 har hittil gitt tilbakemelding,  og ratingen har nå sunket til 1,7 av 5, jf https://podcasts.apple.com/no/podcast/det-må-vi-snakke-om/id1774302108.

Screenshot_20241030_095759_Chrome.thumb.jpg.e1bf63cb96e95cdd9a3c7a836c1ce96c.jpg

Dette til tross for at Caroline Berg Eriksen for noen dager siden henvendte seg til sine 294 000 følgere om å gi podcasten bra tilbakemelding. 

Det virker som Caroline Berg Eriksen har vanskelig for å ta innover seg at hvis "KG" har så stor innflytelse, hvorfor får andre influencere som blir kritisert her inne, bedre anmeldelser? Eksempelvis Sophie Elise der av 195 til sammen ratet podcasten hennes til 4,3 av 5 - https://podcasts.apple.com/no/podcast/sophie-elise-podcast/id1769426515

Ansvarsfraskrivelsen til Caroline Berg Eriksen er flaut. Det er på tide å bli voksen, og slutte å skylde på andre, når man selv lager innhold som er dårlig og kritikkverdig.

Endret av Vanedis
Rettelse av tall og endret skjermbilde + la til tekst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mrs Bella skrev (2 timer siden):

Hei, hei. Ser jeg er omtalt og det vises til innlegg i september, men så er bildet av det som diskuteres her slettet. Av prinsipp brukes ikke snap, så jeg tar en sjans:)

Svarer i alle fall på de spørsmålene jeg har sett noen stiller, og jeg skjønner jeg ordla meg dårlig i september.

Jeg var på tur i området for lenge siden, ikke i år, og gikk bl a på turstier og stille veier nær Kulåsparken og nærområdet i nærheten av der de bor, og vei og offentlige og tilgjengelige turstier går forbi husene når man går ut av parken og følger vei og offentlige stier. @Felisbeskriver området vha kart. Mange velholdte hus på rekke og rad, men huset på enden var mer slitent. I svingen er det stier og jeg gikk bare bak noen andre turgåere. Lekeplassen så jeg bare fordi jeg visste den var der Iom den var vist som reklame på bloggen. Rundturen har hun fortalt/ vist på blogg/ insta, tror jeg. 

Jeg lusket ikke. 

Til info, så er det andre brukere er inne som  la inn bilder av eiendommen fra parkeringen og jeg har ikke vært på den parkeringen heller. 

Turen var altså ikke i år, og det burde vært presisert i innlegget fra september. Og det er nok dessverre flere svakheter med det innlegget som kunne skape spekulasjoner og misforståelser og det beklager jeg. Jeg har for vane å gå med øyne åpne og titte og få inspirasjon og ideer mens jeg går, så jeg er nok trent i å få med meg ting. Så åpen verandadør, beskrev det. Syntes selv det var rart når det var tilsynelatende tomt. Jeg går mye på reiser med idrett/jobb. Jeg har klokkeslett, dato/ måned/årstall da jeg var på denne turen. Hvis CBE refererer til at denne brukerprofilen/ meg har vært i hagen og gjort overtredelser, noe jeg har inntrykk fra tråden, så må hun komme opp med eksakt tidfesting for når jeg skulle ha vært i hagen. Det vet jeg med 100% sikkerhet ikke går, for jeg går selvfølgelig aldri inn i fremmedes hager. Dessuten er jeg dødsredd hunder i alle former, formater og tilstander.

Det er interessant at CBE som bedriftseier og offentlig person på offentlig kanal kommer med så grove, uriktige og udokumenterte påstander og beskyldninger om handlinger og overtredelser jeg i følge henne har gjort, som ikke har rot i virkeligheten. 

For å håndtere saken på CBE’s kanaler, så må jeg nå vurdere ekspertise i håndtering og konsekvenser hvis en bedrift og offentlig person, nei faktisk flere bedrifter og offentlige personer, truer og henger ut folk/meg på offentlig kanal og kommer med grove, uriktige og udokumenterte påstander og beskyldninger om straffbare handlinger, som ikke har rot i virkeligheten. Å oppgi uriktige opplysninger i offentlig kanaler for egen vinning er straffbart. Når hun refererer eller snakker om meg, og oppkonstruerer, påstår og tillegger meg handlinger, så vil hun ramme meg ved å henge meg ut offentlig. Det er enorm maktubalanse som hun misbruker i sin rolle som influenser. Hun snakker ikke sant. Å ikke snakke sant er lovbrudd og handlingene hennes er alvorlige, og enda mer alvorlig når hun representerer bedrift og de er flere bedrifter sammen om det.

Takk for gode refleksjoner fra flere, bl a @Frisk Frosk, @Anonym90059005, @Snødronninga, @Felisog sikkert flere i beskrivelser/perspektiver jeg kjenner meg igjen i. 

Jeg håper dette caset faktisk kan belyse hvor kynisk CBE er i hvordan hun opererer businessen, og at hun fyrer løs med oppkonstruerte historier for at publikum skal synes synd i henne. Som hun har gjort før. Vi som er kjent med historien ser logiske brister.

Så vil jeg presisere at det er en selvfølge at alle har rett på privatliv, barn og voksne. Og hvis det medfører riktighet at noen har tatt seg inn på deres eiendom, så er det selvfølgelig ikke greit og jeg håper hun iverksetter gjennomtenkte og riktige tiltak i hht hendelsen og finner ut av hvem det er. OG at hun selv som offentlig person tenker seg om og begrenser muligheten til at folk/interessenter får så mye info. Håper hun bevisstgjøres av dette caset. Før har hun lagt skylden på alle andre. Håper på endring nå.

Du kan jo sende innlegget inn og se om det blir postet  eller ikke er samme interesse for det...

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanedis skrev (1 time siden):

Fra 2,1 til 1,8 av 5:

250 mennesker har hittil gitt tilbakemelding,  og ratingen har nå sunket til 1,8 av 5, jf https://podcasts.apple.com/no/podcast/det-må-vi-snakke-om/id1774302108. Dette til tross for at Caroline Berg Eriksen henvendte seg til sine 294 000 følgere om å gi podcasten bra tilbakemelding. 

Det virker som Caroline Berg Eriksen har vanskelig for å ta innover seg at hvis "KG" har så stor innflytelse, hvorfor får andre influencere som blir kritisert her inne, bedre anmeldelser? Eksempelvis Sophie Elise sin - https://podcasts.apple.com/no/podcast/sophie-elise-podcast/id1769426515

Screenshot_20241030_080715_Chrome.thumb.jpg.8bfabee7a47e144228ed395b245429fa.jpg

Hun har ikke en mann som ødelegger karrieren hennes

• Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk tilbake i tråden for å se hvilke innlegg som ble skrevet 17. september. Av det som ligger i tråden er det altså beskrivelser av omgivelsene rundt huset fra ulike, også meg. Jeg husker forøvrig at det heller ikke er vanskelig å kikke på huset fra parkeringsplassen/veiene/stiene, så det er ikke nødvendig å rusle rundt i buskene for å observere noe.

18. September skrives det at cbe er kommet hjem fra Innspilling. Så, hvor mye lusking i buskene kan hun ha opplevd hvis hun ikke var hjemme?

Nå slippes snart episode to i podden som skal være forhåndsinnspilt. Podden har fått dårlige anmeldelser flere steder. Forleden var Guri og cbe i intervju, idag er det offerinnlegg på snap med en historie om "luskende KG-bruker" og den siste uken  KG-brukere generelt som gjør alt de kan for å ødelegge podden (og sikkert Treningsuniverset hennes), og andre samarbeid når hun fint klarer det selv.

Mon tro om det ikke har blitt innspilt en ekstraepisode med "Det må vi snakke om" der det konkurreres i / snakkes om hvor vondt og vanskelig det er med gale fæns som lusker i busker og ødelegger karrieren.

Endret av Rev. Revenge
  • Liker 45
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vanedis
Mrs Bella skrev (4 timer siden):

Jeg lusket ikke. 

Tusen takk for oppklaringen. Jeg forstår at det kan være skremmende for deg, når Caroline Berg Eriksen etterlyser navnet ditt på snapchat. Jeg lurer på hva hun eller Lars Kristian Eriksen tenker å bruke det til, hvis hun finner det ut?  Tenker ikke Caroline Berg Eriksen på at de selv med dette kan spre frykt, når man vet om historien med stalking, oppriping av bil, samt telefonterror?

Jeg oppfatter det som hyklerisk når det er dette som får Caroline Berg Eriksen til å bli redd for familien sin, samtidig som de i årevis har brukt eiendom, hus og familie som innhold på bedriftens SoMe-kanaler.  

Bedriftens "bruk av barn" på SoMe burde bekymre Caroline Berg Eriksen mye mye mer. For de som tåler å se, anbefales denne videoen fra @FruJohansenhttps://www.instagram.com/reel/CnFSr0JqK-w/?igsh=dHhyc2hlMjFkMG1j som belyser alvoret bak deling av bilder og informasjon om barn.

Jeg håper jeg at folk ikke kjøper "offer-narrativet" som de prøver seg på nå igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om episode 2 handler om stalking, så er det jo sååå planlagt. Og de har vel tenkt att det var passende med dårlig rating for da kan de slå to fluer i en smekk og skylde alt på dumme kjerringer. Men da det er veldokumentert at dette er spilt in for lenge siden, blir det hele  bare merkelig og oppkonstruert. 

ser på guri sin insta at det var lunket med feedback fra hennes følgere. Normalt får hun mange kommentarer og likes (sett til antal følgere), akkurat nå bare to «lykke til»/klapp pg 52 likes. Andre poster har over 200 likes og mange kommentarer. Lurer på hva guri synes om dette, hun er jo profesjonell entertainer, merkelig at hun selv ikke sett at dette er en dårlig produksjon.

jeg tror det hele bare har blitt en overload for cbe, hun flopper gang etter gang fordi det rekker ikke i 2024  å være rosa influencer og «bare være seg selv». Influencer bransjen har blitt profesjonell og voksen, det har ikke cbe. Netfit, yogalærer, pt - ingen kjøper dette bare fordi en rosablogger tilbyr dette. 

ps. Har ikke ratet podden jeg heller… 

pps. Da hun ble omtalt pga kaloritellingen, var det mange kommentarer på avisa sin facebook side. Fra trenere, vanlige folk og til og med menn. Helt vanlig folk, ikke kvinneguiden, men news flash cbe/lke: finns faktisk mange kritiker der ute, og de fleste henger ikke på kg. Og enda færre er aktive i denne tråden. Noen som har tålmodighet kan sikkert telle hvor mange aktive det er i denne tråden. Men det er ikke 250 stykker. 

• Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...