Gå til innhold

carolinebergeriksen.no


MissLucy

Anbefalte innlegg

Reisejenta skrev (1 time siden):

Debatten skal tilsynelatende dreie seg om saklig kritikk av bedriften Treasures. Hvor kritikk av tallerkner, fravær av familiebilder og hvordan hun spiser en is passer inn i terminologien «saklig kritikk» er som sagt utenfor min fatteevne. Poenget er definitivt ikke å forvente at noen liker alt en influencer legger ut. Kritikk av hver minste detalj, uavhengig av hva det er, minner om sladring bak gardinene. Som husmødre drev med før i tiden. 

Kritikk av tallerkner?? Var det det du trodde? Tallerknene har ikke gjort noe galt, de. :filer:

  • Liker 16
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CityCityBangBang skrev (14 timer siden):

Dette er jo bare trist. 

image.thumb.png.621cf671eec8749f818cd547bf79484e.png

I camp Culinaris (de siste episodene) så vi tilløp til hvem hun er/kan være. Men hvor ble hun av? Synd at hun ikke klarer (ALDRI på  SoMe) å slappe av. 😔

Det som er trist og flaut er jo at CBE tror at følgere har lyst å se kroppen hennes. Hvem vil egentlig se kroppen hennes? Det er jo ikke noe spesielt med den heller. Og når følgerne er stort sett damer... skal vi bli lesbiske og tenne på kroppen hennes? Jeg skjønner ikke helt hva hun mener. Jeg er hetero, har mann og barn. Jeg plukket opp et og annet tips for 10 år siden fra bloggen hennes, men nå er det ingen tips, det er kun bilder av henne med så lite klær som mulig. Hode til høyre, holde inn magen. Altså, sorry CBE det er IKKE fint. Faktisk er du finere MED klær. Titt tilbake i bloggen din for ti år siden så kan du bli inspirert av deg selv. Da leverte du kontent. Nå... er det bare posering.

  • Liker 38
  • Nyttig 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollontaj skrev (11 timer siden):

Tar du på deg shorts på stranda ser du ikke til siden, du ser ned eller rett frem såfremt du ikke tar en poserings-session midt i bevegelsen

Måtte kikke bedre på bildet og også på innlegget der bildet er hentet fra, og dette slår meg:

Det er tre ulike poseringsbilder av cbe. Shortsbildet, der hun lener overkropp og armer godt bakover så magen strekkes, mens blikket er langt til siden. Strandbildet som igjen er overposert for stram mage og bortvendt hode. Badebildet der hårtuppene treffer vannet så det ser lengre ut.

To like bilder av bok på bryggekanten, hvorav 1 er utsnitt fra annen vinkel.

Teksten handler kun om boken som en del av strandliv. Pussig nok kommer bokomtalen rett etter at det nevnes i tråden her at det er en stund siden annonse for Storytel, og at cbe kun leser lydbøker. De tre bildene av (kroppen til) Berg Eriksen passer like dårlig til til teksten som alltid der det fokuseres malplassert på kropp når teksten handler om noe annet.

Det eneste jeg har sett som ser riktig så friskt ut er en filmsnutt av en normalvektig kropp av gjennomsnittshøyde, som dessverre beviselig forskjønnes og fortynnes i alle retninger ved hjelp av filter, vidvinkel, posering og apper. Veldig synd mtp hva et potensielt marked egentlig ønsker å se på SoMe idag. Jeg sitter igjen med spørsmålet: "har denne dama andre kvaliteter enn kropp?" Og "hvor er alle samarbeidene?"

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 22
  • Nyttig 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å kritisere at man diskuterer innholdet hos en influencer blir litt for dumt. CBE.no som alle andre influencere lever jo av at det de legger ut SKAL diskuteres! Eller er det kun greit å disktutere hvis man liker det de legger ut? Burde da det også gjelde for artikler i aviser, medier og TV-programmer? Øvrige kjendiser og politikere? Man er "slarvekjerring" hvis man syns noe er feil?  (eller "teit" for den saks skyld)

Influencere er offentlige personer, de legger ut innhold for å påvirke - det er jobben deres. Ikke alle blir positivt påvirket. Denne tråden legger heller ikke skjul på at den omhandler det som ses som kritikkverdig hos CBE.no. Det kan sikkert virke massivt med kritikk, og det er jo fordi det er en tråd om det man er kritisk til. DAH! 

Det har vel vært forsøkt å lage skrytetråder om CBE og LKE her inne på KG også, uten nevneverdig stort hell. Men det er sikkert bare å prøve igjen. Jeg tror også noen laget en tråd om hvor dumt det var å ha DENNE tråden. Det ble vel også slutt på den etter et par dager. 

  • Liker 15
  • Nyttig 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker rett ble det vel også opprettet en tråd i et annet underforum om "sladrestalkerne" i denne tråden?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Revenge o'Cavatina skrev (17 minutter siden):

Om jeg husker rett ble det vel også opprettet en tråd i et annet underforum om "sladrestalkerne" i denne tråden?

Det er nok den tråden jeg husker. Den ble opprettet etter side opp og side ned med diskusjon om brukerne. Tråden ble vel stengt pga brukerdebatt (what a shock!) 

Men de som får noe ut av å diskutere hva og hvordan andre brukere diskuterer må jo gjerne prøve igjen 😆

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reisejenta skrev (5 timer siden):

Debatten skal tilsynelatende dreie seg om saklig kritikk av bedriften Treasures. Hvor kritikk av tallerkner, fravær av familiebilder og hvordan hun spiser en is passer inn i terminologien «saklig kritikk» er som sagt utenfor min fatteevne. Poenget er definitivt ikke å forvente at noen liker alt en influencer legger ut. Kritikk av hver minste detalj, uavhengig av hva det er, minner om sladring bak gardinene. Som husmødre drev med før i tiden. 

Noen leser tallerkener, andre konstruksjon (og intensjon). 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisejenta skrev (5 timer siden):

Debatten skal tilsynelatende dreie seg om saklig kritikk av bedriften Treasures.

Du vet altså hva trådens tema er - hva har du å si om trådens tema?

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem andre enn sultne mannfolk gidder å se på det hun legger ut. Må jo være rimelig høy på seg sjøl - men dette kan ikke generere penger? 

  • Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist hvor tydelig mor poserer på bildene bakfra med barna. Tenk om hun for en gang skyld hadde hatt en naturlig posisjon. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miamiamia skrev (4 timer siden):

Det som er trist og flaut er jo at CBE tror at følgere har lyst å se kroppen hennes. Hvem vil egentlig se kroppen hennes? Det er jo ikke noe spesielt med den heller. Og når følgerne er stort sett damer... skal vi bli lesbiske og tenne på kroppen hennes? Jeg skjønner ikke helt hva hun mener. Jeg er hetero, har mann og barn. Jeg plukket opp et og annet tips for 10 år siden fra bloggen hennes, men nå er det ingen tips, det er kun bilder av henne med så lite klær som mulig. Hode til høyre, holde inn magen. Altså, sorry CBE det er IKKE fint. Faktisk er du finere MED klær. Titt tilbake i bloggen din for ti år siden så kan du bli inspirert av deg selv. Da leverte du kontent. Nå... er det bare posering.

Selvfølgelig er det noe spesielt med kroppen hennes, hun ser ut til å være langt over snittet trent og definert. Så kan man si at dette er mye posering og redigering - men resultatet er som det er. Hun ser ut som en skulptur på bildene.

At heterofile kvinner liker å se på andre heterofile kvinners kropper - kanskje som inspirasjon- er en kjent sak, og en av grunnene til at influenser-bransjen er som den er.

Jeg synes ikke hun formidler særlig gode verdier, men hun er åpenbart veldig interessant til å være så uinteressant.

  • Liker 1
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariss@68 skrev (1 time siden):

Hvem andre enn sultne mannfolk gidder å se på det hun legger ut. Må jo være rimelig høy på seg sjøl - men dette kan ikke generere penger? 

Tror ikke mannfolk tiltrekkes av henne. Hun har ingen appeal, tomt uinteressant skall.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

cerruti skrev (1 time siden):

Trist hvor tydelig mor poserer på bildene bakfra med barna. Tenk om hun for en gang skyld hadde hatt en naturlig posisjon. 

Det går vel ikke, det ville vært krise. Ikke kritikk, men som selvutnevnt havbad-elsker; holder seg for nesen når hun hopper. (og nei, alle som gjør det samme trenger ikke skrive at det er helt normalt. ☺️

  • Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Inntrykket man sitter igjen med fra denne turen er at Caroline Berg Eriksen sin sommerferie handler stort sett om hennes egen kropp og utseende. 

  • Liker 36
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (1 time siden):

hun ser ut til å være langt over snittet trent og definert. 

Overhodet ikke.

  • Liker 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glufseguri skrev (1 minutt siden):

En fyr som alltid legger igjen kommentarer på bildene hennes.

Ah.....ok, takk, har ikke sett det, men ikke så rart, jeg er blokkert, som maaaaaange andre 😛

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri sett en influenser som spiser så mye pizza som CBE. Pizza og beige pastaretter. Trodde hun nærmet seg 40, ikke 14. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inocybe skrev (På 20.7.2024 den 0.50):

Virker som om de har lite energi igjen etter treningen er overstått. Så da blir det vel ikke til mer enn enkle aktiviteter som badetur og lignende. Før, muligvis også fortsatt, ble det overdrevne treningsopplegget forklart med det gir overskudd til familie og annet. Virkeligheten deres framstår stikk motsatt. 

Når treningen også legges alle dager på den mest utflukts-praktiske delen av dagen så får de rett og slett ikke til mer. Jeg har høy toleranse for late dager uten mye program men opplegget deres virker ekstremt kjedsommelig. Tenk å få så lite ut av mange ukers ferie i et ellers så vakkert land. 

Ja, nå hadde de jo rikelig tid til å reise rundt i det flotte landet.   
 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sarah93 skrev (8 timer siden):

Selvfølgelig er det noe spesielt med kroppen hennes, hun ser ut til å være langt over snittet trent og definert. Så kan man si at dette er mye posering og redigering - men resultatet er som det er. Hun ser ut som en skulptur på bildene.

At heterofile kvinner liker å se på andre heterofile kvinners kropper - kanskje som inspirasjon- er en kjent sak, og en av grunnene til at influenser-bransjen er som den er.

Jeg synes ikke hun formidler særlig gode verdier, men hun er åpenbart veldig interessant til å være så uinteressant.

Kan du lenke til dokumentasjon på at heterofile kvinner liker å se på andre heterofile kvinners kropper? Du skriver at det er en «kjent sak», men det var ukjent for meg at dette var en generell greie. 
 

Forøvrig høres det ut som selve grunnideen til CBE i hennes trenerbusiness; At folk skal få lyst til å trene ved at hun viser frem kroppen sin (mens hun trener). 

  • Liker 23
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Surikatt skrev (8 timer siden):

Inntrykket man sitter igjen med fra denne turen er at Caroline Berg Eriksen sin sommerferie handler stort sett om hennes egen kropp og utseende. 

Det er ikke så rart man får det inntrykket. Man kan bare ta en kikk på samtlige poster fra ferien på IG. Absolutt alt handler om akkurat det.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...