LilleSnupp Skrevet 26. oktober 2019 #10081 Del Skrevet 26. oktober 2019 25 minutter siden, Halle-Palle skrev: Nå syns jeg denne debatten om begravelsen går i ring. Cbe skal ha kred for å publisere og kommentere på kritiske kommentarer om eksponering av barna. Selv om hun selvsagt ikke tar det minste selvkritikk. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/comment-page-1/#comment-939774 Var denne selvinnsikten da.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 26. oktober 2019 #10082 Del Skrevet 26. oktober 2019 3 minutter siden, LilleSnupp skrev: Var denne selvinnsikten da.. Ja, den var søt 😇 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. oktober 2019 #10083 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) 25 minutter siden, pøbelsara skrev: Hun står på sitt, ja. Det er jo ikke overraskende - hun poster jo hele tiden, så jeg skjønner jo at hun synes det er greit. Jeg skjønner ikke at hun ikke forstår forskjellen på å poste noe for hele verden og sine 340 000 følgere - og det å poste noe for sine 110 følgere. Hun hevder at jeg og alle andre nesten ikke vet noe døtrene hennes. Jeg vet hvor de bor, hvordan de ser ut, hvor eldste går på skole, hva de har hatt på seg i hver eneste bursdag og jul siden de ble født, og hva de har på seg flere ganger i uken, hvor de har vært på hver eneste ferie fra de ble født, hva slags aktivitet den eldste driver med. Jeg vet ikke så mye om den fire år gamle naboen min - og jeg vet for søren mer om hva barna til CBE har på seg i løpet av en uke enn barn i egen familie som jeg ikke bor sammen med. Jeg synes det er ugreit. Og jeg kommer til å skrive om det her inne når jeg føler for det. Og så er jeg synsk, så jeg tro denne debatten kommer til å fortsette på et mye bredere plan fremover. Snart. Om det stemmer eller ikke: Jeg synes det ikke har noe med saken å gjøre. Du, jeg og 320 000 andre vet en hel del om hva slags informasjon hun har valgt å knytte til de folkeregistrerte navnene deres, åpnet på nett for alle, for all framtid. Hvorvidt det "stemmer" eller ikke, eller hvorvidt det er masse annen informasjon hun har valgt å holde privat (la oss da håpe det!) er ikke poenget. Hun har valgt en digital identitet for barna sine ved å bruke navnene deres, fra den dagen de ble født, og alt ligger offentlig på nett i overskuelig framtid. Eller til og med: Annonsørene hennes har valgt denne identiteten, gjennom de produktene hun har valgt å bruke barna til å fronte. Gjør det saken bedre? Endret 26. oktober 2019 av Aricia 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. oktober 2019 #10084 Del Skrevet 26. oktober 2019 16 minutter siden, Bendie skrev: Nå var det jo dere som kverulerte. Jeg forsto utmerket godt ut hvilket innlegg hun siktet til og dere dreide det til å handle om begravelsen, beleilig? Eller argumentere imot, som noen ville valgt å kalle det. Evt påvise uredelig debattskikk, avsporing og kollektive brukerangrep. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 26. oktober 2019 #10085 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) Viser til Caroline Berg Eriksen sitt svar i kommentarfeltet - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/comment-page-1/#comment-939327 De fleste vet at bilder av barn som oftest gir flere klikk på instagram enn de andre bilder. Annonsører ser bl.a. på engasjementrate, så hvis økt klikk på barnebilder på instagram fører til salg av annonseplasser, så tjener de faktisk penger på å legge ut slike bilder. De som ikke er klar over det, har "sovet" i mange år. Caroline Berg Eriksen tar forresten feil, brudd på barnekonvensjonen har andre noe med. Viser til https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/ Endret 26. oktober 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 26. oktober 2019 #10086 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) CBE (eller den som svarer) i kommentarfeltet over, fremstår veldig på defensiven. Tror de hadde fått mer cred i saken om de var noe mer ydmyke mht til at folk faktisk har andre meninger enn dem. Å anklage andre for lite selvinnsikt, blir bare umodent. Å avskrive helt at de tjener på å ha med unger i blogg og andre kanaler, virker bare dumt. De fremstiller seg selv som svært lite reflekterte og opplyste, nesten så man ikke tror det man leser. Endret 26. oktober 2019 av Kollontaj 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 26. oktober 2019 #10087 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) Viser til https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/comment-page-1/#comment-939363 Hun lever av å vise frem livet sitt, og der inngår bilder av barna, så hvorfor påstå at de ikke tjener penger på barna? Endret 26. oktober 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. oktober 2019 #10088 Del Skrevet 26. oktober 2019 Bruken hennes av ordet "unaturlig" her er verdt en studie i seg selv. 49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 26. oktober 2019 #10089 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) Caroline Berg Eriksen skriver https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/comment-page-1/#comment-939375 Viser til Barnekonvensjonen - https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/ . Hvis folk kan danne seg forhåndsinntrykk, uansett om det stemmer eller ikke, så er skaden skjedd. Og det gjør nok folk, med den delingen som foregår pr. dato. Caroline Berg Eriksen skriver også om å vise respekt: Hva med å respektere barns rett til å skape sin egen identitet? Caroline Berg Eriksen eier ikke barna, og andre har rett til å mene noe om det bedriften legger ut. Endret 26. oktober 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnie Mus Skrevet 26. oktober 2019 #10090 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 hour ago, Halle-Palle said: Nå syns jeg denne debatten om begravelsen går i ring. Cbe skal ha kred for å publisere og kommentere på kritiske kommentarer om eksponering av barna. Selv om hun selvsagt ikke tar det minste selvkritikk. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/comment-page-1/#comment-939774 Ikke vanskelig å se at det er noen andre enn frua selv som har skrevet svarene til de kritiske kommentarene. Man ser det med en gang når noen andre skriver for henne, eller når hun kopierer tekster fra feks bokanmeldeldelser eller filmanbefalinger. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Skrottefar Skrevet 26. oktober 2019 Populært innlegg #10091 Del Skrevet 26. oktober 2019 3 minutter siden, Minnie Mus skrev: Ikke vanskelig å se at det er noen andre enn frua selv som har skrevet svarene til de kritiske kommentarene. Man ser det med en gang når noen andre skriver for henne, eller når hun kopierer tekster fra feks bokanmeldeldelser eller filmanbefalinger. CBE og LKE er begge CBE, med mindre LKE må blåse ut litt, da er han seg selv, eller i andre tilfeller så er han noen helt andre 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 Populært innlegg #10092 Del Skrevet 26. oktober 2019 Men å bruke argumentet "å skjule dem ville være helt unaturlig" er jo helt merkverdig. Hva mener hun med å skjule dem? Å ikke vise dem i bloggen er ikke å skjule dem. Det er rett og slett å ivareta foreldreansvaret sitt og verne om privatlivet deres. Og unaturlig? det er jo komplett uforståelig. 75 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10093 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 minutt siden, Skrottefar skrev: CBE og LKE er begge CBE, med mindre LKE må blåse ut litt, da er han seg selv, eller i andre tilfeller så er han noen helt andre 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 26. oktober 2019 #10094 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) 14 minutter siden, pøbelsara skrev: Men å bruke argumentet "å skjule dem ville være helt unaturlig" er jo helt merkverdig. Hva mener hun med å skjule dem? Å ikke vise dem i bloggen er ikke å skjule dem. Det er rett og slett å ivareta foreldreansvaret sitt og verne om privatlivet deres. Og unaturlig? det er jo komplett uforståelig. Enig. Det naturlige er å beskytte barn mot eksponering, hvis man setter barns behov foran egne. Siterer meg selv - fra https://forum.kvinneguiden.no/topic/1256153-carolinebergeriksenno/?do=findComment&comment=24195232 "Jeg forstår ikke den forklaringen som går på at for ikke skjule at man er mor, så må det legges ut bilder og tekst som omhandler barna. De fleste har nok fått med seg at Caroline Berg Eriksen er mor... Så da er spørsmålet, hva er egentlig begrunnelsen for å vise bilder av barna i firmaets SoMe-kanaler? " Tilføyelse fra https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/ "Det er verdt å merke seg at deling av bilder og tekst skal være direkte til barnas beste. Det er altså kun hvis man er sikker på at delingen av bilde og tekst vil være til barnas beste, at man kan gjøre det. " Endret 26. oktober 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aquarius04 Skrevet 26. oktober 2019 #10095 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 time siden, Halle-Palle skrev: Nå syns jeg denne debatten om begravelsen går i ring. Cbe skal ha kred for å publisere og kommentere på kritiske kommentarer om eksponering av barna. Selv om hun selvsagt ikke tar det minste selvkritikk. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/comment-page-1/#comment-939774 Det CBE klarer å lire av seg i kommentarfeltet her er direkte kvalmende. Både i måten hun svarer på, men også de fullstendig håpløse argumentene hun kommer med. Og for ei som liker å bruke ordet ‘selvinnsikt’ så viser bloggeier at hun ikke har peiling på hva det ordet betyr, både i skrift og handling. Klanderverdig! 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 26. oktober 2019 #10096 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) Caroline Berg Eriksen mener andre tar feil, når det gjelder hennes bruk av barn på SoMe - https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/comment-page-1/#comment-939363 Vet hun bedre enn fagpersoner- https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/? Endret 26. oktober 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruJohansen Skrevet 26. oktober 2019 Populært innlegg #10097 Del Skrevet 26. oktober 2019 - Hei, Baker Hansen. Hva syns du om at folkeopinionen mener at melet du bruker er uetisk produsert, og at butikkmedarbeiderne dine mangler grunnleggende rettigheter? - Vi har funnet en balanse som fungerer for oss, og tenker at det er vår sak hvordan vi velger å drive bakeriet vårt. Andre får mene det de vil, de har ingenting med det. - Men hva med ekspertene og fagpersonene som hevder at måten dere driver på er svært uheldig for arbeidstakerne deres? - Det er opp til enhver å tolke forskning slik man vil. Jeg lever av dette, og det jeg gjør er ikke ulovlig. Mine arbeidstakere er fornøyde. - Men de snakker ikke norsk, og kontrakten de har skrevet under på er på et språk de ikke forstår? - Som sagt, vi vurderer dette hele tiden. De hadde det mye verre før. Jeg er sikker på at om 10 år, vil min måte å drive på være helt vanlig, og det vil ikke få noen negative konsekvenser for noen. - ...men nå ser jo tendensen ut til å gå i stikk motsatt retning. Mye fokus på rettferdige og trygge arbeidsforhold og sånt? - Uansett hva jeg sier blir det feil, og det er jo helt naturlig når du besøker bakeriet mitt som fanden besøker kirken. Jeg gjør det som passer best for oss. - Men.... *klikk* pip- pip- pip... 103 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 26. oktober 2019 #10098 Del Skrevet 26. oktober 2019 @FruJohansen 👏👏👏 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MarianneE Skrevet 26. oktober 2019 #10099 Del Skrevet 26. oktober 2019 👏👏👏 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surikatt Skrevet 26. oktober 2019 #10100 Del Skrevet 26. oktober 2019 Morsomt med leseren som i kommentarfeltet legger ved et bilde av familien i sofaen med identiske pysjamaser med navn brodert på. «Lasse» minnet meg om en 5 åring som har fått ny pysjamas av mamma til jul med navnet brodert på. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå