Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Annimor skrev (11 timer siden):

Det er ikke så ofte jeg gir lyd fra meg, men den siste posten … som mor (sannsynligvis hvis jeg ikke hadde vært det også) blir jeg helt uvel av hvordan dark web fôres. Poseringen/grimasen til eldstemann med boksen og yngstejenta som drikker av sugerør? Hvorfor deles dette? Det er helt vanvittig å være vitne til. 

Kan en jammen spekulere i. Og det verste av alt, hun er ikke alene om det. Ser i lokalavisen hvor folk kan sende inn sommerbilder, og gud hvor mange bilder det er av baby/barn som slikker på en is eller liknende. 

Så lett å manipulere 😪

Endret av Pæddan
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

pøbelsara skrev (På 27.7.2024 den 14.04):

… og etter 16 år har de knapt til smør på brødet, mens andre som satset på some samtidig som dem, drar inn sinnsykt mye penger. Feks isabell raad, camilla pihl og funky-gine. 
 

Det handler nok om at de ikke leverer det folk vil ha, rett og slett. 

Hva mener du med at de har knapt til smør på brødet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annimor skrev (1 time siden):

Det er ikke så ofte jeg gir lyd fra meg, men den siste posten … som mor (sannsynligvis hvis jeg ikke hadde vært det også) blir jeg helt uvel av hvordan dark web fôres. Poseringen/grimasen til eldstemann med boksen og yngstejenta som drikker av sugerør? Hvorfor deles dette? Det er helt vanvittig å være vitne til. 

Tror ikke de ofrer dark web en tanke, det angår ikke dem. Kanskje de ikke vet det eksisterer? De lever jo i sin egen perfekte infleuncerboble. Man skulle ikke tro det var mulig å bli så dumme, naive, bedrevitende, tankeløse eller godtroende (velg det som passer best). De burde hatt en ørefik begge to, for dette er bilder og videosnutter som lett kan bli utnyttet av feil folk. :snapoutofit:

  • Liker 23
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fælt å se de ungene mikset med OF reklamen😢 stakkars unger som ikke selv får velge hvem de vil være offentlig og hva de vil fortelle. Det er et f** så stort overgrep - å fy så puteflaut å ha foreldre som hverken har integritet eller en profesjon ( minus de med uføre foreldre på profesjons-siden) 


Superenkel forskning viser at  overdreven fokus på selfier griller hjernen til gele, og det tror jeg på, Some lyver ikke🙈
Blir faktisk kvalme av dem begge to. Er de assosiert med et merke unngår jeg det som både pest og kolera. (nei jeg sjekker ikke cbe, men scroller some til rimelig mange leverandører, er de assosiert med påvirkere som ikke har en profesjon utgår de. Selfier og selvdigging anser jeg ikke som en profesjon) Kan  godt bruke tusener mer hos en  annen om det er et produkt jeg er ute etter, så lenge de er profesjonelle og har integritet. Jeg er nok gjerne i CBE +++ sin målgruppe og, rett alder og penger å bruke. 

  • Liker 30
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annimor skrev (7 timer siden):

Det er ikke så ofte jeg gir lyd fra meg, men den siste posten … som mor (sannsynligvis hvis jeg ikke hadde vært det også) blir jeg helt uvel av hvordan dark web fôres. Poseringen/grimasen til eldstemann med boksen og yngstejenta som drikker av sugerør? Hvorfor deles dette? Det er helt vanvittig å være vitne til. 

Desverre så mener de at det er helt ok å dele bilder av barna så lenge bildene er fine. Jeg tror de (eller om det var følgerne) uttalte at det er paranoid å være bekymret for Darkweb. 

Hva skal man si. 

Endret av Isild
  • Liker 22
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Felis skrev (1 minutt siden):

Men om CBE og mannen ikke har hørt om darkweb, eller har en Iselin Gundersen-holdning til det hele (det skader jo ikke ungene mine dersom noen runker seg gule og blå til dem), så er det uansett merkelig å dele så mye av ungene på egne kanaler. CBE hevder jo at hennes eget publikum er så slemme at hun sliter med nattesøvnen. I følge henne reagerer de på helt random saker, helt uten at hun har mulighet til å forutsi når neste angrep kommer. Hun har jo blant annet gråtkvalt fortalt om den gangen noen spekulerte i at hun sto på en krakk bak kjøkkenbenken, og sammenlignet dette med drapstruslene gjesten hennes var utsatt for.

Jeg tenker at når man har såpass lite innsikt i publikums reaksjoner, og såpass lav terskel for krenkelser, så er det helt utrolig merkelig å legge ut bilder av barna på samme kanal. Hva om publikum spekulerer i at ungen står på en krakk? Har ungen da rett i å bryte sammen i gråt og få søvnløse netter, eller er dette bare forbeholdt mor? Når man har et så ondskapsfull publikum som CBE beskriver, så er det litt av en sjanse å ta å dele bilder av de mest dyrebare man har til disse menneskene. 

Veldig godt poeng! Hun/de har vel også fortalt at de har blitt oppsøkt hjemme av gale fans? (yeah right! Men uansett, det har blitt sagt) De burde jo skjermet barna fra alle disse onde og ustabile menneskene som gir mamma angst (og driver pappa til stalking og herverk) med absolutt alt de har. 

  • Liker 30
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, jeg tror jeg er blitt blokkert. På instagram. Har en anonym konto jeg aldri kommenterer med eller legger ut noe på. Bare følger noen og liker ting. Må være Henrik Troy-likingen min da? Jøss😳

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (8 timer siden):

Tror ikke de ofrer dark web en tanke, det angår ikke dem. Kanskje de ikke vet det eksisterer? De lever jo i sin egen perfekte infleuncerboble. Man skulle ikke tro det var mulig å bli så dumme, naive, bedrevitende, tankeløse eller godtroende (velg det som passer best). De burde hatt en ørefik begge to, for dette er bilder og videosnutter som lett kan bli utnyttet av feil folk. :snapoutofit:

Man vet jo at jo flere bilder man poster i sosiale medier jo mere flyttes grensene. Det er noe som skjer i hodet hennes. Først skulle de ikke legge ut bilder av barna i det hele tatt. Så gjorde de det likevel, det ble mer og mer bilder, det er tusenvis i tillegg til alle filmingen av dem. 
Det er blitt til en avhengighet og de tenker at det er ikke så farlig. Akkurat som bildene av henne selv. Hun nekter for at det brukes filter på bilder hvor hun ser ut som en annen person. Da lever man i sin egen lille verden av selvbedrag både over for seg selv og barna. Dette er psykologi og ganske interessant. 

  • Liker 24
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stargaze skrev (18 timer siden):

Herregud så puteflaut. Nå er hun virkelig begynt å selge seg selv

Og det viser jo en gang for alle at alt hun har å komme med er rævva!🤓

Det lukter like vondt av den rumpa som alle andres. :hoho:

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir uvel av å se barna på sosiale medier for hele verden å se. Mine barn har gitt streng beskjed i flere år at jeg ikke får dele noe om dem. De begynte i 12-@års alderen med å nekte meg. Tenk disse stakkars jentene til CBE som har så mye info om dem selv på nett :( Grusomt.

  • Liker 30
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (11 timer siden):

Fordi hun er så stolt av dem at det må vises til hele verden. Det kan jo ikke holdes innenfor husets fire vegger, det som heter barns rett til privatliv. De fleste foreldre har jo sluttet med dette for lenge siden. Men Caroline Berg Eriksen er stuck i 2008 eller noe, og har ikke fått med seg utviklingen fra den gang. Det er viktigere med klikk og likes. Da føler hun seg bra. 

Tydeligvis fornøyd med feedbacken på ferieposten med barna (ettersom, en sjelden gang,  antall likes ikke er skjult). For øvrig så skjules likes på omtrent alle andre innlegg…

Endret av Laia
  • Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Isild skrev (5 timer siden):

Veldig godt poeng! Hun/de har vel også fortalt at de har blitt oppsøkt hjemme av gale fans? (yeah right! Men uansett, det har blitt sagt) De burde jo skjermet barna fra alle disse onde og ustabile menneskene som gir mamma angst (og driver pappa til stalking og herverk) med absolutt alt de har. 

Hvis det er tilfelle, så er fansen mye skumlere enn kritikerne. Kanskje det var den gangen LKE burde tatt en runde med stalking, oppriping av bil og telefonterror. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til den dagen de mindreårige får tilrop i offentlig rom, da er det garantert kritikernes feil. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke emosjonelt berørt av vedvarende #sharenting fra Berg Eriksen på deres annonseplattformer, men jeg legger ikke skjul på at adferden er høyst ukultivert, uintelligent, kunnskapsløs, egoistisk, og hensynsløs mtp egne barn og deres personvern.

I dagens letttilgjengelige informasjonsverden finnes det verken unnskyldning eller gode argumenter for at omsorgen og barnas beste er ivaretatt i den skalaen Berg Eriksen bruker barn for egen vinning mellom bilder av ræv, pupper og thinspo. Det hjelper heller ikke å gjøre seg ugjenkjennelig med filter når alle i nærmiljøet vet hvem barn, Lassebasse og prinsessen fra Særp er.

Jeg regner med at det dessverre tiskes og hviskes godt i byen bak ryggen på disse folka, ikke nødvendigvis positivt og med heia-rop, og før eller siden kan det ikke skjules for de mindreårige lengre. Hvis jeg var tenåring i samme situasjon med et slikt opphav ville jeg med min personlighet sannsynligvis flyttet ut raskest mulig, farget håret og klippet sveis og hengt med de litt mindre glamorøse fuglene i byen langt unna silikon og gelenegler. Så kunne muttern fortsatt med pupper og ræv uten å blande meg inn i det.

 

Endret av Revenge o'Cavatina
lief
  • Liker 31
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Jeg regner med at det dessverre tiskes og hviskes godt i byen bak ryggen på disse folka, ikke nødvendigvis positivt og med heia-rop, og før eller siden kan det ikke skjules for de mindreårige lengre.

Kanskje det er noen her inne som er fra området og kan si mer om hva som er the talk of the town om CBE & Co :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrottefar skrev (16 minutter siden):

Kanskje det er noen her inne som er fra området og kan si mer om hva som er the talk of the town om CBE & Co :)

På et så lite sted så tenker jeg skravla går 😄 Jeg hadde vært dauflau av å sett de teatre seg rundt 😄

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i fra byen ja, og det snakkes kan jeg fortelle dere. Ikke mye positivt, unntatt heiagjengen fra TM

  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skammelig å leve av og dele  bilder av barna sine. Bare skammelig.

  • Liker 20
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...