Lana01 Skrevet 26. oktober 2019 #10061 Del Skrevet 26. oktober 2019 10 minutter siden, pøbelsara skrev: Jeg skriver eller sier ALDRI sånne ting - så det blir helt merkelig for meg at du sidestiller min kritikk med slik - som jeg også synes er ufint. Jeg lærer barna mine mediekritikk. det ville ikke falle meg inn å si slike ting om noen hverken i RL eller på nett - så jeg skjønner ikke hvorfor du drar parallellen. Jeg sier ikke at du synes dette er en kommentar som er innafor, men som er forklaring på hvorfor jeg mener tråder som denne kan være med på å lære barn og unge dårlig nettvett. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10062 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) 8 minutter siden, Lana01 skrev: Dette var utgangspunkt i denne kommentaren, og IKKE begravelsen. . . så når man snakker om god debattskikk, bør man svare på det som er utgangspunkt for kommentaren, uten å vri det til å handle om noe annet. Men hva mener du? Mener du at det er mobbing å kritisere at hun poster om begravelsen i sine kommersielle SoMe-kanaler? jeg skjønner ikke hva du mener. jeg er helt enig med Egon - jeg synes det er helt ILLE at en gjeng kjendiser hyler om mobbing hver gang noen er kritiske - selv om kritikken er saklig. Jeg synes ikke det er god debattskikk av deg å dra frem et eksempel på at noen har skrevet noe nedlatende om (det jeg antar) er poseringen til CBE uten å lenke til hvor det faktisk står), når alle vi som har skrevet her på de siste sidene; bla Evelina, Aricia, jobbermerdbarn, Aquarius, LilleSnupp og jeg, har skrevet utdypende om HVORFOR vi synes det er uetisk å poste innlegg fra en privat begravelse i en kommersiell some-kanal. Endret 26. oktober 2019 av pøbelsara 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10063 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 minutt siden, Lana01 skrev: Jeg sier ikke at du synes dette er en kommentar som er innafor, men som er forklaring på hvorfor jeg mener tråder som denne kan være med på å lære barn og unge dårlig nettvett. Oki. Men nå har debatten handlet om hvorvidt det er etiske eller uetisk å poste innlegg fra en begravelse i en kommersiell SoMe-kanal over mange sider. Så hvorfor trekker du frem noe noen visstnok har skrevet for lenge siden? Er det rart jeg tror at du mener vi mobber når vi skriver om begravelsen, når det er det som debatteres nå? 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. oktober 2019 #10064 Del Skrevet 26. oktober 2019 9 minutter siden, Lana01 skrev: Dette var utgangspunkt i denne kommentaren, og IKKE begravelsen. . . så når man snakker om god debattskikk, bør man svare på det som er utgangspunkt for kommentaren, uten å vri det til å handle om noe annet. Det er ikke mine innlegg her som vrir debatten til å handle om noe annet, med respekt å melde. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. oktober 2019 #10065 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Men hva mener du? Mener du at det er mobbing å kritisere at hun poster om begravelsen i sine kommersielle SoMe-kanaler? jeg skjønner hva du mener. jeg er helt enig med Egon - jeg synes det er helt ILLE at en gjeng kjendiser hyler om mobbing hver gang noen er kritiske - selv om kritikken er saklig. Jeg synes ikke det er god debattskikk av deg å dra frem et eksempel på at noen har skrevet noe nedlatende om (det jeg antar) er poseringen til CBE 8uten å lenke til hvor det faktisk står), når alle vi som har skrevet her på de siste sidene; bla Evelina, Aricia, jobbermerdbarn, Aquarius, LilleSnupp og jeg, har skrevet utdypende om HVORFOR vi synes det er uetisk å poste innlegg fra en privat begravelse i en kommersiell some-kanal. når jeg svarte på kommentaren til Lillesnupp, svarte jeg på generellt grunnlag, av denne tråden. Begravelsen hadde ikke noe med den kommentaren å gjøre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. oktober 2019 #10066 Del Skrevet 26. oktober 2019 5 minutter siden, Lana01 skrev: Jeg sier ikke at du synes dette er en kommentar som er innafor, men som er forklaring på hvorfor jeg mener tråder som denne kan være med på å lære barn og unge dårlig nettvett. Og den debatten var liksom helt på sin plass å kuppe tråden med akkurat nå, i stedet for å forholde seg til tematikken som er diskutert de siste sidene, og som forholder seg til det som foregår i blogg og på IG hos CBE.no akkurat for øyeblikket? 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. oktober 2019 #10067 Del Skrevet 26. oktober 2019 4 minutter siden, pøbelsara skrev: Oki. Men nå har debatten handlet om hvorvidt det er etiske eller uetisk å poste innlegg fra en begravelse i en kommersiell SoMe-kanal over mange sider. Så hvorfor trekker du frem noe noen visstnok har skrevet for lenge siden? Er det rart jeg tror at du mener vi mobber når vi skriver om begravelsen, når det er det som debatteres nå? Jeg burde kanskje spesifisert i innlegget jeg siterte ( Lille Snupp) at det ikke var begravelsen jeg snakket om , men tråden i sin helhet. Jeg så ikke at det kunne misstolkes. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. oktober 2019 #10068 Del Skrevet 26. oktober 2019 4 minutter siden, Aricia skrev: Og den debatten var liksom helt på sin plass å kuppe tråden med akkurat nå, i stedet for å forholde seg til tematikken som er diskutert de siste sidene, og som forholder seg til det som foregår i blogg og på IG hos CBE.no akkurat for øyeblikket? Da får dere slutte å sitere meg da..😂 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LeiaO Skrevet 26. oktober 2019 #10069 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) 19 minutter siden, Lana01 skrev: Jeg sier ikke at du synes dette er en kommentar som er innafor, men som er forklaring på hvorfor jeg mener tråder som denne kan være med på å lære barn og unge dårlig nettvett. Mange som skriver i denne tråden er opptatt av å belyse hvorfor man mener deler av det som legges ut på SoMe-kanalene hos denne influenceren kan ha negativ påvirkning. Om du mener det er å lære barn og unge dårlig nettvett, er vi dypt uenig. Ser du ikke at noe av kritikken er berettiget? Bruk av barn? Kroppsfokus? Endret 26. oktober 2019 av LeiaO Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10070 Del Skrevet 26. oktober 2019 4 minutter siden, Lana01 skrev: Da får dere slutte å sitere meg da..😂 Hvis du leser litt tilbake i tråden, så har du jo spesifisert at du synes det er ufint å kritisere at hun blander kommers og privat sorg i de some-kanalene hun lever av. Så det at du snakker generelt om stygge kommentarer om utseendet hennes, er vel strengt tatt ikke helt sant, heller. 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. oktober 2019 #10071 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) 7 minutter siden, Lana01 skrev: Da får dere slutte å sitere meg da..😂 Eller du kan kanskje begynne å poste innlegg som forholder seg til tema, i stedet for å poste innlegg som overser alt som er postet de siste sidene, og beleilig skjærer tråden over én kam med den gode gamle påstanden om "mobbing", på "generelt grunnlag" (sic) som du så treffende uttrykte det? Det får faktisk være måte på her. Ta ansvar for det du faktisk poster, i konteksten du poster det i. Gå foran som et godt eksempel for barn og unge, var det ikke sånn det var? Eller gjelder det bare oss andre? Endret 26. oktober 2019 av Aricia 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Halle-Palle Skrevet 26. oktober 2019 #10072 Del Skrevet 26. oktober 2019 Nå syns jeg denne debatten om begravelsen går i ring. Cbe skal ha kred for å publisere og kommentere på kritiske kommentarer om eksponering av barna. Selv om hun selvsagt ikke tar det minste selvkritikk. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/comment-page-1/#comment-939774 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lana01 Skrevet 26. oktober 2019 #10073 Del Skrevet 26. oktober 2019 2 minutter siden, Aricia skrev: Eller du kan kanskje begynne å poste innlegg som forholder seg til tema, i stedet for å poste innlegg som overser alt som er postet de siste sidene, og beleilig skjærer tråden over én kam med den gode gamle påstanden om "mobbing", på "generelt grunnlag" (sic) som du så treffende uttrykte det? Det får faktisk være måte på her. Nå har jeg postet mange innlegg som omhandler begravelsen, også. Kun et jeg svarte på som var på gennerelt grunnlag., som ble sitert etter notene.. men jeg skulle kanskje latt være å svare på siteringen da? eller 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 26. oktober 2019 #10074 Del Skrevet 26. oktober 2019 6 minutter siden, Lana01 skrev: Nå har jeg postet mange innlegg som omhandler begravelsen, også. Kun et jeg svarte på som var på gennerelt grunnlag., som ble sitert etter notene.. men jeg skulle kanskje latt være å svare på siteringen da? eller Det var en særdeles beleilig avsporing må jeg si. Men sikkert fullstendig tilfeldig. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10075 Del Skrevet 26. oktober 2019 (endret) 13 minutter siden, Halle-Palle skrev: Nå syns jeg denne debatten om begravelsen går i ring. Cbe skal ha kred for å publisere og kommentere på kritiske kommentarer om eksponering av barna. Selv om hun selvsagt ikke tar det minste selvkritikk. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/comment-page-1/#comment-939774 Hun står på sitt, ja. Det er jo ikke overraskende - hun poster jo hele tiden, så jeg skjønner jo at hun synes det er greit. Jeg skjønner ikke at hun ikke forstår forskjellen på å poste noe for hele verden og sine 340 000 følgere - og det å poste noe for sine 110 følgere. Hun hevder at jeg og alle andre nesten ikke vet noe døtrene hennes. Jeg vet hvor de bor, hvordan de ser ut, hvor eldste går på skole, hva de har hatt på seg i hver eneste bursdag og jul siden de ble født, og hva de har på seg flere ganger i uken, hvor de har vært på hver eneste ferie fra de ble født, hva slags aktivitet den eldste driver med. Jeg vet ikke så mye om den fire år gamle naboen min - og jeg vet for søren mer om hva barna til CBE har på seg i løpet av en uke enn barn i egen familie som jeg ikke bor sammen med. Jeg synes det er ugreit. Og jeg kommer til å skrive om det her inne når jeg føler for det. Og så er jeg synsk, så jeg tro denne debatten kommer til å fortsette på et mye bredere plan fremover. Snart. Endret 26. oktober 2019 av pøbelsara 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 26. oktober 2019 #10076 Del Skrevet 26. oktober 2019 10 minutter siden, Halle-Palle skrev: Nå syns jeg denne debatten om begravelsen går i ring. Cbe skal ha kred for å publisere og kommentere på kritiske kommentarer om eksponering av barna. Selv om hun selvsagt ikke tar det minste selvkritikk. https://www.carolinebergeriksen.no/2019/10/24/en-ny-uke-starter-na/comment-page-1/#comment-939774 Selvkritikk er vel et fremmedord der i gården, for de vet best og gjør alt riktig, sånn er det bare 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10077 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 minutt siden, Skrottefar skrev: Selvkritikk er vel et fremmedord der i gården, for de vet best og gjør alt riktig, sånn er det bare Hun har jo sett at det er noen andre på internett som poster mer om barna sine enn hun gjør. Det er jo et solid argument. 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrottefar Skrevet 26. oktober 2019 #10078 Del Skrevet 26. oktober 2019 1 minutt siden, pøbelsara skrev: Hun har jo sett at det er noen andre på internett som poster mer om barna sine enn hun gjør. Det er jo et solid argument. Det er vel kanskje det dårligste argumentet noensinne, blir som om en kriminell skal si at hen er ikke kriminell for det er andre som er mer kriminelle 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bendie Skrevet 26. oktober 2019 #10079 Del Skrevet 26. oktober 2019 5 minutter siden, Aricia skrev: Det var en særdeles beleilig avsporing må jeg si. Men sikkert fullstendig tilfeldig. 6 minutter siden, Aricia skrev: Det var en særdeles beleilig avsporing må jeg si. Men sikkert fullstendig tilfeldig. Nå var det jo dere som kverulerte. Jeg forsto utmerket godt ut hvilket innlegg hun siktet til og dere dreide det til å handle om begravelsen, beleilig? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 26. oktober 2019 #10080 Del Skrevet 26. oktober 2019 4 minutter siden, Bendie skrev: Nå var det jo dere som kverulerte. Jeg forsto utmerket godt ut hvilket innlegg hun siktet til og dere dreide det til å handle om begravelsen, beleilig? HVilket innlegg var det hun mente? Jeg vet det fortsatt ikke.Vi var inne i en diskusjon om det var uetisk eller ikke å poste begravelse i en kommersiell some-kanal. Hvilken diskusjon var du inne i? 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå