Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Kollontaj said:

Har ikke sett serien, men kombineres det med lettkledd/seksualisert mor, reklame, idyllisert utseende på mor og barn? All eksponering av barn har sine ulemper, men spesielt om ungene er rekvisitter og gir mersalg. 

Nei, det er nok sannsynligvis ikke den slags sammenblanding. Men det er heftig dokumentering av ungene, også i sårbare situasjoner, etter det jeg har sett i klippene. Sinne, gråt. Sikkert mestring og stolthet også, men likevel.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Andrea59 skrev (49 minutter siden):

Ref eksponering av barn - ser at serien med Mina osv (familie med barn på tur) er bejublet av kommentarfeltene her og der - er ikke den eksponeringen også betenkelig? Vet det ikke har noe med denne tråden å gjøre, men det er nå her jeg er innom angående det temaet… (Sorry for avsporing, bare litt spent på om de ivrigste kritikerne er er enig i at det er pussig lite kritikk av tvserien?

Bare sett klipp og synes det er like problematisk. Velger å ikke se på, nettopp av den grunn. Men da blir det også vanskelig å si noe om den og eksponeringen som skjer. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (49 minutter siden):

Nei, det er nok sannsynligvis ikke den slags sammenblanding. Men det er heftig dokumentering av ungene, også i sårbare situasjoner, etter det jeg har sett i klippene. Sinne, gråt. Sikkert mestring og stolthet også, men likevel.

Vanskelig å si noe uten å ha sett verken klipp eller helheten, slik at man ser sammenhengen sinne og gråt foregår i, men klart; klippene alene kan sees av alle og det er udiskutabelt negativt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller ikke sett serien med far og barn på tur, men det lille jeg har sett skrevet og avbildet i media gir avsmak. Nok en glisende pr-kåt forelder som lever av å eksponere barnet sitt offentlig.

Naturlig nok ikke i en seksualisert sammenheng, og så 100% kommersialisert som hos carolinebergeriksen.no.
Sier egenlig mest om hvor forkastelig bedtiftsstrategien og (mangelen på) etikken  hos carolinebergeriksen.no er.

Lovverket som skal beskytte barn mot utnyttelse og forebygge mulighet for overgrep er åpenbart ikke fungerende i dagens mediavirkelighet.

  • Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (1 time siden):

Ref eksponering av barn - ser at serien med Mina osv (familie med barn på tur) er bejublet av kommentarfeltene her og der - er ikke den eksponeringen også betenkelig? Vet det ikke har noe med denne tråden å gjøre, men det er nå her jeg er innom angående det temaet… (Sorry for avsporing, bare litt spent på om de ivrigste kritikerne er er enig i at det er pussig lite kritikk av tvserien?

All eksponering av barn er betenkelig. Når det er sagt, så har jeg ikke vært innom tråden du viser til, og ser heller ikke på serien.

Jeg ble imidlertid usikker på om det forventes at de som har skrevet her inne bør engasjere seg der/"over alt"? Det blir i tilfelle feil i mine øyne.

Selv har jeg  vært aktiv i denne tråden,  ut fra at Caroline Berg Eriksen har vært med på å definere bransjen,  jf. https://influencere.wordpress.com/2019/01/18/vixen-aerespris-med-logner/ .  Nå er jeg mindre engasjert av flere grunner, men håper at noe av "jobben" kritikerne har gjort i denne tråden med å belyse det kritikkverdige med eksponering av barn, kan brukes av de som engasjerer seg i andre tråder her på KG (eller andre plasser). 

  • Liker 27
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanedis skrev (1 minutt siden):

All eksponering av barn er betenkelig. Når det er sagt, så har jeg ikke vært innom tråden du viser til, og ser heller ikke på serien.

Jeg ble imidlertid usikker på om det forventes at de som har skrevet her inne bør engasjere seg der/"over alt"? Det blir i tilfelle feil i mine øyne.

Selv har jeg  vært aktiv i denne tråden,  ut fra at Caroline Berg Eriksen har vært med på å definere bransjen,  jf. https://influencere.wordpress.com/2019/01/18/vixen-aerespris-med-logner/ .  Nå er jeg mindre engasjert av flere grunner, men håper at noe av "jobben" kritikerne har gjort i denne tråden med å belyse det kritikkverdige med eksponering av barn, kan brukes av de som engasjerer seg i andre tråder her på KG (eller andre plasser). 

Godt skrevet, veldig enig. 👏🏻

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Andrea59 said:

Ref eksponering av barn - ser at serien med Mina osv (familie med barn på tur) er bejublet av kommentarfeltene her og der - er ikke den eksponeringen også betenkelig? Vet det ikke har noe med denne tråden å gjøre, men det er nå her jeg er innom angående det temaet… (Sorry for avsporing, bare litt spent på om de ivrigste kritikerne er er enig i at det er pussig lite kritikk av tvserien?

Den serien - og særlig første sesong (Mina og meg) har da blitt heftig diskutert på KG flere ganger. Hører til i egen tråd. 😉

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Andrea59 said:

Ref eksponering av barn - ser at serien med Mina osv (familie med barn på tur) er bejublet av kommentarfeltene her og der - er ikke den eksponeringen også betenkelig? Vet det ikke har noe med denne tråden å gjøre, men det er nå her jeg er innom angående det temaet… (Sorry for avsporing, bare litt spent på om de ivrigste kritikerne er er enig i at det er pussig lite kritikk av tvserien?

Jo, er enig at det er lite kritikk av denne serien. Muligens for de serien viser "sunne forbilder"? Eksponering er unødvendig uansett, mener nå jeg.

Du kan jo ta en kikk i denne tråden, de fleste så vidt jeg kan se er kritiske til eksponeringen. 

 

Endret av Sophia_08
  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Sophia_08 said:

Jo, er enig at det er lite kritikk av denne serien. Muligens for de serien viser "sunne forbilder"? Eksponering er unødvendig uansett, mener nå jeg.

Du kan jo ta en kikk i denne tråden, de fleste så vidt jeg kan se er kritiske til eksponeringen. 

 

Ja, ser det nå, det er i alle fall noe kritikk der! Hadde ikke sett den før, når jeg sa at folk var positive, var det fb-poster og diverse andre kommentarfelt at det er hyggelige kommentarer. Men det er jo selvsagt også da stort sett ikke anonymt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrea59 skrev (39 minutter siden):

Ja, ser det nå, det er i alle fall noe kritikk der! Hadde ikke sett den før, når jeg sa at folk var positive, var det fb-poster og diverse andre kommentarfelt at det er hyggelige kommentarer. Men det er jo selvsagt også da stort sett ikke anonymt.

Problemet er nok at folk flest ikke reflekterer over det. Akkurat som mange foreldre ikke har noe problem i å poste om egne barn. 
 

Debatten her kretser jo om prinsipielle spørsmål, og konsekvensene er jo ikke åpenbare. Grunnleggende rettigheter som retten til privatliv og det å få danne seg sin egen digitale identitet er jo ikke så håndfast. Heller ikke det med samtykkekompetanse er så konkret. Litt lettere å forstå er jo det problematiske i at du inviterer alle (også de med onde hensikter) til å se på barnet og kunne bruke bilder, men også det er jo litt fjernt for folk flest. Mange tenderer til å tenke at om man ikke kan se den konkrete skaden som blir påført så er det ikke så farlig. Og altfor mange synes jo det å se på (søte/morsomme/flinke/talentfulle) barn er underholdende og de liker også å bli invitert inn i den private sfæren fordi de da føler seg som en venninne. 
 

Så da blir disse prinsipielle rettighetene til barna ikke så viktige. Som Iselin Guttormsen sa: Det spiller jo ikke noen rolle for barna om noen runker seg gule og blå til bildene av dem. Mon det…

Det er jo åpenbart at faren i serien tjener penger på dette, han får jo betalt for innholdet, han har annonsører og han kan også bookes til foredrag. Da synes jeg det blir enda verre, for plutselig er det flere insentiver som kanskje gjør at det blir enda vanskeligere å vurdere hensynet til barnets rettigheter.

 

PS: Jeg tror ikke barna i serien lider noen nød, og jeg håper at turene er på deres premisser. Så kan man jo spørre seg om det er hensynet til en 9 måneder gammel baby som er høyest prioritert når familien legger ut på en 70 dager lang tur. Jo mer jeg kort har lest meg opp nå så fremstår dette jo veldig som «Daddy» har et og annet han vil bevise. 
 

Beklager avsporingen. 

  • Liker 19
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ekstreme ved barneeksponeringen til Eriksen er at den foregår i eget hjem og i alle deres livsaspekter, og over ubegrenset tidsperiode. Tilsynelatende også uten annen hensikt enn nettopp slik utlevering av deres liv, for å få penger i kassa.

  • Liker 26
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felis skrev (9 timer siden):

Nå synes jeg du er urettferdig! Jeg har da vitterlig sett en og annen pupp også! Samt bikkja som slepes på løpeturer i varmen, så tunga nesten henger ned til bakken. For ikke å snakke om alle de forskjellige toalettene hun viser frem. Det blir ganske variert, hvis man legger det sammen😂

Æsj, alle de neddriti dassene hun tar bilde i 🤮 Folk blir dyr iblandt når de er på toaletter som ikke er deres.

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellie77 skrev (5 timer siden):

Man er visst ikke frisk om man kommenterer med litt humor på veggen til kvinnen på nærmere 40 som på ramme alvor legger ut lettkledde bilder av seg selv og nettopp en truse som klistrer seg inn i rompesprekken. For øvrig kom savnet av Tyrkia, eller rettere sagt savnet etter å legge ut bikinibilder av deg selv, rasende raskt denne gangen.

Jeg tror jeg vet hvem som ikke er frisk.

 

IMG_2860.thumb.jpeg.2829a4fb566e56798303d59e264628be.jpeg

Oi oi oi, hvem la ut bilde med trusa tredd inni ræva, ikke vanskelig å se hvem den syke er 🤣

  • Liker 15
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (5 timer siden):

Man er visst ikke frisk om man kommenterer med litt humor på veggen til kvinnen på nærmere 40 som på ramme alvor legger ut lettkledde bilder av seg selv og nettopp en truse som klistrer seg inn i rompesprekken. For øvrig kom savnet av Tyrkia, eller rettere sagt savnet etter å legge ut bikinibilder av deg selv, rasende raskt denne gangen.

Jeg tror jeg vet hvem som ikke er frisk.

 

IMG_2860.thumb.jpeg.2829a4fb566e56798303d59e264628be.jpeg

Herregud, det må man tåle når man levet av dette.
Hadde elsket om hun svarte: «Jeg vet! Men prøvde gjøre det beste ut av det😉»

  • Liker 19
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Margit777 skrev (23 minutter siden):

Æsj, alle de neddriti dassene hun tar bilde i 🤮 Folk blir dyr iblandt når de er på toaletter som ikke er deres.

Det kan jeg skrive under på. Ingen selfier fra dass der jeg ferdes. :fise:

Forøvrig ingen selfier uansett. Det er for mye slit med å posisjonere alle kroppsdeler og truser i instavennlig stilling, og tar for lang tid. Selfier er heller ikke en del av jobben, selv om SoMe er det. Hittil har det ikke blitt pupp og ræv i monitor selv om det kunne blitt flere (boner-) følgere av det, men noen ville i så fall påpekt høylytt og bastant at det der verken er profesjonelt eller innafor. Ei heller selfier fra offentlige toaletter. Eller nysgjerrige underbukser.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ellie77 skrev (6 timer siden):

Man er visst ikke frisk om man kommenterer med litt humor på veggen til kvinnen på nærmere 40 som på ramme alvor legger ut lettkledde bilder av seg selv og nettopp en truse som klistrer seg inn i rompesprekken. For øvrig kom savnet av Tyrkia, eller rettere sagt savnet etter å legge ut bikinibilder av deg selv, rasende raskt denne gangen.

Jeg tror jeg vet hvem som ikke er frisk.

 

IMG_2860.thumb.jpeg.2829a4fb566e56798303d59e264628be.jpeg

Ikke eier hun sans for humor (det er bare å høre på podden hennes, hva slags humor eller mangel på humor hun har), ikke takler hun noen form for kritikk, ikke tåler hun en spøk, ja hva mer? Hun forventer nok bare hjerter og kommentarer på hvor deilig hun er. Å svare på den måten hun gjorde her, er bare frekt og nedlatende. Typisk CBE.

Vedder MYE på at den personen ble blokkert. 😄

Endret av Snødronninga
Ekstra setning
  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (29 minutter siden):

Ikke eier hun sans for humor (det er bare å høre på podden hennes, hva slags humor eller mangel på humor hun har), ikke takler hun noen form for kritikk, ikke tåler hun en spøk, ja hva mer? Hun forventer nok bare hjerter og kommentarer på hvor deilig hun er. Å svare på den måten hun gjorde her, er bare frekt og nedlatende. Typisk CBE.

Vedder MYE på at den personen ble blokkert. 😄

Joda! Hun har humor! Gikk i mye tiss&bæsje humor på podden

🫣

  • Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

h/k skrev (9 minutter siden):

Ja, da hsr LK deltatt i nok et løp. Han kom i mål på 52:22 og 23. plass. Vinner i hans klasse brukte 38:35. En ganske vill forskjell! Som vanlig nok av unnskyldninger. Her er link til strava: https://strava.app.link/ZYPkkPAuMLb

Jeg har ingen forutsetning for å si noe om prestasjonene hans, men stusser over at han skriver at han kom på 21. plass, når det riktige er 23. plass. Er det en skrivefeil, vet han ikke selv, eller er det et forsøk på å få det hele til å se bittelitt bedre ut, uten at justeringen er så veldig iøynefallende? 🤔 med folk flest ville jeg tenkt at det nok bare er en feil, men med ham.. jeg vet ikke 🤷🏼‍♀️

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...