Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Skal Caroline Berg Eriksen, Guri Schanke og Stein Morten Lier podde sammen? Hva skal de i så fall bidra med til verden denne gangen?

Endret av ~ Ada ~
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Minthia skrev (4 minutter siden):

Med all respekt - i praksis har CBE full kontroll  på selskapet. Innholdet kan så latterlig det høres ut behandles som åndsverk, og det er CBEs åndsverk. I tillegg til at hun er produktet. Hun har skapt bloggen, merkevaren, personaen. Hun eier i realiteten hele produktet.

LKE kan ikke bli sittende om CBE krever at han går, fordi han må ha flertall for å bli styreleder - argumentet blir det samme. Dette er derfor bare et spørsmål om hvor mye bråk LKE kan lage om CBE tvinger ham til å gå. Han kan kreve kompensasjon for bilder, latterlig dårlige forskningsartikler, men også treningsprogram om CBE kaster ham ut. Det åpenbare valget for CBE vil derfor være å starte et nytt selskap om de splitter opp. Med mindre han er grei og de kommer til en rielig enighet. LKE sitter på CBEs nåde.

Produktet og den daglige driften er daglig leders ansvar. Styret skal forholde seg til økonomi og langsiktig strategiske veivalg - om vi skal fortsette på det formelle siden av selskapsstrukturen. Om styret i Treasures sparker daglig leder, krever CBE LKEs avgang som styreleder. Om han nekter, starter hun bare et nytt selskap.

Møteleder har bare dobbeltstemme om man er enig om det. har aldri vært borti at møteleder får sitte på vippen i et AS.

For ordens skyld: Jeg verken hevder, eller har hevdet, at CBE står uten noen som helst kontroll. Jeg har allerede i en av postene fra i går skrevet at hennes styrke ligger i at det er nettopp hun som er merkevaren og står for det inntektsbringende arbeidet. Og videre at LKE slik sett er avhengig av CBE.

Jeg gjentar dette her i tilfelle det er en misoppfatning av at jeg har hevdet noe annet.

Jeg håper ikke at svarene mine her inne, verken til deg eller andre, leses som om jeg mener jeg har mer rett enn andre. Jeg ønsker bare å bidra til opplysning og og debatt, og setter pris på tilsvarende innlegg. Og du kommer med gode og opplysende innlegg 😊

På grunn av utdanning og yrke har jeg en tendens til å nerde selskapsrett, skatterett og regnskap, og det gjenspeiler nok flere av mine innlegg også. Det er vel en form for yrkesskade 🤭

  • Liker 12
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stjertmeis skrev (18 minutter siden):

For ordens skyld: Jeg verken hevder, eller har hevdet, at CBE står uten noen som helst kontroll. Jeg har allerede i en av postene fra i går skrevet at hennes styrke ligger i at det er nettopp hun som er merkevaren og står for det inntektsbringende arbeidet. Og videre at LKE slik sett er avhengig av CBE.

Jeg gjentar dette her i tilfelle det er en misoppfatning av at jeg har hevdet noe annet.

Jeg håper ikke at svarene mine her inne, verken til deg eller andre, leses som om jeg mener jeg har mer rett enn andre. Jeg ønsker bare å bidra til opplysning og og debatt, og setter pris på tilsvarende innlegg. Og du kommer med gode og opplysende innlegg 😊

På grunn av utdanning og yrke har jeg en tendens til å nerde selskapsrett, skatterett og regnskap, og det gjenspeiler nok flere av mine innlegg også. Det er vel en form for yrkesskade 🤭

Jeg synes innleggene dine var opplysende og relevante jeg :) Min bakgrunn for å svare er at jeg har sittet i en del styrer hvor hattene har vært alt for mange, som i dette tilfellet. Også hvor det har vært åndsverk involvert oftere enn kommersielle, fysiske produkter.  Jeg vet hvordan daglig leder kan bytte til eierhatten midt i en setning. Styret sitter på eiernes nåde, og ingen styreleder kan sitte uten tillit fra hoveddelen av eierne. 50% er ikke nok for å bli sittende i praksis. Med mindre vedkommende som sagt går inn for å skade virksomheten. Da må det juss til ja :)

Endret av Minthia
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (På 5.8.2024 den 22.15):

Siste innlegget med hund og trutmunn. Hva er hensikten og vitsen med en video der hun løper med hunden og limer inn gamle kommentarer hun fikk da hun blogga. (Måtte ta en del tid..) Er det så hårsårt at noen den gangen hadde meninger om at de skulle få en helt annen type hund? Hun drar jo ikke frem noen nye meldinger, alle er flere år gamle. Hun kunne like gjerne skrevet: "Ædda bædda, se! Det gikk strålende! (Kritkk eller spørsmål som ikke er positivt ladet, hører vi konsekvent aldri på uansett.) 

Så var det løping med hund på asfalt i stekende sol da, det skjer jo av og til CBE og LKE....

Det var nok en reaksjon på en kritisk kommentar i nåtid under to innlegg forut for dette innlegget. Kommentarfeltet er like umodent som innlegget og det er trist at det finnes mennesker som lar seg drive og inspireres på det nivået. 

Det er stusselig at kvinner fremstilles som tanketomme tullinger og som emosjonelt umodne uten bedre interesser enn hva som fremstilles i disse og tilsvarende kanaler. Heldigvis er det ikke representativt for kvinner flest.

 

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (18 timer siden):

«Sterk og atletisk» starter opp igjen.

Og hun deler «anmeldelser» fra tidligere «deltakere»

Han med de ekstra fingrene?

  • Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Minthia skrev (4 timer siden):

Og så en liten kommentar ang Netfit:

Netfit ser ikke ut til å ha noen inntekter i 2023 heller. Om man leser driftsinntektene de tre årene Netfit har eksistert har de hatt 165-166000 hvert år. Jeg antar at det er en overføring mellom selskapene - salg av tjenester fra Netfit til Treasures for eksempel. Om satstningen i fjor hadde gitt resultater ville disse inntektene ha steget tilsvarende.

Samtidig viser satsningen seg gjennom økte utgifter. 78000 i varekost inneholder nok både kickoffen de hadde med Team Netfit og økte internettkostnader ved lansering av appen. Lønnskost i Netfit er oppgitt til 4000 kroner. Det er ikke mange PT-timer totalt.

Så har de også en kortsiktig leverandørgjeld på 680000,- Det er litt mer spesielt, men er mest sannsynlig Treasures som fakturerer for arbeidet med Netfit. Treasures har nemlig oppgitt fordringer på 769.000,- Treasures har altså fakturert Netfit for rundt 680.000,- som igjen tilsvarer ca halvparten av lønnsutgiftene til Treasures AS. Disse vil ikke bli innfridd med mindre omsetningen til Netfit skyter i været i 2024, men føres nok mest sannsynlig som tap for Treasures i årets eller neste års regnskap.

Takk for oppklaring, jeg har stusset veldig på de enorme kundefordringene til Treasures. De var enda større i fjor. Det er jo ikke helt vanlig med så store kundefordringer ved årets slutt, og tankene gikk umiddelbart til Finance Credit og lignende saker, hvor eierne blåste opp verdien i selskapene sine. Men jeg har slitt litt med å forstå motivasjonen her. Men det gir mening at Treasures har fakturert Netfit, og Netfit har ikke råd til å betale...

Og hvis man legger til 4-5 trussel-regninger ala den han sendte FruJohansen og BOTB, som han må kreditere ved årets slutt fordi de ikke har hold, så gir summene mening. 

Paret lever tydeligvis nesten utelukkende på oppsparte midler (og sånn sett hadde de jo rett i at de skulle pensjonere seg tidlig😂). Pr 31/12 i fjor hadde de 481 000 igjen på konto. Nå er vi i august, og bortsett fra noen sjeldne oppdrag for proteinpulver og kollagenpulver har det ikke vært inntektsgivende arbeid å spore på kontoen hennes. Så jeg antar at kassa er tom nå. Ikke rart dama sover dårlig om natten.

  • Liker 25
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minthia skrev (5 timer siden):

 

 

 

 

Oi - det var grisete...

Ett år til så er de konkurs. De må jo ha revisors godkjenning for å få lov til å fortsette med disse tallene, og da må de ha lagt fram en plan for hvordan de skal snu skuta. Realitydeltakelse gjennom Treasures A/S, at CBE må få opp inntektene som PT og at LKE må nedbemannes er tiltak som de åpenbart har iverksatt.

Men det er litt vanskelig å se for seg resten av den planen altså. Det skjer så lite i de kanalene. Men om de bare skal dekke inn CBE sin inntekt framover kan det hende at nytt management (Kontent), Yogalærerkurs og PTkurs, reality og den lille reklamen hun drar inn har vært nok til å trygge revisor. Det handler først og fremst om hvor lav lønn hun aksepterer i årene framover. Det største utgiftskuttet i 2024 er jo lønna til LKE og evt lønnskutt for CBE. Og så ser jeg at varekosten er redusert fra 344000 i fjor til 31000 i år (bare 10 prosent av utgiftene året før!) - det er vel en blanding av at de ikke lengre kan fakturere produkter knyttet til reklame (tidligere spons) og at firmaet rett og slett ikke har hatt råd til å kjøpe droner, kamera/utstyr, telefoner og datautstyr i fjor.

At de tar ut 120000 rett fra egenkapitalen er nok privat økonomisk inntektssikring som flere har pekt på tidligere. Kan fint hende LKE er på arbeidsledighetstrygd etter å ha blitt nedbemanna etter nyttår, og må starte disse selskapene som en del av planen med NAV for hvordan han skal komme seg i arbeid. Tviler sterkt på at han er ansatt i Treasures lengre altså. Etter som CBE har fått "PT-tittel" nå så kan hun stå som faglig leder for Netfit også.

Lenge siden jeg har vært i denne tråden, men ser at det går som ventet faktisk. Får håpe de kan få seg noen mer normale jobber, og ikke går konkurs. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

~ Ada ~ skrev (3 timer siden):

Det var nok en reaksjon på en kritisk kommentar i nåtid under to innlegg forut for dette innlegget. Kommentarfeltet er like umodent som innlegget og det er trist at det finnes mennesker som lar seg drive og inspireres på det nivået. 

Det er stusselig at kvinner fremstilles som tanketomme tullinger og som emosjonelt umodne uten bedre interesser enn hva som fremstilles i disse og tilsvarende kanaler. Heldigvis er det ikke representativt for kvinner flest.

 

Ser den nå, men den handlet om at hun løp med hund i stekende varme. Som hun selvsagt ikke svarte på. Ser virkelig ikke vitsen med reelen, annet en at det skal skrytes av at de selvsagt ikke tok feil med valg av hund. Muligens ikke, men det som gir avsmak med de to, er at de aldri tar feil og alltid vet best. Er vel derfor bedriften går så enormt bra, da. :ironi:

  • Liker 20
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop up bruker skrev (42 minutter siden):

Lenge siden jeg har vært i denne tråden, men ser at det går som ventet faktisk. Får håpe de kan få seg noen mer normale jobber, og ikke går konkurs. 

De vil jo ikke jobbe for andre enn seg selv, men kanskje det vil være positivt om de går konkurs, for det kan jo kanskje få de til å innse livets realiteter, om det er mulig da, for det er jo ikke godt å si hvordan de tenker inni bobla si i villa kulås, foruten grandiose tanker om seg selv

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor de fortsetter å pøse penger inn i Netfit? Eller bruke så mye tid på Netfit, for så å skrive fakturaer som aldri blir betalt... De har holdt på i 5 år (?) og står fremdeles på stedet hvil. På tide å innse at dette aldri blir noe av, og heller bruke kreftene på noe som er inntektsgivende.

Som tidligere nevnt har hun jo fått nok av råd om hvordan hun bør drive bedriften sin, men likevel fortsetter hun å "jobbe for Netfit", flashe kropp, utlevere unger og dokumentere hvert eneste toalett hun besøker. Det er et fascinerende skue egentlig. En slags trass, som nesten er beundringsverdig, hadde den ikke vært så ødeleggende. Jeg skjønner mer og mer hvorfor lønningene plutselig blir lagt opp mot 6G...

  • Liker 32
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (15 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor de fortsetter å pøse penger inn i Netfit? Eller bruke så mye tid på Netfit, for så å skrive fakturaer som aldri blir betalt... De har holdt på i 5 år (?) og står fremdeles på stedet hvil. På tide å innse at dette aldri blir noe av, og heller bruke kreftene på noe som er inntektsgivende.

Som tidligere nevnt har hun jo fått nok av råd om hvordan hun bør drive bedriften sin, men likevel fortsetter hun å "jobbe for Netfit", flashe kropp, utlevere unger og dokumentere hvert eneste toalett hun besøker. Det er et fascinerende skue egentlig. En slags trass, som nesten er beundringsverdig, hadde den ikke vært så ødeleggende. Jeg skjønner mer og mer hvorfor lønningene plutselig blir lagt opp mot 6G...

De har nok oppriktig tenkt at de skulle bli det nye store innen trening og skulle ta verden med storm med LKs skreddersydde program hvor du faktisk måtte søke om du kanskje skulle være så heldig å få innpass(til en klekkelig sum) og Carolines revolusjonerende «sterk og atletisk» og poserings-yoga. At hverken det ene eller andre har ført til særlig inntekt og de enda ikke ser ut til å ta hintet og legger ned hele greia,sier mer om narsissismen og selvgodheten disse her to har enn er realistisk bilde av realiteten. Slik det fremstår for offentligheten i allefall,gudene vet hva som foregår bak kamera nede i den mørke kjelleren. 

  • Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (30 minutter siden):

De vil jo ikke jobbe for andre enn seg selv, men kanskje det vil være positivt om de går konkurs, for det kan jo kanskje få de til å innse livets realiteter, om det er mulig da, for det er jo ikke godt å si hvordan de tenker inni bobla si i villa kulås, foruten grandiose tanker om seg selv

 

Nei, og de vil ikke forandre seg heller. Denne tråden har gitt så mange gode forslag til dem, men ingen av dem har blitt tatt. Må være utrolig surt å ha shuflet bort hva som faktisk kunne vært et godt utgangspunkt. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare se på nyhetene hva de gjør med polarhundene i Nord  Norge nå. De sliter der. Så kan man bare tenke seg til stakkars Ozo.

  • Liker 10
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det trassige innlegget om hund kommer nok et innlegg det fruen har pyntet seg. CBE i full glam, i et antrekk som vi til gjengjeld allerede har sett bilder av før, er jo ikke så interessant. Hvis hun skal skape noe engasjement trenger hun noe mer enn «see på meg så fin jeg er når jeg har pyntet meg». Jeg forstår ikke helt hva hun vil gi meg som ser dette. Vi er på samme alder, men dette kan jeg overhodet ikke relatere til. Så da blir det jo til at man bare scroller videre da. Igjen.

  • Liker 25
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isola2 skrev (1 time siden):

De har nok oppriktig tenkt at de skulle bli det nye store innen trening og skulle ta verden med storm med LKs skreddersydde program hvor du faktisk måtte søke om du kanskje skulle være så heldig å få innpass(til en klekkelig sum) og Carolines revolusjonerende «sterk og atletisk» og poserings-yoga. At hverken det ene eller andre har ført til særlig inntekt og de enda ikke ser ut til å ta hintet og legger ned hele greia,sier mer om narsissismen og selvgodheten disse her to har enn er realistisk bilde av realiteten. Slik det fremstår for offentligheten i allefall,gudene vet hva som foregår bak kamera nede i den mørke kjelleren. 

De er posører. Det holder ikke, lenger. De klarer ikke å gjøre en jobb i den virkelige verden. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den magetoppen hun gikk me i dag😭 Er hun 14 år eller…🙈🙈🙈Jeg er 30 og har en kropp der jeg fint kunne brukt magetopp..Men, hallo! Hadde aldri falt meg inn faktisk. Ser ikke for meg å gå med ungen min på butikken feks med jeans og magetopp😬

Endret av Siriannaa
  • Liker 18
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (42 minutter siden):

De er posører. Det holder ikke, lenger. De klarer ikke å gjøre en jobb i den virkelige verden. 

Klart de hadde sett for seg at ferdiginnspilte videoer av CBE ville sikre dem gode inntekter. Det de glemte, var at troverdigheten var på bunn og at svært få vil betale for det som helt klart er bløff mht øktene som vises. 
 

(Tillegg: de spilte inn økter til Netfit i lang tid, men da de byttet klesmerke måtte alt spilles inn på nytt, det tok noen få dager og det sier det meste om den innsatsen de la i det i månedene forut. Alt disse gjør er basert på minimum innsats for maksimum utbytte.)  

  • Liker 25
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Holiday is soon over» skriver lke i dag. Det er to uker siden de kom hjem fra 4 ukers ferie. 6 ukers ferie med en bedrifts som går rett nedover er pussig.

Han virker som en slabbedask som tror han er for god for en vanlig jobb. Hadde hatt panikk, firma med driftsresultat på 900’ i minus, stort hus, to unger og en mann som bare løper. 
Usexy, veldig usexy..

  • Liker 40
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (1 minutt siden):

Han virker som en slabbedask

Slabbedask er mildt sagt spør du meg 😛

 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...