Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Visste ikke at Tyrkia hadde rabies - enda en grunn til å unngå Erdogan-land, da. Tror neppe jeg kommer til å dra dit noen gang.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kokoknit skrev (5 timer siden):

Enig! Jeg forsvarte å forsøke å få vekk en hund for noen uker siden pga rabiesforekomst i Tyrkia og tenkte det kunne være grunnen til at LKE prøvde å få den vekk, men grøsser når jeg har sett flere snapper nå med div løskatter på fang, posering rett ved siden av en hund osv… Dersom man først får rabies er det 100 % dødelig og det finnes ingen behandling. Blir man bitt/klort/slikket på huddefekter kan man forhindre smitte ved umiddelbar vaksine og Humant rabiesimmunglobulin injisert rundt bittstedet om man får riktig helsehjelp med en gang, men får virus fotfeste til tross for dette finnes det ingen behandling…. 

Nettopp. Ved å tillate at barna koser med løshundene og kattene utsetter de dem for stor fare. Om man googler rabies og Tyrkia, kommer det opp med en gang at nærkontakt med hunder og katter frarådes. Jeg regner med de har fått mange meldinger om akkurat det, men i kjent stil kjører de på som de vil. Ingen skal vel belære dem om noe som helst. 

Endret av Minombre
Skrivefeil
  • Liker 22
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LKE har hatt rabies hele livet, så dette kan han..

Jokes aside.. LKE har hatt hund hele livet, så dette kan han!

  • Liker 38
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conradi skrev (13 timer siden):

Dette er jo kjempegøy! Det er et sabla rabalder av damer som finstuderer bilder og kroppen til en influenser (som ifølge de samme damene er på full fart nedover) , huffing over eksponering av barn, huffing over manglende bilder av familien (som består av barn), huffing over innoldet som fremvises på ferie (hvorfor i all verden følge med i det hele tatt?), kritikk av trening, kritikk av manglende trening, kritikk av feil trening, kritikk av kosthold (ja, for vi ser vel alt som blir spist??). 

Og spørsmål ved trådens berettigelse møtes på et lavt nivå:

Du vet at...?

Du har fått med deg at...?

Hva synes du om eksponering av barn?

Å henvise til andre som latterliggjør bedriften, som Henrik Troy, er rett og slett umodent. 

 

Spot on og godt oppsummert😂

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pizza til alle måltider nå? Maten kan ikke være all verdens der skjønner jeg.

  • Liker 17
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vist bare kos å henge i lavmåltråden likevel.

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym90059005 skrev (4 timer siden):

Pizza til alle måltider nå? Maten kan ikke være all verdens der skjønner jeg.

Det begynner å bli komisk. 😄Ferie er ferie, men det er samme opplegg hjemme. Trodde frua visste at variert kosthold er alfa omega. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har småbarn og er i Tyrkia nå. Leste reiseråd før vi dro og det eneste som er spesifisert for Tyrkia (utenom forsiktighet i grenseområdet til Syria / Irak) er dette med rabies som er vanlig på løshunder og løskatter. Tro meg, ungene mine har ikke klappet en eneste en! Alt annet er jo bare hodeløs risikoadferd!

  • Liker 23
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charter-Svein fant på mer spennende ting i Syden enn disse her. Jeg hadde kjedet vettet av meg på den ferien, og barna hadde nok klatret på veggene 😳

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charter-Svein var som oftest full. Får håpe de andre familiemedlemmene aktiviserer hverandre mens mor og far Treasures AS jobber med lys og skygge på stranden, ved bassenget, og på vei til nærmeste spisested.

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at i Tyrkia der de er, er det lite å finne på annet enn å vrikke seg overpyntet gjennom gatene eller dele sitroner. Det er vel kanskje ikke helt hensikten med bildene de har delt på kanalene sine. For det er vel ikke slik at det er beundring for kroppen til adm.dir i Treasures som er målet, for det er i så fall talentløst av et AS.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (1 time siden):

Charter-Svein var som oftest full. Får håpe de andre familiemedlemmene aktiviserer hverandre mens mor og far Treasures AS jobber med lys og skygge på stranden, ved bassenget, og på vei til nærmeste spisested.

Jeg sitter igjen med et inntrykk av at i Tyrkia der de er, er det lite å finne på annet enn å vrikke seg overpyntet gjennom gatene eller dele sitroner. Det er vel kanskje ikke helt hensikten med bildene de har delt på kanalene sine. For det er vel ikke slik at det er beundring for kroppen til adm.dir i Treasures som er målet, for det er i så fall talentløst av et AS.

Jeg måtte også ha vært full for å ha holdt ut den monotonien der. For øvrig sitter jeg igjen med samme inntrykk som deg. Ikke god reklame for turistmålet.

Endret av Ellie77
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (16 timer siden):

Det begynner å bli komisk. 😄Ferie er ferie, men det er samme opplegg hjemme. Trodde frua visste at variert kosthold er alfa omega. 

Morsomt hvordan det-eneste-kostholdet-som-gjelder har forandret seg fra lavkarbo, via mikro-minimale karbo-forskrekkede men ellers i sammensetning ok måltider til nå pizza, beige pasta og ekkel proteingugge. Fra en ekstrem ytterlighet, via alt for smått men ok til verdens kjipeste og ensformige og ikke spesielt sunne kosthold. Eneste som har vært konstant er forskjellige måltidserstattere for å holde kalorinivået lavt. Og så store mengder alkohol da.
Så som sådan spiser de akkurat det samme nå på ferie nå som hjemme.

  • Liker 17
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ellie77 skrev (17 minutter siden):

Jeg måtte også ha vært full for å ha holdt ut den monotonien der. For øvrig sitter jeg igjen med samme inntrykk som deg. Ikke god reklame for turistmålet.

Skulle vi dele en flaske? Evt. leie en cabriolet og få litt luft i håret?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minombre skrev (På 23.7.2024 den 8.37):

Nettopp. Ved å tillate at barna koser med løshundene og kattene utsetter de dem for stor fare. Om man googler rabies og Tyrkia, kommer det opp med en gang at nærkontakt med hunder og katter frarådes. Jeg regner med de har fått mange meldinger om akkurat det, men i kjent stil kjører de på som de vil. Ingen skal vel belære dem om noe som helst. 

Merittlisten ift.å utsette andre for fare og begå ulovligheter er dessverre mer signatur enn unntak der i gården: Årevis med ukritisk utlevering av mindreårige, forfølgelse og trakassering av privatperson samt hærverk på dens kjøretøy, signatur under beskyttede titler de ikke har, kjøre bil under bruksforbud drøyt lenge, brudd på alkohollovgivningen...osv.osv.

Dette er i seg selv grunn til å bøye hodet og endre kurs, men det stopper jo ikke der. De har i tillegg en merittliste av tonedøv latskap, klisjeer og uhelse (blant annet negativt kropps-og treningsfokus og dårlig ernæring) lang som et vondt (ti)år, som burde fått enhver til å ville gjemme seg fra omverdenen for godt. Men ei. 

Nå er barn blitt eksponert hver eneste dag i deres fire uker ferie og bedriftseierne har brukt de samme ukene på ovennevnte latskap, klisjeer og uhelse. Da tenker jeg at det skorter på å utnytte hjernekapasiteten. Men da må først viljen til det være der, som igjen er forankret i verdier og holdninger som utløser slik lyst.

 

  • Liker 18
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snødronninga skrev (På 22.7.2024 den 23.47):

Tror vi har fått med oss hva du synes om kritikken. Det er også kjempegøy at du følger på den minste ting som blir skrevet i tråden, som om du ikke klarer å la være. Da engasjerer du deg kun i å hakke på hva andre skriver om CBE. Ærlig talt, det er mulig å skaffe seg en annen hobby. 😉

.

Endret av Diosa
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Revenge o'Cavatina skrev (48 minutter siden):

Skulle vi dele en flaske? Evt. leie en cabriolet og få litt luft i håret?

Ja, det vil jeg gjerne. Men jeg er fryktelig redd for at én dags utflukt med litt intellektuelt påfyll vil kunne skade vårt ekstremt rigide treningsopplegg? Som CBE skriver kan det jo resultere i uønsket vektoppgang å sitte for mye stille og faktisk oppleve noe? Tenk om vekta øker med en halv kilo, blir veldig engstelig bare ved tanken! 😜

  • Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellie77 skrev (8 minutter siden):

Ja, det vil jeg gjerne. Men jeg er fryktelig redd for at én dags utflukt med litt intellektuelt påfyll vil kunne skade vårt ekstremt rigide treningsopplegg? Som CBE skriver kan det jo resultere i uønsket vektoppgang å sitte for mye stille og faktisk oppleve noe? Tenk om vekta øker med en halv kilo, blir veldig engstelig bare ved tanken! 😜

Ingen fare, vi tar med oss proteinpulveret og løper rundt der vi stopper for å utforske. Da får vi også med oss enda flere steder å posere, og har et bildearkiv å ta av med throwbacks frem til nyttår. Win win!

  • Liker 15
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diosa skrev (24 minutter siden):

Man kan skaffe seg en annen hobby enn å sitte anonymt inne på kvinneguiden og slarve også, but here we are 😅1

Men hva skal vi liksom finne på da? Dette tar jo hele dagen vår, det er jo arbeid som  krever ekstremt mye av oss, både i tid, svette og tårer. Jeg vil ikke kalle det hobby, faktisk, mer heltidsbeskjeftigelse, omtrent så slitsom og omfattende som å ha en hundevalp, bare med litt mer stalking involvert (kan sikkert stalke med hundevalp også). Til helvete med hus, hjem, ferie, bursdager, venner, hage, alle bøkene jeg skal lese (er bare på 9 av 12🤪), Kamala, Gaza, her droppes alt. Ingen er viktigere og ingenting annet gjøres (deilig å slippe husarbeid, men det er jo uansett kjipt). Alt for den gode sak! 
 

😘
 

  • Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diosa skrev (34 minutter siden):

Man kan skaffe seg en annen hobby enn å sitte anonymt inne på kvinneguiden og slarve også, but here we are 😅1

Klarer fint å kombinere det med andre hobbyer 😉 Men greia er at jeg diskuterer trådens tema, i forhold til visse andre. 

  • Liker 15
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...