Gå til innhold

carolinebergeriksen.no

MissLucy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun forstår virkelig ikke hvorfor noen blir provosert av det hun la ut om Oxrmpic/ Wegovy. Kan vi forresten bare begynne med å slå fast at i Norge så er det Wegovy som benyttes for vektnedgang. 

Her er en screenshot som viser hvordan CBE vil hjelpe mennesker å gå ned i vekt. 
Hun trenger ikke å lage en kostholdsplan, for hun vil komme med tips og triks til nye vaner..

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si.  Mange overvektige kan faktisk mye om både trening og kanskje spesielt kosthold. Det er ikke tren mer spis mindre som er løsningen bestandig. Det ligger mye mer bak det som CBE ikke kan noe om.

Personlig er jeg lite interessert i å leve på proteinshakes og

IMG_1858.jpeg

Endret av allie
Fjernet litt fra screenshot
  • Liker 28
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frisk Frosk skrev (7 timer siden):

Men i tillegg til dette, så uttaler altså pt_carolineberg - som ikke har noe som helst medisinsk utdannelse! - seg offentlig om reseptbelagte medikamenter. Ikke bare det, hun bruker dette også i en reklame for egne tjenester som pt. For det Caroline Berg Eriksen her gjør, det er egentlig å fraråde pasienter å bruke medisiner de har fått av lege. Det er alvorlig, for hun differensierer her ikke på personer som bruker disse medikamentene "kun" for vektnedgang eller de som bruker dem for sykdommer. I tillegg skriver hun at hun kan hjelpe dem med ernæring og trening som kan brukes istedenfor medisinene som lege har foreskrevet. Og det er dermed fra hennes side... nok et lovbrudd. Dette er mat både for Helsedir. og Forbrukertilsynet.

Dette er ille, mildt sagt! Hun har virkelig ikke peiling. Ozempic gis ikke lenger for vektnedgang engang, legene har ikke lov til det! Nå er det kun de som har diabetes som får den. 
Uansett, å anta at alle som bruker reseptbelagte medisiner for vektnedgang,   samtidig ikke trener er så hodeløst at jeg ikke vet hva jeg skal si en gang. 

• Liker 30
  • Hjerte 3
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

allie skrev (4 minutter siden):

Hun forstår virkelig ikke hvorfor noen blir provosert av det hun la ut om Oxrmpic/ Wegovy. Kan vi forresten bare begynne med å slå fast at i Norge så er det Wegovy som benyttes for vektnedgang. 

Her er en screenshot som viser hvordan CBE vil hjelpe mennesker å gå ned i vekt. 
Hun trenger ikke å lage en kostholdsplan, for hun vil komme med tips og triks til nye vaner..

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si.  Mange overvektige kan faktisk mye om både trening og kanskje spesielt kosthold. Det er ikke tren mer spis mindre som er løsningen bestandig. Det ligger mye mer bak det som CBE ikke kan noe om.

Personlig er jeg lite interessert i å leve på proteinshakes og proteinvafler.

IMG_1858.png

Det er jo bare å se tipsene hennes fra en tidligere reel å unngå småsnacking.

Skulle nesten tro det er det pt_carolineberg tror hardnakket er eneste grunn til at man er feit.

Snakker om å kjøre egen bedrift rett i grøfta 🙈

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest issoras

Jeg liker at LKE skriver at MEDISINEN SPISER muskulaturen din! 

De forstår rett og slett ikke hvor viktig nyanser i uttalelser er! Det er en stor forskjell på å påstå at medisinen spiser musklene dine, og at vektnedgangen også tærer på musklene. 

Og et viktig spørsmål de ikke stiller seg - gjør det egentlig noe at rask vektnedgang også tærer på musklene? Det trenger faktisk ikke være et mål å ha samme muskelmasse når du veier 85 og som da du veide 150 kg. 

Det er så jævla unyansert... 🤯

Caroline påstår at poenget hennes med viktigheten av trening kommer godt frem. Nei det gjør faktisk ikke det, og det er faktisk ikke forfatter av et innlegg som kan avgjøre om et budskap kommer godt frem eller ei. Det er det mottaker som vurderer! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart ingen fagfolk har vært innom og kommentert/irettesatt/tilbakevist?

De aller fleste som har levd en stund med helseutfordringer grunnet fedme har langt mer kunnskap og i tillegg innsikt i psykologisk kompleksitet enn en "vektstabil" liksom-PT etter et 8-ukers kurs som Berg Eriksen. Dette er å villede publikum.

• Liker 33
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LilleSnupp skrev (11 timer siden):

Rett og slett fascinerende å se hvor mye resistance det er mot enhver form for kritikk eller tilbakemeldinger som ikke er «søte du» og lignende - gang etter gang, år etter år. Et skue man skal lete lenge etter.

Mange influensere fremstår særdeles sårbare når de får kritikk på det de selv velger å legge ut på offentlig internett, fordi de åpenbart ikke evner å skille jobb- og privatliv. De publiserer personlig og privat innhold i hytt og gevær, som de deretter ikke takler å få ærlige tilbakemeldinger på.

Gjest Gladis skrev (På 28.10.2024 den 3.18):

Og gidder ikke høre om gubben, slått ned biler for gud vet hvor mange ganger, bedriften og gud vet hva! Lest noen sider nå, kom dere videre! Caroline gjør sikkert feil men fy flate hvor flott hun er!

Poenget ditt er at retusjerte instagram-mennesker med silikonpupper og restylanelepper som CBE ikke skal kritiseres uansett hvor mye kritikkverdig og galt de gjør i yrkesutøvelsen sin, fordi du personlig syns at de er pene?

Endret av Rastebenk
  • Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (2 timer siden):

Tenkte jeg skulle la den nye provokasjonsposten om slankemedisin forbigå i stillhet, men kan ikke la dette ligge;

De som går på slankemedisin har fedme, og fått det av sin fastlege etter å ha prøvd det meste annet, eller gjennom et behandlingsopplegg i spesialisthelsetjenesten. Betydningen av trening for helsa og for å motvirke tap av muskelmasse ved vektnedgang er selvsagt godt kjent i fagmiljøene. At trening har lite å si for vektnedgang vet de også.

PT-Caroline har tydeligvis et bedre opplegg mot fedme enn spesialisthelsetjenesten, og kan tilby både kostplan eller oppskrifter laget av henne selv som hun selger inn som alternativ til behandling;

image.thumb.png.776be0d75155c0457f6ecf3deeabd7cb.png

CBE hevder videre at for mange holder det med bevisstgjøring og noen få verktøy for å få til varig vektnedgang:

image.thumb.png.e2adc97cc319fa9e3a557fccfc1b0400.png

CBE tror faktisk hun har løst fedmeepidemien, og at hun vet bedre og har et bedre opplegg enn spesialistene. Tror ikke hun helt kan forestille seg den motbøren hun vil møte om hun fortsetter sånn.

Dette er faktisk noe av det mest nedsnødde jeg har lest fra den kanten. Og det sier litt. 

• Liker 30
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokoknit skrev (29 minutter siden):

For det første: De som bruker Ozempic i Norge bruker det på indikasjon diabetes type 2. De som bruker Wegovy bruker det på indikasjon fedme- og behabdlingen er forskrevet av lege. Disse pasientene følges opp av kvalifisert helesepersonell som også gir råd om kosthold osv, ofte har de før behabdlingen hatt tilsyn av klinisk ernæringsfysiolog osv, ihvertfall de som får det fra spesialisthelsetjeneste, overvekstpoliklinikk osv… Det er helt hårreisende at CBE med sin elendige kommunikasjon bruker «skremselspropaganda» om medisinene til å fremme eget opplegg. Disse medisine gir mange pasienter et helt nytt liv og mulighet til å i det hele tatt kunne trene. Caroline «dødsbra balanse» Eriksen vet null og nada om disse menneskenes utfordringer med vekt, trenibg og bevegelse, og har null kompetanse i å hjelpe dem med å gå ned i vekt. Grunnen til at man raser ned i vekt med medisinene er hovedsakelig at man mister den voldsomme sultfølelsen som mange med fedme sliter med - som er ekstremt vanskelig å tøyle med «bevisstgjøring» og enkle verktøy. Men hun som mener hun har en dødsbra balanse har nok aldri kjent noe som likner på denne sultfølelsen, og har null evne til å sette seg i pasientenes sted. PTCB skjønner heller ikke at det er ikke medisinen i seg selv som gjør at pasientene mister muskelmasse, men det voldsomme vekttapet de får fordi pasientene spiser betydelig mindre. Hadde de spist restriktivt og fått det til over tid uten medisin (noe de færreste klarer pga det er kjempevanskelig) hadde det samme skjedd. Og det går ikke an å svare folk som påpeker uryddig kommunikasjon at «dere skjønner hva jeg mener.» Jobber du med formidling må det være klinkende klart hva som faktisk er budskapet, og på få uker bommer hun kraftig med dette. Igjen. 

Godt oppsummert. 

Men "jobber" hun egentlig med formidling? Mistenker at "budskapet" først og frenst er å provosere og å skape engasjement i kanalen. Det er eneste måten hun får oppmerksomhet på om dagen, virker det som. Jobb og budskap i hermetegn, fordi.. vel.. alt ser ut til å være show og staffasje. Reklamekanal forkledd som PT-tjenester. Idioti forkledd som kunnskap. 

• Liker 20
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

allie skrev (3 timer siden):

Personlig er jeg lite interessert i å leve på proteinshakes og proteinvafler.

IMG_1858.png

Tenk om det bare hadde vært så lett du. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke tro at det er noe annet enn engasjement de søker med provokasjoner på instagrammen, flere kommentarer uansett positive eller negative løfter instagrammen deres opp, i mangel av bedre ord.

Kan ikke skjønne at de er så totalt nedsnødd.

Endret av Margit777
  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Karianne30 skrev (27 minutter siden):

Nå når jeg har fått pustet litt, så blir nok svaret litt mer saklig og. Jeg har gått på Wegovy siden november 2023 og har gått ned 23 kg siden da. Da jeg kontaktet fastlegen min og var nysgjerrig på produktet, så kan jeg garantere alle som måtte men noe annet, at jeg har forsøkt ALT for å gå ned i vekt. Med en dypt forankret spiseforstyrrelse i bunn, så har det vært alt annet enn enkelt. For de som er kjent med overspisingslidelse, så er det ikke det at man mangler selvkontroll som er problemet. Tankene man har om seg selv underveis, er det verste. Men det får være en annen historie. 

Etter en mnd på Wegovy hadde tankene stilnet....det slo meg plutselig en dag. Jeg sov bedre, jeg spiste bedre, jeg fikk mer overskudd til å trene. Win win!! 

Legen min hadde fokus på at jeg ikke kunne sette meg ned i sofaen og vente på mirakler, selv om man veldig ofte kan det på den medisinen. Jeg valgte å gå mer turer, samt trene styrke, nettopp fordi stor vektnedgang går utover muskelmasse. 

Hadde en PT på treningsstudioet jeg går på sagt noe sånt, eller lagt ut noe sånt på studioet sine hjemmesider, så hadde jeg sluttet der på flekken. Snakk om å ikke skjønne en damn shit!! 

Folk kan mene hva de vil om oss som "ikke har selvkontroll" eller bare "tyr til enkle løsninger", men slike uttalelser direkte usann og ikke minst ødeleggende for noen av de det gjelder. 

Takk for at du deler❤️ I denne saken er det så viktig med perspektiver fra noen som faktisk lever med dette. Jeg synes du beskriver oversgpisingslidelse veldig bra! Den støyen i hodet er en helt annen saga en trangen til å helle nedpå et glass vin på Onstad, eller en håndfull nøtter på torsdag. Det er sårbare, vanskelige følelser, som CBE og mannen aldri vil ha kapasitet til å forstå. Og at de nå henvender seg til denne gruppen mennesker er skremmende!

• Liker 27
  • Hjerte 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (10 minutter siden):

Tror hun (og mannen) helt seriøst at legene rundt omkring deler ut slankemedisin uten et eneste kostholdsråd eller oppfordring til bevegelse? "Åja, du er feit? Ta denne sprøyten og gå hjem og legg deg på sofaen, og så renner kiloene av..." Er det det de innbiller seg skjer rundt på de norske legekontorer?    

Ja, de tror bokstavelig talt dette, ref. Kommentar fra LKE under pt-cb sin siste post. Han skriver at det skrives ut til alle som kan krype og gå, inkludert normalvektige, og at de fleste bare sendes hjem med "lykke til". Ville vært interessant å se en kilde på det.

Endret av lenebu
  • Liker 33
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lenebu skrev (6 minutter siden):

Ja, de tror bokstavelig talt dette, ref. Kommentar fra LKE under pt-cb sin siste post. Han skriver at det skrives ut til alle som kan krype og gå, inkludert normalvektige, og at de fleste bare sendes hjem med "lykke til". Ville vært interessant å se en kilde på det.

Herregud, kan noen legge ut skjermbilde av dette i tråden, slik at det er dokumentert for evig tid? Normalvektige mennesker får slankemedisin uten et eneste råd fra legene rundt om i landet? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, eller melde dem til en eller annen instans, for dette kan vel ikke være lov?

Endret av Felis
  • Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (5 minutter siden):

Herregud, kan noen legge ut skjermbilde av dette i tråden, slik at det er dokumentert for evig tid? Normalvektige mennesker får slankemedisin uten et eneste råd fra legene rundt om i landet? Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte, eller melde dem til en eller annen instans, for dette kan vel ikke være lov?

IMG_0694.png

• Liker 9
  • Nyttig 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...